De tijd gaat razendsnel...

11-12-2016 20:37 79 berichten
...vinden jullie ook niet?

Ik heb de laatste weken op meerdere momenten in de week afspraken lopen en telkens ben ik weer verbaasd dat er weer een week voorbij is. Het is mijn hulp ook al opgevallen. Ik zeg nog tegen haar, ben je er nu alweer en ja, het valt haar ook op.

Het is nog maar een blauwe maandag geleden en toen was het nog zomer en nu lopen we alweer tegen de kortste dag aan en voor we het weten is het alweer een nieuw jaar.

Niet dat ik het erg vind want van mij mogen de grijze dagen snel plaats maken voor meer blauw en kleur want ik vind het ontzettend ongezellig buiten en daardoor ook binnen, ondanks de kaarsjes, de verlichting en de muziek.

Nu kan ik me voorstellen dat er protest komt omdat velen van jullie uitkijken naar de kerstdagen, maar ik zweer je, die zijn ook zo weer voorbij.

Kan dat, dat de aarde per periode ineens een stuk sneller draait?
Ja, gaat snel hè?

Ik geniet van alle seizoenen: heerlijk nu de houtkachel en kaarsjes aan!

Maar de andere seizoenen vind ik ook heerlijk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Dacht vanmiddag nog hetzelfde.

Nog maar zo kort geleden dat ik lekker in het zonnetje in de tuin zat.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik denk niet dat de aarde sneller draait. Ik denk wel dat een mens het op een bepaalde tijd in zijn /haar leven steeds drukker krijgt,waardoor de dagen om lijken te vliegen. En zo worden we oud en worden de dagen weer minder vol en lijken ze weer veel langer.
Daar heb ik ook last van ja. Mijn moeder zei dat ze dat pas vanaf haar 30ste had, maar ik heb dat al sinds mijn 16de. Komt misschien omdat we over het algemeen vaak een gejaagd en druk leven leiden.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Echt he. Ik zat net de kerstkaarten te schrijven, pakte mijn agenda voor de adressen, viel de eerste echofoto van onze zoon uit mijn agenda. Een klein rondje, niet meer dan dat, net 7 weken zwanger en nu ligt mijn kleine kanjer in goede gezondheid naast me te slapen. Het is voorbij gevlogen.
Dat idee heb ik helemal niet.

Hoe dan ook , de kerstdagen kunnen niet snel genoeg voorbij zijn
quote:itsme1973 schreef op 11 december 2016 @ 20:40:

Ja, gaat snel hè?

Ik geniet van alle seizoenen: heerlijk nu de houtkachel en kaarsjes aan!

Maar de andere seizoenen vind ik ook heerlijk hoor!

Ik hou normaal gesproken ook van alle seizoenen, maar we hebben hier in weken geen lichte dag gehad en dat begint nu toch wel tegen te staan.

Misschien als de winter begint dat er dan iets verandert, maar de ervaring zegt dat we dat ook niet mogen verwachten.
En hoe ouder je wordt, hoe minder nieuwe dingen je meemaakt. Als je iets nieuws doet dan lijkt de tijd langzamer te gaan dan wanneer je iets voor de zoveelste keer doet.

Bovendien ging de zomer lang door dit jaar, dus het is inderdaad nog niet zo lang geleden dat we lekker in het zonnetje zaten.
quote:GateKeeper schreef op 11 december 2016 @ 20:43:

Echt he. Ik zat net de kerstkaarten te schrijven, pakte mijn agenda voor de adressen, viel de eerste echofoto van onze zoon uit mijn agenda. Een klein rondje, niet meer dan dat, net 7 weken zwanger en nu ligt mijn kleine kanjer in goede gezondheid naast me te slapen. Het is voorbij gevlogen.
Ja, hoe ouder ik word, hoe sneller het lijkt te gaan. Maar soms opeens gaan dagen dan weer heel langzaam.

Volgens mij is de late zomer, die mooie septembermaand er ook debet aan dat het nu lijkt alsof kerstmis wel heel erg snel komt. Vind ik prima, de lange tijd van herfst en donkere dagen lijkt gelukkig een stuk korter.

En dan na oud en nieuw......op naar de lente!

Echt he. Ik zat net de kerstkaarten te schrijven, pakte mijn agenda voor de adressen, viel de eerste echofoto van onze zoon uit mijn agenda. Een klein rondje, niet meer dan dat, net 7 weken zwanger en nu ligt mijn kleine kanjer in goede gezondheid naast me te slapen. Het is voorbij gevlogen.Herkenbaar. Ik verbaas mij nog steeds dat ik vorig jaar rond deze tijd erachter kwam dat ik zwanger was en dat we een nare periode af konden sluiten. Wie had dat gedacht? In jouw situatie helemaal,denk ik? En nu zijn we gewoon bijna 2 jaar verder sinds de ena laatste zwangerschap die fout ging.

Echt he. Ik zat net de kerstkaarten te schrijven, pakte mijn agenda voor de adressen, viel de eerste echofoto van onze zoon uit mijn agenda. Een klein rondje, niet meer dan dat, net 7 weken zwanger en nu ligt mijn kleine kanjer in goede gezondheid naast me te slapen. Het is voorbij gevlogen.Gate, is dat alweer je tweede?
Dit jaar is echt voorbij gevlogen.
quote:MissWollstonecraft schreef op 11 december 2016 @ 20:46:

Ja, hoe ouder ik word, hoe sneller het lijkt te gaan. Maar soms opeens gaan dagen dan weer heel langzaam.

Volgens mij is de late zomer, die mooie septembermaand er ook debet aan dat het nu lijkt alsof kerstmis wel heel erg snel komt. Vind ik prima, de lange tijd van herfst en donkere dagen lijkt gelukkig een stuk korter.

!En dan na oud en nieuw......op naar de lenteJa, daar dacht ik ook aan vanmiddag.
Ik ben net gewend om altijd 2016 te schrijven in plaats van 2015.

Ik zie mezelf nog op de Nieuwjaars-receptie van mijn werk staan.

Kortom: Ik leef nog ergens in maart ofzo ...

Nu alleen de rest van de wereld aanpassen aan mijn snelheid .
quote:Cateautje schreef op 11 december 2016 @ 20:48:

[...]

Ja, daar dacht ik ook aan vanmiddag. Fijn vooruitzicht: langere dagen, meer licht en op een gegeven moment zingende vogels 's ochtends vroeg en bomen die langzaam weer groen worden.
quote:Mietrot schreef op 11 december 2016 @ 20:48:

Ik ben net gewend om altijd 2016 te schrijven in plaats van 2015.

Ik zie mezelf nog op de Nieuwjaars-receptie van mijn werk staan.

Kortom: Ik leef nog ergens in maart ofzo ...

Nu alleen de rest van de wereld aanpassen aan mijn snelheid .Nou, dat bedoel ik nou.
Zo herkenbaar.

The summer seemed to last forever toen ik kind / puber was. Het kon niet op gewoon.

En nu? 6 weken is helemaal niets meer. Twee keer knipperen met je ogen en het is voorbij.
Aan de ene kant is het jaar voorbij gevlogen, aan de andere kant kruipt mijn zwangerschap voorbij.
quote:MN-- schreef op 11 december 2016 @ 20:50:

Aan de ene kant is het jaar voorbij gevlogen, aan de andere kant kruipt mijn zwangerschap voorbij.Voor je het weet open je een topic over je puberkind.
quote:MissWollstonecraft schreef op 11 december 2016 @ 20:47:

[...]

Gate, is dat alweer je tweede?Ja ons cadeautje. Dit keer geen medische molen aan te pas gekomen, gewoon op de natuurlijke manier. Zat niet in de planning zo snel, maar maakte hem zeker niet minder gewenst.
En ook fijn: volgende maand word ik 48. Het hele afgelopen jaar denk ik telkens dat ik al 48 ben, moet mezelf er echt aan herinneren dat het niet zo is. Daar ben ik dan ook eindelijk vanaf.
quote:Doreia schreef op 11 december 2016 @ 20:49:

Zo herkenbaar.

The summer seemed to last forever toen ik kind / puber was. Het kon niet op gewoon.

En nu? 6 weken is helemaal niets meer. Twee keer knipperen met je ogen en het is voorbij.Als kind vond ik een uur al ondraaglijk lang.
Ja, het jaar vliegt voorbij. Tijd gaat ook snel vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven