Geld & Recht alle pijlers

Is welkomstkorting Essent inkomen?

12-12-2016 17:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bijstandsuitkering en heb de 75 euro welkomstkorting van Essent nu na afloop van mijn jaarcontract gekregen.

Nu vraag ik me af of ik dit als inkomen moet doorgeven aan de uitkerende instantie?

Ik ben ook erg zuinig geweest dus krijg een deel van mijn voorschotten terug.

Maar dat lijkt mij geen inkomen, als ik het had verbruikt dan was het ook weg geweest.

Wie heeft ervaring hiermee?
Ben je nou helemaal
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Heeft het UWV geeb telefoonnummer voor dit soort vragen?
quote:Portishead schreef op 12 december 2016 @ 17:11:

Heeft het UWV geeb telefoonnummer voor dit soort vragen?Misschien heeft TO bijstand of dan wordt het Sociale Dienst
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
lijkt mij niet

geniet ervan
Teruggave van je energierekening is in het ieder geval geen inkomen want dat is je eigen geld dat je teveel betaald hebt. Die welkomsbonus weet ik niet.
Geen idee maar zou het even navragen bij het UWV voor de zekerheid. Op inkomen verzwijgen staan namelijk boetes. Je kunt via de werkmap je contactpersoon mailen, dan heb je je antwoord gelijk zwart op wit.
Wij weten toch niet of TO bij het UWV loopt?
Die "welkoms korting" is in werkelijkheid gewoon een voorschot geweest. Het is echt niet zo dat Essent mensen geld geeft, wat Essent doet is in de beginfase meer rekenen en dat daarna via zo'n welkomskorting terug betalen, hierdoor hoeven ze namelijk minder rekening te houden met eventuele prijsstijgingen die ze anders hadden moeten doorvoeren een jaar later. Win-win constructie
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Er staat ik heb een bijstandsuitkering!
quote:Eindeloos schreef op 12 december 2016 @ 17:15:

Wij weten toch niet of TO bij het UWV loopt?

Dat is waar. Te snel gelezen.

Dan even de gemeente mailen.
quote:minnimouse schreef op 12 december 2016 @ 17:12:

Geen idee maar zou het even navragen bij het UWV voor de zekerheid. Op inkomen verzwijgen staan namelijk boetes. Je kunt via de werkmap je contactpersoon mailen, dan heb je je antwoord gelijk zwart op wit.

To heeft bijstand. Dus ze zou het kunnen checken bij haar consulent van de sociale dienst.

Ik zelf ook bijstand en volgens mij mag je het gewoon houden.

Teveel betaalde sowieso!

Ik betaal expres een ruim maandbedrag want bijbetalen wil ik niet.

Aantal jaren geleden kreeg ik een I pad kado. Geen moment bij stilgestaan omdat aan de sociale dienst door te geven eerlijk gezegd en ik ben een schijterd

Heb I pad verkocht ..Kon geld veel beter gebruiken...

Mijn zoon van toen 10 kon wel janken

Daar ging zijn droom...
Dat is wel de bedoeling, maar ik was benieuwd naar ervaringen hiermee.

En inderdaad, de gemeente zal ik moeten mailen.
quote:benmamma schreef op 12 december 2016 @ 17:19:

[...]

Daar ging zijn droom...Ja, gelukkig dat jouw zoon vanuit het onderwijs niet gevraagd wordt om zo'n apparaat te hebben voor schoolwerk, wat best wel vaak voorkomt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Nee natuurlijk niet. Net zomin als dat je 'verdient' op een korting. Je koopt een product (essent), en je krijgt korting. Je betaalt dus voor een product en je verdient niks. Het kost alleen minder.

Doet me denken aan die grap:

"Mooie Ferrari buuf! Ik dacht dat je man alle geld in alcohol opdronk?"

"Ja, maar ik heb hem gekocht van het statiegeld!"
Ik was bang dat ik bij moest betalen en het geld niet zou hebben dus mijn voorschot inderdaad ook hoog laten staan.

Ben als de dood om als fraudeur aangemerkt en dus gekort te worden en ben dus liever eerlijk.

Bovendien is een spaarpotje aan het eind van het jaar best wel fijn!

[...]

To heeft bijstand. Dus ze zou het kunnen checken bij haar consulent van de sociale dienst.

Teveel betaalde sowieso!

Aantal jaren geleden kreeg ik een I pad kado. Geen moment bij stilgestaan omdat aan de sociale dienst door te geven eerlijk gezegd en ik ben een schijterd

Daar ging zijn droom...
LOL!quote:honingbijtje schreef op 12 december 2016 @ 17:22:

Nee natuurlijk niet. Net zomin als dat je 'verdient' op een korting. Je koopt een product (essent), en je krijgt korting. Je betaalt dus voor een product en je verdient niks. Het kost alleen minder.

Doet me denken aan die grap:

"Mooie Ferrari buuf! Ik dacht dat je man alle geld in alcohol opdronk?"

"Ja, maar ik heb hem gekocht van het statiegeld!"

[...]

.

Hopende dat haar consulent enigszins wat verstand heeft. Want die kan ook wel eens te dom zijn om het verschil te zien tussen de realiteit en de reclame van Essent, met als gevolg, veel ellende.

Beter om Essent eens goed uit te pluizen qua voorwaarden met betrekking tot waar dat bedrag werkelijk vandaan komt. (voorschot vaste lasten op contract dat terugbetaald wordt zodat ze een jaar later niet zo'n hoge verhoging hoeven te geven omdat men al gewend is maandelijks meer te betalen maar ze dat het komende jaar dus niet terug krijgen)
Zou mijn consulent dat niet moeten kunnen halen uit de beschrijving van de banktransactie?

Daar staat welkomstkorting.
quote:jaw schreef op 12 december 2016 @ 17:22:

[...]

Ja, gelukkig dat jouw zoon vanuit het onderwijs niet gevraagd wordt om zo'n apparaat te hebben voor schoolwerk, wat best wel vaak voorkomt.

Dit was 2 jaar geleden..

Inmiddels is hij 12 en in 1 havo en I pad verplicht...

70% heeft gemeente vergoed. Maar die van 2 jaar geleden was nu al niet meer goedgekeurd .
quote:jaw schreef op 12 december 2016 @ 17:25:

[...]

Hopende dat haar consulent enigszins wat verstand heeft. Want die kan ook wel eens te dom zijn om het verschil te zien tussen de realiteit en de reclame van Essent, met als gevolg, veel ellende.

Beter om Essent eens goed uit te pluizen qua voorwaarden met betrekking tot waar dat bedrag werkelijk vandaan komt. (voorschot vaste lasten op contract dat terugbetaald wordt zodat ze een jaar later niet zo'n hoge verhoging hoeven te geven omdat men al gewend is maandelijks meer te betalen maar ze dat het komende jaar dus niet terug krijgen)

Heb je een punt.

Als je pech hebt heb je idd een enorm probleem om niks
Even mailtje naar essent doen of ze het in jip en janneke taal uit willen leggen voor je consulent?

[...]

Teveel betaalde sowieso!

Daar ging zijn droom...Gemeen.
quote:Ikhierhuh schreef op 12 december 2016 @ 17:46:

[...]

Gemeen.

Want?

Jij denkt dat ik I pad verkocht omdat ik hem er geen gunde ofzo?

Kon het geld wel beter gebruiken ( lees had ik gewoon nodig)
https://www.energielevera ... begrippen/welkomstkorting

Welkomstkorting

Veel energieleveranciers bieden tegenwoordig een welkomstkorting aan. Dit wordt ook wel een cashback genoemd. Het is een vooraf bepaald bedrag, dat vaak na een jaar wordt uitbetaald door de leverancier, en worden dus niet verrekend met uw voorschotbedrag. De welkomstkorting is al doorberekend in de prijzen in onze energievergelijker.

Indien u uw energiecontract voortijdig beëindigt, vervalt uw recht op de welkomstkorting.

Welkomstkorting en andere begrippen

Uitleg van het begrip welkomstkorting en andere energie begrippen vindt u op Energieleveranciers.nl. Ook kunt u hier de prijzen van energie vergelijken. Onze energievergelijker is onafhankelijk en betrouwbaar.

Met onze gratis overstapservice is overstappen van energieleverancier nog makkelijker. U kunt honderden euro's per jaar besparen!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven