Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
quote:Pantax schreef op 14 december 2016 @ 18:33:

Mees.

De enige hockeynaam met een lettergreep Mees een hockeynaam? Ik vind het juist een enorme standaardnaam, staat al jaren in de top 20.
Hiii,

Jeetje, zo lastig een 2e jongensnaam.......

Welke associatie hebben jullie bij de naam Just?

En nog meer meningen over de naam Lev (i.c.m. de naam van ons zoontje S.am)?

Thanks!
Just vind ik een prima naam, eigenlijk geen associatie bij... Gewoon een oud-Hollandse naam voor een leuk jochie. Enige nadeel is misschien dat het in het Engels een aantal betekenissen heeft (gewoon, zojuist etc).

Lev vind ik niet geweldig, maar ook niet lelijk ofzo. Beetje hip, denk dat die naam erg in opkomst is. Kan er eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Gewoon niet echt mijn smaak, maar verder ook geen onwijs rare of achterlijke naam ofzo.
@satire: thanks voor meedenken! Oh idd....just op zn engels uitgesproken klinkt niet heel positief... oud hollands ja? Nooit geweten haha!
quote:lovelola schreef op 14 december 2016 @ 21:33:

@satire: thanks voor meedenken! Oh idd....just op zn engels uitgesproken klinkt niet heel positief... oud hollands ja? Nooit geweten haha!

Volgens mij is het een afkorting van Justus.

Wat vind je van Vik, Tuur, Dex, Bob, Duke/ Duuk of Mick? Zit volgens mij een beetje in hetzelfde straatje als Sam en Lev.
Lovelola, ik vind Lev en Just ook geen geweldige namen. Qua klank wel oke, maar inderdaad omdat Lev klinkt als Lef en Just op z'n Engels betekenis heeft.

Ik doe ook een poging:

Mees

Tim

Bas

Tom

Vic

Roel

Lux

Mats

Mart

Cas

Twan

Guus

Gust

Jurre

Roan

Rick

Stijn

Bo

Lex

Max

Timo

Pax

Paul

Job

Duuk

Koen

Ravi

Daan

Lars

Teun

Toon

Ernst

Boaz

Morris

Milan

Mika

Nick

Len

Dax
quote:Pantax schreef op 14 december 2016 @ 18:33:

Mees.

De enige hockeynaam met een lettergreep Ik ken een jongetje die wordt altijd KoolMees genoemd....
Tjah, tjah, tjah...
quote:Inexplicable schreef op 14 december 2016 @ 14:53:

Heeft iemand ideeën voor een mix van kakkineus maar toch simpel en stoer?

Melle

Simon

Teun

Bas

Daniel
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Zowel Lev als Just klinken voor mij een beetje onaf. Maar alles went. Als Lev voor jou De Naam is.... zou ik het sowieso doen!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Floris

Stijn

Wout

Julius

Maxim

Marius

Arnoud

David
Lev vind ik op papier wel mooi, maar in gebruik niet. Want het klinkt toch als 'lef'. En daardoor valt het voor mij in de categorie van Storm, Bikkel, Zus etc.
Ohh echt kwartje?!?! Nee, dat is niet echt mijn smaak. Goed dat je t zegt ;)
Sartire &barbabientje: wow thanks voor meedenken! Mik / mick en vik vind ik leuk!
Vic vind ik ook erg leuk, Mick ook. Vigo of Mas nog wat voor je?
Ik spreek toch geen Chinees?!
@tinkerbell

Mas vind ik wel leuk, maar dan krijg je S.am en Mas haha! Vigo vind ik weer te Spaans klinken...

En zouden jullie dan gaan voor S.am en Mick of S.am en Mik?
Even een vraagje waarom is het S.am? met punt
Tjah, tjah, tjah...
quote:Inexplicable schreef op 16 december 2016 @ 09:07:

Even een vraagje waarom is het S.am? met puntAls je googled op namen kom je deze post niet tegen als er een punt in staat. Stel dat lovelola nu dus gaat kiezen voor de naam Mik en iemand googlet de naam met de S en Mik samen, dan komen ze niet bij deze posts uit en behoud je dus je anonimiteit
quote:lovelola schreef op 16 december 2016 @ 08:53:

@tinkerbell

Mas vind ik wel leuk, maar dan krijg je S.am en Mas haha! Vigo vind ik weer te Spaans klinken...

En zouden jullie dan gaan voor S.am en Mick of S.am en Mik?

Mick vind ik mooier geschreven.

Misschien is Vince of Dex ook nog iets voor je?

Of Brent?
quote:lovelola schreef op 16 december 2016 @ 08:53:

@tinkerbell

En zouden jullie dan gaan voor S.am en Mick of S.am en Mik?Ik zou dan voor Mick gaan, aangezien 'mik' ook gewoon een nederlands woord is. Vind het geschreven zo bovendien ook mooier. Leuke combi!
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Absoluut Mick!

Mik vind ik heel raar staan.
Dan zou ik zeker voor Mick gaan. Weet dat het niet je vraag is, maar vind S.am en Mick niet echt een mooie combinatie. Mick vind ik echt een ordinaire naam, S.am helemaal niet. Vic vind ik dan mooier.
Dank voor meedenken!!

@marielle8484 hihi daar was ik dus precies een beetje "bang" voor...of t met -ck niet een beetje tokkie zou worden ;)

Alleen heb ik t idee dat mensen bij Vik snel denken: Vik-pik

Heel stom, Mik rijmt ook op pik, maar dacht ik niet aan dit rijmpje...

Vik komt op mn lijstje! Als er nog meer leuke ideetjes zijn...heeeel erg welkom!
Dank voor meedenken!!

@marielle8484 hihi daar was ik dus precies een beetje "bang" voor...of t met -ck niet een beetje tokkie zou worden ;)

Alleen heb ik t idee dat mensen bij Vik snel denken: Vik-pik

Heel stom, Mik rijmt ook op pik, maar dacht ik niet aan dit rijmpje...

Vik komt op mn lijstje! Als er nog meer leuke ideetjes zijn...heeeel erg welkom!
Ik vind Vic of Vik ook wat leuker dan Mick. Maar Sam en Mick kan ook prima, Mik zou ik niet doen. Een mik is een boterham.

Andere opties:

Joes

Bent

Mels

Mons

Juup

Fen

Thor

Tijn

Mink

Kick

Job

Loek
Ik vind Vik persoonlijk ook mooier dan Mick, ik vind die naam net iets meer klasse hebben om het maar zo te zeggen. Maar beide kan prima bij S.am. Geschreven als Vic vind ik nog mooier, afkomstig van Victor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven