December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
ik heb ook nog wat nieuwe foto's op Hyves gezet
He meiden,

Oef; gelukkig is het niet je bloeddruk. Wel vervelend dat je brakkigheid niet met een pilletje weg te nemen is..

Sannie; bedankt voor je reactie op het fietsen. O ja, het is ook niet dat ze nu met 2 jaar al zou moeten kunnen fietsen, alleen zal het best lang duren voordat ze het zou kunnen door haar rechterbeen en eparm, dus was het aan te raden om nu al wat te gaan oefenen.

Zal ook nog eens bij de patientenvereniging informeren.

Balen dat je hele tekst weg was. Hoe gaat het met Renske? Al een hele meid zeker?

Yora; met m'n moeder gaat het wel weer. Wel nog iets sneller moe, maar die infectie hakt er ook wel in na 9 chemo's. Maar ze wilde alweer oppassen

O ja de namenkwestie; we weten zelf niet wat er in mijn buik zit!

Falcon; o leuk, ga zo even kijken!

Nursie; jammer dat je geen foto's kan plaatsen. Wel super dat jullie er zo van genoten hebben! Sterkte met je bekken.

Marloes; jeetje dan hebben jullie er ook een tijd in gelegen zeg! Zal wel moeilijk geweest zijn voor je ouders..

Hoe is het eigenlijk met je kaak?

Tinus; haha slim zo'n kat! Ga je morgen nog iets met Manu doen, of lekker thuis koetelen?

Joni; o leuk, wij zijn toen naar het theather geweest voor de afscheidstour. Maar die op tv heb ik gemist! Lief dat je die voor mij wilt bewaren!

Beterschap, ik hoop dat je gauw weer wat beter voelt!

Hier alles oke, net na het eten nog een aantal dingen voor mijn werk gedaan.

Mijn moeder heeft vandaag de scan gehad. Volgende week woensdag de uitslag. Tris heeft vrijgenomen zodat ik mee kan naar de dokter.

Pff spannend hoor, dan horen we of de chemo's hebben aangeslagen en wat ongeveer de prognose is..

Nu even gezelligere praat, heb vanmorgen om 7.15 zoo gelachen. Noof bij ons bed, komt naast me liggen aait m'n haren en vraagt: Mama, ikke patatjes eten? Ik lachen en ik zeg, nee we gaan nu geen patatjes eten. Neee zegt ze op een manier van, ja dat was gek om te vragen.

Is ze weer even stil, begint ze me weer te aaien, zegt ze: Frietjes dan?

lekker moppie
Haha, die Nova, wat een slim ding!

O spannend, wachten op de uitslag. Fijn dat ze wat fitter is.

Hm, Hyves is beetje traag, morgen staan de foto's er misschien pas op.

Welterusten!
Fijn Mette dat het weer wat beter gaat met je moeder. Ook wel grappig dat ze al weer wil gaan oppassen...

Yora heeft het ook vaak over 'tat'. Of dan vraagt ze of we bij oma gaan eten en dan moeten we tat eten. Of we moeten naar de overkant want daar zit een friettent...

Vanochtend ging ik mijn tanden poetsen en toen zei Yora 'Yoja ook poetsen'. en toen ik haar de tandenbortsel gaf dankjewel.

Ze heeft al eerder 3 en 4 woordjes achter elkaar gemaakt maar ik vergeet ze altijd heel snel weer als ik ze probeer te onthouden.

Ik moet haar nu ook 10 boekjes achter elkaar voorlezen dus ik ben helemaal blij hier.

En ik hoorde van meneer M. die vond dat Yora zo onopgevoed was dat hij het museum uitgezet was met zijn kinderen omdat ze niet luisterden. ( )
Mette: Oh wat fijn dat je moeder zich weer beter voelt. En wat vreselijk spannend dat jullie volgende week de uitslag krijgen. Ben je zenuwachtig?

Wat een slijmbal is die Nova toch... eerst mama (p)aaien en dan om frietjes vragen, haha!

Yora: Haha, wat een giller van 'meneer M'! Die heb je er zeker wel even flink ingewreven!! Hee, hoe zit het nou eigenlijk met Dagobert? Je was laatst met hem naar de film geweest toch? Was het gezellig?

Nurse: Jaaa was hij/zij een mooi kindje?? Geen oranje pluisharen en rol-ogen (=wuppie)?? Jammer dat je die foto's niet kan plaatsen. Kan je niet gewoon een nieuw kabeltje kopen? Die smoes van 'kwijt' kan je echt geen maanden gebruiken hoor!

Falcon: Ben benieuwd! Ik ga ff kijken op Hyves!

Vanmorgen ff naar de markt geweest met Manu. Gelukkig wilde hij nu wel zijn wanten aan. HIj had ze zelf aangetrokken toen hij in de auto zat.

Wel makkelijk, als ik naar de markt ga heeft ie al zowat gegeten en gedronken. Bij iedere kraam krijgt ie weer wat lekkers, haha!

Onderweg naar huis was hij in slaap gevallen. Het was pas 11 uur! Kan goed merken dat ie flink moe was van zijn eerste dagje kdv na de vakantie, gisteren. Tis weer even wennen voor hem.

Nou ik ga ff naar Hyves, dan verder opruimen hier. Morgen komen 2 collega's eten, dus ik moet even gaan poetsen.
Falcon: Haha, heeel herkenbaar die lege Duplo-ton op je kop!
Jaa, vanmorgen is Noof de hele ochtend droog geweest! 3x op de wc geplast! Ze wilde na de eerste keer haar luier niet meer om, dus dan maar zonder.

Ik hoop dat het doorzet zo!

Hier komt straks de serviceman van Morres voor de eettafel.

M'n moeder is naar de bedrijfsarts geweest, ze wilt wel weer aan het werk. Zal mij benieuwen wat die arts er van gezegd heeft. Ga maar even bellen.

x
Wij hebben een leesboekje gekocht over 'op het potje zitten'. Boyd komt zelf al met zijn luier aanlopen als hij heeft gepoept. Als ik hem dan gewoon met broek aan op het potje wil zetten om te laten zien, roept hij heel hard NEE en gaat huilen en duwt dat ding weg. Nu al een trauma?

Kinders de hele dag op KDV, Eize had vannacht weer zin om heel vaak te drinken bij mamma, dus ben ik er wel 3x uitgemoeten. Ben vandaag dan ook heel lang blijven slapen, wel tot 13.00 uur. Als Nils niet om het hoekje had gekeken had ik nog wel langer kunnen slapen. Even wat inhalen.

Maar Mette toch wat knap!!

Scroll even snel door de berichten heen en de jouwe springt dr uit!

Goed joh!!

En wat fijn dat het wat beter gaat met je moeder.

Lijkt me ook idd heel spannend om de uitslagen te horen, hopelijk alleen positief nieuws!:hug:

Yora:

Wahahaa!! Wat een flapdrol van een opvoeder je hebt toch zeker wel een berichtje op zn hyvs achtergelaten hè?

Tinus:

Jaaaaa ik weet t, het ding moet hier ergens ook wel in huis zijn hoor maar waar?!?!?! Keertje goed zoeken denk ik...

Hier:

Last van mn bekken grmbl.... hopelijk iets tijdelijks.

Verder met de meiden gaat t prima, t zijn van die heerlijke moppies Had gisteren alle foto´s van de 3D sessies van de meiden erbij gepakt en ze langs de foto van de baby gelegd en wat denk je? SPREKEND Yasmine! Leuk om te zien joh!

Ohja, nog iets; laatste tijd voel ik me nogal gejaagd, toen ik straks heerlijk rustig op de bank lag te zappen had ik toch nog een pols van 106 misschien toch iets met t zwanger zijn maken..??

Paar jaar geleden ben ik er ooit voor onderzocht geweest en mn hartslag ligt meestal hoger dan t ´normale´ ; aard van t beestje kwam dr toen uit de onderzoeken om t maar even kort te formuleren maar de laatste tijd speelt t weer meer op en voelt niet prettig...

Laat t hierbij, ga de meiden uit bed halen met M.

xx
He Nursie,

Hmm als je je zo gejaagd voelt is het misschien toch verstandig om morgen even de vk te bellen. Misschien is dan ook je bloeddruk iets te hoog. Ik had het ook bij de zwangerschap van Noof, hele hoge pols, ook in rust.

Leuk dat de kleine zo op Yasmine lijkt!

Nova is nog steeds droog! Vanmiddag weer een aantal keer geplast!

Joni; Lekker dat je zo hebt kunnen bijslapen. Je zal het nodig gehad hebben! O ja, een boekje over het potje. Bedenk me ineens dat ik die ooit bij de ECI heb gekocht, en weggelegd heb voor de Sint of Kerst. Nou ja, maar eens kijken waar ik die heb opgeborgen..

Mijn moeder gaat een speciaal programma bij de sportschool volgen, HerstelFit. Speciaal voor kankerpatienten na hun laatste chemokuur.

Ze heeft in feb. weer een afspraak bij de bedrijfsarts om eens te kijken naar een plan om wat uurtjes boventallig te gaan werken. Misschien blijft het wel bij boventallig werken, zei de bedrijfsarts maar m'n moeder hoopt toch weer over een paar maanden echt te gaan werken voor een aantal uur per week.

Nova zit hier aan tafel al een uur! te kleien. Zo zoet is ze met die bende

Ik ga zo koken,

xx
Wow, kreeg net de eerste factuur van dit jaar van de kinderopvang: ipv 157 betalen we nu 249 euro, wat een verschil! Ik moet nog de wijzigingen in uurprijs en mijn inkomen doorgeven ivm nieuwe baan, maar ik denk dat het alleen maar meer kan worden dan.

Mette, wat goed! (van Nova en van je moeder)

en Nurse rustig aan..
Niet dat het erg veel geld is natuurlijk, voor de kinderopvang (de belasting betaalt 550), maar het verschil is wel groot.
Wat een heerlijk moppie hebben jullie toch als ik dat zo lees Mette! Vind het echt super van ´ons´ Noofje dat ze al heel de dag droog is!

Klinkt goed dat speciale sportprogramma voor jullie mam!

Misschien een stomme opmerking (en heeft ze dr helemaal geen behoefte aan) maar daar treft ze wellicht lotgenoten waarmee het goed klikt

Hier hebben toenstraks het ledikant weggezet van Roxanne´s kamer, gezegd dat ze nu vort een grote meid is bladiebla, verder niet te veel poespas, in bad, bedritueel van tandenpoetsen enzo en hoppa; in dr grote bed.

En wat denk je?!

Ze is stil!

Of ze ligt helemaal overdonderd in bed te kijken en te prakezeren wat ze zal uitvreten of ze vind t goed!

Ben benieuwd vannacht

Ohja, Mette; mijn bloeddruk is juist heel netjes...120/65 oid

Fijne avond allemaal!

Kussss!
Nou, idd Falcon, dat vind ik ook wel een flink verschil!

Toevallig hebben wij vandaag post gekregen van de psz,

betalen vanaf mei (dan gaat Roxanne er vort heen) elke maand

38 euro voor 2 ochtenden in de week (geloof iets van 9:00 tot 11:30)

*Enne, tis nog steeds stil hier! *

xx
Hmm, nog geen aanloop geweest hier?

Had nog een nieuwtje trouwens;

Roxanne is vandaag voor de 1e keer mee naar de tandarts geweest, ze deed het heel goed!

M. had dr meegenomen en nadat hij was geweest ging Roxanne op de stoel zitten en de tandarts mocht even kijken. Dr gebit is inmiddels helemaal compleet al moeten de achterste kiezen nog wat langer eruit groeien zeg maar..

*en ze slaapt nog steeds in dr grote bed! *
Hey Nurse! Goed hoor van Roxanne naar de tandarts en slapen in het grote bed!

Falcon ik zag dat je hele achternaam topic ook weer naar boven is gekomen...

Leuk trouwens dat M. jouw achternaam heeft. De volgende heeft dus ook jouw achternaam... grappig (of ben ik echt een zeef want volgens mij ging het hier al eerder over)

Mette: Goed hoor van je moeder dat speciale programma. En gelukkig dat ze haar werk zo ziet zitten dat ze ook al snel weer wil beginnen.
Ik doe weer een poging tot bezuinigen... mijn winterjas vandaag uitgezocht samen met een broek voor 44 euro inclusief verzendkosten.

En studieboeken van nieuwe periode ga ik uit de bieb lenen.

Ik doe inkopen voor de hele week etc. etc.

We hebben vandaag zelfgemaakte surinaamse nasi gegeten (met kip ) en Yora vond het ook lekker.

Gisteren hebben we zelfgemaakte erwtensoep gegeten (vond Yora niet lekker) heeft alleen stokbrood met kruidenboter gegeten

en we gaan nog een keer pompoensoep eten en morgen gaan we aan de kaasfondue! Vond in het doosje van de fondueset het recept van de kaasfondue die ik gegeten heb op 25 december 2006... die gaan we bewaren

zo en nu weer klaar met mijn egogeklets
Yora:

Waarom de -smiley achter je kip? Mogen geiten geen kippen eten?

Goed bezig met je bezuinigen trouwens! Wil ik ook gaan doen met mn wekelijkse boodschappen, mik nu zo maar vanalles in mn kar... kan t eigenlijk wel mn voornemen voor 2009 noemen

Kaasfondue; en met wat doop je dan in de kaas? Alleen brood?

En hier:

*trommelgeroffel*

Roxanne heeft het perfect gedaan in haar grote bed!

Niet anders dan in het ledikant!

Geslapen tot 7:00 en toen na dr fles nog tot 8:45

Yasmine is om 1:00 een keer wakker geweest en heeft toen ook geslapen tot 8:45.

Hoeveel kindjes van ons hier slapen dr nu al in een groot bed?

Joeri en Amber iig geloof ik hè?

Hihi, en nu zitten de meiden samen onder tafel, Roxanne zegt tegen me dat ze samen aan het ´knuffen´ zijn en daara zegt ze tegen dr eigen ´Ooohhh, Liefvanou´ (als ze iets liefs doet zeggen wij vaak:´Oh, lief van jou!´)

Ga me eigen maar es aankleden

xx
Oh kwam ineens het topic over die gastouder tegen! Mette die zus van jou!

Vinden jullie een gastouder nou echt een slechte keuze? Ik vind een gastouder veel flexibeler dan een kdv. Ik heb echt geen regelmaat er ritme in ophaal- en brengtijden. Het is elke 8 weken anders en soms vallen er colleges uit etc. etc. De dagen zijn dan weer wel vast. Yora kan ook na 6en blijven en soms eet ze daar mee toen ik een tijdje late colleges had. Ze gaat mee naar de dokter, boodschappen doen, bezoek etc. maar ik vind dat ook geen probleem verder. Ik zou echt niet weten hoe ik dat zou moeten doen met een kdv.
Heb een lekker rustig dagje hier, Justin is niet helemaal fit, heeft ook koorts maar is wel af en toe wat aan het rommelen.

Hij had het er ook over dat hij straks even naar het dorp wil, dus misschien at ik dat nog wel even doe, lekker warm aankleden, hebben we toch even frisse lucht.

Mijn schoonzus is ook jarig, daar wilde ik vanmiddag eigenlijk ook heen, maar dat is toch zo'n 3 kwartier rijden, dus weet niet of dat wat gaat worden....

Amber vind het wel gezellig en ligt ook met haar slaapzak op de bank!

Sannie, vermoeiend he van die dagen waarop niks goed is....

Tinus, gaan jullie ketten nooit naar buite, of wil je ze nu nog niet buiten hebben odat je net verhuisd bent?

De muurstickers zitten er nog en ze blijft er nu volgens mij ook wel van af!

Nurse, leuk dat jullie weer even naar jullie ukkie hebben gegluurd en dat het zo duideliijk was dat hij/ zij op Yasmine gaat lijken.

Maare snel een nieuw kabeltje kopen jij!

Ik heb dat ook wel meer gehad tijdens mijn zwangerschap dat mijn hartslag hoger was (en ik heb het normaal dus ook al) zou het gewoon even aangeven bij de vk.

Goed dat Rox in haar grote bed heeft geslapen! Bij Amber gaat het nu sinds een paar weken ook echt goed en is het ledikant ook echt de kamer uit!

En al mee naar de tandarts, knap hoor!

Mette, met mijn kaak gaat het goed nu! Het blauw is ook eindelijk helemaal weg, maar moet dus nog op nacontrole bij de tandarts.

Spannend woensdag de uitslagen van je moeder! Fijn dat ze zich in iedergeval zelf wel weer een stuk beter voelt nu!

geweldig Noof met haar patatjes!

Wat knap dat Nova zo lang droog blijft, bij Amber is de laatste dagen de lol van naar het toilet gaan er ineens af....had van die luierbroekjes gehaald om het oefenen ook makkelijker te maken, maar sinds dien is het ook minder, de eerste paar keer ging ze nog wel maar daarna niet meer...of het daar nou mee te maken heeft?

Yora, hier worden ook steeds langere zinnen gefabriseerd!

Geweldig van meneer M!

Klinkt goed die bezuinigingstips!

joni, lekker slapen zeg tot 13:00!

O de kids vragen weer om aandacht dus ga er weer van tussen!
Yora:

Hihi, ik had Mette dr zus ookal in actie gezien

En om antwoord te geven op je vraag:

Neehoor, ik denk dat een gastouder een goed alternatief is voor een KDV.. ben dr niet zo in thuis maar denk zelfs dat een kindje meer aandacht krijgt dan op een KDV. (maar dat ligt dr weer aan hoeveel kindjes er bij de gastouder verblijven)

Denk ook wel dat een gastouder wellicht flexibeler is dan een KDV.

Nu ik er even serieus over nadenk weet ik niet waarvoor ik zou kiezen... het is wel een vereiste dat ik/wij de gastouder goed kennen, er meerdere kindjes daar zijn (geweest) en er goede berichten/referenties van zijn.

Dit omdat er niet net als op een KDV collega´s zijn die erop toe kunnen zien dat je kindje goed behandeld wordt...er lopen zoveel gekken rond...ook in de opvang/kinderzorg (of ben ik nu gewoon een ´doemdenker?)

Weet trouwens niet wat voordeliger is in de kosten... scheelt dat ook nog?

xx

Ps.

Roxanne ligt weer heerlijk te slapen in dr grote bed!

(de eerste keer voor dr middagslaapje)
Ohja, maar Yora:

Zoals die TO/Gastouder het wilde aanpakken, daar zou ik het ook écht níet mee eens zijn... gaat mijn kinderen toch niet in een ballenbak/kinderhoek droppen met onbekenden die toezicht houden terwijl ik je betaal zodat je eigen zoontje kan zwemlessen en jijzelf sporten

Hoe komt ze dr op...
Even snel (zit mee te lezen maar heb nog niet uitgebreid kunnen reageren).

MIjn vriendin heeft een gastouder en die is juist niet flexibel. Mens zit altijd te zeuren als ze zoon een half uurtje eerder willen brengen. Ze is op zich wel tevreden over de zorg enzo, maar nu het ineens veel duurder wordt is ze toch op zoek naar een kdv. (is erg moeilijk, omgeving Utrecht).

Verder is het nadeel van een gastouder dat die ook ziek kan worden/op vakantie kan gaan.

Dat was even mijn bijdrage aan de discussie. Ik ga weer aant werk.
Oh ja, ik wilde nog even zeggen hoe knap ik onze Nova vind!! Nu al zo goed met plassen en geen luier meer om enzo! Echt super!
M heeft 40 graden koorts.. heb hem om half vier van het kdv gehaald en hij wordt steeds warmer en roder, arm jong. Wel schattig zo'n 'tam' jongetje op schoot (voor een of twee dagen dan, hoop dat het niet langer duurt..)

Verder even makkelijk: zwaai en fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven