Uitgerekend augustus 2009!

01-12-2008 13:58 875 berichten
Alle reacties Link kopieren
Augustus 2009 mama's!

Hoi Mebi,

Wat erg! Heel veel sterkte, ook met het afwachten. Mocht je nog vragen hebben over een eventueel ziekenhuistraject wat dit betreft, stel ze gerust. Been there....

Nogmaals, sterkte, leef met je mee!

xxx Hila
Ach Mebi, wat vind ik dat ontzettend rot voor jullie!

Veel sterkte met het verwerken van dit akelige nieuws....
Mebi, weet niet wat ik moet zeggen. Vind het zo erg voor jullie.

Heel veel sterkte,

Marie
Mebi, wat ontzettend naar voor jullie! Zit echt met een brok in mijn keel.

Heel veel sterkte de komende tijd. Als het over een tijdje (als jullie er weer aan toe zijn) weer raak zou zijn en je hebt leuk nieuws, laat je het ons dan weten?

Heel veel liefs,

Kike
Mebi, heel veel sterkte de komende tijd...
Vandaag echo bij de gyn gehad, deze was goed gelukkig en hoef daar nu niet meer terug te komen. Gelijk een afspraak gemaakt bij de verloskundige voor 27 januari.

Liefs Speesjaal

ps. doen er nog meer van jullie toevallig mee aan moeders voor moeders? Ik wel, vanochtend de spullen en uitleg gekregen.
@Mebi: heel veel sterkte de komende tijd...

Woensdag hadden we de echo en we hebben het hartje zien kloppen. Wat is dat bijzonder zeg! En wat een klein frummeltje nog zeg... ik had verwacht dat het al wel wat groter zou zijn. Woensdag was ik 9w2d dus ook wel wat ik zelf gedacht had. Het gekke is dat toen ik eenmaal de echo gehad had, ik toch niet helemaal gerustgesteld was. Ik had echt naar de echo toegeleefd. Als daar een hartje klopt dan is het allemaal goed en mag de hele wereld het weten. Maar toch maakte ik me wat zorgen. Het kindje lag zo stil en nou week met 9 weken is het nog niet beweeglijk en ik kan het goed relativeren. Maar vind het wel gek dit voor mij echt een mijlpaal was en dat ik daar nu dan toch weer aan twijfel. Het zullen de hormonen wel zijn.

Gisteravond ben ik me rot geschrokken. Moest naar de wc om te plassen en poepen en had wat harde ontlasting. Keek ik in de wc was de urine wat rozig. Dus er zat wat bloed bij. Met afvegen zag ik helemaal niks. En ook na die tijd nog vaak naar de wc geweest om te vegen en plassen, maar er was helemaal niks te zien. Wat kun je dan schrikken zeg. Straks bel ik de verloskundige toch maar even. Heb over 4 weken pas weer een afspraak staan. Misschien mag ik wat eerder voor controle.

Nu gaat het wel weer en heb niet het idee dat er een miskraam gaat komen of zoiets. Heb ook geen last van mijn buik, maar de schrik zit er goed in.

Het bloedprikken ging dinsdag helemaal super. 2 keer prikken en m'n bloed stroomde eruit!

Tot zover een update hoe het hier gaat.
Nou dat goede gevoel van gister is nu weer helemaal weg eigenlijk. Kreeg vanmiddag op mn werk weer wat bloedverlies, heb gelijk een nieuwe afspraak bij de gyn gemaakt maar dat is pas de 19e dus mag nu weer wachten tot dan (of tot het echt fout gaat) pff. Ben maar naar huis gegaan ik kon me echt niet meer tot werken zetten. Vriend is nog aan t werk tot 17:00 dus zit hier nu in mn eentje me een beetje zielig te voelen.

@muts: hopelijk kun je wat eerder weer een afspraak bij de verloskundige krijgen, lijkt me wel fijn om je gerust te stellen.
Hallo!

Gefeliciteerd voor speesjaal87, mutsje84 en hila met de mooie echo's!!

@hila Ja, ik kreeg het advies om me voor kraamzorg aan te melden voor de derde maand van de zwangerschap. Het leek mij ook wat overdreven maar ik heb toch maar gebeld en kreeg geen verbaasde reactie toen ik de uitgerekende datum zei...

Positief denken is voor mij trouwens ook niet iets natuurlijks maar sinds ik bedacht dat negatief denken al helemaal nergens goed voor is,lukt het wel aardig. Zo kan ik er nu ook van genieten en dat vind ik toch wel belangrijk,ook al zou het volgende week misgaan zijn we iig nog blij geweest! We hebben vorige week een echt kindje gezien op de echo en dat is meer dan de vorige keer dus voorlopig gaan we uit van het goede. Wat ook meespeelt is dat het bij de vorige zwangerschap waarschijnlijk rond de 6 of 7 weken al fout was gegaan dus voor mijn gevoel zijn we dat punt nu allang voorbij.

Volgens mij zijn we trouwens precies even ver, vandaag 9 weken klopt dat?

Allemaal prettig weekend!
Hè wat vervelend voor je speesjaal! Kan me voorstellen dat je het doodeng vindt. Sterkte en ik hoop dat het snel weer ophoudt...
Hè Speesjaal, wat vervelend! Heel veel sterkte. Doe maar lekker rustig aan. Hoop dat het bloedverlies snel ophoudt.

@ Muts: Ik had ook twee dagen hiervoor wat verkleurde afscheiding (jakkes, dat ik het hier nog eens over zou hebben....). Gelukkig is dat nu weer over. Heb ook wel 'menstruatie'-achtig gevoel. Dus misschien heeft het ook te maken met het oprekken van de baarmoeder ofzo??? Ik weet het niet hoor, heb er zelf ook niet zo veel verstand van. Maar dit klonk mezelf met mijn boerenverstand wel ergens logisch.

Ben trouwens ook al teruggefloten door mijn man vwb onzekerheid, want die vindt het dus wel suffig dat ik me nog zorgen maak. Zijn motto: "we hebben nu een goede echo & het is pas echt mis als je krampen hebt en veel bloedverlies hebt".

Zo. Daar kun je als onzekere zwangere vrouw wat mee. Niet echt... Het klinkt zo lekker rationeel en als er dus iets is wat ik niet ben op dat soort momenten is het rationeel....

@Marie: Kunnen we trouwens nog iets met die tabel? Ik zag in het aug/september 2009-topic een mooie staan, misschien een idee om hem op die manier te maken? Misschien kun je wel kopiëren ofzo? Ik vind het wel leuk om een overzicht te hebben wie wanneer is uitgerekend en wanneer wie een echo/afspraak heeft. Is me niet helemaal duidelijk meer.
@Hila: mijn man reageerde ook heel nuchter. Moest me er niet druk om maken en het kwam allemaal wel goed. Ik kon 'em wel afschieten... heerlijk die hormonen die door mijn lichaam stuiteren.

@Speesjaal: vervelend he die onzekerheid. Ik hoop dat het allemaal gewoon lekker blijft zitten.

@Gazelle: na de termijnecho kun je kraamzorg regelen want dan weet je de uitgerekende datum. Ik ga dus maandag ook de kraamzorg regelen. Dan ben ik net geen 10 weken. Hoe eerder hoe beter, denk ik maar...

@Marie: voor het tabelletje; ik ben 11-08 uitgerekend en de volgende afspraak bij de verloskundige heb ik 4 februari.

Vanmiddag de verloskundige gebeld en die bevestigde eigenlijk dat het waarschijnlijk door wat harder persen kwam. Ik hou het in ieder geval goed in de gaten maar vandaag helemaal niks gespot. Lekker onderwerp he... Maar ik ben weer helemaal gerustgesteld en lekker op mijn wolk geklommen. Zo direct gaan we naar mijn oma om het te vertellen. Helemaal leuk dus...
Mebi, wat erg voor jullie, zoiets wil je gewoon niet meemaken. Sterkte de komende weken.

Diana
Hai Meiden,

Eindeljk is het weekend. Gaan jullie nog schaatsen? Ik hoop dat ik dit wekeend nog ergens een gaatje kan vinden om het ijs op te gaan. Maar het wordt wel druk allemaal.

Met mij is het best goed, geen nieuwe kwaaltjes. Wel heb ik nu eindelijk een afspraak gemaakt voor over 2 weken bij de verloskundige. Krijg dan ook meteen een echo (zal wel een inwendige worden verwacht ik, aangezien een aantal van jullie zeiden dat er met 9 weken nog niets te zien is ivm de lage ligging van de baarmoeder). De echo is precies 1 dag voor de eerste verjaardag van mijn dochter. Kunnen we als alles goed is (fingers crossed) daarna eindelijk aan familie en vrienden vertellen dat we nog een kleintje krijgen.

Kike: Ik heb het misschien wat raar opgeschreven maar deze zwangerschap is spontaan ontstaan (ehh, op de natuurlijke manier bedoel ik dus). Mijn eerste dochter is na ruim 3,5 jaar "proberen" ontstaan dmv IUI. We verwachtte dat ik nooit zonder medisch ingrijpen zwanger zou kunnen worden. Maar dat is dan toch gebeurd!

Gazelle: als mijn echo goed is ga ik ook kraamzorg regelen. Goed dat je er al aan gedacht hebt, beter te vroeg dan te laat!

Hila: Gefeliciteerd met de goede echo.

Speesjaal87: ik doe niet mee aan moeders voor moeders. Maar het kan nog, misschien bedenk ik me nog. Heb de vorige zwangerschap wel meegedaan maar vond het wel erg stinken (dat spul wat al in de potten zit) vooral 's ochtends, daar werd ik echt zooo misselijk van. Maar het is voor een supergoed doel natuurlijk! Goed dat je bent begonnen!

Wat klote dat je nu weer in onzekerheid zit. En je moet zo lang wachten. Hopelijk zie je geen bloed meer vanaf nu.

Muts84: Onzekerheid blijft. Straks weer voor de 20-weken echo, daarna voor de bevalling en daarna als de baby geboren is. Maar probeer te genieten, je kunt toch niets doen behalve zo gezond mogelijk te leven nu. Bloedverlies is nu verschrikkelijk eng, maar gelukkig is het bij jou al opgehouden, dus houd moed!

Meiden ik ga naar bed, ben wat moe.

Fijn weekend, Diana
Hallo allemaal,

Speesjaal, wat vervelend, kan me de onzekerheid goed voorstellen, doe rustig aan!

Wij zijn vandaag gaan schaatsen. Dat wil zeggen, vader ging een tochtje maken en ik stond met een brullende, snotterige zoon met ijshandjes (wilde zijn wantjes niet aan) te wachten tot ie zijn rondje voltooid had. Geen groot succes dus, maar we hebben iig ijs-foto's voor in zijn fotobooek! Volgende keer dat ie in NL ijs ziet zit hij misschien al wel op de middelbare school...

@Speelsjaal: Ja ik doe mee met Moeders voor Moeders. Heb een vriendin bij wie het zwanger worden maar niet wil lukken, dus ik weet uit mijn directe omgeving hoe hard het nodig is. Die geur valt me 100% mee, maar dat verschilt denk ik per persoon.

Wij hadden gister een lunch waarbij we een grote groep vrienden zagen en hebben het daar aan iedereen verteld. Deze week ga ik het op mijn werk vertellen en dan mag de hele wereld het weten.

Ik ga nu maar eens de was doen (terwijl ik eigenlijk het liefste met een tijdschriftje in bed zou willen liggen...)

Groetjes!
Hallo allemaal,

Mag ik nog meedoen??

Ben zwanger van de eerste. In september een miskraam gehad, maar afgelopen vrijdag een echo gehad en alles was goed!

Hierbij mijn gegevens:

Naam: loulou83

Leeftijd:25

Datum uitgerekend: 21-08-2009

Kind: 1e
Hallo!

Tuurlijk mag je er nog bij loulou! Gefeliciteerd ook met de mooie echo!

Diana, ik heb met precies 8 weken een uitwendige echo gehad en alles was er prima op te zien hoor, inwendig zou ze 'm niet scherper kunnen krijgen, zei ze nog.

Hier gaat alles goed, heb alleen een zeurende buikpijn en af en toe echt gemene steken in mijn buik. Dat schijnt er allemaal bij te horen las ik ergens, maar toch... Pijn is toch iets wat je meestal associeert met nare negatieve dingen en niet thuis hoort op die roze zwangerschapswolk... Ik probeer me er maar niet te druk om te maken.

Zijn jullie trouwens ook zo vre-se-lijk moe? Echt, ik slaap nachten van 9 of 10 uur en dan nog zou ik 's middags wel kunnen slapen en/of val ik om acht uur 's avonds in slaap op de bank.

Moeders voor moeders heb ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht, kan dat nu ook nog of heeft dat geen zin meer?

Ik ben benieuwd hoe het met Speesjaal gaat, moet er steeds aan denken...

Groetjes!
Ha Gazelle!

Thanks! ;)

Ik heb ook last van steken in mijn buik, schijnt er inderdaad allemaal bij te horen (bandenpijn)... Ben ook erg moe de laatste weken. Slaap van half 10 tot half 8.... en ik zit nu ook weer bijna te slapen, hoop dat ik binnenkort wat meer energie krijg!

Groetjes!
Hi allemaal,

loulou, welkom!

Ik heb heel af en toe ook wat steekjes, maak me er geen zorgen om maar zou ze liever niet hebben! Kan me van de vorige zwangerschap herinneren dat ik op een bepaald moment hele erge steken had, maar dat was wel een stuk verder in de zwangerschap.

En inderdaad zooooo moe. Rond kerst en O&N was ik echt helemaal niets waard, het gaat inmiddels iets beter maar de dagen dat ik niet werk lig ik elke middag te tukken.
Hey allemaal,

Even een korte update, met mij gaat het nu weer wat beter. Het bloedverlies is weer gestopt, misschien hoort het er bij mij wel bij (maar had het toch liever niet gehad). Verder weinig kwaaltjes, af en toe moe, meer eten en gespannen borsten maar dat was het ook wel. O ja die steken herken ik ook wel trouwens. Maar goed we wachten de echo van volgende week maandag maar weer af.

Groetjes Speesjaal

@Loulou: Welkom!
Oh fijn voor je speesjaal! Maar wat wordt je geduld op de proef gesteld zeg...Mag je echt niet eerder komen?

Ja, die borsten...Die zijn onderhand twee keer zo groot! Mijn vriend vindt dat wel wat, jammer alleen dat 'ie er niet aan mag zitten.

Ach, ik realiseer me dat ik totaal niet mag klagen hoor. Die steken, moe zijn en een paar megatieten hebben, dat heb ik allemaal veel liever dan bijv. de hele dag misselijk zijn of zo.
Speesjaal: wat fijn dat het bloeden nu weer over is. Sommige mensen hebben dat terwijl het toch helemaal goed gaat met de zwangerschap maar ik kan me heel goed voorstellen dat je daar enorm onzeker van wordt.

Hier alles goed. Jullie zijn erg moe en dat herken ik ook. Alleen slaap ik slecht. Lig veel te piekeren de laatste tijd. Mijn contract is afgelopen en ik moet weer op zoek naar een nieuwe baan. Maar ja, dan is het niet zo handig als je net zwanger bent want vertel je dat nou wel of juist niet? Lastig...

Veder is de misselijkheid niet zo erg als de vorige keer. Ik ben bijna niet misselijk eigenlijk. En mijn borsten zijn ook nog niet gegroeid of pijnlijk ofzo...

Volgende week vrijdag pas een afspraak bij de verloskundige en ook meteen de echo. Het gaat allemaal zo langzaam, ik wil het zo graag vertellen, maar het is beter om nog even te wachten om te zien of het allemaal in orde is.

Meiden, een fijne avond, Diana
Zo wat is het hier stil!! Waar is iedereen?

Diana, vervelend dat juist nu je contract afloopt en je weer op zoek moet naar iets anders. Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje, heb vanaf 1 januari geen werk meer. Ook ik vraag me af of en wanneer ik aan potentiele werkgevers moet vertellen dat ik in verwachting ben. Lastig inderdaad. Officieel hoef je het niet te melden bij een sollicitatie. Je mag ook niet afgewezen worden vanwege je zwangerschap maar het is voor de werkgever gemakkelijk een 'andere reden' te geven voor evt. afwijzing. Maar stel, je wordt aangenomen, zou je je er prettig bij voelen om op je eerste werkdag over je zwangerschap te vertellen? Ik niet en als werkgever zou ik me toch wel misleid voelen denk ik...

Sinds ik van mijn zwangerschap weet heb ik nog niet gesolliciteerd, binnenkort heb ik een gesprek bij CWI of UWV (ze zijn samengegaan dacht ik) en zal ik vragen wat wijsheid is...
Hallo dames,

Vandaag mijn termijnecho gehad en alles was goed: hartslag, grootte etc. We zijn hier erg blij en opgelucht!

De kwaaltjes nemen nu ook af, vermoeidheid ´s avonds is er nog, maar dat is niet zo erg.

Oftewel: laat de roze wolk maar komen

Groetjes

Engeltje
Hoi lieve dames, nou ik heb geen goed nieuws: vanmiddag op de valreep een echo laten maken na drie onzekere dagen met wat bruinverlies en het kindje was veel te klein en geen hartje. Gezien het moment waarop ik positief getest heb (7 weken geleden) is dat geen goed nieuws... Het is nu afwachten hoe mijn lijf dit gaat oplossen. Ik ben heel verdrietig, heb vanmiddag echt de ogen uit mijn kop gejankt. Niet vanwege het kindje, het is maar beter zo, dat kun je met je verstand heel goed beredeneren... maar het is wel een bittere pil en vooral een hele grote teleurstelling! Je hebt er in die 9 weken al zo naar toe geleefd en plannen gemaakt! Het wordt voor ons de komende tijd: uithuilen en met frisse moed opnieuw beginnen! Jullie heel veel sterkte de komende maanden en geniet ervan! Zal jullie wel stiekem een beetje blijven volgen... x am

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven