reistip voor Maleisie/Indonesie/Thailand
woensdag 7 januari 2009 om 13:55
vriend wil voor 3e jaar op rij naar Mexico (luier/relax/ top hotel met af en toe excursie) Heel lekker natuurlijk maar wereld is nog zo groot.
Nu zitten we te denken om eens naar Indonesie/ Maleisie / thailand te gaan
Iemand een goede tip voor wat te gaan zien en wat goed hotel is voor weekje relaxen aan het eind?
Nu zitten we te denken om eens naar Indonesie/ Maleisie / thailand te gaan
Iemand een goede tip voor wat te gaan zien en wat goed hotel is voor weekje relaxen aan het eind?
woensdag 7 januari 2009 om 14:22
ga eens naar de website van 333travel (http://www.333travel.nl), daar vind je allerlei geweldige luierhotels in Thailand of op Bali. Van daar uit kun je heel gemakkelijk excursies doen.
Je kan ze ook bellen en precies uitleggen wat je wil, dan wordt alles geregeld.
Je hebt ook Greenwoodtravel (http://www.greenwoodtravel.nl/) die doen ongeveer hetzelfde, maar die site vind ik zo'n rommeltje. En om het gevaar van reclame helemaal tegen te gaan: http://www.thailandtravel.nl/
Je kan ze ook bellen en precies uitleggen wat je wil, dan wordt alles geregeld.
Je hebt ook Greenwoodtravel (http://www.greenwoodtravel.nl/) die doen ongeveer hetzelfde, maar die site vind ik zo'n rommeltje. En om het gevaar van reclame helemaal tegen te gaan: http://www.thailandtravel.nl/
woensdag 7 januari 2009 om 14:30
Ik ben in alle 3 de landen geweest en ze zijn echt TOP!!!
Thailand kan je op Krabi of Phuket lekker relaxen ( ik vind Phuket zelf niet zo)
Indonesie lekker naar Bali relaxen en genoeg excursies.
Maleisie erg mooi vooral shoppen in KL is toppie! En dan een weekje op Langkawi mooier kan haast niet qua stranden.
Thailand kan je op Krabi of Phuket lekker relaxen ( ik vind Phuket zelf niet zo)
Indonesie lekker naar Bali relaxen en genoeg excursies.
Maleisie erg mooi vooral shoppen in KL is toppie! En dan een weekje op Langkawi mooier kan haast niet qua stranden.
woensdag 7 januari 2009 om 14:46
nog nooit in Azie geweest.
wel genoeg gereisd maar meer richting Nieuw Zeeland, Amerika, Mexico.
Nu dus tijd voor Azie.
Maleisie met combinatie Borneo (oerang oetangs lijkt me ook mooi)
We willen cultuur zien en vooral ook mooie natuur.
Na rondreis van zo een 10 dagen a 2 weken willen we nog weekje lekker strandvakantie met beetje luxe.
weten ook niet zeker of we op bonnefooi gaan of meer georganiseerd
ga me eerst wat meer verdiepen in mogelijkheden maar als iemand nog gouden tips heeft zijn die heel welkom
wel genoeg gereisd maar meer richting Nieuw Zeeland, Amerika, Mexico.
Nu dus tijd voor Azie.
Maleisie met combinatie Borneo (oerang oetangs lijkt me ook mooi)
We willen cultuur zien en vooral ook mooie natuur.
Na rondreis van zo een 10 dagen a 2 weken willen we nog weekje lekker strandvakantie met beetje luxe.
weten ook niet zeker of we op bonnefooi gaan of meer georganiseerd
ga me eerst wat meer verdiepen in mogelijkheden maar als iemand nog gouden tips heeft zijn die heel welkom
woensdag 7 januari 2009 om 14:56
quote:sharry schreef op 07 januari 2009 @ 14:30:
....Kan écht wel mooier!!
Google maar; Pulau Lang Tengah
(of Pulau Perhentian, Pulau Tioman)
Oostkust is vele malen mooier (en minder massaal) dan de westkust!
....Kan écht wel mooier!!
Google maar; Pulau Lang Tengah
(of Pulau Perhentian, Pulau Tioman)
Oostkust is vele malen mooier (en minder massaal) dan de westkust!
vrijdag 9 januari 2009 om 10:03
Leuk!
Wij gaan in februari naar Thailand. Wordt de 6e keer. Al gebruiken wij Thailand wel altijd als springplank voor verder. Vanuit daar hebben we al vrij veel gezien, Australie en NZ, niet echt in de buurt maar ook Singapore, Cambodja, Maleisie en Vietnam. Dit jaar willen we het ook combineren met Indonesie. Ik wil graag een dag of vijf naar Java en een week naar Bali, misschien vanuit Bali nog 2 of 3 dagen naar Lombok/Gili.
Met AirAsia ben je er zo.
Maar als je bijvoorbeeld vanuit Maleisie naar Thailand wil kun je ook met Firefly vliegen. Is ook zo'n goedekope maatschappij en echt prima verzorgd.
In Maleise ben ik aan de westkust geweest. Het eiland Penang zou ik overslaan, dat vonden we echt vreselijk. Maar Langkawi schijnt wel weer prachtig te zijn. En de oostkust ook. Teman Negara moet je echt gezien hebben. Een dag of 3 het oudste regenwoud ter wereld in. Met bootjes, hartstikke mooi. En de Cameron Highlands zijn ook prachtig. En Kuala Lumpur, wij vonden het een superstad!
Wat betreft een weekje relaxen op een eiland aan het eind, op welk eiland wil je relaxen? Ik ken er wel een paar in Thailand.
Wij gaan in februari naar Thailand. Wordt de 6e keer. Al gebruiken wij Thailand wel altijd als springplank voor verder. Vanuit daar hebben we al vrij veel gezien, Australie en NZ, niet echt in de buurt maar ook Singapore, Cambodja, Maleisie en Vietnam. Dit jaar willen we het ook combineren met Indonesie. Ik wil graag een dag of vijf naar Java en een week naar Bali, misschien vanuit Bali nog 2 of 3 dagen naar Lombok/Gili.
Met AirAsia ben je er zo.
Maar als je bijvoorbeeld vanuit Maleisie naar Thailand wil kun je ook met Firefly vliegen. Is ook zo'n goedekope maatschappij en echt prima verzorgd.
In Maleise ben ik aan de westkust geweest. Het eiland Penang zou ik overslaan, dat vonden we echt vreselijk. Maar Langkawi schijnt wel weer prachtig te zijn. En de oostkust ook. Teman Negara moet je echt gezien hebben. Een dag of 3 het oudste regenwoud ter wereld in. Met bootjes, hartstikke mooi. En de Cameron Highlands zijn ook prachtig. En Kuala Lumpur, wij vonden het een superstad!
Wat betreft een weekje relaxen op een eiland aan het eind, op welk eiland wil je relaxen? Ik ken er wel een paar in Thailand.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
vrijdag 9 januari 2009 om 10:50
Ben in alledrie de landen geweest maar zit nu al 2 minuten na te denken welk land ik je aan kan raden... Lastig, want ik vind ze alle3 helemaal geweldig. Maar ik ben dan ook verslaafd aan Azie en wil nergens anders meer heen op vakantie...hahaha.
Ik vond Bali geweldig! De sfeer, geur, mensen, eten, cultuur, prachtig! Lombok vond ik persoonlijk iets minder. Ben ook op 1 Gili eiland geweest, zou ik niet nog een x heen gaan.
Thailand, helemaal geweldig vond ik Koh Phangan!
Maleisie was mn eerste Azie reis dus die was zowiezo heel bijzonder, heb de westkust gedaan, geeinding op Langkawi, top vakantie gehad, prachtige dingen gezien en meegemaakt.
Maar nu ik dit zo opschrijf vond ik Bali en Thailand leuker!
Veel succes iig, een verkeerde keus kun je niet maken, dat is 1 ding dat zeker is!
Ik vond Bali geweldig! De sfeer, geur, mensen, eten, cultuur, prachtig! Lombok vond ik persoonlijk iets minder. Ben ook op 1 Gili eiland geweest, zou ik niet nog een x heen gaan.
Thailand, helemaal geweldig vond ik Koh Phangan!
Maleisie was mn eerste Azie reis dus die was zowiezo heel bijzonder, heb de westkust gedaan, geeinding op Langkawi, top vakantie gehad, prachtige dingen gezien en meegemaakt.
Maar nu ik dit zo opschrijf vond ik Bali en Thailand leuker!
Veel succes iig, een verkeerde keus kun je niet maken, dat is 1 ding dat zeker is!
vrijdag 9 januari 2009 om 11:28
Dit is een wat overzichtelijker topic over Thailand
Wij willen eind april ook 2 weken naar Thailand met 2 kinderen van 13 en 10.
Nou dacht ik dat we naar een eiland zouden vliegen en van daaruit wat excursies te doen. Maar ja..... welk eiland. Heeft iemand een leuke tip voor me?
EN ja.... eerste keer Thailand, maar dat was wel duidelijk denk ik
Alvast bedankt.
Wij willen eind april ook 2 weken naar Thailand met 2 kinderen van 13 en 10.
Nou dacht ik dat we naar een eiland zouden vliegen en van daaruit wat excursies te doen. Maar ja..... welk eiland. Heeft iemand een leuke tip voor me?
EN ja.... eerste keer Thailand, maar dat was wel duidelijk denk ik
Alvast bedankt.
vrijdag 9 januari 2009 om 22:39
Lieselotje: Koh Phangan of Koh Samui. Bij Samui moet ik wel aantekenen dat je in het zuidelijke deel van het eiland moet gaan zitten in niet in het overdrukke Chaweng Beach, dat is echt veel te toeristisch (al zou dat misschien in april meevallen, dat weet ik niet). Ik denk dat Samui wel meer mogelijkheden biedt op het gebied van excursies etc. En misschien is juist een beetje meer levendigheid wel leuker omdat je dus met twee tieners bent. Voor hen is er misschien net iets meer te beleven op Samui. Als je bijvoorbeeld in het dorpje Lamai zit (ook behoorlijk toeristisch maar veel kleiner en gemoedelijker dan Chaweng), dan zijn je kinderen wat vrijer om zelf wat te ondernemen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...