Uitgerekend begin augustus 2017

25-11-2016 15:43 1303 berichten
Lieve dames, dit topic is voor iedereen die uitgerekend is begin augustus 2017.

Schrijf gezellig mee!

NrNaamLeeftijd (v/m)# KindUD GeslachtAfsprakenBijzonderheden1.Hartje8333/36129 julinnb- klopt!2.Eefie8235/33231 julijongen9 maart 20 weken echo klopt!3.Reflectione27/2611 augustusnnb- klopt!4.Maatje8630/3313 augustusnnb18-03 20-weken echo klopt!5.Rosings391 4 augustusMeisje- klopt! Alleenstaand6.Pocas33/342 4 augustusnnb- klopt!7.Sunny-side-up33/3615 augustusnnb- klopt! *8.KittB31/301 5 augustusnnb17-03 20-weken echo klopt! 9.Mennes_26/2715 augustusJongen14-03 20-weken echo klopt!10.Tuttemien29/392 6 augustusnnb- klopt!11.Princess8432/3526 augustusMeisje- klopt!12.Kim1198630/3318 augustusnnb- klopt!13.Liezelies30/40111 augustusVerrassing13-03 VK

24-03 20-weken echo klopt!14.my-little-appletree25/30212 augustusJongen- klopt!15.Rieta12329113 augustusnnb09-03 klopt!16.Stylo28/30213 augustusnnb22-02 geslachtsbepaling klopt!17.Lola8828/34216 augustusnnb- klopt!18.jess-zz27/30126 augustusnnb06-03 geslachtsbepaling klopt!

Er zijn 20 plekken in de tabel, als je jezelf wilt toevoegen of iets wilt wijzigen: Log in met onderstaand account en bewerk dit bericht

Gebruikersnaam: Augustus2017

Wachtwoord: Uitgerekend
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Kruimel, Rosings en Princess!

hier nog 6 nachtjes met me zoontje had ik echo met 5+5 en hadden toen ook al een kloppend hartje
Op de echo vanavond was ik 6wk +1 , maar het kan iets verder zijn. Daarvoor zou ze een inwendige echo moeten doen, maar het hartje klopte en we konden het al horen! Alles zag er goed uit.

Anoniempje@ik snap dat je je echo hebt verzet, ik heb in het verleden een aantal mk gehad en ook echo's en elke x moest ik na een paar dgn weer terug komen, zenuwslopend! Beter dan maar een weekje wachten met je onregelmatige cyclus. Met 6 wkn moet je het hartje kunnen zien, dus met 7/8 een eerste echo dan kan je het nog beter zien!
Rosings ook gefeliciteerd!!

Interimnick, mijn zoontje is van eind aug '15. Ietsje ouder dan de jouwe. Mooi leeftijdsverschil 2 jaar!
Oh dat stelt me gerust Princess! Ik ben dan precies 7 weken dus dan zouden ze iets moeten kunnen zien
Ik hoop voor iedereen op een kloppend hartje volgende week of bij de 10 weken echo. Ik moet tot 6 januari wachten op de eerste echo.

Vandaag ben ik de hele dag misselijk geweest, en heb de halve dag op bed gelegen ervan. Ik ben nu 7 weken (had ik de vorige keer helemaal niet). Ik heb gembercapsules besteld en die Sea bandjes, morgen komen ze binnen. Ik zal laten weten of het werkt. Gember thee verlicht wel heel even maar niet lang.

Heb amper zin om te eten. En kan alleen maar cream crackers, jam chips chocola en andere slechte dingen bedenken die er wel in gaan. Zoete dingen vooral. Etensgeuren ruiken nu al te sterk en ik wordt er misselijk van. Vanavond wel gebakken aardappeltjes en wat lamsvlees gegeten met een lekkere Griekse salade (de salade smaakte eigenlijk heel goed!). Dat ging er eigenlijk wel goed in. Maar de lust is nu even weg door de misselijkheid. Ik probeer wel naar fruit te grijpen ipv alleen maar chocola. Maar die hormonen, aiaiaiaiai. De drang is zo sterk! Ik zal in het tweede trimester, als de moeheid en misselijkheid weg is, hopelijk wel weer meer zin hebben in gezond eten. Fingers crossed!

Ik voel ook een verkoudheid opkomen, hopelijk wordt dat geen griepje ofzo. Nog niet overgegeven gelukkig.
Appels helpen mijn goed als ik misselijkheid op voel komen. Het begint wel steeds meer te worden.....ik ben maar begonnen met gembercapsules. Ik had nog 1,5 doosje liggen van 2 jaar terug die nog steeds goed zijn. Die dingen zijn alleen smerig om te slikken maar ik weet dat ze toen wel hielpen.

Ik heb heel veel zin in kaas, vooral gesmolten...lekker op een tosti. Dat terwijl ik bijna nooit meer kaas eet...ik heb nu dus weer wat ingeslagen.

Mindy, met 7 wkn moet je echt hartactie zien! Maar die krijg je vast te zien!
Ja appels werken zeker goed! Vandaag met de verzekering aan de slag. Uitzoeken wat het handigst is. Man man wat een saaie klus.
Lastig he Mindy, ik zie soms door de bomen echt het bos niet meer en vind de vergelijkingswebsites ook niet echt helpen... Ik ga denk ik voor cz met de aanvullende verzekering basis. Gezinnen vergoed meer, maar kost op jaarbasis ook (45-7,75= 37,25 /maand x 12 maanden =) 447 meer dan basis en dat ga ik denk ik niet opmaken. Kraamzorg zal waarschijnlijk als eigen bijdrage (4,20× 49 uur) 205.80 zijn maar veel meer van de extra vergoeding zal ik niet gebruiken.

49 uur is het normale pakket met kraamzorg uren, ik verwacht dat ik zelf van minder gebruik maak. Ik weet verreweg het meeste natuurlijk al van onze oudste en heb me de vorige keer alleen maar lopen irriteren aan de kraamzorg en was snel weer op de been.

En ik wil weer perse in het ziekenhuis bevallen, maar ik wil ook weer een ruggenprik en dan heb je al een medische indicatie en is hij sowieso vergoed.

Cursus heb ik vorige keer niet gevolgd en zou deze keer hooguit zwangerschapsyoga zijn oid en dan kom je met de 100 euro die in basis vergoed word ook een heel eind (een paar prijzen opgezocht en er zijn ook cursussen van 10 lessen voor 115 euro inclusief al het materiaal). En we zijn opzoek naar een koopwoning dus misschien komt het er ook deze keer niet eens van omdat ik heter te druk voor heb.

appels hier echt niet, moet er niet aan denken op het moment. Gekookt ei doet het wel goed bij mij nu. En als fruit wat banaan, een halve dan want na te veel wordt ik misselijk.
Pffft schrok me vandaag echt de tandjes. Hadden gevreeën en ging daarna naar WC en had ineens bloedverlies. Och meiden..trok weer helemaal wit weg joh... is toch wel echt n trauma hoor die miskraam. Dacht gelijk dat het weer mis was etc etc. Gelukkig stopte het direct en stelde vriendlief me gelijk gerust dat dit vaker kan gebeuren door beter doorbloed baarmoeder etc. Ook gelijk gegooglet en zie ik idd ook overal staan. Maar...pfft echt ff minder moment. Jullie dit ook weleens meegemaakt?
Nee, maar het is inderdaad helemaal normaal dat het gebeurt. Je baarmoedermond is beter doorbloed en daardoor ontstaan er makkelijker kleine wondjes die wat bloedverlies geven. Lijkt me wel heel erg schrikken, zeker als je al een keer een mk hebt gehad.

Ben je weer een beetje bijgekomen van de schrik?
@verzekeringen... ik heb vorige maand alles uitgezocht en kwam toen uit op delta Lloyd extra. Dit ook vooral omdat die een hele brede dekking heeft en omdat je die pas later in het jaar kunt aanzetten...en toen wist ik nog niet oh ik komend jaar zwanger zou worden.

Nu dat wel zo is,moet ik nog even opnieuw kijken.

@bloedverlies... voor mij niet herkenbaar maar schijnt idd geen kwaad te kunnen. Ik heb wel flinke krampen na het vrijen.. . Levert grappige momenten op (zo ben je heerlijk roezig en 3 sec later schreeuw je au au au au )
Hey interim, wilde even laten weten dat ik tot precies dezelfde conclusie kwam wbt CZ basis. Ga ik ook doen.

Geniet van jullie zwangerschap meiden, ik ga verder mee schrijven in het later in augustus topic.

Groetjes, Stjerna
Pft nou ja wel bijgekomen van schrik maar in algemeen te druk gehad (ook vandaag) waardoor ik ongeveer overal om moet huilen. Pft zal blij zijn als ik dinsdag v VK hoor dat alles goed is en hartje klopt . Was er eerst heel relaxed onder en begin nu steeds meer zenuwachtig te worden... misschien dat ik even paar dgn pauze v forum inlas zodat ik minder met zwangerschap bezig ben.. Dus als jullie minder v me horen is het daarom ;)
@tZonnetje, ik heb dat vorig weekend ook gehad.. Schrok me rot... En inderdaad op internet erover gelezen en blijkt heel normaal te zijn. Was bij mij ook maar weinig en stopte direct weer (schijnt ook welis 2 dagen te kunnen duren). Heeft inderdaad te maken met dat je baarmoedermond meer doorbloed is en er sneller een beschadiging ontstaat. Maak je geen zorgen!!

Ik herken dat het rust geeft om even niet met het forum bezig te zijn, dat doe ik ook zo nu en dan ;).
Heeft iemand van jullie ervaring met zwangerschapsbhs? Welke merken zijn fijn en welke juist niet? Heb je er nooit gebruik van gemaakt?
Sorry had niet gelezen waar het over ging, schrikken zeg! Brr
Zwangerschapsbh nooit gebruikt, vond het ook niet nodig. Voedingsbh raden ze niet aan om al te kopen omdat je cup nog kan veranderen, ook nog vlak na je bevalling. Ik had wel een bh waarvan je de bandjes los kon maken, vond ik wel fijn. Overigens heb had ik die niet aan tijdens de bevalling en wilde ik de baby aanleggen en raakte zo in de stress van mijn bh en topje dat ik die maar los heb laten knippen

Stjerna83 fijn om te weten dat er meer mensen zijn die dat kiezen en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Minder forum lekker even wat rust nemen van het forum als je stress krijgt van het er te veel mee bezig zijn. Als er iets is kan wel wel ook altijd de vk bellen, die kan je ook geruststellen.
Hier ook nooit een zwangerschapsbh, vorige x na 3 mnd een maatje groter. Aan het eind had ik van die verlengstukjes en droeg ik soms ook van die sporttopjes. Na bevalling voedingsbh s van hema en h&m en die van hema zijn het fijnst. Niet echt mooi, maar functioneel en betaalbaar. Hema heeft ook meegroeibhs voor de zwangerschap.
Grappig, ik had toen ook bij de h&men hema gekeken maak kon daar juist niet slagen. Ik hou er van als een bh een beetje stevig is/een beetje vulling heeft. Daar vond ik alleen van die dingen die uit een lapje stof bestonden (geen idee of dat aan het assortiment van de filialen lag of aan ze niks anders hadden). Uiteindelijk heb ik die van noppes gekocht, net even gekeken en kosten rond de 30 euro. Heb een witte en een zwarte en ruim een jaar borstvoeding gegeven dus hoewel goedkoper fijn was geweest vind ik het ook niet te duur voor een goede bh die zo veel gedragen word. Ik heb ze nog dus ben van plan deze gewoon weer te gebruiken.
Hier ook nooit een zwangerschaps bh gedragen. Ik ben zelf wel fan van de hm mama lijn. Na de bevalling de vorige keer leefde ik tijdens borstvoedingsperiode in de hm helmpjes waar je de bandjes vanaf kn klikken. Volgens mij had ik er ook de bh's van onder aan. Ik vond zachte stof wel fijn want mijn borsten waren super groot, en die helmpjes hebben extra voering en dus ondersteuning dat het ok was in combinatie. Ik had ook een nacht bh, dat is wel ook een aanrader om in te slapen als je borstvoeding geeft.

Ik ben dit weekend ziek geweest. Weet niet of ik me nog zo misselijk moe en beroerd voel doordat ik ziek was of dat sommige dingen onder zwangerschapsverschijnselen vallen. Vandaag weer vroeg naar bed en hopen dat ik morgen goed de dag door kom op werk.

Ik zag dat hm wel weer leuke zwangerschapskleding heeft. Kan al bijna niet wachten om wat te scoren! Heb nog veel van de vorige keer, maar vind dat ik ook wel iets nieuws heb verdiend. Na de eerste echo dan in ieder geval, nog niet nu. Ben wel benieuwd wanneer mijn buik begint te groeien. Schijnt toch wel bij de tweede wat eerder te zijn. Dat zie ik ook bij vriendinnen. Die kunnen het amper verbergen tot 12 weken bij de tweede zwangerschap.
@ bh's: ik had vorige keer op het einde wel al voedingsbh gekocht...

@ positiekleding: moet ik even goed zoeken waar ik die gelaten heb... kwam alleen 2 broeken tegen

@ bloedverlies: dat heb ik niet gehad maar wel zeer onaangename krampen
oh en die Sea bandjes... helpen die nou?
Sea bandjes hielpen gister niet echt. Had ook gember capsules, die hielpen wel een beetje. Maar, ik ben vandaag niet misselijk geweest. De hele dag niet. De Sea bandjes geef ik nog wel een kans. Ik hoor er wel positieve verhalen over eigenlijk. Maar het schijnt niet bij iedereen te helpen. Ik probeer nog even door.

Weet je wat ook wel helpt bij mij.... een glas karnemelk. En heb er vaak trek in ook (ook erg in kaas).
oh wat naar zeg dat die bandjes niet geholpen hebben... vandaag wel de gemberpillen ingenomen?

oh van karnemelk krijg ik het zuur hihihi
Ik kan niet slapen... En morgen ben ik natuurlijk weer dood moe... En dan heb ik ook nog eens een toets in de avond...

Ik heb geen idee hoe ik dat moet trekken, continue moe en duizelig. Al een paar keer bijna tegen de vlakte gegaan, maar kon net op tijd gaan zitten. Zie het eigenlijk helemaal noet zitten om dan 45 min te moeten fietsen als ik vandaag al duizelig werd als ik naar se boekenkast liep. Morgen gelukkig een afspraak met de vk en ik ga daarna gelijk de huisarts bellen in de hoop dat ik daar morgen ook terecht kan voor wat teen de misselijkheid en vragen waar die duizeligheid van zou kunnen komen en of er iets tegen te doen is. Wel een dubbele afspraak want er veranderd een moedervlek helemaal van vorm op mijn rug, ik zie die nooit maar voelde hem dit weekend en hij is echt heel anders geworden. Was altijd al wel een bobbeltje, maar steekt nu 3 of 4 x zo ver uit als eerst... Het hoeft niks te zijn natuurlijk, maar ik heb altijd geleerd dat je met een veranderende moedervlek naar de huisarts moet dus wil die er wel naar laten kijken.

Positie kleding ik heb al 3 shirts gekocht... was in de uitverkoop en moest toch iets bestellen bij die webshop. Het mag 100 dagen terug dus ik laat het in verpakking in de kast tot ik wat verder ben, mocht het onverhoopt dan nog mis gaan kan het nog terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven