Werk & Studie alle pijlers

Wat moet ik doen?

19-12-2016 11:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet wat ik moet doen en kan wel wat tips gebruiken.

Ik zit momenteel in een functie wat totaal niet bij me past, en veel stress voor mij geeft.

Omdat ik aan mezelf al merkte ging ik bijna tegen een burnout aan zitten (hier voor heb aantal weken gelden 2 dagen ziek thuis gezeten) daarna ben ik weer gaan werken en merk ik dat t weer de slechte kan op gaat.

Ik heb gelukkig al kunnen regelen dat 6 januari mijn laatste dag hier wordt en ga daarna een nieuwe uitdaging aan.

Ik heb alleen het gevoel als ik nog tot zolang hier door ga, ik met ene burnout thuis kom te zitten....

Wat kan ik het beste doen?
Never give up the fight !
De nieuwe uitdaging afzeggen als aankomende 2-3 weken werken je al te veel is.
Het gaat nog om 2,5 week uiteindelijk. Ik kan zeggen door bikkelen, maar ik weet niet hoe hoog het zit voor je.

Heb je nog vakantiedagen staan die je op kan nemen? Of is het kopen van extra dagen een mogelijkheid?

Zo niet, dan wellicht met je leidinggevende overleggen en kijken of je aangepast werk kan doen, of dat je eventueel eerder kan stoppen.
quote:Sophiever schreef op 19 december 2016 @ 11:36:

De nieuwe uitdaging afzeggen als aankomende 2-3 weken werken je al te veel is.En dit. Als je op het randje van een burn-out zit, is dat geen goed moment voor een nieuwe job.
Aangezien je huidige baan niet bij je past, denk ik dat je er goed aan doet om toch door te zetten en die nieuwe (en hopelijk wel fijne baan) aan te nemen.
Weet ik niet. Als je er nu echt doorheen zit dan is het misschien verstandig om niet direct vanuit deze baan in de andere te rollen maar (als dat mogelijk is) een aantal weken 'af te kicken'. Even rusten en een en ander overdenken misschien. Een nieuwe uitdaging vraagt toch weer veel van je hoe leuk die ook is. Dan kan het zijn dat je niet doorzet omdat je nog zo vol zit van je vorige baan.
Ergens lekker in knijpen, dat helpt.
Je vrije dagen (tegoed) opnemen een idee?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Vakantie dagen opnemen of ziekmelden.

Niet handig om overspannen in een nieuwe baan te gaan zitten. Dus neem nu rust.
Mijn nieuwe baan is een functie waarbij veel meer structuur en rust is.

en dit zal mijn enorm goed doen, dus heb ik ook super veel zin in.

Helaas is het niet mogelijk om op mijn huidige baan verlof te nemen, dit was ook de reden waarom ik ook moet doorwerken tot en met 6 januari en kan ik niet eerder gaan.
quote:xstuiterballetjex schreef op 19 december 2016 @ 12:35:

Helaas is het niet mogelijk om op mijn huidige baan verlof te nemen, dit was ook de reden waarom ik ook moet doorwerken tot en met 6 januari en kan ik niet eerder gaan.

Dan toch even ''op een houtje bijten'', het is een kleine periode dus te overzien...

Geen andere activiteiten ondernemen, goed je rust pakken en even doorzetten.

Gaat je vast lukken, succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:xstuiterballetjex schreef op 19 december 2016 @ 12:35:

Ik begrijp dit niet zo goed. Je geeft duidelijk aan dat je het niet meer trekt en het nog te lang duurt. Iedereen is vervangbaar, dus natuurlijk kun jij je wel ziek melden. Als jij merkt dat het slecht gaat, moet je voor jezelf gaan. De reden of het op het werk kan is minder belangrijk, je gezondheid moet je voor gaan!

Andere opties zijn er niet.

Als je dan toch door werkt, doe zo min mogelijk, neem geen nieuwe projecten meer aan, alleen afronden en overdragen.

Ga maar op percentage 50% ofzo functioneren.

Maak praatjes met collega's, ga vaker op de wc zitten, neem vaker een kopje thee. Neem je pauzes. Je hoeft niet meer te gaan voor een promotie, relaxt werken

En privé lekker rustig aan doen, hulp vragen en eisen aan jezelf laag houden.

(Als je tegen een burn-out aan zit, zijn 2 dagen ziek thuis niet voldoende ben ik bang. Pas op jezelf)
quote:Gele_Suikerspin schreef op 19 december 2016 @ 19:00:

[...]

Ik begrijp dit niet zo goed. Je geeft duidelijk aan dat je het niet meer trekt en het nog te lang duurt. Iedereen is vervangbaar, dus natuurlijk kun jij je wel ziek melden. Als jij merkt dat het slecht gaat, moet je voor jezelf gaan. De reden of het op het werk kan is minder belangrijk, je gezondheid moet je voor gaan!

Andere opties zijn er niet.

Als je dan toch door werkt, doe zo min mogelijk, neem geen nieuwe projecten meer aan, alleen afronden en overdragen.

Ga maar op percentage 50% ofzo functioneren.

Maak praatjes met collega's, ga vaker op de wc zitten, neem vaker een kopje thee. Neem je pauzes. Je hoeft niet meer te gaan voor een promotie, relaxt werken

En privé lekker rustig aan doen, hulp vragen en eisen aan jezelf laag houden.

(Als je tegen een burn-out aan zit, zijn 2 dagen ziek thuis niet voldoende ben ik bang. Pas op jezelf)Dankjewel voor je goede tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven