Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Ik zou graag ook met jullie mee willen schrijven. Zal even mijn verhaal doen. Eerder dit jaar gebeurde er privé iets naars waarna ik erachter kwam zwanger te zijn. Dit ging mis, eerst werd ik heel vaak ongesteld na de miskraam (elke drie weken). Daarna bleef het in ene uit. Bij het onderzoek kwam er toen pcos uit. Ik vond dit raar en ben best eigenwijs geweest omdat het met de echo rond de mk niet zo was. De arts gaf als optie hormonen of wachten. Dus ik koos het laatste omdat ik zeer gestressed was door alles.

Toen op mijn voeding gaan Letten en gaan ontspannen. Met de controle laatst was de pcos aanzienlijk verminderd in 3 maanden tijd. En heb ik een eisprong waardoor we het zo moeten proberen. Zijn er niet perse heel erg mee bezig (omdat ik ook niet teleurgesteld wil worden), toch hoop ik erop.

Ik heb al een aantal berichtjes gelezen maar mijn ervaring is luister naar je gevoel en blijf aandringen als je doorgestuurd wilt worden!
Emceetje! Dat wordt een taai begin van het jaar voor jou...

Welkom aan de nieuwelingen, hopelijk kunnen we elkaar een beetje steunen. Wat een heftige verhalen allemaal!

Ik kom net bij de HA vandaan. Ik moet inderdaad minstens 15 kilo nog afvallen voordat ze me door wil sturen. Ik voel me er nu een beetje sip over (sorry ook dat ik niet op iedereen reageer) maar ik ben er wel meteen aan begonnen. Als ik een doel heb lukt het me vast wel.

Ondertussen op zoek naar een nieuwe HA want we gaan verhuizen over een week. En het ziekenhuis van mijn keuze maar eens bellen hoe zijn tegenover dat gewicht gedoe staan.
Hai allemaal,

Ik ben nieuw maar wil ook graag meeschrijven. Ik ben 35, mijn man ook, dus beetje 'aan de oude kant'.

Allerlei medische toestanden gehad in het verleden op gynaecologisch gebied en nu inmiddels in ronde 5 (dus eigenlijk mag ik nog niet meeschrijven).

Nu had ik een heel regelmatige cyclus tot aan deze, en nu is het weer een puinhoop met de regelmaat. Geen idee hoe het komt. Vind bet bijzonder frustrerend want nu weet ik natuurlijk weer niet waar ik aan toe ben....

Florence
Welkom allemaal. Allereerst een knuffel voor iedereen die hem nodig heeft! Klinkt alsof ik niet de enige ben die het zwaar heeft zo vlak voor de feestdagen.

Ik verbaas me er over hoeveel verschil er zit in aanpak van huisartsen.

Florence-June, kom op meid, je kan het! There's no day like today - je hebt een mooi doel en dat gaat je lukken! (Na Kerst knal ik met je mee).

Emceetje - het verdriet van het uitblijven van een zwangerschap is inderdad niet uit te leggen - het enorme gat in je hart is voor anderen niet te begrijpen. Succes bij de gyn over 2 weken!

Twilight wat heftig als er ook nog mensen ziek zijn in je naaste omgeving. Het leven is zo gemeen! Hopelijk heb je een fijn weekend gehad. Ik heb bijna een jaar niet gedronken - "want ik ben misschien zwanger" - daar kreeg ik alleen maar heel veel stress van en zwanger werd ik er niet door. Tot nu toe 3x een positieve zwangerschapstest gehad - alle drie in maanden dat ik wel alcohol gedronken had. Doe waar jij je goed bij voelt.

Rosalie - ik wil wel in de tabel. Leeftijd 31/34 - bezig sinds juni 2014. - miskraam mei 2015 (7 wk); april 2016 (17wk); november 2016 (5wk).

Hier: had ik me laten doorverwijzen naar de gyn - daar konden we half maart pas terecht. Heb er nu voor gekozen om naar een prive gyn te gaan - eerste week van januari. Ik wil dat er grondig onderzoek gestart wordt. We zijn 2,5 jaar bezig en ik ben er klaar mee!
Nieuwe dames, welkom.. En van mij ook. Het is een steun om te weten dat er meer/veel meiden met dezelfde troubles zijn. Van buitenaf kun je je misschien groot houden of houd je wijselijk je mond. Terwijl je van binnen stuk gaat van verdriet, zorgen en hoop.

Emceetje, hang in there. Klinkt stom maar soms haal ik steun uit het lezen van andere topics over meiden die ook al langer probeerden waarbij het toen uiteindelijk lukte.. Dat je je realiseert dat er nog steeds van alles mogelijk is.

Twilight, wat vreselijk. Dat je dat moet doormaken met je familie, veel sterkte.

En voor de meiden die moeten afvallen; zet 'm op! Weet zeker dat het jullie lukt onderweg naar een mini-you!

Bjorg, heel spannend en goed dat je de stap zet. Na drie miskramen wil je weten waar je staat. Lijkt me best heftig. Hoop dat de uitkomsten jullie snel helpen aan een 2017-baby.

Rosalie, heb je hulp nodig bij de tabel? Laat maar weten. Ik denk dat ik er wel uitkom.

Hier: woensdag gynaecoloog met als doel erachter komen of ik een eisprong heb. Zit echt in een vacuüm, ik wil zó graag een baby en daarnaast een andere baan... Kan me niet meer focussen, echt een rot situatie en ik zie even niet hoe ik eruit klim.
Tabel ziet er goed uit Rosalie - super bedankt!!
Welkom Meisje en Twilight! Ik hoop dat jullie hier wat steun kunnen vinden. Ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind om hier wat dingen van mij af te schrijven. Merk dat ik een stuk minder behoefte heb dat allemaal tegen mijn man te vertellen. :P

Emceetje, ik snap hoe je je voelt, ik zit nu in dezelfde situatie, schoonzus is net bevallen en ik vind het allemaal heel erg leuk voor hun en het is een prachtig kindje, maar diep van binnen ben ik toch ook wel een beetje jaloers. Blijft toch lastig dat soort situaties.

Ik hoop voor de dames die met de onderzoeken gaan starten dat het tot meer duidelijkheid leidt en hopelijk wat meer rust brengt!

Hier is de vruchtbare periode bijna voorbij, nog steeds een goed gevoel dus hoop dat het klopt! Misschien omdat ik dit keer heel duidelijk merk dat ik in mijn vruchtbare periode zit (iets met afscheiding enzo..), sinds we proberen zwanger te worden vond ik dat eigenlijk wat minder duidelijk geworden waardoor ik er een beetje over begon te twijfelen of het allemaal wel goed ging daarbinnen.

Zit me nu al wel helemaal druk te maken over wat ik met de Kerst ga doen. Zit dan in de wachtweken en eigenlijk drink ik tot nu toe niet in deze weken en hield ik er ook met eten rekening mee. Denk dat ik in ieder geval niet ga drinken maar dat ik met eten maar even niet zo moeilijk doe, is toch wel lastig met Kerst :S
Bedankt voor het lieve welkom

Ik heb als voordeel dat ik volgens mij alles wat ik nu ook eet, ook mag eten als ik zwanger ben.

Ik zou niets kunnen bedenken qua eten wat ik dan ook niet meer mag. Dus dat scheelt

Alleen dus wel gek op borreltjes. Maar als het eens gaat lukken, dan laat ik die met liefde staan!

Gelukkig de sigaretten al een aantal jaar geleden vaarwel gezegd :D En vriend is sinds een paar maand ook gestopt, dus dat is wel fijn.

Voor de tabel: leeftijd 32/34 Bezig sinds augustus 2015

Hier nog geen onderzoeken gepland staan verder, maar in januari willen we wel heen als het nu weer niet raak is.

Ik hoop op een mooi kerstcadeautje
Hoi meiden ik lees later even bij maar idd de tabel vanmiddag even gemaakt. Wil iedereen die erin wil even dikgedrukt de gegevens sturen. Als je eruit wil dan hoor ik het ook. Ik dacht het maar te sluiten voor mensen die zwanger zijn dan houden we ruimte over voor lotgenoten en is het minder confronterend. Hopelijk snel een lege tabel haha
rosalie ik wil graag in de tabel. Maar met de kanttekening dat ik bij de gyn ga aansturen op mm. En ik weet niet of ik dan nog mag meeschrijven in dit topic. Ik zou het fijn vinden, maar kan me ook voorstellen dat jullie dat liever niet hebben, aangezien dit een topic is voor mensen die niet in de mm zitten.

Anyway. Leeftijd 36/37 bezig sinds jan 2015. Hele ofo doorlopen: onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Afspraak bij de gyn over 2 weken.

Bedankt voor het maken van de tabel Rosalie!
Ik ga nu zelf ook de mm in. Dus mij maakt het niet uit
Al noemen we onderzoeken nog geen mm hier natuurlijk maargoed als het na de onderzoeken nog niet lukt wordt het hier ook mm
Emceetje wat bedoel je met ofo? Hele ofo doorlopen?

Ik ben natuurlijk gloedjenieuw in dit topic, maar wat mij betreft mag je hier gewoon blijven schrijven!

Ik denk dat uiteindelijk iedereen in de medische molen terecht komt als je niet zwanger wordt.

Waar staat de 3e M eigenlijk voor? Medische molen had ik al bedacht...
Ofo staat voor oriënterende fertiliteits onderzoeken. Dus bloedafname (om te kijken of je ooit chlamydia hebt gehad en in je bloed kunnen ze ook zien of je een eisprong hebt), zaadonderzoek, inwendige echo (om te kijken naar je baarmoeder) en een hsg (baarmoeder röntgenfoto met contrastvloeistof door de eierstokken).

Dat vind ik zelf nog niet echt de mm, maar aan de andere kant, je gaat wel naar de gyn en niet voor niks helaas.
florence-june oh wat een rotbericht om te horen! Ik lijn met je mee hoor! Ik wil met -15 het nieuwe jaar in en dat is nog 1 kilo. En dan waarschijnlijk ook nog 15 te gaan (van de gyn). Zelf zou ik er wel meer kwijt willen,maar ik ben ook bang voor loshangend vel.

florence welkom en schrijf lekker mee!

bjorg wat goed dat je naar een privé gyn gaat, zolang zou ik ook niet meer willen wachten na 2.5 jaar! Succes!

Ik ben blij dat hier het verdriet om het uitblijven van de zwangerschap wel begrepen wordt. Ook al is dat ook per persoon weer anders. Ik heb nooit miskramen gehad, en toch zitten we in hetzelfde schuitje. Een ander zal het nooit begrijpen. Gelukkig maar, en toch vraag ik het soms van ze (niet letterlijk).

Rosalie dus je gaat ook met de onderzoeken beginnen! Ben je al bij de gyn geweest of heb je een afspraak staan? Moet je ook allemaal formulieren via internet invullen?

zonnebloem ik heb ook wel.dat dilemma. Mijn nog is 28/12 maar ik eet gewoon mee met kerst hoor. Carpaccio en zalm. Lekker. Maar geen wijn denk ik.

gettingeven spannend, woensdag je afspraak! Krijg je al gelijk onderzoek of is het een intake? In ieder geval gaat er wat gebeuren en dat is positief.

Ik kan me ook erg opbeuren door verhalen van anderen. Hoe irreëel dat ook is Aan de andere kant kan ik me ook erg verliezen in de negatieve verhalen. Inmiddels heb ik wel geleerd die niet zoveel te lezen, want ik kan er niks mee en word alleen verdrietig.
quote:Emceetje schreef op 19 december 2016 @ 18:16:

Ofo staat voor oriënterende fertiliteits onderzoeken. Dus bloedafname (om te kijken of je ooit chlamydia hebt gehad en in je bloed kunnen ze ook zien of je een eisprong hebt), zaadonderzoek, inwendige echo (om te kijken naar je baarmoeder) en een hsg (baarmoeder röntgenfoto met contrastvloeistof door de eierstokken).

Dat vind ik zelf nog niet echt de mm, maar aan de andere kant, je gaat wel naar de gyn en niet voor niks helaas.Bedankt voor je duidelijke uitleg! Heb je dit bij de huisarts of bij de gyn gehad?
Rosalie bedankt voor het maken van de tabel . Schept wel overzicht zo :-). Echt een hele heleboel meiden die meeschrijven. Helaas dat het bij ons allemaal langer duurt. Maar het is wel super fijn ervaringen en gevoelens te delen met vrouwen die ook in hetzelfde schuitje zitten. Het verdriet is voor anderen inderdaad lastig te begrijpen omdat ze het niet zelf meegemaakt hebben (gelukkig voor hen). In onze vriendengroep / directe omgeving is iedereen binnen een paar maanden zwanger geraakt. Tof voor hen natuurlijk maar dat maakt mij wel onzeker omdat het bij ons niet zo wil vlotten.

Je mag mijn gegevens er ook in zetten. Leeftijd 28 en 33 en bezig sinds april 2016. Regelmatige cyclus van rond de 28 dagen. In januari eerste gesprek met huisarts.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
quote:twilight84 schreef op 19 december 2016 @ 18:11:

Emceetje wat bedoel je met ofo? Hele ofo doorlopen?

Ik ben natuurlijk gloedjenieuw in dit topic, maar wat mij betreft mag je hier gewoon blijven schrijven!

Ik denk dat uiteindelijk iedereen in de medische molen terecht komt als je niet zwanger wordt.

Waar staat de 3e M eigenlijk voor? Medische molen had ik al bedacht...Vaak wordt MMM gebruikt voor Medische Malle Molen.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
He, een naamgenoot! Welkom Florence! De meesten zijn hier trouwens volgens mij al wat belegen als ik het goed heb. Jong belegen.

Ik wil ook wel in de tabel 35/37, bezig sinds mei 2016, cyclus van 25 dagen en goede zaadactiviteit dus geen reden om aan te nemen dat er iets mis is maat toch lukt het niet..

Sorry dat ik je dit vraag Bjorg, maar weet je of jouw baarmoeder een bicornuate of een septum heeft? Geen idee of je het ergens al eens gezegd hebt, maar ik moest eraan denken omdat ik laatst een filmpje op Youtube heb zitten kijken van Missy Lanning en zij heeft ook een aantal miskramen gehad voordat men erachter kwam dat ze een septum in haar baarmoeder heeft. Ze legt het super goed uit in haar filmpje;Missy Lanning.Misschien iets om mee te nemen in januari als je naar de gyn gaat?

Jij ook succes bij de gyn gettingeven, hoop dat het je duidelijkheid gaat brengen!

Rosalie, wanneer had jij je sollicitatie ook weer? Dat was toch in deze week ergens? Of heb ik het nu helemaal mis?

Misschien trouwens wel een opsteker voor de dames die kampen met overgewicht; ik belde het vruchtbaarheidscentrum van het ziekenhuis hier in de buurt om te vragen hoe streng de BMI gehanteert wordt bij hen. Ik wil voorbereid zijn en weten hoe hard ik aan de slag moet. Want een BMI van 25 is gewoon geen haalbare kaart voor mij. Tot mijn grote verbazing en vreugde kreeg ik echt een super lieve dame aan de lijn die me op het hart gedrukt heeft dat het inderdaad belangrijk is om gezond te leven als je zwanger wilt worden door een goed gewicht en voldoende beweging, maar dat ze bij dit ziekenhuis niet zo streng kijken naar de BMI. Als je kunt laten zien dat je eraan werkt, goed eet en al afgevallen bent (ben ik, -15 sinds mei) dan is het eigenlijk helemaal niet belangrijk dat je BMI rond de 25 zit. Zij zei ook meteen dat een BMI van 25 helemaal niet voor iedereen haalbaar is en dat ik me daar niet druk over moest maken. Echt een last van mijn schouders gevallen! Tuurlijk ga ik nog lijnen en laten zien dat ik serieus ben, maar ik hoef in ieder geval niet meer naar een gewicht dat ik nooit ga halen. Zo opgelucht!

Qua eten en drinken met kerst weet ik nog niet zo goed... Ik denk dat deze ronde voorbij gaat zonder poging. Mijn ovulatie is vrijdag/zaterdag, dus ik zit al in de groene dagen, maar we zijn zo vreselijk druk met de voorbereidingen voor de verhuizing dat ik verwacht dat er weinig gebatst gaat worden (ik vertik het om klussen te zeggen). Vanmiddag toevallig nog, maar ik denk dat dat het wel was voor deze week en maandag-vrijdag is wel heel lang. Dus nog even zien hoe het loopt en anders giet ik me lekker een paar wijntjes in mijn mik hoor met kerst.
Wat heerlijk dat dit een actief forum is! Reden waarom is dan weer wel jammer en hoop dat iedereen in het nieuwe jaar wel succes heeft!

Moet zeggen dat ik hier ook al een hoop nieuwe dingen gelezen heb.

Ik merk zelf dat er steeds meer mensen in mijn omgeving in verwachting raken en ik wil blij zijn, maar soms denk ik wel ik wil het ook zo graag.

Heb ook gelezen dat vele het lastig vinden wat te doen met voeding en drinken rondom kerst. Zit zelf die periode niet te wachten, maar lijkt me een lastige beslissing. Zou dan ook willen zeggen doe vooral wat goed voelt. Heb met mezelf afgesproken om te proberen er niet teveel mee bezig te zijn en het wel te zien allemaal de komende maanden. Het geeft me namelijk stress en ik heb pcos dus dat moet ik niet hebben.

@florence-june wat fijn om te horen dat ze in het ziekenhuis niet strikt een bmi van 25 hanteren. Knap trouwens dat je sinds mei al zoveel bent afgevallen!
ik wil ook wel in de tabel doe vast 28/28 ivm aankomende verjaardag . Wij waren niet echt bezig maar heb een miskraam gehad in mei. Menstruatie bleef uit, wat door pcos bleek te komen. Enige optie was hormonen (sept). Nu een paar maanden later blijkt pcos sterk verminderd en is er een eisprong en moeten we het gewoon proberen.
anoniem_317347 wijzigde dit bericht op 20-12-2016 00:28
Reden: Niet dikgedrukte tekst
% gewijzigd
Florence-June, wat fijn dat het ziekenhuis geen harde BMI eis stelt! Dat zal zeker een opluchting zijn.

Bedankt voor je tip - mijn baarmoeder is nooit echt goed onderzocht dus dat staat heel hoog op de lijst bij de gyn. Net als eileiders, hormoonspiegel, stolling, suikerwaardes.

Wat betreft Kerst: ik zit wel op de wachtbank - t/m de kerstdagen zelf, maar ik ga me er niets van aan trekken. Een gyn heeft me weleens verteld dat het vruchtje pas in week 6/7 een verbinding krijgt met de moeder, dus tot die tijd luistert het nog niet zo nauw. Hij zei: "Als je maar stopt (met alcohol) na je positieve test." Gun jezelf een glaasje alcohol / zalm / carpaccio en geniet nu het nog kan! Je hoeft niet los te gaan, maar alles met mate.
Die sollicitatie is geweest maar ik was het niet geworden. Dus ik kijk rustig verder. Maar nu weer bijna mijn NOD of WOD en dan ben ik niet met solliciteren bezig.

Wij doen via de huisarts zaadonderzoek en als die uitslag goed is dan krijg ik onderzoek. Maar mijn man heeft nog niet gebeld om het in te leveren dus daar moet hij nog even achteraan. We mogen dan een paar dagen geen seks van tevoren dus zal wel volgende week worden want we hebben het gister nog gedaan. Hij ziet het niet zo zitten en wilde wachten tot ik ongesteld ben want dan hebben we toch geen seks. Stiekem hoop ik dat het alsnog niet nodig is maarja......

Heb al wel weer tekenen van ongesteld worden. Puistjes, vreetbuien. Geen tekenen van zwanger zijn alleen 1 grote blauwe ader extra op mijn borst die me sinds gister opvalt. Heb sinds ik gestopt ben met de pil sowieso zichtbaardere aders op de voorgevel. Hebben jullie dit ook? Nouja afwachten maar.

En idd medische malle molen
Ha leuk een naamgenoot, en nog leuker dat ik in de tabel sta!

Wij zijn bezig sinds augustus dit jaar, dat lijkt natuurlijk kort, maar omdat er al gynaecologische problemen bij mij waren mochten we niet eerder proberen. Die problemen zijn nu onder controle en we zijn dus nu zonder medische molen aan het proberen maar de verwachting is dat het moeilijk wordt. We hebben besloten toch het nog even zonder medische toestanden te proberen.

Ik zit op dit moment niet op het wachtbankje want ik ben nu ongesteld....nieuwe cyclus, nieuwe kansen dus
Dank voor de tabel Rosalie, je mag mij er ook bij zetten:

30/40, probeert zwanger te worden sinds april 2016. Bijzonderheden: eerst 6 maanden bloedverlies, nu lange cycli. 2e bezoek gynaecoloog gepland.

Jammer van de sollicitatie, maar snap het verleggen van de focus. Ik herken het ook een beetje, hoewel de onrust bij mij blijft.

Dat met die aders heb ik niet. Heb ook maar een bescheiden cupje.

@Emceetje, ik heb vorige keer nav bloedverlies al echo gehad, maar toen was doel alleen achterhalen waar het bloedverlies door kwam. Wat ze nu gaan /kunnen doen weet ik niet, ik hoop constateren of ik überhaupt een eisprong heb.

Ik heb dus vannacht gedroomd dat ik een babytje had. Een heel lief klein jongetje. Best een teleurstelling toen ik wakker werd en het niet zo bleek te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven