kat heeft stukje ham op

20-12-2016 09:19 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, mijn 2 poezen hebben allebei n kwart stukje van n plakje ham op, niet veel dus, allebei 2 hapjes.... Maar goed ik maak me dus alweer zorgen over die enge ziekte die ze van rauw varkensvlees kunnen krijgen... Aujeszky. Iemand er hier verstand van of ik Me echt al zorgen moet maken?
.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 december 2016 @ 11:02:

[...]

Ik ben vegetariër hoor Het gaat hier om yoghurt en kaas hoor, mijn puss in boots blieft geen plakjes vlees.
quote:Maechtje schreef op 20 december 2016 @ 09:25:

Mijn kat vreet gewoon alles wat hij tegenkomt en die leeft ook nog steeds. Het zal allemaal wel meevallen!

Onze hond heeft ooit binnen twee dagen een chocolade kerstcake van een kilo opgegeten, een dozijn eieren, en de dag erna een heel doosje Rennies (dit verzin ik niet). Het beest is uiteindelijk vijftien en een half geworden. Beesten zijn best taai, hoor!

Ja, die rennies snap ik wel hoor. Ik zou ook wel wat voor mijn maagzuur willen hebben gehad door al dat eten ;)
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 december 2016 @ 11:05:

[...]

In tegenstelling tot de onnodige hampaniek vind ik deze wel eng. Ik had ook ooit een kat met een plastic fetisj. Werd op een gegeven moment zo vreselijk ziek dat de dierenarts haar heeft opengemaakt en daar vonden ze een stuk afgestorven darm met een stukplastic erin. Plastic zat vast en zorgde voor deze ellende.

Poes heeft het overigens overleefd, (er moest een heel stuk darm verwijderd worden) maar had niet veel gescheeld.

Ja, ik ben ook heel bang ooit zoiets mee te maken. Gelukkig dat jouw beestje het gered heeft!!

Helemaal weghouden lukt gewoon bijna niet. Plakband, verpakkingen, tasjes, álles vreet ze aan. Tot nu toe nooit grote stukken plastic gemist, maar ook alle kleine stukjes zijn natuurlijk potentieel gevaarlijk!
Mijn kat is overigens gek op tomatencreme soep. Als ik dat eet, is ze niet bij me weg te slaan, sterker nog, ze zal er alles aan doen om uit mijn bakje soep te kunnen eten.
quote:dnk schreef op 20 december 2016 @ 11:43:

Mijn kat is overigens gek op tomatencreme soep. Als ik dat eet, is ze niet bij me weg te slaan, sterker nog, ze zal er alles aan doen om uit mijn bakje soep te kunnen eten.
Dit is mijn motto
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 december 2016 @ 11:17:

[...]

Je wilt graag dat ze niet zo oud wordt? Ik wil dat ze heel oud wordt (ze is nu 9). Het is niet dat ik dit dagelijks of zelfs maar wekelijks geef, maar ik ben er in die 9 jaar erachter gekomen dat ze dit dus lust (of er in ieder geval aan likt), al dan niet door per ongeluk laten slingeren of laten vallen. Ik ben het voor de grap eens op gaan schrijven ooit en dit is het resultaat (en mist er nog heel wat wat ik vergeten ben op te schrijven).
quote:RegalPrinces schreef op 20 december 2016 @ 12:01:

[...]

Ik wil dat ze heel oud wordt (ze is nu 9). Het is niet dat ik dit dagelijks of zelfs maar wekelijks geef, maar ik ben er in die 9 jaar erachter gekomen dat ze dit dus lust (of er in ieder geval aan likt), al dan niet door per ongeluk laten slingeren of laten vallen. Ik ben het voor de grap eens op gaan schrijven ooit en dit is het resultaat (en mist er nog heel wat wat ik vergeten ben op te schrijven).Joh, mijn kat likt werkelijk aan van alles, ook aan mij, maar dat betekent nog niet dat ze het ook op zullen eten, of zelfs maar lusten. Beetje onzinnig dit.
Ik denk dat er wel een verschil is tussen eraan likken en het opeten. Bij likken denk ik dat de kat zeer kleine hoeveelheden binnenkrijgt.
World of Warcraft: Legion
quote:gojohnnygo schreef op 20 december 2016 @ 12:08:

[...]

Joh, mijn kat likt werkelijk aan van alles, ook aan mij, maar dat betekent nog niet dat ze het ook op zullen eten, of zelfs maar lusten. Beetje onzinnig dit.

Mwah, ik ken een verhaal waarbij de eigenaar overleed en de kat toch wel honger kreeg na een poosje.

Beestje heeft het prima overleefd en is herplaatst. Het dierenasiel heeft een nieuwe geschiedenis bij de kat in kwestie verzonnen, die kon er ook niets aan doen.

[...]

Joh, mijn kat likt werkelijk aan van alles, ook aan mij, maar dat betekent nog niet dat ze het ook op zullen eten, of zelfs maar lusten. Beetje onzinnig dit.Dit inderdaad. Mijn bord, kom, bestek enz. wordt hier standaard afgelikt. Wil niet zeggen dat ze alles lusten wat ik eet.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 20 december 2016 @ 12:35:

[...]

Mwah, ik ken een verhaal waarbij de eigenaar overleed en de kat toch wel honger kreeg na een poosje.

Beestje heeft het prima overleefd en is herplaatst. Het dierenasiel heeft een nieuwe geschiedenis bij de kat in kwestie verzonnen, die kon er ook niets aan doen.Je voorbeeld gaat over vlees eten, dat is nou eenmaal wat katten doen. Dus heeft weinig te maken met een kat allerlei dingen laten eten die voor mensen bedoeld zijn (en een dus niet carnivoren spijsvertering)
ik weet dat dieren absoluut niet tegen chocola kunnen. te veel melk is ook niet goed voor een kat, hoewel de mijne ook wel yoghurt lust en graag ervan snoept. Kaas eten ze ook graag.

Maar ik heb er nooit bij nagedacht dat bepaald soort vlees niet goed voor ze zou zijn, het zijn carnivoren. mijne kijgt dus gewoon stukjes ham en ander boterhamvlees als wij aan het eten zijn en ze bedelen zijn.

[...]

Joh, mijn kat likt werkelijk aan van alles, ook aan mij, maar dat betekent nog niet dat ze het ook op zullen eten, of zelfs maar lusten. Beetje onzinnig dit.Mijn kat is dus niet zo, ze likt verder nergens aan. Dus geenszins onzinnig.
quote:lisbeth schreef op 20 december 2016 @ 13:13:

ik weet dat dieren absoluut niet tegen chocola kunnen. .Nee voor honden is het giftig. Niet dieren in het algemeen.
quote:RegalPrinces schreef op 20 december 2016 @ 13:40:

[...]

Mijn kat is dus niet zo, ze likt verder nergens aan. Dus geenszins onzinnig.Ja natuurlijk wel. En ze likt dus blijkbaar wél aan veel dingen. Als dat beestje aan een M&M likt met de gedachte 'gut, wat is dit, kan ik dit eten', om er dan vervolgens niks mee te doen is het waarschijnlijk tot de conclusie gekomen dat het níet eetbaar is. Maar goed, als jij het een leuk idee vindt dat jouw kat autodrop 'eet'... Je gaat je gang maar.
quote:Maechtje schreef op 20 december 2016 @ 09:25:Onze hond heeft ooit binnen twee dagen een chocolade kerstcake van een kilo opgegeten, een dozijn eieren, en de dag erna een heel doosje Rennies (dit verzin ik niet). Het beest is uiteindelijk vijftien en een half geworden. Beesten zijn best taai, hoor!Bedankt . Nu zit ik in een openbare ruimte hardop naar mijn telefoon te lachen
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 december 2016 @ 12:50:

[...]

Je voorbeeld gaat over vlees eten, dat is nou eenmaal wat katten doen. Dus heeft weinig te maken met een kat allerlei dingen laten eten die voor mensen bedoeld zijn (en een dus niet carnivoren spijsvertering)Ging over aan mensen likken .
quote:Felix_Urbexicus schreef op 20 december 2016 @ 15:00:

[...]

Ging over aan mensen likken .Ooh Dat doet die van mij ook. Soms neemt ze ook een klein hapje. Maar dat mag niet want ik ben nog niet dood.
Ik was het trouwens wel met je eens hoor, veel mensenspul is niet zo best voor katten. Of M&M's überhaupt goed voor mensen zijn is weer een ander verhaal.

De pond serranoham die bij mij door het kattenluik naar binnen gesjouwd werd mocht poes trouwens ook niet houden. De lange plak die ik nog snel uit zijn bek trok leek vanuit zijn maag te komen (wat nou, kauwen is voor mietjes!) , laten we het erop houden dat poes toch zeker een uur heeft zitten mokken.

Hij heeft me ook wel eens turkse pizza als ontbijt gebracht

.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 20 december 2016 @ 12:35:

[...]

Beestje heeft het prima overleefd en is herplaatst. Het dierenasiel heeft een nieuwe geschiedenis bij de kat in kwestie verzonnen, die kon er ook niets aan doen.

Dat doet me denken aan dit liedje van NUHR;

Ze zit te staren voor het raam

Ze zit te praten met de maan

Etensresten, kattepis

Niemand ruikt het omdat er nooit eens iemand is

Ze heeft geen radio of krant

De katten eten uit haar hand

De post valt op de mat

Heeft ze nu alweer een prijs gehad

Wachtend op de dood

Ze is wel bang maar houdt zich groot

Liever vandaag nog anders morgen

Alleen wie zal er voor de katten zorgen

Weken gaan voorbij

De plastic bloemen staan er prachtig bij

De katten janken niet om haar

Ze hebben honger en er staat geen eten klaar

Ze is uiteindelijk gevonden

Een klein berichtje in de krant

De eerste warme dag

De katten aten van haar hand

Ze is uiteindelijk gevonden

Een klein berichtje in de krant

De eerste warme dag

De stank liep uit de hand

Sorry voor deze deprimerende bijdrage.
Zoiets ja
Als ik ooit nog vrijgezel word zie ik me ook wel zo eindigen
quote:malty schreef op 20 december 2016 @ 09:33:

Haha, ja ik weet t, maar ga dan zitten googelen en toen werd ik toch n beetje bang. En idd ham is gekookt maar is toch echt niet goed voor ze hoor.

Varkensvlees schijnt echt heeel slecht voor katten en honden te zijn, wist ik dus ook niet!

Dat dacht ik ook altijd, toch zit er in veel kattenvoeren gewoon varkensvlees.

Neem de ingrediënten van Bozita kattenvoer (gekopieerd van zooplus):

Samenstelling:

Kip: kip (22%), rund, varken, natriumchloride, calciumcarbonaat.

Zalm: rund, kip, varken, zalm (4%), natriumchloride, calciumcarbonaat.

Rund: rund (rundvlees 21%), kip, varken, natriumchloride, calciumcarbonaat.

Garnalen: ruind, kip, varken, garnalen (4%), natriumchloride, calciumcarbonaat.

Ik weet ook dat het in bepaalde harde brokjes zit van hills of royal canin. Ik kom er zo even niet op welke dat was.

Een van mijn katten krijgen trouwens ook regelmatig een stukje ham (anderen hoeven het niet). Ik heb ooit midden in de nacht de dierenarts wakker gebeld omdat deze zelfde kat 3 kontjes van de tomaten had opgegeten en ze volgens internet ten dode zou zijn opgeschreven. Volgens de dierenarts zou het allemaal zo'n vaart niet lopen. Dus ja..
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 december 2016 @ 11:21:

[...]

In hagelslag zit bar weinig cacao.Dit! Verbaast me echt dat mensen niet weten wat ze eten/drinken. Ik weet het hoor: hele andere discussie alleen cacao in hagelslag en chocolade melk in een giftige hoeveelheid? Come on.. suikersprinkels en -melk is een betere naam..
quote:Fiorah schreef op 20 december 2016 @ 14:14:

[...]

Bedankt . Nu zit ik in een openbare ruimte hardop naar mijn telefoon te lachen Ik vind het juist niet om te lachen maar juist ernstig dat je keer op keer niet voorkomt dat je hond dit soort dingen te pakken krijgt. Plus 15 jaar is helemaal niet "oud" voor een hond...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven