Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Soldanella schreef op 21 december 2016 @ 22:48:

[...]

Ik heb wel eens via een detacheringsbureau gewerkt, en wij kregen gewoon een kerstpakket van het detacheringsbureau, niet van de plek waar ik gedetacheerd was. Daar kreeg ik dan weer wel een relatiegeschenk van, een flesje wijn. Eigen werknemers kregen wel een pakket.

Wij waren de boffers dat we en een pakket en een fles wijn kregen.

Ik snap die leidinggevende dus wel.

Het bedrijf waar ik het over had was juist gul voor alle werknemers, het onderscheid tussen eigen werknemers en uitzendkrachten hadden ze al gemaakt. De eigen werknemers kregen hun pakket in een luxe picknickmand en de uitzendkrachten kregen dezelfde inhoud maar dan niet de mand eromheen. Het gaat om kerstpakketten die dus al maanden ervoor speciaal besteld waren voor deze uitzendkrachten door de manager van die leidinggevende en al op kantoor stonden. Zij had in principe niks te zeggen over de kerstpakketten, dus als haar manager niet op vakantie was gegaan dan hadden deze uitzendkrachten wel een kerstpakket gehad.

Ze heeft haar actie ook heel berekend gepland, in de ochtend was er nog een ontbijt waar de eindverantwoordelijke nog wel even aanwezig was voordat hij naar Schiphol vertrok. Zodra hij weg was haalde ze haar stunt uit, dan heb je het dus over kerstpakketten die echt nog geen uur voor het uitdelen werden ingenomen en omgeruild voor een kerststol van de receptie.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Ik heb nog een verhaal over die vriendin maar dat is niet zozeer gierig...

We leerden elkaar kennen in de brugklas, ik woonde in een middelgrote stad en zij in een klein dorp zo'n 20 km erbuiten. Als we bijv een schoolfeest hadden kwam ze met de bus, bleef ze slapen en brachten we haar de volgende dag thuis met de auto (ouders hadden een eugen bedrijf, enorme villa, meerdere auto's maar dat terzijde).

We waren 12 maar zij mocht al weleens uit bij een discotheek in de buurt en naar van die dorpsfeesten. Dat vond ik natuurlijk rete-interessant. Ze vroeg me of ik een keer meeging naar zon dorpsfeest en na een hoop gezeur bij mijn ouders mocht ik!

Ouders brachten mij 's avonds daar met m'n logeertasje en wij op de fiets naar dat feest. Hartstikke leuk en midden in de nacht gingen we weer naar huis. Er was ook een klasgenootje van een dorp verderop, die fietste een stuk met ons mee terug. Komen we bij huis vriendin staat vader buiten. Ze kregen discussie want blijkbaar niet goed overlegd ofzo maar ze hadden er niet op gerekend dat ik bleef slapen dus dat kon eigenlijk niet. Stond ik daar, 12 jaar, in een onbekend dorp midden in de nacht niet wetende of ik een slaapplaats had.

Gelukkig bood klasgenootje (die ik amper kende) aan dat ik bij haar mocht slapen. Dus ik achterop bij haar met m'n tasje en daar geslapen. Volgende dag m'n ouders gebeld dat ze me daar moesten ophalen. Die waren not amused.

Vraag me nog altijd af wat ze hadden gedaan als klasgenootje er niet was geweest
Wat een horken. Hebben je ouders niet nog met die mensen gebeld?
Dat weet ik eigenlijk niet meer.... mijn ouders kennende waarschijnlijk wel.

Ik heb er iig nooit meer gelogeerd. Zij nog wel

Bij mij maarja zij kon er ook niets aan doen
quote:lollypopje schreef op 21 december 2016 @ 20:47:

[...]

Hoeveel was het ook alweer om je telefoon op te laden?

En hoorde ze de dubbeltjes al rinkelen van de douche?

Lolzzz, ik volg dit topic echt al te lang En wat kost het wassen van handdoeken en beddegoed? Echt, je bent er nog goedkoop vanaf gekomen
quote:Soldanella schreef op 21 december 2016 @ 22:48:

[...]

Ik heb wel eens via een detacheringsbureau gewerkt, en wij kregen gewoon een kerstpakket van het detacheringsbureau, niet van de plek waar ik gedetacheerd was. Daar kreeg ik dan weer wel een relatiegeschenk van, een flesje wijn. Eigen werknemers kregen wel een pakket.

Wij waren de boffers dat we en een pakket en een fles wijn kregen.

Ik snap die leidinggevende dus wel.

Ik krijg helemaal niks van de bedrijven waar ik gedetacheerd ben. Maar vandaag wel een kerstcadeau van het uzb......een kerststol.

Ik vind stollen niet lekker dus heb maar bedankt.

Okay een kerstcadeau is een aaardigheidje en geen recht, maar ik zit niet te wachten op van die droge overjarige kerststollen met aangekoekte suiker. Stort dan maar een paar tientjes extra met de kerst.
quote:Curley schreef op 22 december 2016 @ 09:09:

[...]

Het bedrijf waar ik het over had was juist gul voor alle werknemers, het onderscheid tussen eigen werknemers en uitzendkrachten hadden ze al gemaakt. De eigen werknemers kregen hun pakket in een luxe picknickmand en de uitzendkrachten kregen dezelfde inhoud maar dan niet de mand eromheen. Het gaat om kerstpakketten die dus al maanden ervoor speciaal besteld waren voor deze uitzendkrachten door de manager van die leidinggevende en al op kantoor stonden. Zij had in principe niks te zeggen over de kerstpakketten, dus als haar manager niet op vakantie was gegaan dan hadden deze uitzendkrachten wel een kerstpakket gehad.

Ze heeft haar actie ook heel berekend gepland, in de ochtend was er nog een ontbijt waar de eindverantwoordelijke nog wel even aanwezig was voordat hij naar Schiphol vertrok. Zodra hij weg was haalde ze haar stunt uit, dan heb je het dus over kerstpakketten die echt nog geen uur voor het uitdelen werden ingenomen en omgeruild voor een kerststol van de receptie.Echt heel berekenend ja. Haatte ze uitzendkrachten soms? Heel apart.
quote:Starshine-2 schreef op 22 december 2016 @ 13:56:

[...]

Ik krijg helemaal niks van de bedrijven waar ik gedetacheerd ben. Maar vandaag wel een kerstcadeau van het uzb......een kerststol.

Okay een kerstcadeau is een aaardigheidje en geen recht, maar ik zit niet te wachten op van die droge overjarige kerststollen met aangekoekte suiker. Stort dan maar een paar tientjes extra met de kerst.Adecco? Tenminste die hadden dat vorig jaar wel
Nee TT

[...]

Okay een kerstcadeau is een aaardigheidje en geen recht, maar ik zit niet te wachten op van die droge overjarige kerststollen met aangekoekte suiker. Stort dan maar een paar tientjes extra met de kerst.Bedanken voor een cadeau? Lekker dan. Waarom neem je het niet gewoon aan en geef je het vervolgens weg aan iemand die het wel waarderen kan.

[...]

Okay een kerstcadeau is een aaardigheidje en geen recht, maar ik zit niet te wachten op van die droge overjarige kerststollen met aangekoekte suiker. Stort dan maar een paar tientjes extra met de kerst.Dit komt wel heel verwend over....
quote:Tilo schreef op 22 december 2016 @ 15:16:

[...]

Bedanken voor een cadeau? Lekker dan. Waarom neem je het niet gewoon aan en geef je het vervolgens weg aan iemand die het wel waarderen kan.Ik adviseer in zo'n geval om het cadeau netjes terug te geven met vermelding van de klacht.
quote:Tilo schreef op 22 december 2016 @ 15:16:

[...]

Bedanken voor een cadeau? Lekker dan. Waarom neem je het niet gewoon aan en geef je het vervolgens weg aan iemand die het wel waarderen kan.Waarom wel, moet ik gaan leuren met zo'n stol. Ik ken echt niemand die er van houdt. Had jij hem willen hebben?
quote:pearle schreef op 22 december 2016 @ 15:26:

[...]

Dit komt wel heel verwend over....

Verwend? Ik zeg net dat het uiteraard een aardigheidje is en geen recht. Ik heb ook niet daar staan klagen maar hoorde van een collega wat het -overigens met een hoop bombarie aangekondigde- kerstcadeau was. Nou, dan ga ik dus niet helemaal naar Amsterdam centrum rijden (toch 50 km van mijn huis) om het op te halen. Ik bedoel brandstof, peperduur parkeren in de stad of op de p&r ergens gaan staan en dan met ov verder voor een kerststol die ik niet lust? Ik weet betere bestemmingen voor mijn tijd en geld.

En als ik het zou mogen zeggen, geef me dan maar gewoon een kerstgratificatie. Sinds wanneer mag je geen voorkeur hebben voor een cadeau? Van mijn andere werk kreeg ik een cadeaubon, dat vind ik fijn want ik kan dat dan naar eigen inzicht besteden.
Ik had een keer 2 vriendinnen als ze naar mij toekwamen zorgde ik voor hapjes om te vieren dat ze geslaagd was, gratis Guus Meeuwis kaartje, Duinrell (vroeg hier helemaal niks voor). Betaalde wel als ik meeging met de auto netjes mee aan de benzine. Moest evenveel betalen als de ander, terwijl ze mij gewoon afzette bij een station vlak bij haar huis en niet die van mij. De laatste keer kwamen ze een keer naar mij en ik was zelf weg en ben verhuisd en omdat ik geen auto had, wist ik niet zo gauw een gratis parkeerplaats en wilde ik dat navragen aan mensen hier. Ze belde me op dat ze in de parkeergarage stond en dat ik 14 euro moest betalen.. Ik heb haar nooit geen ene cent gevraagd. Vond dat zo gierig. Ik heb gezegd dat ik dat niet ga betalen en ze is boos weggereden. De ander wilde ook niet bij me komen want een treinreis terug was toch te duur, terwijl ik altijd naar de trein kwam naar hun :') nooit meer gesproken.
quote:Tonychocolonely schreef op 22 december 2016 @ 17:36:

Ik had een keer 2 vriendinnen als ze naar mij toekwamen zorgde ik voor hapjes om te vieren dat ze geslaagd was, gratis Guus Meeuwis kaartje, Duinrell (vroeg hier helemaal niks voor). Betaalde wel als ik meeging met de auto netjes mee aan de benzine. Moest evenveel betalen als de ander, terwijl ze mij gewoon afzette bij een station vlak bij haar huis en niet die van mij. De laatste keer kwamen ze een keer naar mij en ik was zelf weg en ben verhuisd en omdat ik geen auto had, wist ik niet zo gauw een gratis parkeerplaats en wilde ik dat navragen aan mensen hier. Ze belde me op dat ze in de parkeergarage stond en dat ik 14 euro moest betalen.. Ik heb haar nooit geen ene cent gevraagd. Vond dat zo gierig. Ik heb gezegd dat ik dat niet ga betalen en ze is boos weggereden. De ander wilde ook niet bij me komen want een treinreis terug was toch te duur, terwijl ik altijd naar de trein kwam naar hun :') nooit meer gesproken.Dus jij moest bijdragen aan haar parkeerkosten? Wat sneu! Jij gaat/ging toch ook hun kant op? Deelde je die reiskosten soms ook met haar?
quote:elf12 schreef op 22 december 2016 @ 18:05:

[...]

Dus jij moest bijdragen aan haar parkeerkosten? Wat sneu! Jij gaat/ging toch ook hun kant op? Deelde je die reiskosten soms ook met haar?Nee ik kocht gewoon mijn eigen treinkaartje als ik naar hun ging natuurlijk, daarom was ik ook een beetje flabbergasted dat ze vonden dat ik moest opdraaien voor parkeerkosten om naar mij te komen. Zeker na alles wat ik voor hun had betaald, zonder iets daarvoor terug te vragen.
quote:Tonychocolonely schreef op 22 december 2016 @ 17:36:

Ik had een keer 2 vriendinnen als ze naar mij toekwamen zorgde ik voor hapjes om te vieren dat ze geslaagd was, gratis Guus Meeuwis kaartje, Duinrell (vroeg hier helemaal niks voor). Betaalde wel als ik meeging met de auto netjes mee aan de benzine. Moest evenveel betalen als de ander, terwijl ze mij gewoon afzette bij een station vlak bij haar huis en niet die van mij. De laatste keer kwamen ze een keer naar mij en ik was zelf weg en ben verhuisd en omdat ik geen auto had, wist ik niet zo gauw een gratis parkeerplaats en wilde ik dat navragen aan mensen hier. Ze belde me op dat ze in de parkeergarage stond en dat ik 14 euro moest betalen.. Ik heb haar nooit geen ene cent gevraagd. Vond dat zo gierig. Ik heb gezegd dat ik dat niet ga betalen en ze is boos weggereden. De ander wilde ook niet bij me komen want een treinreis terug was toch te duur, terwijl ik altijd naar de trein kwam naar hun :') nooit meer gesproken.Wat een walgelijke profiteurs
quote:Starshine-2 schreef op 22 december 2016 @ 17:07:

[...]

Waarom wel, moet ik gaan leuren met zo'n stol. Ik ken echt niemand die er van houdt. Had jij hem willen hebben?Ik ben er dol op!
Extra kilometers maken voor een kerststol die je niet lust....dan kan ik me voorstellen dat je hem niet wilde halen.

Verder zou ik wel hebben bedankt en mijn blijdschap hebben getoond. En indien geen extra kilometers ervoor maken zou ik hem ook hebben meegenomen om hem dan een ander cadeau te doen. Genoeg mensen die het wel graag eten en die er blij mee zijn rondom de feestdagen.
Gierig? Misschien niet helemaal, wel heel erg knullig:

Mijn zoon ging afgelopen maandag beginnen bij een bedrijf (via Randstad uitzendbureau dat binnen het bedrijf een vestiging heeft, omdat er zoveel uitzendkrachten rondlopen daar).

Hij moest er om 07.00 uur zijn, zou (met een andere nieuweling) een rondleiding krijgen. Toen dat gebeurd was moesten ze naar de kantine komen, alwaar een nieuwjaarsspeech aangehoord moest worden, die weer zou worden gevolgd door een nieuwjaarsontbijt.

Dus na de speech begeven die jongens zich naar de counter waar iedereen een bord kreeg met o.a. een broodje, krentenbol, wat zoet beleg en een bak koffie of thee. Je moest daarvoor je 'tag' laten zien (kaartje met gegevens). Bleek dat hun naam niet op de lijst stond dus ze kregen niets 'want er was niet op hun gerekend'. Toen ik 's avonds vroeg of hij dat niet aan Randstad had gemeld zei hij dat ze wel naar die medewerkster was gelopen maar dat zij schouderophalend zei dat ze 'het ook niet wist', terwijl zij haar krentenbol weghapte.

Ze mochten ook dat pand niet verlaten om buiten een sigaretje te roken dus moesten tot 09.15 uur in de kantine blijven (waar ze dus niets mochten nemen).
En er was niemand die zijn ontbtij ff deelde met die jongens? Wat aso zeg!
En niemand kwam op het idee dat er vast wel zieken zijn, en er altijd wel iets overblijft.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat aso zeg.

Geef die jongens gewoon een broodje. Ze stonden er niet voor hun plezier.

Ook rare reactie van de randstad medewerkster.
Sorry, even een tvp. Na mijn laatste nickvernieuwing was ik dit topic kwijt vergeten. Nu weer gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven