2017, een nieuwe start! Weg met de kilo's.
zondag 18 december 2016 om 13:29
Hoi,
Wie is er net als mij aan het aftellen naar 2017 om een nieuwe start te maken?
Nog twee weken en het is zover. Ik ben alvast enthousiast!
De voorbije jaren kwamen er altijd enkele kilootjes bij, maar het voorbije jaar liep het helemaal uit de hand. Tijd om mijn leven terug in handen te nemen! Geen crashdieet, maar gezonder eten, meer sporten, .. Kortom: een nieuwe levensstijl!
Het lijkt me leuk om elkaar te motiveren in moeilijkere momenten, maar evengoed successen met elkaar te kunnen delen.
Wie doet er mee?
Wie is er net als mij aan het aftellen naar 2017 om een nieuwe start te maken?
Nog twee weken en het is zover. Ik ben alvast enthousiast!
De voorbije jaren kwamen er altijd enkele kilootjes bij, maar het voorbije jaar liep het helemaal uit de hand. Tijd om mijn leven terug in handen te nemen! Geen crashdieet, maar gezonder eten, meer sporten, .. Kortom: een nieuwe levensstijl!
Het lijkt me leuk om elkaar te motiveren in moeilijkere momenten, maar evengoed successen met elkaar te kunnen delen.
Wie doet er mee?
Kleine stapjes zijn óók stapjes...
donderdag 22 december 2016 om 08:57
Ik vind zo'n app als myfitnesspal juist ideaal. Het kost wat tijd om in te vullen, maar vaak is het ook een rem om te snaaien. In de ochtend vul ik meestal m'n ontbijt, lunch en diner in. Dan weet ik waar ik sta. Wil ik een tussendoortje, dan zet ik die er in alvorens het op te eten. Soms komt dan het besef van: WAT!!! zoveel calorien? Dan kies ik liever iets anders. Dat werkt voor mij eeg goed. Ik ben zo heel veel afgevallen en al bijna een jaar stabiel op gewicht. Nu vul ik hem niet dagelijks meer in, maar doe soms ff een check of ik nog op het juiste pad zit.
donderdag 22 december 2016 om 11:58
Ik eet 's avonds gewoon met de pot mee. En ook flinke porties. Dat is dan 700-800 kcal. Ontbijt en lunch samen zijn ongeveer hetzelfde qua kcal. En zo kom ik gemiddeld per dag op 1500 kcal. Dat is voor mij voldoende om af te vallen (en niet te crashen) zonder enorme trek te krijgen. Bij trek ga ik snaaien en dat wil ik juist afleren. Juist door inzicht te krijgen in die kcal kwam ik er achter dat ik helemaal niet op wortels hoef te knagen bij het avondeten maar gewoon lekker kan blijven eten.
TV-kijken en snacken is inderdaad een valkuil. Ik heb wel eens begrepen dat als je bijvoorbeeld altijd een koekje pakt bij het begin van een bepaald programma, dat je op een gegeven moment gewoon al trek krijgt als dat programma begint. Pavlov effect maar dan bij de tune van je favoriete tv programma.
TV-kijken en snacken is inderdaad een valkuil. Ik heb wel eens begrepen dat als je bijvoorbeeld altijd een koekje pakt bij het begin van een bepaald programma, dat je op een gegeven moment gewoon al trek krijgt als dat programma begint. Pavlov effect maar dan bij de tune van je favoriete tv programma.
donderdag 22 december 2016 om 13:41
Ik doe ook heel graag mee! Probeer nu al gezondere keuzes te maken maar met de feestdagen voor de deur ga ik toch maar " echt" beginnen op 2 januari! Ik wil graag 15 kilo afvallen, ben in de afgelopen twee jaar 50 kilo afgevallen maar daarvan zijn er stiekum weer 5 bijgekomen en ik wil dat graag weer omdraaien.
Dus ik lees en schrijf graag mee! Ik ga ook in januari maar weer inschrijven voor de sportschool. Ik haat fitness maar krachttraining is wel heel erg goed voor me (en bijkomend voordeel: ik krijg het er warm van..haha).
Geniet allemaal van de komende feestdagen!!
Dus ik lees en schrijf graag mee! Ik ga ook in januari maar weer inschrijven voor de sportschool. Ik haat fitness maar krachttraining is wel heel erg goed voor me (en bijkomend voordeel: ik krijg het er warm van..haha).
Geniet allemaal van de komende feestdagen!!
Het is zoals het is

donderdag 22 december 2016 om 13:43
Mag ik mee komen kletsen? Ik ben al afgevallen, maar wil nog circa 10 kilo kwijt.
Ik las een discussie over waarom niet meteen beginnen. Ik persoonlijk omdat ik dat niet wil Kerst en oud en nieuw is toch gewoon lekker eten en een wijntje en champagne drinken, zou ik zeggen. Dus vanaf 2 januari gaat mijn dieet weer verder.
Ik las een discussie over waarom niet meteen beginnen. Ik persoonlijk omdat ik dat niet wil Kerst en oud en nieuw is toch gewoon lekker eten en een wijntje en champagne drinken, zou ik zeggen. Dus vanaf 2 januari gaat mijn dieet weer verder.
donderdag 22 december 2016 om 13:56
Ik zou ook graag mee willen doen! Ik ben sinds vorige maandag begonnen met gebruiken van de app 'myfitnesspal'. In het verleden ook gebruik van gemaakt maar als ik dan weer te veel had gesnoept dan vulde ik het niet meer in. Nu doe ik dit wel en dat is best schrikken. Ik hebb eetbuien en vind het lastig om 'normaal' met eten om te gaan.
Ik associeer tv kijken ook met iets lekkers(ongezond). Dit ga ik beperken tot alleen de weekenden. Ik vind het alleen erg lastig om mij in te houden als het voor mijn neus staat/wordt gezet door anderen. Zoals vanavond tijdens de finale van ER.
Ik associeer tv kijken ook met iets lekkers(ongezond). Dit ga ik beperken tot alleen de weekenden. Ik vind het alleen erg lastig om mij in te houden als het voor mijn neus staat/wordt gezet door anderen. Zoals vanavond tijdens de finale van ER.
donderdag 22 december 2016 om 14:52
donderdag 22 december 2016 om 15:49
quote:-Isabella- schreef op 22 december 2016 @ 13:43:
Mag ik mee komen kletsen? Ik ben al afgevallen, maar wil nog circa 10 kilo kwijt.
Vind ik ook hoor! Ik start ook pas 1 of 2 januari. Niet dat ik me aankomende dagen klem ga eten trouwens.
Wat goed dat je al bent afgevallen! Ik ben dit jaar ook ongeveer 10 kilo kwijt geraakt en wil nu weer alles oppakken en verder gaan!
Vind ik ook hoor! Ik start ook pas 1 of 2 januari. Niet dat ik me aankomende dagen klem ga eten trouwens.
Wat goed dat je al bent afgevallen! Ik ben dit jaar ook ongeveer 10 kilo kwijt geraakt en wil nu weer alles oppakken en verder gaan!
Amor Vincit Omnia
zondag 1 januari 2017 om 12:54
maandag 2 januari 2017 om 21:48
Goed bezig incroyable!!
Ik heb de laatste 2 weken nog wel goed opgelet qua eten, maar helaas iets minder gesport. De week voor kerst was ik grieperig en de week daarna.. tja. Iets met vakantie en kerst. Toch nog 1 en 2x per week geweest.
Maar vanaf vandaag gaan we er weer met goede moed tegenaan! Heb iig goed gegeten, volgens MyFitnessPal zo'n 1500 kcal en een uurtje gesport.
Succes iedereen!!
Ik heb de laatste 2 weken nog wel goed opgelet qua eten, maar helaas iets minder gesport. De week voor kerst was ik grieperig en de week daarna.. tja. Iets met vakantie en kerst. Toch nog 1 en 2x per week geweest.
Maar vanaf vandaag gaan we er weer met goede moed tegenaan! Heb iig goed gegeten, volgens MyFitnessPal zo'n 1500 kcal en een uurtje gesport.
Succes iedereen!!