Kerstboom opruimen?

28-12-2016 15:10 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wanneer jullie de kerstboom weer de deur uit doen. Is het heel raar om hem vandaag op te ruimen? Ik leg hem dan nog wel in de achtertuin tot nieuwjaarsdag, dan in de voortuin zodat hij door kinderen die kertbomen inzamelen opgehaald worden.

Wanneer ruim jij je kerstboom op?

Totaal aantal stemmen: 217

Direct na kerst (12%)
Tussen kerst en oud en nieuw (6%)
Nieuwjaarsdag (26%)
Met drie koningen (35%)
Een ander moment (21%)
Vrijdag, gelijk het huis goed schoonmaken.
Ik ga hem of 1 januari of 8 januari opruimen, want de dagen erna worden kerstbomen hier nog meegenomen met het gft.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:OliviaMoore schreef op 28 december 2016 @ 15:27:

Op het moment dat ik, na de jaarwisseling, denk "en nu weg ermee". Dat is ieder jaar anders.+1
De traditie in ere houdend ... na 6 januari.

Laat die koningen eerst nog maar toekomen .
Hier gaat de boom op 6 of 7 januari weg.
Heb hem zojuist opgeruimd. Had hem 7 december opgezet en was er nu wel klaar mee.

Al die kerst frustels en die sta in de weg boom....nu weer rust en ruimte in huis.
2 januari en dan haal ik ook altijd wat nieuwe planten omdat het anders zo kaal is.
Ik laat hem zeker tot eind januari staan En hij stond ook al vanaf eind november

Tenminste nog een beetje gezelligheid tijdens die donkere dagen
Ik deed het altjd oudjaarsdag, lekker fris het nieuwe jaar in. Mijn man had hem dit jaar in de achtertuin gezet, ding is met ballen en al een paar keer omgekukeld, nu ligt het al in de auto om de belt op te gaan. Geen bomengedoe meer voor ons....heerlijk.
die ik wilde bestaat al...
Na 6 januari, het lijkt me ook heel ongezellig als de boom er met oud en nieuw niet staat.
Als het aan mij had gelegen had ik hem tweede kerstdag al opgeruimd..

Maar mijn man vindt t zo gezellig, dus blijft de boom tot en met 31 staan.
Vanmorgen opgeruimd, was nog maar een zielig hoopje boom. De ballen vielen er bijna uit. Gelijk ook de rest van de kerst meuk opgeruimd..
Meestal net voor sinterklaas.
Hier een mooie valse boom die blijft tot na Nieuwjaar! Volgende week dus ergens opruimen.
Hier een echte en hij staat er nog zo mooi bij dus hij mag lang blijven deze keer .
quote:handigmetgeld schreef op 28 december 2016 @ 15:31:

[...]

Houden mensen die 'driekoningen' belangrijk genoeg vinden om de kerstboom voor te laten staan, zich ook aan de traditie dat de kerstboom pas op de avond van de 24e wordt opgetuigd?

Eigenlijk wel een soort van. Dit jaar niet, maar ik ga volgende jaren wel weer later de boom optuigen. Voor mij is kerstvakantie=kerstboom.

Ik vind het echt heel jammer, al die bomen die al de eerste week van december staan.
Die van ons ruim ik morgen op. Samen met alle andere kerstversiering gaat de boom morgen weer de garage in. Als het aan mij ligt komt er helemaal geen boom, maar vriend en kind vinden het zo leuk. Als we vandaag thuis waren geweest was hij vandaag weggegaan.
Ik heb dat interieur verpestende gedrocht maandagavond met een grote glimlach het huis uitgedonderd.
Onze gaat in het weekend na 3koningen weg, 7 of 8 januari dus.

Hij staat sinds 11 december, dus uiteindelijk iets minder dan een maand.
quote:Mevrouw75 schreef op 28 december 2016 @ 17:19:

[...]

Eigenlijk wel een soort van. Dit jaar niet, maar ik ga volgende jaren wel weer later de boom optuigen. Voor mij is kerstvakantie=kerstboom.

Ik vind het echt heel jammer, al die bomen die al de eerste week van december staan.

Hier geldt meestal ook kerstvakantie=kerstboom. De boom stond hier 23 december en blijft dus staan tot 6 januari.

Maar goed, als mensen van 6 december tot 6 januari een boom willen omdat ze dat gezellig vinden dan is daar ook niks mis mee. Het is niet dat omdat je die 6 januari aanhoudt, je "dus" verplicht bent je ook aan die 24 december te houden. Ik vind het de eerste weken van december altijd wel gezellig om al wat kerstbomen om me heen te zien. Had toen wel al een kleintje in de vensterbank.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Troeteltje schreef op 28 december 2016 @ 16:04:

[...]

Dat lukt in 1 dag?Ja hoor. Er valt niet veel extra's te poetsen omdat ik de boel sowieso veel beter bij hou in de kerstvakantie!
Ik weet nog niet. Ik heb net een nieuwe blokkaars in mijn kerststukje bevestigd en die brandt nog wel een avond of vier, vijf.

De bomen ruien niet dus ze staan niet in de weg. Ik neem aan dat ze staan tot nieuwjaarsdag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ergens halverwege of eind januari
Ik ruim 'm 1 januari op, tegelijk met de andere versiering. Eerder vind ik heel ongezellig. Ook al vieren we de jaarwisseling elders.
quote:Dragisa schreef op 28 december 2016 @ 17:35:

Ik heb dat interieur verpestende gedrocht maandagavond met een grote glimlach het huis uitgedonderd.Waarom neem je er dan eentje in huis?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven