KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Bedankt allemaal! Mn bh is nu al bijna te klein pff ;)

Balen Linnie maar probeer met een zo positief gevoel de volgende ronde in te gaan dan gaat het vast lukken!
Gelezen Senso. Heb het al overgemaakt.

Haha beach, gaat goed dan.
Beach verder geen klachten? Niet constant ziek ofzo? Ik hoop niet als het bij mij zover is dat het nog gaat groeien daar, m'n boobs zijn al groot genoeg haha
Saffron wil je mij toevoegen aan de tabel? Ik ben 37 jaar en deze maand gestart bij Rijnstate. Ik weet in de loop van volgende week meer, dus ik mag nog even wachten, maar reken erop dat ik gewoon ongesteld word!
Mitakuye, fijn dat je het tempo zelf kunt bepalen. Ik wil namelijk alle stappen rustig aan doen, de tijd er voor nemen en goed over nadenken. Ik zou inderdaad ook graag uit NL (eventueel DL) willen.

Ik ben nog niet gestopt met de pil. Ik heb ook heel veel klachten tijdens mijn menstruatie, dus daar zie ik heel erg tegenop. Ik slik al 5 jaar door, met om het jaar/half jaar een stopweek. Hopelijk blijft het bij jou de volgende keer ook bij 5 dagen!

Hopelijk kun je 31 januari starten!

Ik moest even opzoeken wat NOD betekend, maar nu weet ik het

Biebke, ik bestel niet via Cyros of ESB, dat vindt ik te duur. Dan maar erop vertrouwen dat ze daar de juiste kiezen.

Lijkt me een lastige situatie ja, als je een man tegenkomt tijdens het proces. En lijkt me voor de man ook zeker niet makkelijk. Wel fijn dat hij je steunt en met je meegaat. Ik ben voor nu even helemaal gestopt met op zoek gaan naar mannen om te daten. Ik sluit het niet uit, maar ben iets minder actief.

Ik heb het boek ondertussen binnen, ik ga er zo in beginnen!
Plien als je echt heel graag uit NL wilt is het wellicht verstandig om de eerste stappen (intake, verpleegkundige, arts, psycholoog) vast te doorlopen. Omdat de bank van NijGeertgen nog vrij beperkt is kan het zomaar een half jaar of langer duren voordat er een match is. Als je nu nog een half jaar wacht met matchen dan ben je misschien wel een jaar verder. Als je dit geen probleem vindt dan maakt het niks uit natuurlijk, maar is gewoon een tip .
Mitakuye, bedankt voor de tip! Ik heb geen haast. Dus het wachten op een match vindt ik geen probleem, maar dan is het inderdaad wel handig als ik de dingen niet meer te lang uitstel. Ik wil me in het nieuwe jaar een afspraak maken met de HA voor een verwijzing en daarna meteen inschrijven. Hoe snel de volgende stappen gaan zie ik dan wel. Het kan best zijn dat ik me uiteindelijk nog bedenkt over de afkomst van de donor. Als je eenmaal bedacht hebt dit graag te willen dan is een jaar ofzo toch wel lang...
Biebke: weinig klachten verder, tot gister af en toe vlagen buikpijn maar niet heftig. Tot gister ook af en toe nog wat gekleurde afscheiding maar dat is sinds vandaag ook over En tja mn borsten groeien maar zijn niet gevoelig ofzo! Tot nu toe mag ik dus nog niet klagen
Saffron, wat een lastige situatie! Ik begrijp je helemaal! Ik heb ook steeds gewacht en moest het 'ideaal plaatje' van man, huis, kind en beestje, uit mijn hoofd krijgen. Ik ben 11 jaar met mijn ex samen geweest, dus voor mijn gevoel had ik het allemaal. Ging miet alleen hij weg, maar ook mijn droom ofzo.

En dan komt de periode van, misschien kom ik nog wel iemand tegen... ik wacht nog even...

En nu word ik volgende week 37, maar voel ik me sterker dan ooit dat ik deze stap heb gezet!

Ik ben ook bewust van alle dating sites (net alsof ik er duizend had...) afgegaan. Ik wilde het me niet moeilijk maken. In mijn beleving zit er aan het krijgen van kinderen een houdbaarheidsdatum en aan het krijgen van een man niet.

Maar Saffron, jij bent open en eerlijk geweest. En hij is mee geweest. Meer kun je niet doen! Ik wil niet negatief klinken, maar je kan nooit voorspellen hoe de toekomst gaat zijn. Er zijn ook stellen die samen voor een kind gaan en dat de vader dan uiteindelijk toch schrikt en weg gaat.

Voor mij, is kinderen altijd mijn grootste wens geweest. En als het zo mocht zijn dat dit niet lukt, dan wil ik in ieder geval alles hebben geprobeerd!

Even klagen nog; ik ging net naar de film met mijn laatste vrijgezelle vriendinnetje. Ze heeft een jongen ontmoet, is dol verliefd en heeft het al over kinderen en samenwonen. Ik gun het haar hoor, maar ben ook wel jaloers.
Biebke Beach, nu je weet dat je zwanger bent, kun je nu ook zeggen of je andere "klachten" had dan wanneer je ongesteld zou worden? Of voelde het exact zoals wanneer je voor je ongesteldheid zat?
SaffronSkies ik ben niet zwanger hoor. Was dat maar waar...
@rosings. wat heftig. ronde 23 en 2 miskramen. Ik heb begin dit jaar een missed abortion gehad (zwanger van ex) en zal in februari starten in het ziekenhuis. En ik merk dat dit echt mijn angst is, wat jij meemaakt.

Ben zo bang dat ik het misschien nog vaker mee ga maken of dat het misschien wel helemaal niet lukt.

Wat ben jij sterk!
De angst dat het niet meer zou lukken was er inmiddels bij mij ook ja, helemaal toen er bij de eerste ivf maar 1 bevruchting was. De tweede IVF had 3 bevruchtingen. De eerste terugplaatsing werd ik ongesteld, de tweede ben ik nu zwanger van en de derde ligt nog in de vriezer

'Grappig' mijn eerste miskraam was ook van mn ex. Het waren allebei wel vroege miskramen rond de 5 weken. Morgen ben ik 9 weken en ik begin nu een beetje te ontspannen
*
quote:BiebkeBrabant schreef op 29 december 2016 @ 00:00:

SaffronSkies ik ben niet zwanger hoor. Was dat maar waar...Sorrry! Bedoelde Beach...
*
quote:SaffronSkies schreef op 29 december 2016 @ 09:53:

[...]

Sorrry! Bedoelde Beach...Geeft niet, foutje is menselijk
Ik heb echt totaal geen klachten/signalen gehad behalve dat ik er echt van overtuigt was dat mijn menstruatue er aan kwam. Ben er ook niet mee bezig geweest omdat ik dacht dat de iui te laat was aangezien de echo aangaf dat het eitje al geknapt was. Heb de wachtweken in die zin dus rustig uitgezeten zonder spanning.
Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik met jullie mee, maar het wordt wel eens tijd om mezelf voor te stellen.

Ik ben 37 (bijna 38) jaar en al heel lang een kinderwens. Een aantal jaar geleden is mijn relatie mede hierdoor stuk gelopen. Mijn ex vriend had besloten dat hij toch geen kinderen wilde en mijn kinderwens was te groot. Dit was niet de enige reden maar wel een belangrijke. Daarna nog wel gedate en korte relatie gehad maar de "ware" zat er niet tussen.

In die tijd heb ik voor mezelf besloten dat ik als geen partner zou hebben, ik het alleen wilde doen. Ik moest voor mezelf eerst wel wat dingen op orde hebben vond ik, met name financieel en qua huis.

Dit jaar dan eindelijk de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt bij het MCK. Intake gehad en eerste onderzoeken gehad (alles zag er gelukkig goed uit) en nu op de wachtlijst voor een donor sinds november. Dit kan helaas nog wel een jaar duren. Achteraf spijt dat ik niet eerder ben begonnen maarja dat is niet anders.

Mijn familie is gelukkig erg positief en ook de vrienden die ik het heb verteld. Die hadden allemaal zoiets van Hèhè eindelijk...... Ben in ieder geval erg blij met de steun die ik krijg van iedereen.

Nou dat is mijn verhaal. Ik blijf dit topic zeker volgen, heb er nu al veel van opgestoken. En hopelijk kan ik hier over een tijdje ook mijn (positieve) verhalen kwijt!

Groetjes

Eef
Welkom Eef en hopelijk valt de wachtlijst mee voor je. In elk geval super dat je familie positief is. Vond je het moeilijk om te vertellen?
Dank je Biebke! Vond het niet zozeer moeilijk maar wel heel spannend. Ik ging wel uit van positieve reacties maar je weet maar nooit. Was gelukkig niet nodig. Mijn moeder begon meteen te bedenken welke dag(en) ze kon oppassen en m'n zus was de babykamer al aan het uitzoeken. Haha heb ze eerder af moeten remmen dan enthousiast maken!
Geweldig Eef. Bij mij ging dat ook ongeveer zo. Alleen m'n vader heeft een beetje aan het idee moeten wennen maar dat mag natuurlijk ook.
Welkom Eef! Is er een lange wachtlijst? Bij het umc was het ook 14 maanden. Daarom besloot ik cryos te gebruiken en ondertussen ook ingeschreven te blijven op de wachtlijst.

Biebke, herkenbaar verhaal! Mijn vader staat er ook niet achter. Mijn moeder zegt dat hij aan het idee moet wennen en dat ik er beter maar niks over kan zeggen. Vind ik wel lastig, want het liefste wil ik de "goedkeuring" van allebei mijn ouders.
Welkom Eef! Je kunt hier naar hartenlust ervaringen lezen en delen!
Pat36 bij mijn vader heeft het een maandje of twee geduurd maar nu staat hij er wel achter hoor. Tenminste hij keurt het niet af en dat is het hoogst haalbare geloof ik. Niet echt een band mogelijk met hem op emotioneel vlak helaas. Maar hij is er op zijn eigen manier voor mij en m'n zussen en daar hebben we mee te dealen ; -)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven