KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd

maandag 26 december 2016 om 19:05
Pff hele weekend al het gevoel dat ik ongesteld moet worden (lichte buikkrampen etc) gister 1 druppeltje bloed, vandaag alleen heel klein beetje bruine afscheiding verder niets! Net toch maar een test gedaan, was een heeeeeel licht streepje op te zien, maar dan ook echt heel licht...Heb dit nog nooit gehad, meestal zet het na 1 dag altijd door. Het kan geen innestelingsbloeding zijn, iui was maandag 12/12 waarbij er op de echo te zien was dat de follikel al geknapt was, nu al dag 31 van mn cyclus. Dit weekend zou dus mn NOD geweest zijn denk ik...
Meestal een cyclus van ongeveer 28-29 dagen. Weet niet zo goed wat ik er van moet denken, kliniek heeft gezegd dat ik woensdag mag testen..
Iemand dit ooit meegemaakt?
Meestal een cyclus van ongeveer 28-29 dagen. Weet niet zo goed wat ik er van moet denken, kliniek heeft gezegd dat ik woensdag mag testen..
Iemand dit ooit meegemaakt?

dinsdag 27 december 2016 om 10:07

dinsdag 27 december 2016 om 12:37
Super Beach! Wat leuk!
Rosings, het gaat goed bij jou he? (Las in het andere topic dat je het hartje hebt gehoord. Zo fijn!). Heb je er vertrouwen in of voel je je nog erg onzeker?. Hoe ervaar je het nu om 'alleen' zwanger te zijn zonder partner?
Hier gaat het goed, voel me wel erg belabberd (moe en misselijk) en moeite om mezelf aan het werk te zetten.
Voel me soms een beetje alleen in m'n zwangerschap. M'n mannen vragen wel elke dag hoe het gaat hoor, maar das natuurlijk niet hetzelfde als een vriend.
Maar weet eigenlijk ook niet of dat met een partner zoveel anders is.
Senso, wat balen dat de mannen waar jij contact mee had geen initiatief nemen.
Ga je het nog een kans geven om een koppel te vinden zolang je op de lijst staat? Het maakt best onzeker he?
Maar vergeet niet, er zijn veel lieve homokoppels opzoek naar een leuke vrouw. Je hebt echt een plus, omdat je jong bent. Wie weet vindt je nog de energie nog even verder te kijken. Je verdient wel mannen die echt voor jou gaan!
Rosings, het gaat goed bij jou he? (Las in het andere topic dat je het hartje hebt gehoord. Zo fijn!). Heb je er vertrouwen in of voel je je nog erg onzeker?. Hoe ervaar je het nu om 'alleen' zwanger te zijn zonder partner?
Hier gaat het goed, voel me wel erg belabberd (moe en misselijk) en moeite om mezelf aan het werk te zetten.
Voel me soms een beetje alleen in m'n zwangerschap. M'n mannen vragen wel elke dag hoe het gaat hoor, maar das natuurlijk niet hetzelfde als een vriend.
Maar weet eigenlijk ook niet of dat met een partner zoveel anders is.
Senso, wat balen dat de mannen waar jij contact mee had geen initiatief nemen.
Ga je het nog een kans geven om een koppel te vinden zolang je op de lijst staat? Het maakt best onzeker he?
Maar vergeet niet, er zijn veel lieve homokoppels opzoek naar een leuke vrouw. Je hebt echt een plus, omdat je jong bent. Wie weet vindt je nog de energie nog even verder te kijken. Je verdient wel mannen die echt voor jou gaan!

dinsdag 27 december 2016 om 12:42
Stjerna hoever ben jij al?
Jaaaaa het hartje klopt <3 Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen 8w4d al inmiddels. Op de lichte misselijkheid, moe en grotere borsten na niet echt klachten, dus af en toe moet ik het echt nog even 'bevatten'. Dat het eindelijk is gelukt.
Ik weet niet in hoeverre ik een partner mis nu, die mis ik altijd wel, het is nu eenmaal zo gelopen.
Jaaaaa het hartje klopt <3 Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen 8w4d al inmiddels. Op de lichte misselijkheid, moe en grotere borsten na niet echt klachten, dus af en toe moet ik het echt nog even 'bevatten'. Dat het eindelijk is gelukt.
Ik weet niet in hoeverre ik een partner mis nu, die mis ik altijd wel, het is nu eenmaal zo gelopen.
dinsdag 27 december 2016 om 15:03
Hoi allemaal,
Ik ben al een hele tijd een stille meelezer op dit forum. Na lang nagedacht te hebben of dit is wat ik wil, heb ik voor mezelf de kleine eerste stap gezet: uitzoeken wat een goede zorgverzekering is, voor als ik me in 2017 ga in schrijven.
Ik ben 31 en ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik heb het daar met vlagen erg moeilijk mee gehad. Dat ik moeder wil worden dat weet ik al van kleins af aan, maar ik vond het altijd belangrijker om eerst een man te vinden. Ik heb een tijdje echt actief gedate, maar helaas nog steeds niet mijn 'prins' tegengekomen. Ik merk dat ik de laatste maanden meer bezig ben met hoe graag ik kinderen zou willen, dan met een man. Ik ben nog jong, dus ik heb nog best wat tijd. Ik wilde altijd jong moeder worden en in mijn omgeving/vriendinnengroep hebben de meeste al een kind/kinderen.
Ik heb nu dus de knoop doorgehakt en ik ga me in het nieuwe jaar inschrijven bij NijGeertgen. Ik las dat er meerdere meiden op dit forum bij NijGeertgen onder behandeling zijn. Ik zit nog met allerlei vragen. Ik heb NijGeertgen een bericht gestuurd. Hopelijk kunnen zij mijn vragen grotendeels beantwoorden. Ik begreep ook van een aantal meiden dat de wachttijd bij Nij niet heel lang is?
Ik heb in mijn omgeving al regelmatig laten vallen dat ik de optie voor BAM open heb staan en daar reageerden de meesten erg enthousisast op. Ik heb geen mannen in mijn omgeving die ik als donor zou kunnen vragen dus ik ga voor een donor van de donorbank. Ik begreep dat Nij zelf donoren heeft?
Beach en alle anderen die zwanger zijn, gefeliciteerd!!
Voor iedereen op het wachtbankje, veel succes en sterkte! Lijkt me heel moeilijk om op het wachtbankje te zitten.
Ik ben al een hele tijd een stille meelezer op dit forum. Na lang nagedacht te hebben of dit is wat ik wil, heb ik voor mezelf de kleine eerste stap gezet: uitzoeken wat een goede zorgverzekering is, voor als ik me in 2017 ga in schrijven.
Ik ben 31 en ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik heb het daar met vlagen erg moeilijk mee gehad. Dat ik moeder wil worden dat weet ik al van kleins af aan, maar ik vond het altijd belangrijker om eerst een man te vinden. Ik heb een tijdje echt actief gedate, maar helaas nog steeds niet mijn 'prins' tegengekomen. Ik merk dat ik de laatste maanden meer bezig ben met hoe graag ik kinderen zou willen, dan met een man. Ik ben nog jong, dus ik heb nog best wat tijd. Ik wilde altijd jong moeder worden en in mijn omgeving/vriendinnengroep hebben de meeste al een kind/kinderen.
Ik heb nu dus de knoop doorgehakt en ik ga me in het nieuwe jaar inschrijven bij NijGeertgen. Ik las dat er meerdere meiden op dit forum bij NijGeertgen onder behandeling zijn. Ik zit nog met allerlei vragen. Ik heb NijGeertgen een bericht gestuurd. Hopelijk kunnen zij mijn vragen grotendeels beantwoorden. Ik begreep ook van een aantal meiden dat de wachttijd bij Nij niet heel lang is?
Ik heb in mijn omgeving al regelmatig laten vallen dat ik de optie voor BAM open heb staan en daar reageerden de meesten erg enthousisast op. Ik heb geen mannen in mijn omgeving die ik als donor zou kunnen vragen dus ik ga voor een donor van de donorbank. Ik begreep dat Nij zelf donoren heeft?
Beach en alle anderen die zwanger zijn, gefeliciteerd!!
Voor iedereen op het wachtbankje, veel succes en sterkte! Lijkt me heel moeilijk om op het wachtbankje te zitten.
dinsdag 27 december 2016 om 15:43
Beach; gefeliciteerd!! kun je het al een beetje bevatten?
Plien; grappig, bij mij was bellen naar de verzekering ook de eerste stap! Wat ook hielp was dat ik het boek: even zaad halen heb gelezen. Ik heb het 1 dag uitgelezen. Misschien een goede tip...
Saffron; hoe gaat het met jou nu?
Ik moet nog tot zondag wachten tot ik mag testen. Hoest nog steeds de longen uit mijn lijf, dus verwacht dat ik alles heb los gehoest (als het al vast zat). Ik heb zaterdag slaapdienst en twijfel nu een beetje of ii zaterdag thuis, zondagochtend op mijn werk of maandag de test ga doen. Of dat jk misschien vast ga voortesten, gewoon ondat ik zo nieuwsgierig ben. Stom eigenlijk dat je er zo mee bezig kan zijn!
Plien; grappig, bij mij was bellen naar de verzekering ook de eerste stap! Wat ook hielp was dat ik het boek: even zaad halen heb gelezen. Ik heb het 1 dag uitgelezen. Misschien een goede tip...
Saffron; hoe gaat het met jou nu?
Ik moet nog tot zondag wachten tot ik mag testen. Hoest nog steeds de longen uit mijn lijf, dus verwacht dat ik alles heb los gehoest (als het al vast zat). Ik heb zaterdag slaapdienst en twijfel nu een beetje of ii zaterdag thuis, zondagochtend op mijn werk of maandag de test ga doen. Of dat jk misschien vast ga voortesten, gewoon ondat ik zo nieuwsgierig ben. Stom eigenlijk dat je er zo mee bezig kan zijn!
dinsdag 27 december 2016 om 17:49
Biebke, het lijkt me heel logisch dat je je hoofd niet leeg krijgt. Jij gaat een onwijs pittige tijd tegemoet!
En ja, jouw leven gaat verder. Maar als je op dit moment bezig bent het 'afscheid' nemen van Tijn, dan heeft dat misschien prioriteit op dit moment.
ik ken je situatie niet en misschien heb je niet de ruimte om nog even te wachten, maar het voelt alsof je eerst bezig bent een boek ge sluiten, voordat je een ander open slaat. En wie weet veranderd dat nog wel, maar voor nu is dat misschien wat het is.
Maar ook als je helemaal niet wil wachten, maar er wel nu voor wil gaan, dan is het goed. Als je op een natuurlijk manier zwanger werd, dan had je daar misschien ook geen invloed op.
Wellicht heb je er niet veel aan, maar wat ik wil proberen tr zeggen, is dat alles wat je kiest goed is. Als het maar gewoon een keus vanuit jezelf is! En als je goed bij jezelf voelt, misschien wel pas als je ovuleert, dan merk je vanzelf wat goed voelt.
Hoofd leeg krijgen, pfff. Dat is inderdaad lastig. Ik denk altijd, dat het al helpt als je alles in je hoofd omarmt en het niet probeert weg te drukken. Zo van, het mag er zijn, het is niet gek dat het er allemaal zit. Ik denk als je heel hard bezig bent er niet aan te denken, het juist op dd
Voorgrond blijft (zo'n roze olifant)!
Ik krijg zelf afleiding door af te spreken met mensen, mijn werk, legpuzzels maken, lange wandelingen en Netflix.
Zo, wat een verhaal. Hopelijk heb je er wat aan!
En ja, jouw leven gaat verder. Maar als je op dit moment bezig bent het 'afscheid' nemen van Tijn, dan heeft dat misschien prioriteit op dit moment.
ik ken je situatie niet en misschien heb je niet de ruimte om nog even te wachten, maar het voelt alsof je eerst bezig bent een boek ge sluiten, voordat je een ander open slaat. En wie weet veranderd dat nog wel, maar voor nu is dat misschien wat het is.
Maar ook als je helemaal niet wil wachten, maar er wel nu voor wil gaan, dan is het goed. Als je op een natuurlijk manier zwanger werd, dan had je daar misschien ook geen invloed op.
Wellicht heb je er niet veel aan, maar wat ik wil proberen tr zeggen, is dat alles wat je kiest goed is. Als het maar gewoon een keus vanuit jezelf is! En als je goed bij jezelf voelt, misschien wel pas als je ovuleert, dan merk je vanzelf wat goed voelt.
Hoofd leeg krijgen, pfff. Dat is inderdaad lastig. Ik denk altijd, dat het al helpt als je alles in je hoofd omarmt en het niet probeert weg te drukken. Zo van, het mag er zijn, het is niet gek dat het er allemaal zit. Ik denk als je heel hard bezig bent er niet aan te denken, het juist op dd
Voorgrond blijft (zo'n roze olifant)!
Ik krijg zelf afleiding door af te spreken met mensen, mijn werk, legpuzzels maken, lange wandelingen en Netflix.
Zo, wat een verhaal. Hopelijk heb je er wat aan!