Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Op het huidje zaten plakkers. En de warmteregulatie is dan makkelijker te regelen in de couvese. Ze kan zich ook steeds beter warm houden.

Als ik jullie zo over bevallen hoor, ben ik aan de ene kant toch wel blij dat ik dat al gehad heb. Alleen naweeen heb ik gehad.

Tessa lag al 10 weken in een stuit. Die zou echt niet meer gedraaid zijn .

Dus had ik alsnog een sectio gemoeten.
geniet nooit met mate
Floortje, dat platliggen is alleen met een zwangerschapsvergiftiging gelukkig! Nee, ik moet juist wel dingen blijven doen en zo hoor. En zoutloos helpt niet. Alleen pillen zouden kunnen helpen, maar die geven ze nu niet meer. En daarvoor is de bloeddruk ook nog niet hoog genoeg. Boven de 120 onderdruk gaan ze pas echt wat doen, weet ik uit ervaring van vorig jaar. Bij mij is hij toen niet boven de 96 geweest.

Bokito, pijn in heupen: er schijnt een band te zijn die je om je bekken kan doen om het bij elkaar te houden. Vorig jaar had iemand van de pufclub die van de cesarjuf. De fysio zal die ook wel uitlenen. Schijnt heel goed te helpen!

Voelen van indalen: dan pakken ze (van de buitenkant) het hoofdje van je kindje. Je ademt even in en uit en dan proberen ze of ze het hoofdje nog kunnen bewegen. Zo niet: ingedaald, zo wel: nog niet vast in het bekken. Engel: dan inwendige heb ik dus nog nooit gehad. De eerste keer toucheren was toen ik lag te bevallen in het ziekenhuis. Doen ze dat bij meer van jullie, inwendig onderzoek?

Kabouter, wat fijn dat het zo goed gaat! Ga zo door meid!

Hihi Lein, dat gebeurt ons dus ook regelmatig: als je klaar bent mag je...... en dan is het dus Ta (klaar)! Dan word ik ook maar even een inconsequente mama, want ik wil toch wel graag dat ze wat eet!

Vanmiddag om ca. 13.00 uur vlos. Ben benieuwd. Ik heb vannacht van de stress weer bijna niet geslapen. Gek toch, alles is goed te doen tot het licht uitgaat. En dan komen de gevoelens aangeslopen...........
Oh! Spannend Origineel! Heel veel succes vanmiddag. Ik zit te duimen om 1 uur.
Florotje; oh, dat is idd balen dat het daardoor nu niet meer kan(bv). Maar dan zou ik je adviseren om nog wel even alle merken goed te vergelijken, want er zit wel degelijk verschil in flesvoeding!

Vandaag vroeg opgestaan om kind klaar te maken voor kdv, man heeft hem gebracht en ik heb heeeeeeeeerlijk uitgeslapen. Had allerlei plannen bedacht, maar dit was ook wel errug lekker. Nu zo snel douchen en dan kind ophalen.

Iemand nog interesse in een poes?gggrrrr...net van de week maxi-cosi bekleding gewassen en tadaaaa...heeft beest in liggen slapen....gggrrrrrr. Kijken of ik het er met een kleefborstel uit krijg.

Voor de rest heb ik vloeren-schoonmaak project maar even aan man overgedragen, want toch best last van mn rug...Maar wat ik heb gedaan, ziet er goed uit, en daar word ik dan zo vrolijk van!!

Ook hebben we de laatste dig. proefdruk van het geboortekaartje binnen gekregen, het is helemaal super geworden!(heeft even geduurd, haha, pietlut die ik ben) Nu Maar hopen dat kind niet in de voorjaarsvakantie geboren wordt, want dan is de fotograaf met vakantie...(waarschijnlijk wachten we dan een weekje, of we maken zelf foto's) Nu onder de douche, daaaag!

NJB
Kabouter wat fijn dat alles goed gaat met Tessa. Hier vind ik het nog steeds onwerkelijk dat iemand die een weekje eerder uitgerekend was dan ik nu al een kindje heeft. Hopelijk gaat Tessa met sprongen vooruit en kunnen jullie haar straks mee naar huis nemen

Toucheren is dat een soort van inwendig onderzoek? Dat heb ik namelijk gehad in het ziekenhuis. Niet echt een pretje maar ik vond het ook niet super vervelend eigenlijk. Maar dan heb ik wel een vraag over de nabevalling. Gaan ze dan op je buik zitten duwen en drukken? Dat lijkt mij maar raar en vreemd op zo'n moment.

Nja ik krijg maandag de 19e het bevallingspraatje bij de verloskundige dus dan kan ik daar natuurlijk ook alles vragen. En ik zal eens verder lezen in het boek van Beatrijs Smulders.

Wie wilde ook al weer de bloeddrukken weten? Mijne was in ieder geval 70/130. Ik heb ook wel eens 140 gehad maar dat schijnt niet zo erg te zijn zolang je onderdruk maar in orde is.
ik heb besloten dat ik op vrijdag 30 januari wil gaan bevallen. Is de meest ideale dag (de vrijdag dan) Meisje eerst naar de psz, Lief kan dan mooi thuis zijn bij mij. Buuf kan meisje ophalen en har de middag entertainen en als ik dan voor 17.00 bevallen ben, zitten we daarna gezellig met z'n allen aan tafel. (wishfull thinking) maar zoalng meisje bij buuf is, heeft m'n moeder ruim de tijd om deze kant op te komen, wij kunnen richting ziekenhuis als dat nodig is en meisje is lekker in vertrouwde omgeving zonder d'r moeder in pijn te zien.

Lijkt me een goede deal iig.
Floortje jij vroeg het geloof ik, maar de pijn was er constant. En weeen komen op en zakken dan weer af. Dus ik wist ook wel dat het nog niet begonnen was hoor! De vk vroeg wel of ik geen slijm of vocht was verloren, het kan natuurlijk wel zijn dat m'n vliezen waren gebroken of ik delen van m'n slijmprop aan het verliezen was. Maar dat allemaal niet gelukkig dus wij wachten nog 5 weekjes!

Nou ik ben nu alweer gaar hoor! Dacht ik even lekker rustig aan te doen vandaag komt er iemand om naar de ketel te kijken.. Dus weer tig keer de trap op en af gelopen wat ik juíst niet wou doen vandaag!

Nou ja zoon ligt nu net op bed en ik duik er zo ook lekker in!

Vanmiddag maar naar buiten, het is echt prachtig weer bij ons!

Orgineel, ik hoop ZO dat je nu goed nieuws krijgt! Is er ook geen mogelijkheid dat je bij een ander ziekenhuis bevalt waar wél leuke gyn zijn?

Ik heb een pop in de wieg gelegd ;) haha ziet er zo lief uit! En dan over 5 weken ligt ons eigen kindje daar, kan niet wachten! Hoewel het me soms ook wel opbreekt hoor, die spanning. Wat zal het zijn, wanneer en hoe begint het, hoe verloopt het, scheur ik weer zo uit, zijn ze wel lief voor me tijdens de bevalling, hoe is de kraamverzorgster, hoe reageerd zoon op z'n broertje of zusje, heb ik veel pijn? Pfff... nou ja maar niet teveel aan denken!

Ik dacht ook al leuk de box klaar te maken maar dan moeten er dus balonnen in tegen de kat. Laat ik nou een zoon hebben die gek is op balonnen en met die oppaskids.. dus het is alsnog een opslagplek voor speelgoed! (en de eerste en laatste kat!!!)

Ik moet er ook heel erg opletten dat ik consequent blijf hoor... Zoon wil alleen maar eten als hij het zelf mag doen en dan heb ik ook liever dat het dan een bende is dan dat hij niet eet! Maar hij is ook zo gek op mandarijntjes en dan wil ik nog wel eens toegeven en hem er 3 (of 4) op een dag geven...

Moet je die luier eens zien de dag er na!

Maar ik zou me echt niet druk maken over tv kijken tijdens het eten hoor! Moet af en toe kunnen toch?!

Kabouter; Súper dat ze al bij je gedronken heeft!!! Echt heel bijzonder lijkt me dat! Zeker omdat ze de fles ook al gewend is denk ik? Of krijgt ze vooral via de sonde binnen?

Doe je wel rustig aan zo met die wond?

Ik ga even lekker plat!
heb geloof ik een beetje een zit er eignelijk wel even doorheen dag. Buik doet auw. Hoofd doet auw. benen doen auw en ik heb nergens zin in. veel last van maagzuur, tong is kapot (door het vele gesabbel op pepermuntjes....blegh.......

voel ff errug sjielug.

@kabouter, zo te lezen gat het geweldig goed met Tessa, lijkt me zooooo'n opluchting. Vooral ook als ze steeds met van die kleine stapjes vooruit gaat. Probeer ook een beetje om jezelf te denken he. Krijg je nog kraamzorg trouwens? of juist niet, omdat Tessa in het ziekenhuis ligt?
Kabouter,goed nieuws van jou en Tessa. Lekker drinken en nu ook al aan de borst, wat zul je trots zijn op je meisje. En als je naar de kapper moet dan moet je naar de kapper

Ben al weer vergeten wat ik net gelzen heb maar Origineel, ik hoop dat je goed nieuws hebt gehad en dat je niet in aanraking hoeft te komen met gyn'logen.

Ik zit nu op mijn werk en dat valt me niet mee. Ik slaap echt superslecht en begin ook grieperig te worden. Spierpijn in mijn lijf en superzware oogleden. Wil eigenlijk op de bank hangen en niets doen (of schaatsen kijken). Sluit me dus even bij Ringelding aan en voel me ook even sjielug. Maar even wat sinaasappels eten en dan hopen dat die vitamineboost gaat helpen.
Ik heb ook even een wat mindere dag. Gewoon niet zo lekker, beetje zoals Ringel ook aan geeft. De bevalling mag ineens van mij morgen beginnen, heel gek. Maar dat gewiebel tussen nu willen bevallen en nog lange niet zal wel een poosje aanhouden.

Goed idee schaatsen kijken, ga ik ook maar doen.

Van het januari topic is er alweer eentje bevallen, wat gaat het daar hard zeg! Ik hoop zo dat het niet nog 5 weken duurt!

Maar goed, het is bijna weekend, manlief is bijna thuis, ws wordt het dan wel beter.

Origineel ben benieuwd wat de VK gezegd heeft.

Ik merk het al mijn ideeën over hoge bloeddruk zijn hopeloos verouderd.
Niet bang worden hoor Mara, hoop dat je inmiddels begrepen hebt hoe het is gegaan.

Origineel: hoop dat alles goed met je is gegaan vandaag!

Kabouter: Fijn dat het zo goed gaat met Tessa en dat ze nu uit de borst heeft gedronken, geweldig. Hoe voel je je nu nadat je eigenlijk zo onverwachts moeder bent geworden?

Bokito: wat dacht je alvast even oefenen hoe het eruitziet nog een kind erbij. Ik sta ook regelmatig zwijmelend bij het wiegje en me voor te stellen hoe het eruit kan zien.

Ringel, Bluester en Floortje: nog even volhouden meiden. Nog even en dan barsten hier de bevallingen ook los!

Groetjes Engel
Wat is het hier rustig! Mag ik ook even mee sjielug doen?! ;D kon ik uitslapen na een beroerde nacht omdat zoon nog lag te pitten, gaat die k*tkat zitten miauwen dat hij naar buiten wil... Nou ja het was dan al wel kwart voor 8, maar toch!

Heb weer heel erg liggen dromen, maar ja ook een groot glas warme chocolademelk gedronken voordat ik naar bed ging. Denk ik niet zo'n goed idee geweest!

Schoonzusje is pas bevallen en we zijn al wel langs geweest, maar dacht voor het fatsoen maak ik nog een afspraak. Moet ik iedere keer bellen van te voren (als ik bv za langs wil komen moet ik vr bellen) om dan te horen dat ze al bezoek krijgen. Nou ja zo dan? nee ook al bezoek. Eh, ma dan? Nou ja dan kijken we wel, want als er nog iemand belt die nog niet is geweest dan gaat diegene voor. Dan krijg ik dus vlak van tevoren te horen of het doorgaat of niet...

En als ik érgens niet tegen kan nu met die hormonen is dingen niet een paar dagen van tevoren zeker weten...

Ik bel zondagmiddag dan wel gewoon of het doorgaat of niet omdat ik anders andere plannen maak maar ik heb er dus toch weer de hele nacht over liggen dromen, zo irritant!

Ik lees heel veel dat de baby nu een dag en nachtritme krijgt. Maar hoe kan dat dan als de baby constant voeding binnen krijgt? (en waarom is baby dan midden in de nacht wakker?!?)

Bluestar beterschap! En Ringelding een dikke knuffel van mij! Floortje is je hoofdpijn al over? En fijn dat je man weer thuis is!

Fijn weekend allemaal!

Ga zoon uit bed halen en lekker knuffelen
Huh, dag en nacht ritme? Volgens mij nog niet hoor. Hij krijgt wel meer 'ritme' in buik, wat wil zeggen dat je baby iedere dag op ongeveer dezelfde tijden 'voelt'. Maar dag en nacht ritme kan nog volledig omgedraaid zijn in de buik(daarna trouwens ook ;-() dat komt volgens mij omdat baby slaapt als jij beweest(dsu wakker bent) schommelt lekker. En als jij stil ligt, wordt baby wakker. (snachts dus) Constante voeding heeft er volgens mij niet zoveel mee te maken.

Nu taart halen, morgen is man jarig!
Super kabouter, je hebt echt een pittig dametje!!!

Origineel hoe is het??????????????????????

Bokito je mag best even sjielug doen hoor, hier altijd!

Hier (gelukkig) geen kat, wel een hond maar die hoor je niet nu het zo koud buiten is (lui kreng)

Hier ook een drama nacht gehad. Manlief vierde gisteren zijn verjaardag, werd dus laat. Ik was redelijk op tijd naar bed, moest vanochtend vroeg op. Komt hij om ci. 3 uur met een steenkoud lichaam tegen me aanliggen neeeeeeee brrrrr

om vervolgens een snurkconcert in te zetten niet normaal meer!

Ben maar op de bank gaan liggen, trok het echt niet. Ben nu ook gebroken, helaas.

Zo (12.00 uur) met de trein naar Nederland!!!!!!

Hoef ik me eindelijk niet meer ongerust te maken dat de bevalling hier plotseling gaat plaatsvinden (wil ik echt niet)

Dus iedereen een fijne dag, ga vlug mijn laatste spullen bijelkaar pakken en douchen.
oja njb alvast gefeliciteerd met manlief!

taart JAMMIEEEEEE
barrel, wat fijn voor je dat je morgen naar NL gaat!

Kabouter: heerlijk om te lezen dat het zo goed met kleine Tessa gaat! En dat jezelf ook zo positief blijft! Heel mooi. Ik raak er ontroerd van.

Voel me nu wel ietsjes beter. Gisteravond stamppot gegeten en ik was vannacht echt hondsberoerd. Ik had enorme buik- en rugpijn, was misselijk en had al hoofdpijn! Alles deed me trouwens pijn, waar ik op lag en mijn benen, mijn keel. Ik heb zelfs nog overgegeven. Ik dacht ook dat ik koorts had maar was te lui om de thermometer te gaan halen. Eerst tot 12 uur wakker gelegen en daarna telkens 3 kwartier slapen, omdraaien en daarna weer drie kwartier slapen.

Om 6 uur ben ik eruit gegaan en heb ik een boterham gegeten en daarna geslapen tot 10 uur. Nu voel ik me beter maar blijf het nog wel lekker kalm aan doen vandaag.

Njb: gefeliciteerd met je man!

Bokito; ik hoop dat je maandag nog ff bij je schoonzusje aan mag komen.
Jippie, weer internet!! Sorry dames, mijn router deed het gisteren weer eens niet. Maar nu dus weer wel.

Bloeddruk was 1 puntje gezakt, naar onderdruk 90. Deze vlos vond dat heel mooi, zeker omdat ik van 82 kom dus niet zo´n erge stijging. Geen eiwit in de urine, dus ik mag er weer 2 weken tegenaan. Ik ga lekker rustig aan doen, dan kan ik misschien toch thuis bevallen.........

En nu nog even bijlezen.
O ja, gisteren proefdruk van het geboortekaartje gezien. Hij is mooi geworden! Dus alweer iets dat van het lijstje kan. en erbij, want nu kunnen de enveloppen geschreven worden.

Wat een zieligerds allemaal! ik hoop dat jullie je vandaag allemaal weer de stralende zwangere voelen!

Dag en nacht ritme? dat had ons meisje pas toen ze 6 maanden UIT de buik was!

Barrel, alvast van harte welkom in Nederland!!
Origineel: gelukkig en fijn om te horen!

Bokito: zijn ze altijd zo gestressed met het maken van afspraken, als er iemand belt die nog niet is geweest gaat die voor, nou ja zeg, als je belt en je maakt een afspraak dan staat die toch?

NJB: gefeliciteerd met je man vandaag, een hele fijne dag! Stuur je even wat taart deze kant uit heb ik ook wel zin in.

Succes met je reis naar NL Barrel, waar ga je logeren?

Hier gelukkig eindelijk weer eens normaal geslapen vanacht van 23.00 uur tot 10.00 uur, wel twee keer moeten plassen maar gelijk weer in slaap gevallen.

Fijne dag Engel
Herinner me opeens de vraag over de nageboorte. Sorry, weet even niet meer wie dat vroeg.

Eigenlijk weet ik er niet veel meer van. Je hebt dan namelijk je kleine wonder op de buik liggen, bent aan het kijken en knuffelen en daaronder wordt dan de placenta gehaald! Maar volgens mijn beleving hebben ze die gewoon aan de navelstreng eruit getrokken, waarbij ze me 1 keer gevraagd hebben wat te persen. Het kan goed ook heel anders zijn gegaan...........
Taart??? Jammie heb ik wel zin in. Maar ik mag niet klagen, want ik ga vanmiddag high teaen met een vriendin. Jamjam *smikkel*.

Origineel goed van je bloeddruk! Houden zo!

Bkito, balen dat je zo'n pijn had zeg. En nu weer een vervelende nacht. Scheelt veel he of je goed of slecht geslapen hebt.

En die arme Barrel die een ijskoude snurkende vent tegen zich aan krijgt, brrrrr. En dan ook nog zelf naar de bank moeten, je had hem erheen moeten sturen

Floor, aah jij ook een rotnacht. Balen zeg. Maar je man is weer thuis he? Nu mag de baby komen! (of nou ja, nog een weekje wachten dan, dan kan het lekker thuis ).

Hier gaat alles goed. Gisteren lekker bij schoonmoeder gegeten en daarna Milena bij mijn schoonzusje gebracht. Ze logeert daar 2 nachten. En vanochtend in alle vroegte mijn man van schiphol gehaald. Jeujj hij is weer thuis.

Ik hou alleen veel vocht vast in mijn benen. Dat is wel een rotgevoel en het ziet er niet uit ook. Zeker niet in combinatie met de rode vlekken erop. Hmm, gelukkig draag ik nooit jurkjes of rokjes
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oh de nageboorte, eeeh, even denken. Ik kreeg een prik in mijn been, toen moest ik twee keer een beetje persen en voelde ik de nageboorte er al uit glibberen. Niet op mijn buik geduwd voor de nageboorte. Wel voor de baby trouwens.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Als ik het wel heb, hebben Floor en Sjaanie vanaf vandaag meldplicht met 37 weken! betekent elke dag ff wat van je laten horen! Ikzelf vanaf maandag.

Heeeeeeuuuuuuu we hebben de 37 weken gehaald!

Nageboorte....euh.......weet ik ook niks meer van. Heb wel iets van dien aard tussen m'n benen gezien toen ze de vruchtzak aan het checken waren of alles er wel uit gekomen was, maar verder niet. Heb 2 prikken (oxytocine) in m'n been gehad, maar dat was omdat ik te veel vloeide.....niet teveel (intotaal 800 ml, vanaf een liter wordt het ernstiger) maar ben wel meteen aan een plasma infuus gelegd.

En voor de dames die een rotnacht achter de rug hebben. lekker rustig aan doen vandaag (als dat kan) alle energie heb je nu wel nodig.

En fijn dat de mannen weer thuis zijn.

Hier had Lief eigenlijk ook een aantal dagen weg gemoeten voor OR dingen maar dat zou dan volgende week zijn. Heb tegen hem gezegd dat ik dat niet echt prettig zou vinden, aangezien ik dan en 37 zwanger ben en het een aantal dagen alleen niet echt zie zitten met Mayte erbij. wat dat betreft echt petje af voor de dames die de afgelopen week (en) wel alleen met ukkies zijn geweest.

Verder gaat het hier eigenlij kwel oke, ik slaap sinds een paar nachten echt super goed, wordt uitgerust wakker en heb best wel wat energie om dingen te doen. Maar s'avonds zak ik als een plumppudding inelkaar. En ik wordt vergeetachtiger. Het is me nu al een par keer overkomen dat ik de winkel uit wil lopen, maar dat ik er net optijd achter kom dat ik boodschappen heb die ik nog niet heb afgerekend. (nu al 3 keer!)

Vanmiddag afscheids uitje van mijn mentor jongere. ben de afgelopen week bezig geweest met een afscheidsmap (met foto's, verhaaltjes en allerlei activiteiten die hij bij ons op de groep heeft gedaan) is erg mooi geworden al zeg ik het zelf. We gaan vanmiddag eerst naar het stripmuseum en daarna eten bij de Mcdrek. Gelukkig gata er een collega waar hij veel mee heeft ook mee dus als ik het echt niet mer trek, kan ik naar huis gaan als ik wil.

Lief is nu met MAyte naar de Stad om zijn verlovingsring op te halen en ze allebei te laten graveren....dan is het echt echt. Is uberhaupt de 1e keer dat ik samen met een partner ringen draag!

Ik hd vroeger een vriendje die graag wilde dat ik zijn ketting ging dragen (zo'n fout hartje) maar heb ik nooit gedaan. MEt als reden:" ik wordt niet aan de ketting gelegd, dan zoek je mar iemand anders" en dat gevoel heb ik eignelijk altijd wel gehad, dat ik niet vastgelgd wilde worden. Gelukkig is het nu wel anders en is het ook mijn eigen keus.
Ieks is dat voor jullie nu al, die 37 weken grens? Men wat gaat dat snel zeg! Fijn dat je weer goed slaapt! Dat scheelt echt zoveel.
Jaaa, vandaag bed op kratjes!! En idd 37wkn.. Joepie, thuis bevallen!! Joepie joepie joepie!!

De baby mag eigenlijk wel komen van mij.. Alhoewel.. er ligt nog een berg wasgoed om op te vouwen... Dat eerst maar eens even doen vandaag..

Ohja en ik heb vanaf gister nesteldrang. Alle kastjes moeten schoon en opgeruimd, keukenlades, slaapkamer, kamers etc. Tis allemaal wat..

Floortje, zo voelde ik me vd week ook, balen meid! Maar het komt goed, laat je maar lekker verwennen door je man! En Kabouter, fijn om te horen dat het beter gaat zeg! Pittig tantetje!!

Bokito, naar dat dromen, ik heb de afgelopen dagen juist moinder gedroomd... (des te meer gezweet..)..

Ik ga ff zwijmelen in de babykamer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven