Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ja, ik heb dagelijkse meldplicht vanaf vandaag dus nog maar even een klein berichtje van mij.

Ben heerlijk bij de buren geweest vandaag. Gaan binnenkort verhuizen en gaven een klein feestje met eten. Was hartstikke gezellig.

Kwam vandaag wat lastig op gang. Man en dochter gisteren de hort op geweest dus een paar keer wakker geweest toen iedereen thuiskwam en vanmiddag nog maar een dutje gedaan.

Wie had het een paar pagina's geleden ook alweer over de kosten van kinderopvang voor 245,00? Bij ons kosten het 910,00 voor 3 dagen (zonder bijdrage van de BD). Lopen die kosten nu echt zo uiteen? Wat zijn jullie kwijt als jullie beebs straks naar de opvang gaan?

Floortje: jij hebt alles zelf al in de auto zitten? Zover ben ik nog lang niet hoor! Ik vergeet ook iedere keer alles wat ik nog moet doen, de dementie is nog niet over. Ga morgen eens een lijstje maken en hopen dat ik dat dan niet kwijtraak, kan ik strepen.

Slaap lekker allemaal Engel
Oh ja, de intake met kraamzorg. Nog steeds niet gehad... kwam daarstraks wel de notitie tegen dat ze in week 34 van de zwangerschap contact op zouden nemen. Nu in week 36 hebben ze dat nog niet gedaan. Die zullen we morgen dus ook maar weer eens bellen...

Kosten voor de kinderopvang lopen idd zover uiteen. Wij zijn er dan ook nog niet uit wat we willen. Op zich zijn er genoeg mensen in de omgeving die wel op willen en kunnen passen. Toch lijkt het ons ook belangrijk om een dagje (in ieder geval) opvang te doen. Is ook goed voor de ontwikkeling van je kindje...

Zo moe als ik daar straks was, zo wakker ben ik nu weer. Denk dat ik zo toch maar even een douche ga nemen en onder de wol duik...
hmm ja dacht dus ook rond een uur of 21.00 dat ik erg moe was en ben naar bed gegaan. Vervolgens tot 00.30 wakker gelegen en bentoen maar naar de zolder verkast zodat Lief iig nog wel een paar uur goed kon slapen. Om 6.15 alweer beneden want Meisje wakker en we moesten er toch uit om Man en kind op tijd de deur uit te krijgen. Nu het huis al an kant (zelfs gedweild!!!!) en ik mag zometeen m'n bedje nog ff induiken. Meisje om 12.00 weer ophalen dus heb nu ff de tijd aan mezelf...lekker.
Engel, het ligt aan het uurtarief van je kdv en hoeveel jullie verdienen en hoeveel uren je kind naar de opvang gaat. Wij betalen 6,10 per uur, maar je bent verplicht op dagdelen op te nemen. Twee dagdelen is een hele dag, van 7 uur tot 18:15. Het maakt voor de kosten niet uit of je kind pas om 9 uur komt en om 16 uur weer wordt opgehaald. Er zitten wel luiers, fruit, sap en zuivel bij de prijs inbegrepen. Toen we nog bij onze gastouder zaten betaalden we 5.90 per uur. En dat was ook echt per uur. Maar toen moesten we wel alles meegeven. Je kon meer vrije dagen opgeven, vijf weken vakantie, bijvoorbeeld. Geen studiedagen, maar als ze een keer ziek was, moesten wij wel zelf iets anders regelen. Per saldo denk ik dat het voor Seppe tóen beter was dat ie als ukje op een rustig opvangplekje was. Nu hij 1 is geworden merk ik dat hij heel veel meepikt op het kdv.

Origineel, het schijnt normaal te zijn dat je baarmoeder voorligt op groei bij een tweede. Mijn buik is ook steeds 2 centimeter groter dan bij de termijn past. Hij was vorige week 31 cm van schaambeen tot de top.
Engel en Ibbeltje, bij ons kost het kdv ¤ 5,86 per uur. Hierbij zitten inderdaad voeding en luiers bij in. Volgens mij kun je op www.toeslagen.nl berekenen hoeveel je terug krijgt van de belastingdienst. Geloof dat onze eigen bijdrage voor 3 dagen per week iets van ¤ 200,00 per maand is.

Voor het overzicht: Mijn verlof is officieel begonnen op 6 februari Heerlijk!

Hebben jullie trouwens al de partneravond op de pufclub gehad? Wij gaan vanavond, ben erg benieuwd!
Goodmorning!

Wat een nacht... Manlief is er een nachtje niet en slaap gelijk een stuk slechter. Mede dankzij dat kleine monster in mn buik. Heb het 02:15 uur op de klok zien worden en was om half 6 alweer wakker. Geprobeerd te slapen nog, maar wilde absoluut niet... Pffffft... geloof niet dat er vandaag veel uit mn vingers gaat komen. En dat terwijl ik zoveel in de planning had staan...
Ik werd toch nieuwsgierig naar de kosten van het kdv en heb dus maar eens even in de map zitten kijken. Wij betalen 5.93 per uur voor het kdv. Niet heel duur dus. Ik weet van mijn moeder dat 6.10 per uur het max is wat door de belastingdienst vergoed wordt en daar zit mijn kdv nog onder. We hebben nu 2 dagen staan maar als het goed is worden dat nog meer. Aangezien ik nog studeer en vriendlief niet veel verdient krijgen we vrij veel terug. Volgens mij komen we uiteindelijk rond 120 euro eigen bijdrage per maand uit.
Hallo dames!

Zo, gister ff niet geweest, maar had een druk dagje.. Ik lag nog niet te puffen hoor.. En dat kan ook volgende week nog even niet (dus of voor vrijdag of dan een week niet aub..) want mijn VK gaat onverwacht een weekje op vakantie en is de 28e weer terug. Tsja, het zijn ook mensen he.. Maar heb eigenlijk geen zin in een vervangster.. Dus leg ik me er bij neer dat de kleine nog ff moet blijven zitten.. (zul je net zien dat het dan juist gaat gebeuren..)

Lady, ik had ook zo'n rotnacht.. Echt om de 45min. wakker..

En daarom gaan we ons nu lekker laten verwennen bij de kapper!! (ga nu bellen, misschien kan ik gelijk wel...)

Ik ging trouwens mijn buik ff omtrek meten vd week.. precies een meter op het dikste punt!! Hihi, grappig zeg!!

He Engel, lijstjes maken en dan kwijtraken doe ik ook, chaooot die ik ben...
Anna: volgens mij gaat je verlof 6 januari in ipv februari, hihi. Ook lekker de kluts kwijt?

Gelukkig zijn de rotnachten hier afgewisseld met 12-uurs nachten. Had gisteren nog wel ontzettend veel last van mijn rug maar we hebben lekker "boer zoekt vrouw" in bed gekeken, jeetje helemaal geen pijn in mijn rug! Daarna lekker onder de douche, kopje thee met honing voor de keel en geslapen als een roos!

Vanochtend om 7 uur met manlief eruit, weer thee met honing gedronken en nog geslapen tot 10 uur.

Ben weer helemaal blij! Echt een kenmerk nu he, het ene moment wil je dat het kind eruit is en het andere moment mag hij er nog wel even in blijven. Het is maar goed dat we het niet zelf mogen bepalen.

Veel plezier bij de kapper Sjaanie, is ie bij jullie open op maandag dan?

KDV: hier 5,90 voor flexibele dagdelen, bijbetaling ong 75 euro per maand bij 2 dagen opvang. We hebben een redelijk normaal inkomen (ong netto 3000).

Hier is de dementie ook nog in volle gang! Ach, het hoort erbij.
Origineel: Wat fijn dat je bloeddruk is gedaald! Lekker over twee weken verder zien!

Kabouter: Super dat je meisje het zo goed doet! Gefeliciteerd!

Ibbel: Wat ben jij crea! Goed zeg. Klinkt erg leuk wat je hebt gedaan!

Ringel: Klinken mooi, jullie ringen! Worden de trouwringen ongeveer hetzelfde of heel anders?

Hier weer alleen maar moe. Moet echt weer veel beter op mezelf letten (lees: meer slapen).

Ik keer volledig in mezelf nu, beetje jammer voor de omgeving, maar goed... Baby wordt ook rustiger, ik denk dat hij steeds vaster komt te zitten.

Iemand vroeg naar eerder of later bevallen: ik heb heel sterk het gevoel dat deze baby eerder komt dan uitgerekend. Hopelijk wel pas na 37 weken (nog anderhalve week, is te overzien!!), wil graag thuis bevallen. Hoop dat mijn gevoel het bij het juiste eind heeft!

Ga even wat nuttigs doen en duik dan mijn bedje in.

Liefs Lein
Hallo Dames,

Pfoe, druk weekend gehad, dus vandaar even afwezig. Leuk om alle positieve dingen te lezen over verlovingsringen, de kleine Tessa die het zo geweldig doet enz.

Onze kinderdagverblijf kost idd 274 euro, waarvan we bijna 230 terug krijgen van de belasting. Dit bedrag is voor 4 dagen kdv per maand. Wellicht dat Engel 3 dagen per week bedoeld??? Anders is het inderdaad wel een heel groot verschil.

Dit is mijn laatste weekje werken. Mijn nesteldrang is nog volop aanwezig, maar ik probeer nu alles uit te stellen totdat ik verlof heb. Anders heb ik straks niks meer te doen. Afgelopen weekend alleen het ledikantje nog een keer in de verf gezet. Van een vriending de complete serie Grey's Anatomy geleend en van weer een andere vriendin de hele box van Sex and the City. Dus straks tijdens verlof lekker op de bank hangen met wat lekkers en wegzwijmelen bij die mooie mannen. ;)

Mijn buik was trouwens 27 cm bij 32 weken zwangerschap. De verloskundige zei tegen mij dat er een verschil van 4 a 5 mocht zitten tussen het aantal cm en de weken zwangerschap. Dus bij mij was het goed, maar ik lees hier hele andere maten die er ver overheen gaan... Misschien is dit bij iedere praktijk anders?

Jeetje, dat sommigen van ons al op 37 weken zitten, duurt voor mijn gevoel nog eeuwen. De bevallingen gaan ook hier straks beginnen. Spannend. Ik wil er nog niet teveel aan denken, aan mijn bevalling dan. Ik laat het wel over me heen komen.

Schoonvader gaat vandaag weer door de scan, kijken of het kleiner is geworden, daar volgende week maandag de uitslag van... duurt nog zo lang en we hopen het zo.

Ga maar weer wat doen vandaag.

Groetjes Skoempie
Floortje wat lekker dat jij het afwisseld met 12-uurs nachten! Helaas zit dat er voor mij nauwelijks in... Ben `s nachts ook geregeld wakker, omdat ik niet lekker lig, omdat de kleine niet lekker ligt, omdat manlief aan het snurken is, omdat ik moet plassen, pffft...

Hebben jullie dat ook dat jullie in eens zo dromen?

Of liever gezegd, dromen hebben die bijna te werkelijk voor woorden lijken. Dat is bij mij wel echt het geval. Dat is wakker word en denk "was dit nou echt of...?".

Zojuist heeft kwaamzorg gebeld. Vrijdag mag ik op bezoek komen voor een intake. Heel aardige vrouw aan de telefoon. Zal tijdens het intake ook wel goed komen. Heb zo het idee dat ik zoveel vragen heb, maar als ik eenmaal daar ben (geldt namelijk ook bij de vk) dan komt er niets uit.

Geldt ook voor de bevalling. Natuurlijk heb ik vragen, maar wat eigenlijk? Ik laat het allemaal maar over me heen komen...

Zou morgen eigenlijk naar mn schoonzusje gaan, dagje vrouwendingen doen. Haar oudste heeft gewoon school, haar jongste is nu 9 maanden. Zo leuk!! Maar ze belde net dat ze het naar donderdag wil verzetten ivm de gladheid morgen... Dus kan ik me thuis weer uitleven met mn nesteldrang, opruimen, schoonmaken, poetsen, etc...
Lein vervelend dat je de hele zwangerschap zo moe bent.

Kun je een beetje bijslapen? of kun je ook niet meer zo goed liggen.

Skoempie spannend dat je schoonvader onder de scan moet.

Hoop dat jullie volgende week goed nieuws zullen krijgen.

Hier ook even de omtrek van de buik genomen en is nu 130 cm.

De gyn meet dat nooit op dus weet niet hoe je van schaambeen tot de top meet.

Was er nog iemand die last had van tintelingen en slapende vingertopen?

Ik wel en vind het een rot gevoel, net alsof ik slaap in mijn vingers heb.

Ondanks het slaap tekort voel ik me nu nog redelijk.

Het is nog even een paar dagen gekke werk hier maar ja hopelijk kan ik daarna nog een kleine 4-5 weken bijkomen.

Mijn vriend wil geen dozen hier in huis zetten om in te pakken om dat die wil dat ik bijslaap en niks in ga pakken.

Donderdag komt een vriendin helpen en van de week ook een paar avonden hulp dan moet het te doen zijn.

We willen proberen om vrijdag of zaterdag over te gaan.

Wel lekker alles weer nieuw in de verf en alles lekker schoon en opgeruimd.

En dan beginnen met babykleertjes wassen dus hoop eind volgende week de babykamer klaar te hebben.

Voor mijn gevoel is de baby aan het draaien kan het hoofdje niet meer voelen op de plek waar die eerst zat.

Hoop dat de baby nog een beetje door draait.

Kan iedereen al een beetje wennen aan het verlof?

Januari gaat ook hard zag ik net vind ik wel leuk om ook te volgen.

Nog een paar weken en wij zijn ook zo ver.
Sorry voor weer het lange bericht.....
Skoempie, spannende week voor jou en je familie! Sterkte. Ik duim mee voor goed nieuws maandag.

Lady, ik droom ook veel, voornamelijk over baby's en bevallingen. Maar eigenlijk nooit zo dat ik denk dat het echt was.

B12, geen sorry zeggen hoor. Lange berichten zijn juist gezellig!! Heel goed dat je vriend de dozen bij je weghoudt! Er wordt goed voor je gezorgd!!

Bijslapen, ik moet van mezelf vanaf nu weer elke middag gaan slapen en 's avonds vroeg naar bed. Het slapen gaat de ene keer beter dan de andere keer. De ene keer lig ik slecht, dan weer goed. De ene keer kan ik gewoon niet in slaap komen, dan moet ik duizend keer plassen. De ene nacht onrustige benen, de volgende weer nergens last van. Vannacht heb ik ook weer goed geslapen, maar helaas verandert dat niets aan mijn vermoeide gevoel. Nog maar even.... Hopelijk verandert de vermoeidheid als de baby er is en de hormonen weer veranderen.

Zin in warme chocolademelk nu, met een eierkoek! Gaan we even regelen.

Tot later, liefs Lein
Alsjeblieft geen sorry zeggen voor lange berichten.....vind het persoonlijk altijd erg leuk om de wta langere verhalen te lezen.

@B12, lekker dat het zo opschiet. Kan me voorstellen dat je er toch ook wel naar uitkijkt om met de baby kamer te gaan beginnen....

eneuh.......toen was het weer kwijt.......

OP de 1 of andere manier voel ik me nu toch anders nu de "magische" 37 weken grens is bereikt. Net alsof er eenblikje energie is opengetrokken om de"laatste" loodjes nog enigzins aantrekkelijker te maken. Sprak net een vriendin die nu 33 weken zwanger is en die begint zich behoorlijk peip te voelen....dus ik denk dat ik toch met een mentale verandering bezig ben en dat het ook nog wel te maken ozu kunnen hebben met "het eind is in zicht" JIPPIE!!!!!! Krijg gewoon ook helemaal zin in bevallen.

@Lein, dat begin ik ook steeds meer te vernemen dat meer in mezelf keer......het grote nestelen is begonnen!
Lady, als je al je vragen nou eens hier post... hebben wij ook nog wat te doen.

Ik heb net tranen met tuiten zitten brullen bij de film The Nanny diaries. Oooh, ik ben zo'n muts. Ik zit echt enorm mee te leven met dit soort films. Vorige zwangerschap ben ik in mijn verlof naar Alles is liefde gegaan in de bios. Midden in de week, midden op de dag, en ik moest echt moeite doen om niet hardop mee te gaan zitten huilen. Iemand nog tips voor soortgelijke films, zeg maar Bridget Jones diary achtig? 't Is ook wel lekker namelijk
Ibbeltje, al mijn vragen hier posten? Weet je het wel zker? Zijn behoorlijk wat dingen die geregeld vragen bij mij oproepen hoor. Nou laat ik dan maar gelijk los barsten.

Wat ik me af vroeg, van sommigen hoor ik dat je absoluut NIET mag douchen zodra je weeën zijn begonnen. Terwijl anderen en ook mn vk zeggen dat je juist nog wel mag douchen. Hoe zit dat nou???

En hoe voelt een wee aan... Volgens mijn vk heb ik voorweeën gehad, dat kan niet anders. Voor mij is het allemaal nieuw, zoals voor sommige anderen hier ook natuurlijk en ik heb echt geen idee wat ik me bij een wee voor moet stellen.

Ik kan het ook niet vergelijken met menstruatiekramp, zoals sommige vrouwen aangeven, want dat heb ik nooit echt gehad. En van alles wat er op baby sites staat wordt ik ook niet echt veel wijzer.

Wijze les van mn schoonmoeder is: "je herkent het, of je nou weet hoe het voelt of niet". Nou, dan is mijn vk zeker gek, want ik herken niets hoor. Voor mij is alles nieuw.

Misschien ben ik wel te nuchter...
quote:Ibbeltje78 schreef op 12 januari 2009 @ 14:51:

Ik heb net tranen met tuiten zitten brullen bij de film The Nanny diaries. Oooh, ik ben zo'n muts. Ik zit echt enorm mee te leven met dit soort films. Vorige zwangerschap ben ik in mijn verlof naar Alles is liefde gegaan in de bios. Midden in de week, midden op de dag, en ik moest echt moeite doen om niet hardop mee te gaan zitten huilen. Iemand nog tips voor soortgelijke films, zeg maar Bridget Jones diary achtig? 't Is ook wel lekker namelijk Mijn neefje wilde Lassie zien. En vervolgens Free Willy.. Wat wekt er geen tranen op momenteel vraag ik me wel eens af...
Haha Ibbeltje, je hebt je emoties lekker kunnen laten gaan tijdens de film. heerlijk is dat he? Ik had gisteren zelfs even een emotioneel moment toen Sven Kramer zijn megaversnelling op de 10 kilometer inzette. Vond het zo mooi en de tranen sprongen me in mijn ogen. Over mutserig gesproken Andere traantrekkende films...kom er zo niet op.

Bij mij wordt de buik/baarmoeder niet opgemeten. Wel wordt gezegd dat het mooi in de tijdslijn past. Met de echo vorige week dinsdag zeiden ze wel dat de baby al zo'n 2350 gram woog. En dat met 33,5 week. Nu vertelde mijn collega dat de baby de laatste weken een halve kilo per week groeit. dat mag ik dan toch echt niet hopen hoor.

Ik denk niet dat de bevalling vroeger dan de uitgerekende datum gaat beginnen. Ik heb echt deuitgerekende datum in mijn hoofd of zelfs iets vroeger. Al realiseerde ik me dat als het een KS wordt deze dan in de 38e week plaats gaat vinden.

Heb vrijdag en zaterdag ook slecht geslapen en vannacht dus weer heel goed. Sterker nog, zo goed dat ik de wekker maar uitgezet heb (onbewust!!) en pas om 9.45 uur wakker gebeld werd. Pff dás ook een minder begin van de ochtend maar blijkbaar was ik er wel aan toe.
Aaah, heerlijk om te lezen dat jullie eigenlijk allemaal wel iets hebben waar ik ook 'last' van heb..

Lady, ik wil ook weten hoe een wee voelt. Lein en RIngel, ik keer ook steeds meer in mezelf ja..

B12, ik vind het ook goed van je kerel dat je geen dozen mag pakken, zo hoort dat.

Aaargh, Floor, kapper was wel open, maar vol, nu dus morgen maar.. Ach, nu heb ik lekker zitten strijken.

Skoempie, ik hoop met je mee op goed nieuws!!

Ik heb nu al de hele middag zo'n menstruatie-achtig gevoel in mn buik, neit echt fijn.. Ik ga maar even richting super wandelen, moet nog sla halen voor bij het eten..
quote:Ibbeltje78 schreef op 12 januari 2009 @ 14:51:

Ik heb net tranen met tuiten zitten brullen bij de film The Nanny diaries. Oooh, ik ben zo'n muts. Ik zit echt enorm mee te leven met dit soort films. Vorige zwangerschap ben ik in mijn verlof naar Alles is liefde gegaan in de bios. Midden in de week, midden op de dag, en ik moest echt moeite doen om niet hardop mee te gaan zitten huilen. Iemand nog tips voor soortgelijke films, zeg maar Bridget Jones diary achtig? 't Is ook wel lekker namelijk Wat dacht je van Titanic, Pearl Harbor, The Green Mile, Black Beauty e.d. Wat bij mij ook altijd goed werkt zijn Disneyfilms als Bambi, De Lion King, Frank en Frey.... (Ben een enorme Disneyfan)
@Lady, je mag echt wel douchen als je weeen zijn begonnen. Is meteen een mooie check of het echte weeen zijn nl. Door het warme water gaan je spieren zich ontspannen en echte weeen worden juist daardoor heftiger (=goed, want snellere ontsluiting) oefen- en voorweeen nemen daardoor af. Wat niet mag, is in bad gaan als je vliezen zijn gebroken. DIt heeft te maken met de "open" verbinding die ontstaat tussen de baby en de "de grote boze buitenwereld" en een gevaar op infecties.

En je schoonmoeder is een wijze vrouw. Je herkent het, ook al denk je het niet herkennen. een wee is ook niet te omschrijven, omdat deze door elke vrouw weer anders wordt beleefd. Het doet pijn (echt verrekte pijn) maar wanneer je, je mee laat voeren in die pijn, maakt lichaam zelf pijnstillers aan (endorfine's???) waardoor die pijn te handelen is. de pijn neemt toe, tot een hoogste punt en neemt dan weer af. Bedenk me opeens dat het wel te vergelijken is met een orgasme.....je werkt naar een hoogtepunt toe, je bereikt het hoogtepunt en vervolgens neemt het tevreden en verzadigde gevoel af (tot je bedenkt dat je er nog wel 1 "lust" en nog een keer voor dat gevoel gaat) Alleen voelt een wee niet fijn.

Probeer anders het boek "duik in je weeeen" ergens te lenen of te kopen. ik vond het erg fijn om te lezen.

o en tearjerkers? Bambi, Dombo, love actually, kerst uitzending van All you need is love, de babyboom afleveringen op "uitzending gemist" of op de site zelf.......
Lady ik heb dat ook vooral omdat je niet weet wat je moet en mag verwachten.

Wat ik mezelf ook afvraag is of ik het allemaal wel kan.

Ik ben nu druk bezig met het boek van Beatrijs Smulders en moet eerlijk zeggen dat ik er nog meer tegen op ga zien.

Maar aan de andere kant er zijn me miljoenen vrouwen voor gegaan dus dat moet wel goed komen.

Ibbeltje ik heb laatst de film Australia gezien en moest ook onwijs huilen.

Terwijl ik normaal niet huil om een film.

Ik heb het momenteel ook heel erg met dieren als ik iets zie op tv over een asiel of een dier dat pijn heeft pffffff begin ik al te janken.

En gister zelfs bij een nummer van Guus meeuwis.
Hebben jullie trouwens ook zoveel last van vochtvasthouden?

Ik heb s'ochtends al hele dikke voeten/enkels en handen.

En mijn hoofd word er ook niet dunner op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven