Mijn gezicht is leesbaar

28-12-2016 22:28 134 berichten
Ik heb last van mijn zichtbare gezicht (gezichts uidrukking) vooral als ik geïrriteerd of boos ben dan merk je dat. Over het algemeen heb ik een resting bitch face waardoor ik niet uitnodigend ben. Hoe verander je je gezichts uidrukking?

Alle reacties Link kopieren
Gut, dat hier een 'naam' voor is.

Het lijkt me best rot als je dat hebt. Je komt dan van nature niet vriendelijk over. Lijkt me vervelend.
.
quote:Principe-Prinses schreef op 28 december 2016 @ 23:17:

Gut, dat hier een 'naam' voor is.

Het lijkt me best rot als je dat hebt. Je komt dan van nature niet vriendelijk over. Lijkt me vervelend.Is t ook. Ik hoor vaak " oh je bent eigenlijk best aardig ! "
Maar is het nu dat je gezicht té leesbaar is of dat je een RBF hebt?

Ik heb van nature een woeste kop maar dan ben ik over het algemeen niet kwaad. Waarschijnlijker denk ik dan aan de boodschappen of een wetenschappelijk artikel of zo. Of Dave Navarro, al zal ik dan wel iets blijer kijken.
quote:Marquise schreef op 28 december 2016 @ 23:21:

Ik heb van nature een woeste kop maar dan ben ik over het algemeen niet kwaad. Waarschijnlijker denk ik dan aan de boodschappen of een wetenschappelijk artikel of zo. Of Dave Navarro, al zal ik dan wel iets blijer kijken. Allebei. Over het algemeen een resting bitch face. Of geirriteerde blik.
mijn collega zei: je bent eigenlijk best wel aardig ik deed even een drankje met haar na het werk. Ik had het niet door. Ontspannen is bij mij een leerpuntje.
quote:aife schreef op 28 december 2016 @ 22:34:

Als ik dan al is een keer probeer nep te lachen lijk ik nog het meest op de joker van badman

Zoiets heb ik op een foto staan. Dacht bij een vrij officiële fotosessie dat ik dan toch maar eens moest glimlachen naar het vogeltje. Telkens als ik die foto zie, denk ik: wie is dat enge mens? En dan zie ik dat ik het zelf ben met die geforceerde glimlach.

Gezichten lezen is te vaak projecteren. Opgewekte mensen die er ook opgewekt uitzien, krijgen vanwege een doorlopende wenkbrauw te horen dat ze niet zo boos moeten kijken. Ik kijk vaak verbaasd naar foto-onderschriften die nergens op slaan. Iemand zei een keer dat ik boos was. Ik zei van niet, maar hij wist het beter want ik praatte snel. Dan ben je blijkbaar boos in zijn wereld.
quote:[Marquise schreef op 28 december 2016 @ 23:21[/message]:

Ik heb van nature een woeste kop maar dan ben ik over het algemeen niet kwaad. Waarschijnlijker denk ik dan aan de boodschappen of een wetenschappelijk artikel of zo. Of Dave Navarro, al zal ik dan wel iets blijer kijken.

misschien moet je een selfie maken tijdens het denken aan Dave Navarro.

en die dan vergelijken met een andere selfie waarop je niet aan Dave Navarro denkt.

kijken hoe groot het verschil is.
wij slapen nooit.
Ik werk ook met gasten, heb ooit eens een gast gevraagd of er iets was, hij keek zo sikkeneurig, zegt ie "zo zit mijn gezicht het lekkerst" ik gebruik hem tegenwoordig zelf wel eens, zo een schitterende opmerking . Heb mijzelf wel aangeleerd als ik iets naar een gast moet brengen iig te glimlachen, inderdaad, gewoon mondhoeken iets omhoog, scheelt al zoveel.
die ik wilde bestaat al...
Wat maakt het uit. Heb liever iemand met een sterke mimiek, dan van die mensen waarvan je meteen aan hun grauwe rimpelige gezicht kunt zien dat ze roken.
Ja maar ik glimlach wel KennyBee
die ik wilde bestaat al...
quote:attribuutje schreef op 28 december 2016 @ 23:27:

Ik werk ook met gasten, heb ooit eens een gast gevraagd of er iets was, hij keek zo sikkeneurig, zegt ie "zo zit mijn gezicht het lekkerst" ik gebruik hem tegenwoordig zelf wel eens, zo een schitterende opmerking . Heb mijzelf wel aangeleerd als ik iets naar een gast moet brengen iig te glimlachen, inderdaad, gewoon mondhoeken iets omhoog, scheelt al zoveel.Dat is mijn werkveld niet goed. Ik ga daar vanaf nu aandacht aan besteden.
@Tass: Dan is het een kwestie van oefenen, zeker in een sector met klanten. Dat betekent natuurlijk niet dat je zoals the Joker door het leven moet, er is nog een gulden middenweg.

Die geïrriteerde blik die voor iedereen duidelijk is, herken ik ook wel. Dat is lastiger maar wederom glimlachen (en ja, dat voelt onnatuurlijk maar een klein beetje je mondhoeken omhoog is voldoende, zeker niet overdrijven) en leren het zo snel mogelijk van je af te laten glijden of het je überhaupt niet te laten raken. Heel simpel: van jouw geïrriteerde blik raken ze negen van de tien keer nog opgefokter en wordt het al helemaal ongezellig.

Iemand van top tot teen aankijken is eerlijk gezegd altijd not done. Ik heb dan wel RFB maar dat doe ik nooit. Ja, hoogstens om een kereltje bij het uitgaan bruut af te wijzen maar ook daar ben ik nu wel te oud voor.
quote:KennyBee schreef op 28 december 2016 @ 23:28:

Wat maakt het uit. Heb liever iemand met een sterke mimiek, dan van die mensen waarvan je meteen aan hun grauwe rimpelige gezicht kunt zien dat ze roken.Hoe kun je aan mensen zien dat ze roken dan?
quote:valentinamaria schreef op 28 december 2016 @ 23:27:

[...]

misschien moet je een selfie maken tijdens het denken aan Dave Navarro.

en die dan vergelijken met een andere selfie waarop je niet aan Dave Navarro denkt.

kijken hoe groot het verschil is.

Ik heb dat in het verleden wel eens anders gedaan (geen Dave Navarro maar soit) en het verschil is ehm... niet bestaand. Denken staat bij mij blijkbaar gelijk aan een woest hoofd.

Ik lach van nature wel veel maar mijn gezicht in rust is geen blij gezicht.
quote:Marquise schreef op 28 december 2016 @ 23:30:

Dan is het een kwestie van oefenen, zeker in een sector met klanten. Dat betekent natuurlijk niet dat je zoals the Joker door het leven moet, er is nog een gulden middenweg.

Die geïrriteerde blik die voor iedereen duidelijk is, herken ik ook wel. Dat is lastiger maar wederom glimlachen (en ja, dat voelt onnatuurlijk maar een klein beetje je mondhoeken omhoog is voldoende, zeker niet overdrijven) en leren het zo snel mogelijk van je af te laten glijden of het je überhaupt niet te laten raken. Heel simpel: van jouw geïrriteerde blik raken ze negen van de tien keer nog opgefokter en wordt het al helemaal ongezellig.

Iemand van top tot teen aankijken is eerlijk gezegd altijd not done. Ik heb dan wel RFB maar dat doe ik nooit. Ja, hoogstens om een kereltje bij het uitgaan bruut af te wijzen maar ook daar ben ik nu wel te oud voor.Het grappige is dat ik als ik in de winkel sta en de winkelmedewerker bij me komt en ze vraagt kan ik je ergens mee helpen dat ik daar niet tegen dat gemaakte vriendelijkheid, terwijl ze haar werk goed doet. Ik kan er ook niet tegen als mensen chagrijnig zijn
Njah, dominante introverte denkers hebben dat vooral. Ben je toevallig een istp of intp?

Ik hoor de hele dag niets anders dan dat mensen denken dat ik pissed ben. Ik zit dan in mijn hoofd. Pas als ik in het moment ben dan verandert dat als donderslag bij heldere hemel (als ik je mag). Ach, als je niet te lezen bent dan blijf je verrassen.
quote:KennyBee schreef op 28 december 2016 @ 23:28:

Wat maakt het uit. Heb liever iemand met een sterke mimiek, dan van die mensen waarvan je meteen aan hun grauwe rimpelige gezicht kunt zien dat ze roken.Als je iets aan je leraar vraagt, weer eens bij je huisarts zit, je je hart uitstort bij je beste vriend dan wil je toch geen gezicht zien wat uitstraalt " boeiuh, zeg, wanneer kan ik me er met goed fatsoen van af maken " , maar een vriendelijke blik, al dan niet met rokersrimpels ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:valentinamaria schreef op 28 december 2016 @ 22:57:

[...]

mijn jongste , een meisje, komt meestal thuis met;,, Mam, ik heb vandaag gelogen over.....,,
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Dat is toch niet gelijk gemaakt vriendelijk? Volgens mij werkt het viva forum nu niet lekker op mijn browser. Enfin: ja, tot op zekere hoogte is er iets aan te doen.
quote:Ttass30 schreef op 28 december 2016 @ 23:33:

[...]

Het grappige is dat ik als ik in de winkel sta en de winkelmedewerker bij me komt en ze vraagt kan ik je ergens mee helpen dat ik daar niet tegen dat gemaakte vriendelijkheid, terwijl ze haar werk goed doet. Ik kan er ook niet tegen als mensen chagrijnig zijn Dan krijg je rode vlekken, of zo ?
quote:Marquise schreef op 28 december 2016 @ 23:37:

Dat is toch niet gelijk gemaakt vriendelijk?Dat zeg ik ze doet haar werk goed.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 december 2016 @ 23:38:

[...]

Dan krijg je rode vlekken, of zo ?Nee tuurlijk niet.
quote:Ttass30 schreef op 28 december 2016 @ 23:39:

[...]

Dat zeg ik ze doet haar werk goed.En jij ?
Bij iedere reply kon je aan mijn gezicht zien wat ik ervan dacht.

Weinig goeds, Tass! Doe iets aan die houding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven