Wodan de chihuahua

28-12-2016 13:24 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heet jouw chihuahua Wodan? Of de kat van de buren Fikkie? Meld je dan hier!

TO trapt af: Een van mijn katten heette Drfy. Tja, toch wel een beetje rare naam.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Onze kat heet eigenlijk ZsaZsa, maar we noemen haar Muis.
De hamsters van vrienden droegen de namen van dorpjes in het Noorden des lands. Baflo, Roderijs, Balloo, Foxhol.
Leuk topic dit, hier oa een Mozart, Kalle, Snorretje en Spruit (poezels), een van de hondjes heeft een vrij normale naam maar luistert ook heel goed naar addergebroed (ooit voor de gein geroepen toen hij er als pup met een schoen vandoor ging).
[quote]MonicaG schreef op 28 december 2016 @ 13:47:

[...]

In mijn dialect is een kalle combi van een trut en een dwaze vrouw

hier ook.....
not all who wander are lost
quote:ZombieQueen schreef op 28 december 2016 @ 19:26:

De heten cavia's Nelson en Pieppiep. Pieppiep piept niet eens.

Noujaaa, en we hadden nog wel zoveel leuke namen voor pieppiep verzonnen! Al is pieppiep ook wel geinig.

quote:Xervy schreef op 28 december 2016 @ 19:19:

[...]

Is een Kerberos, 3 hoofdig mytisch wezen.Nee ze bedoelt de hond van Hagrid. En die heet niet Fluffy maar Fang, dus iets van slagtand in het Nederlands. Maar de vertaler heeft er blijkbaar juist iets liefs van gemaakt met 'Pluisje'.
Mijn katten heten eigenlijk Jerusa's Grey Blacksmoked Honey (cattery en stamboomnaam) en haar zoon en dochter heten Johanna Maria Magdalena de Beer - van de Beo en Cornelis Jacobus Maria de Beer - van de Beo.

Dan is er nog Kleine Kees, die is 23 en helemaal niet klein maar ooit was hij de adoptiebroer van Ouwe Kees, die nu een jaar of twee dood is.

En in de praktijk noem ik alle katten dus Kees.

Lekker makkelijk.
quote:Zanahoria schreef op 29 december 2016 @ 11:32:

[...]

Noujaaa, en we hadden nog wel zoveel leuke namen voor pieppiep verzonnen! Al is pieppiep ook wel geinig.

[...]

Nee ze bedoelt de hond van Hagrid. En die heet niet Fluffy maar Fang, dus iets van slagtand in het Nederlands. Maar de vertaler heeft er blijkbaar juist iets liefs van gemaakt met 'Pluisje'.Ik ben bang dat jij er 2 door elkaar haalt. Fluffy is pluisje, de 3-koppige hond die het luik bewaakt naar de steen der wijzen. Fang is inderdaad zijn eigen hond, maar wordt dus niet vertaald naar pluisje. Volgens mij bleef die gewoon fang
Onze katten heten Knofje, Otis, Nijntje, Ernie, Pippi en Poekie.
mijn vroegere buren hadden een Schnautzer die Ernesto heette.. roepnaam Ernie. Vond ik briljant!

een hond die meneer Jansen heet ken ik ook.

Mijn zus had ooit een nestje kittens. Een vriendin van haar nam er twee en vroeg mij ze passende namen te geven. De ene had een zwart streepje over zijn oogjes dus dat werd Bono. Die andere hebben we toen maar Edge genoemd, om in het genre te blijven
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn cavia heette Kruik. Omdat ie zo lekker warm in je nek kon liggen. Z'n doopnaam is Rodriguez Piepez.
quote:mama_lin schreef op 29 december 2016 @ 11:45:

[...]

Ik ben bang dat jij er 2 door elkaar haalt. Fluffy is pluisje, de 3-koppige hond die het luik bewaakt naar de steen der wijzen. Fang is inderdaad zijn eigen hond, maar wordt dus niet vertaald naar pluisje. Volgens mij bleef die gewoon fangJep!

[...]

Ik ben bang dat jij er 2 door elkaar haalt. Fluffy is pluisje, de 3-koppige hond die het luik bewaakt naar de steen der wijzen. Fang is inderdaad zijn eigen hond, maar wordt dus niet vertaald naar pluisje. Volgens mij bleef die gewoon fangNee, Muil, toch?
quote:lionlily schreef op 29 december 2016 @ 12:00:

[...]

Nee, Muil, toch?Ja!
Onze honden heten Job, Henk en Eef en Willem, en onze poes Saar
Ojaaaa Muil! Ik had ze inderdaad ook door elkaar gehaald

[...]

Nee, Muil, toch?
quote:MEFunny schreef op 28 december 2016 @ 14:01:

Ik heb een Russische dwerghamster, ze is blond.

Ze heet Svetlana.

Ze is mijn grootste fan. De bijnaam van mijn eerste fokpoes was Sletvana

[...]

Ja sorry. Hij heeft een week met de naam Ezekiel geleefd, maar toen noemde ik hem 1x Pieppiep en ben daar niet mee opgehouden.

Man noemt hem Miepmiep, omdat hij als Roadrunner door zijn habitat racet.

[...]

Nee, Muil, toch?Ja!
verdwaald op het nieuwe forum

Nee ze bedoelt de hond van Hagrid. En die heet niet Fluffy maar Fang, dus iets van slagtand in het Nederlands. Maar de vertaler heeft er blijkbaar juist iets liefs van gemaakt met 'Pluisje'.

Ik bedoelde die driekoppige, maar de hond van Hagrid komt idd ook in aanmerking, nog niet aan gedacht.

Ik vind de driekoppige vooral geschikt omdat zo'n vervaarlijk beest dan zo'n schattige naam heeft die je eerder bij een hamster zou verwachten.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Ja en Norbert voor een draak is ook redelijk apart
Biol, wij hadden ook een kater die Bono heette. Was een rooie. Manlief is U2 fan, de kat was nogal vocaal ingesteld, vandaar...

Ik vond hem eerlijk gezegd beter klinken dan de zanger.... Maar dat heb ik eega maar niet verteld!
quote:Eleonora-1 schreef op 29 december 2016 @ 11:40:

Mijn katten heten eigenlijk Jerusa's Grey Blacksmoked Honey (cattery en stamboomnaam) en haar zoon en dochter heten Johanna Maria Magdalena de Beer - van de Beo en Cornelis Jacobus Maria de Beer - van de Beo.

Oh ja, stamboomnamen!

Hier hadden we oa Felides Vivres Purrdu de tweede, die we snel omgedoopt hebben naar Brammetje.

[...]

Ik ben bang dat jij er 2 door elkaar haalt. Fluffy is pluisje, de 3-koppige hond die het luik bewaakt naar de steen der wijzen. Fang is inderdaad zijn eigen hond, maar wordt dus niet vertaald naar pluisje. Volgens mij bleef die gewoon fang

Gang is Muil in het Nederlands.

Zie dat ik mosterd ben trouwens
Such a beautiful place to be with Friends.
Oude buren van mijn schoonouders hadden twee teckels: Lodewijk en Archibald.

En ik hoorde ooit een klein dametje tegen een reus van een hond Duifje noemen.

Mijn katten heten Yumi (Japans voor schoonheid) en Ciardha (Kyra, Schots voor zwartharig).
Noem me lief nu ik nog leef!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven