Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt. 2

29-11-2016 23:19 2987 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 alweer!

Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden. Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegen komt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.

Ik start met het huis dat ik aan het einde van het eerste topic ontdekte: Bijzonder, intrigerend en zeker ook mooi.

Link naar het eerste topic.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
In het plaatsje Nederland, waarvan ik nu weet dat het bestaat, een boerderij middenin prachtige natuur.

Maar zo weinig gevoel voor presentatie en decorum:

http://www.funda.nl/koop/nederland/huis ... uisweg-10/

En is dat nou een beeld van een poepende vrouw?
Als iemand de renovatie van dit complex afmaakt, wordt het echt een plaatje!

Met toren en kapel op eigen terrein.
quote:CarmiggelT schreef op 26 december 2016 @ 07:36:

Met toren en kapel op eigen terrein.Wat een mooi huis
En dit ís al heel erg mooi gerenoveerd: http://www.funda.nl/koop/kockengen/huis ... straat-10/.

Zou de kerstboomfoto morgen vervangen worden?
quote:anoniem251220160940 schreef op 24 december 2016 @ 17:09:

[...]

Tjemig. Wat voor mensen zouden daar nou wonen?Een gezin met tienerkinderen, geld verdient met diamanten en juweliers...
quote:CarmiggelT schreef op 26 december 2016 @ 07:36:

Met toren en kapel op eigen terrein.Dit bordje. Vrouwen die hun tampons of maandverband weggooien in het toilet vind ik sowieso al een waard.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
quote:Dualla schreef op 28 december 2016 @ 15:54:

[...]

Dit bordje. Vrouwen die hun tampons of maandverband weggooien in het toilet vind ik sowieso al een waard.OMG wat erg
Dit is mijn motto
quote:Dualla schreef op 28 december 2016 @ 15:54:

[...]

Dit bordje. Vrouwen die hun tampons of maandverband weggooien in het toilet vind ik sowieso al een waard.Ik kan het niet lezen
Dit huis is geheel onder architectuur gebouwd door een stijl/tijdgenoot van Gerrit Rietveld.

En dat is te zien.

huis in Laren
Ja, die kwam al eerder langs. Een huis gebouwd door een tijdgenoot van Rietveld in 1998. De makelaar heeft fantasie
quote:CarmiggelT schreef op 28 december 2016 @ 16:42:

[...]

Ik kan het niet lezen Op het bordje staat "Geen tampons of verbandartikelen in het toilet i.v.m. septictank".
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
quote:Dualla schreef op 29 december 2016 @ 11:21:

[...]

Op het bordje staat "Geen tampons of verbandartikelen in het toilet i.v.m. septictank".Dank je! Inderdaad sowieso al dom als mensen het doorspoelen. Een gewoon riool knapt daar ook niet van op.
Bijzondere bouw:

http://www.funda.nl/koop/ ... spanjaardsdijk-57/#foto-1
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jeetje Enn, wat heb je met je haar gedaan

Dat huis vind ik schitterend, alles eraan vind ik mooi, het heeft binnen ook een hele fijne warme uitstraling. Zou er zo intrekken.
Dat is een winter muts,
quote:Enn schreef op 29 december 2016 @ 21:09:

Bijzondere bouw:

http://www.funda.nl/koop/ ... spanjaardsdijk-57/#foto-1

Oh wat een mooi huis!

Dat glas in lood en die balken in de kamer, ik wil ik wil!

Dat bad in de slaapkamer is dus echt hip in de duurste prijsklassen. Lijkt me niks handig, al je damp vliegt weg: slaapkamer nat en bad koud. Rare jongens.

Verder krijg ik jeuk van de lamp in de woonkamer, maar die nemen de oude bewoner gelukkig mee
Is deze hier al eens geplaatst?

http://www.royworks.nl/aa ... eel%20Genbroekstr./18/739
Oh die binnenplaats

http://www.royworks.nl/aa ... b/Kelmonderstraat/53/1004
Prachtig pand maar de keuken en badkamer zijn een oprechte beleving. (even naar beneden scrollen voor de foto's)

http://www.rijnbeek-makel ... 8-den-haag?category_id=18
quote:aaaanne schreef op 29 december 2016 @ 21:37:

[...]

Oh wat een mooi huis!

Dat glas in lood en die balken in de kamer, ik wil ik wil! Het is wel nep-oud. Zo bouwden ze in 1936 niet meer. Daar houd ik niet zo van. Beetje Efteling-achtig. Net als kasteel de Haar, een nepmiddeleeuws kasteel gebouwd in de 19e, bijna 20e eeuw.
Die panden van royworks zijn al beter
quote:boomklever schreef op 29 december 2016 @ 21:49:

[...]

Het is wel nep-oud. Zo bouwden ze in 1936 niet meer. Daar houd ik niet zo van. Beetje Efteling-achtig. Net als kasteel de Haar, een nepmiddeleeuws kasteel gebouwd in de 19e, bijna 20e eeuw.

Echt? Oh, daar ben ik mooi ingetrapt dan. Ik vond het wel echt lijken.

Glas in lood werd nog wel gebruikt in de jaren 30 in sjiekere huizen toch? Ik vind het een beetje een late Jugendstil achtige stijl uitstralen, niet zo rond/glooiend. Van binnen in elk geval.

Bij het tuinhek had ik ook aan de Efteling gedacht

Edit: nu de beschrijving gelezen... Geinspireerd op de Amsterdamse School dus. Aha..
Glas in lood wel inderdaad. Maar die balken niet.
quote:boomklever schreef op 29 december 2016 @ 21:49:

[...]

Het is wel nep-oud. Zo bouwden ze in 1936 niet meer. Daar houd ik niet zo van. Beetje Efteling-achtig. Net als kasteel de Haar, een nepmiddeleeuws kasteel gebouwd in de 19e, bijna 20e eeuw.huh? Niks nep oud. Die balkenplafonds zijn ook echt jaren 30 hoor. Wel vaak meer landelijke woningen, maar mijn ouders hebben ook een jaren 30 boerderij met balkenplafond, net zoals vele boerderijen uit die tijd.
Prachtig huis overigens idd, in schalkhaar. Voor mij ook nog eens op de goede locatie. Scheelt dat we oudjaarsloten hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven