Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Ja witter dan wit. Maar dat was in de avond, misschien beter met ochtendurine? Al geloof ik er niet meer in hoor.. Was wel beetje teleurgesteld.

Zo vervelend dat je niet kan denken "nieuwe ronde nieuwe kansen" als je totaal geen idee heb van je cyclus.

Baal moment.

Maargoed; nu lekker genieten van leuke dagen die gaan komen! Fijne kerst allemaal
Ah Bettie, dat vind ik heel vervelend voor je. Die onduidelijkheid maakt het misschien nog wel het meest irritant.

Zo fijn, die kerst. Lig al een uur zoontje te voeden en hem hopelijk in slaap te houden, hij slaapt buiten zijn eigen bed niet zo goed

Maar inderdaad: fijne dagen allemaal!
quote:Marie87 schreef op 24 december 2016 @ 20:19:

Ah Bettie, dat vind ik heel vervelend voor je. Die onduidelijkheid maakt het misschien nog wel het meest irritant.

Zo fijn, die kerst. Lig al een uur zoontje te voeden en hem hopelijk in slaap te houden, hij slaapt buiten zijn eigen bed niet zo goed

Maar inderdaad: fijne dagen allemaal!

Ik doe net hetzelfde, Marie. En vind het zo heerlijk. Zoon, man en ik hebben een verkoudheid/keelontsteking en hebben een barslechte nacht gehad. Eventjes op bed liggen doet zo'n deugd.

Ik ben niet zeker of ik nu echt ongesteld ben. Heb maar een paar druppels bloed verloren over de hele dag.
Lilapie, is het uiteindelijk nog een echte menstruatie geworden? Kan het geen innesteling zijn? Beterschap trouwens!

Fee, je echo is vandaag! Ik hoop op een mooi en positief berichtje van jouw kant
Bettiepage, pfff dat zijn van die rotmomenten! Heb je het nog met ochtendurine geprobeerd of ben je bang voor de teleurstelling en wacht je weer even met testen?

Lilapie, wat fijn een 1e menstruatie weer!

Fee, hoe was het om het nieuws te vertellen?? En hoe was je echo vandaag?

Heeft iedereen een fijne kerst gehad! Wij hebben een gezellige, drukke kerst gehad . Helaas nog geen menstruatie, afgelopen weekend voor de zekerheid ook maar weer getest maar helaas...
Hebme onwijs verluld toen ik vroeg of het voorgerecht rauw was, ja eh,ben je zwanger ofzo. Toen sloeg liegen natuurlijk ook nergens meer op:p

Dus helemaal leuk, je merkt wel absoluut dat een tweede minder wauw is,maar dat heb ik zelf precies zo.

Alleen naar de echo gegaan omdat mijn zoon lekker in bed lag, wilde hem niet wakker maken.

Op 7+5 gezet, sterk kloppend hartje en al mooi koppie en begin van de armpjes en benen. Helemaal geweldig dus. Oh en maar 1 daar ben ik ook heel blij mee

Bettie weet jij al wat?

En idd Lili, is hetgeen innesteling?
@fee, haha, met die feestdagen is het ook wel extra moeilijk om het voor je te houden, denk ik! Fijn dat de echo goed was!

@bettie, heb je nog een keer getest?

@lilapie, heeft de menstruatie nog doorgezet?

@es, jij dus ook nog steeds geen cyclus. Ik heb me voorgenomen om als ik eind januari nog geen cyclus heb (dan is zoontje 9 maanden) ook maar eens een test te doen.
Een innesteling is echt onmogelijk we gebruiken sowieso condooms. En deze maand staat ons seksleven op een erg laag pitje, aangezien zoon, man en ik afwisselend ziek zijn.

Proficiat fee met je goede echo! Wat leuk en spannend, die eerste bevestiging dat het een echt wezentje is
Hoi! Wij hebben ook fijne feestdagen gehad! Wel twee keer laat naar bed en vroeg wakker en zoon had het vanmiddag eigenlijk zo nodig maar na een uurtje was hij al weer wakker. Toen dacht ik wel als ik nu nog borstvoeding zou geven dan was hij zo in slaap geweest

Gefeliciteerd Fee! Fijn dat de echo goed was. Kan me voorstellen dat het allemaal wat minder overweldigend is als bij de eerste. Wel leuk om het dan ook maar te vertellen aan de familie :-)

Mijn moeder vroeg of ik de zelfgemaakte whiskey-cocktailsaus wilde proeven? Uh hoezo? Maar gewoon gedaan en een wijntje gedronken bij het eten dus die is weer even rustig

Bettie wat vervelend he zo'n witte test. Is dan toch een teleurstelling. Ik weet nog dat ii bij mijn vorige zwangerschap die witte testen zo beu was dat ik pas 2 dagen na NOD heb getest toen.

Vreemd Lilapie, het zet dus niet door?
Stom he die negatieve test, Bettie! Lastig dat je nog geen duidelijke cyclus hebt. Gebruikte je nou ovulatietesten? Die geven mij veel duidelijkheid.

Ook raar van jouw menstruatie Lilapia, hopelijk zet 't nog door.

Fijn dat de echo goed was Fee, toch altijd weer spannend!

Onze kerstdagen waren prima, standaard de familie af.

Zit alweer op dag 10 van mn cyclus, over een week weer met ovulatietesten aan de gang. Hoop dat mijn cyclus dit keer wat korter is dan 40 dagen, maar we gaan het zien.

Hebben jullie voorkeur voor het geslacht van jullie volgende kindje? Ik zou natuurlijk super blij zijn als het weer gelukt is en hopelijk ook weer gezond is, blijft natuurlijk altijd spannend en belangrijker. Maar zou ook wel een lichte voorkeur hebben voor het andere geslacht (heb er nu 2 van hetzelfde geslacht). Vorige keren wisten we niet wat het werd, dit keer zou ik het daarom wel willen weten denk ik. Maarja, eerst maar eens kijken of zwanger worden weer lukt
Ja ik zou het ook wel heel leuk vinden als er een meisje bij komt, ook omdat mijn schoonouders nu alleen kleinzonen hebben. Wij wisten het geslacht de vorige keer ook niet, weet nog niet of ik het de volgende keer zou willen weten.

Zit hier op dag 17 en lijkt erop dat ovulatie er wel aan zit te komen ineens. Was nog niet begonnen met de ovulatietesten dus dat heb ik net maar snel gedaan (ben weer over op de digitale van cb, gek van die streepjes). Test was negatief en temperatuur is nog laag dus hij is nog niet geweest denk ik.
Hallo allemaal,

Mag ik bij jullie groep aansluiten? Ben een fervent meelezer maar bij mijn vorige zwangerschapswens heb ik ook meegeschreven met een relaxt topic en dat leek me wel weer gezellig. Toen gaf ik nog borstvoeding aan de eerste en had ik dus geen idee van mijn cyclus, en dat is nu weer zo; ik dacht in februari of maart 2015 dat ik menstrueerde maar dat bleek een innestelingsbloeding geweest te zijn . Dus al met al ben ik sinds 2012 niet meer ongesteld geweest, hebben we de AC de deur uit gedaan en zou ik graag mijn onzekerheden etc. hier komen delen. Oh ja, ik voed overdag nog ongeveer 4x nu ik vakantie heb (kolf 1x op het werk) en 's nachts tel ik maar niet. We zijn aan het proberen om dochter in eigen bedje te krijgen, daar slaapt ze inmiddels de halve nacht en daarna neem ik haar weer bij me en hoop dat ze straks zomaar ineens door gaat slapen...
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Welkom Moiwichtjes! Hoe oud zijn je twee kinderen?

Ik heb ook lang de keren dat zoon wakker werd maar niet geteld, soms ieder uur maar altijd wel een paar keer per nacht. Totdat hij vorige week ineens 4 nachten achter elkaar door sliep. Rest van de week wisselend geweest, soms veel wakker en soms in zijn eigen bed doorgeslapen. Hij is nu 19 maanden dus er is hoop Tot die tijd zou ik doen wat de meeste slaap oplevert voor iedereen.
Es, hoe lang wacht jij nu al op je menstruatie? Ik hou het allemaal niet zo goed bij

Fee: Haha, hoe had je anders gepland het te vertellen? Wat enorm fijn dat alles er goed uit zag op de echo! Ben je erg moe nog verder? Hoe is dat te combineren met je zoontje? Moet je je UD trouwens aanpassen?

Mayolijn en goodmorningsunsihe: Heb jullie je eisprong nu al gevonden?

Moiwichtjes: Welkom in de groep! Een innestelingsbloeding in februari 2015 betekent dat je jongste nu net een jaar is? Mijn zoontje slaapt tegenwoordig juist in ons bed. Hij sliep daarvoor altijd in de co-sleeper naast ons, maar wil de laatste tijd echt tegen me aan liggen. Ok, ook goed. Vannacht wilde hij maar 2 keer drinken. Wat een luxe, haha.

Als je het leuk vindt kan ik je in de tabel zetten, laat maar weten!

Onze kerst was trouwens vooral druk. We zijn langs mijn ouders geweest en mijn schoonouder kwamen naar ons. Zoontje slaapt de laatste tijd alleen goed als ik er naast lig, dus dat was gezellig voor de rest van het gezelschap

En een voorkeur voor het geslacht van het volgende kindje heb ik niet. Ik wilde bij de eerste het liefste een meisje, maar achteraf snap ik dat niet meer van mezelf, haha. Het lijkt me leuk om twee jongens te hebben, maar een meisje is vast ook leuk. Lijkt me toch weer anders. Al is ieder kind waarschijnlijk sowieso weer anders.
Welkom moiwichtjes!

Heerlijk Marie87 zo'n nacht! Hopelijk blijft het zo!

Hier is zoonlief juist lekker bezig de kaatste tijd 's nachts. Vannacht elk uur
Haha Bettie, ik moet er wel bij zeggen dat ik de nacht dus pas telde vanaf het moment dat ik ging slapen.

M'n zoontje lag er om 19:00 in, werd om 20:00 en 20:45 en 21:30 wakker en op dat soort momenten krijg ik hem alleen getroost met de borst. Om 21:30 ben ik dus ook zelf naar bed gegaan en vanaf dat moment kwam hij nog maar twee keer.

Krijgt jouw zoontje misschien tandjes? Wij dachten dat drie maanden lang en nu denk ik vooral dat hij gewoon onrustig van aard is
Welkom Moiwichtjes. Leuk dat je ook twee kinderen hebt! Heb je al een idee of je cyclus op gang is?

Wat een drinkers allemaal s nachts, lijkt mij echt vermoeiend. Mijn jongste wilde vannacht een fles en was pas tevreden na 250 cc hij heeft een paar dagen geleden buikgriep gehad dus denk dat hij even aan het inhalen is.

Mijn eisprong duurt nog wel even, denk over een dag of 10, dan zit ik op dag 23 vd cyclus.

Fijne jaarwisseling!
Dank allemaal voor de welkomstwoorden , ik ben zelf al zo vrij geweest mijn gegevens in de tabel te zetten. Mayolijn, hier zijn ze 1 en 3 en is de oudste af en toe ook wakker voor een bekertje water maar die roept inmiddels al standaard om papa . Met twee kun je de taken mooi zo verdelen. Ik hoopte eigenlijk dat ze eerder dan bij 19 maanden door gaat slapen, maar zo is het ook nog best vol te houden. Heb je inmiddels al een positieve ovulatietest gehad? Ik had er ook nog een paar liggen en al gebruikt, maar dat heeft weinig zin want ik weet nog helemaal niks. Ik weet wel weer dat het heel irritant is om die streepjes af te lezen, de enige keer dat ze knalpositief waren was toen ik achteraf gezien al zwanger was...

Goodmorningsunshine, ik denk dat er al wel wat gebeurt maar dat het vertraagd wordt door de bv want ik heb al weken af en toe menstruatiekramp. En vorige week pijnlijke steken in waar ik denk dat mijn eierstokken zitten, haha maar dat kan ook baarmoeder zijn. Of darmen ... Ik herinner me van vorige keer dat dat nog wel even kan voortduren, heb toen wel eens halsoverkop ergens onderweg tampons gekocht omdat ik zou zweren dat ik ongesteld geworden was (ook al dagenlang kramp) maar dat was helemaal niet zo. Best moeilijk om te negeren! Hebben jullie ook van die rommelende organen, en worden jullie daar ook zo ongeduldig van ?
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Hahaha Fee, nee dan heeft liegen geen zin meer! Fijn dat het een goede echo was .

Nee nog geen cyclus Worteltaart. Ik test iedere maand wel een keer voor de zekerheid!

Lilapie oh ja dan blijf je elkaar maar aansteken he?

Mayolijn fijn dat jullie ook fijne dagen gehad hebben en je moeder weer gerustgesteld is haha!

Goodmorningsunshine, hopelijk een kortere cyclus dit keer! Ik moet eerlijk zeggen dat het me allebei heel leuk lijkt, het andere geslacht lijkt me wel bijzonder! Maar nog een meisje erbij zou ook leuk zijn.

Moiwichtjes welkom, leuk!

Marie ik ben nu bijna 2 maanden gestopt met de borstvoeding denk ik... Zijn altijd drukke dagen met kerst, vind ik ook! Heerlijk om de dag erna dan niks te plannen. Jij hebt lekker op bed gelegen met de kleine man ;)?

Wat zijn jullie kleintjes nog veel wakker in de nacht, vermoeiend! Wij hebben tot 10 maanden ontzettend gebroken nachten gehad, ik vond dat altijd echt vermoeiend en wel zwaar hoor!
@ Marie, niet moe, ga vroeg naar bed, wel misselijker. Dat is wat jammer. Eet ook echt alles wat slecht is, helpt beetje tegen het weeïge gevoel. Met zoon gaat het top, lekker aan het stappen langs alle meubels, nog 4 voedingen per dag om 7-12-16-19 uur .

Wilde het niet heel dramatisch vertellen hoor, iets in de trant dat ik als voorgerecht liever een augurk slagroomsoepje had gehad of een leuk kerstcadeau voor iedereen. Dit was wel heel erg nonchalant:P

Jongen of meisje maakt me trouwens niks uit, zelfde wat Marie had, had eerst zoiets graag een meisje maar nu ik weet hoe heerlijk het met mijn zoon gaat zou ik daar ook zo weer voor tekenen. Misschien ook omdat we een derde niet uitsluiten, dan is de druk nog niet zo hoog:P
Hoi hoi, Ik lees nog steeds mee. (En schrijf heeel af en toe) Gefeliciteerd Fee met je zwangerschap.

Even een berichtje omdat ik 9 dagen overtijd ben! :O Ik ga 3 januari testen omdat we dan alle bezoekjes en feestjes hebben gehad, dan kan ik m'n mond iig niet voorbijpraten. ;)
Nou Ellen, nu maak je ons natuurlijk wel erg nieuwsgierig. Had je niet even kunnen wachten tot je het wist?

Fee: Vervelend dat je misselijk bent. Maar zo lief dat je zoontje aan het stappen is!

Es: Dat is al wel lang wachten dan he! Maar alles duurt natuurlijk lang als je erop wacht. Ik lig heel veel op bed met de kleine

Moiwichtjes: Haha, top dat je jezelf in de tabel hebt gezet Had je al ergens gezegd hoeveel voedingen per dag je nog geeft?

Ik ga eens onderzoeken hoeveel afgekolfde melk ik nog in de vriezer heb en berekenen hoe lang ik daar dan mee kan doen als ik één of twee keer per dag kolf op werkdagen. Dan vanaf een jaar wil ik het liefst niet meer kolven, want dan mag zoontje ook koemelk drinken. Tenminste, ik ben niet zo'n persoon die vind dat koemelk alleen voor kalfjes is. Hoe staan jullie daar eigenlijk in?
Vervelend van die misselijkheid Fee, hopelijk gaat het snel weer over! Leuk dat stappen zo! Wat gaat het toch snel he?

Oh Ellen wat spannend! En wat knap dat je er zo lang op kunt wachten, laat je ons wat weten?

Marie ja alles is te lang als je iets graag wil inderdaad, ben er gelukkig nog niet gefrustreerd door, maar het zou zo welkom zijn! Zit erover na te denken misschien even langs de huisarts te gaan, ben alleen bang dat ik toch naar huis gestuurd wordt met de mededeling dat het normaal is dat het zo lang duurt als je borstvoeding geeft/hebt gegeven.

Ik heb wel gekeken naar alternatieven omdat ze in het begin niks van zuivel dronk en ik wilde echt stoppen met de borstvoeding. Maar dat maakte geen verschil. Nu eet ze iedere ochtend een vol bord pap en soms nog een bakje Griekse yoghurt na het avondeten en zit ze dus toch aan de koemelk.
Ik heb vanaf 9 maanden 2x per dag gekolfd (daarvoor 3x). Na de eerste verjaardag ben ik gestopt met kolven en kreeg hij koemelk. Dat ging direct goed (heb natuurlijk wel eerst geprobeerd). Thuis kreeg hij nog wel borstvoeding overdag een paar maanden en dat ging gewoon goed, ook qua volle borsten op werkdagen.

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Fijne jaarwisseling gehad? Wij waren bij vrienden. Zoontje werd helaas om 23:00u wakker door vuurwerk en na 20min vasthouden weer weg kunnen leggen tot 23:45 toen heb ik hem maar mee naar beneden genomen en zijn toen het vuurwerk minder was naar huis gegaan. Wel jammer want het was erg gezellig, maar nu wel fijn dat we nog een beetje slaap hebben gehad :-)
Mayolijn, zo wil ik het eventueel ook doen. Mijn man heeft ook laten vallen helemaal geen haast te hebben met de tweede, dus met dat in gedachten kan ik sowieso tot mijn zoontje één is blijven voeden. Eigenlijk denk ik momenteel zo lang mogelijk door te willen voeden, met dan dus wel de hoop dat mijn menstruatie een keer komt.

Hoe staan jullie mannen er eigenlijk in qua zwanger worden?

En inderdaad, gelukkig nieuwjaar! Wij waren gewoon thuis en ik lag om 22:30 in bed naast mijn zoontje. M'n man kwam pas om 3:00, want die was film aan het kijken, haha. Toch is hij om 7:00 opgestaan met ons, maar is nu weer met zoontje aan het dutten. Vind ik eigenlijk wel lekker, want zo vaak heb ik het huis niet voor mezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven