Minnaar

05-02-2008 23:18 11115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.
@ GND: Ja, precies
@ GND
@ Geheim, heb ik mn weddenschap al gewonnen?
@ Stew: Nope.
Ik denk dat het verschil er in zit dat je het gedrag veroordeelt, dat wil nog niet zeggen dat je de persoon veroordeelt.

Een vriendin van me gaat vreemd, het vreemdgaan keur ik af, maar ik vind haar nog steeds even lief
In hoeverre kun je er begrip voor opbrengen Ivy?

Ik neem aan dat je haar situatie kent.
Ik sta daar dubbel in Geheim, ik vind dat als je partner je niet gelukkig maakt dat je bij diegene weg moet gaan.

Ik vind dat ze niet tegen hem hoort te liegen en hem te bedriegen. Ze ontneemt hem zijn keuzevrijheden door informatie achter te houden en dat vind ik respectloos.

Dat ze voor de veiligheid van haar huwelijk kiest, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar draag daar dan ook de consequenties van.

Ze mist iets bij hem, zoekt dit bij een ander. Ik zie dat bij veel mensen die vreemdgaan en ik begrijp niet dat mensen zichzelf dat aandoen. Je leeft hoe dan ook maar een half leven in mijn ogen. Het zou mijn keuze niet zijn.
Dank je Ivy, voor je antwoord.

Ik heb even geen op- of aanmerkingen...
Eigenlijk kan ik me in meerdere meningen wel vinden. Ik ben zelf single met kind maar mijn sv is getrouwd met kinderen. Zijn visie klinkt wel een beetje als dat van mdr en mijn visie misschien wat meer als die van dmjn. Ik ben eigenlijk (nog) niet opzoek naar een vaste relatie en kan op deze manier mijn sexbehoefte bevredigen. En bij hem weet ik dat als ik het niet zou zijn er vast een ander zou zijn. Waar ik het zo nu en dan wat lastig mee heb zijn juist de kinderen. Wat krijgen zij hier van mee? Toch hebben we het samen leuk en genieten we van onze momenten en kiezen we ervoor om hier mee door te gaan zolang wij ons er lekker bij voelen.
Ook ik ben single en heb een getrouwde sv. Hij is gek op zijn vrouw, ze hebben veel meegemaakt en hij wil haar niet verlaten. Ze zijn goede maatjes maar op sexgebied passen ze totaal niet bij elkaar en daarom kiest hij hiervoor. Ik kan me daar verder ook niets bij voorstellen. Is dit dan kiezen voor de makkelijkste weg: getrouwd blijven met al zijn voordelen en voor hetgene wat hij thuis niet krijgt mij "gebruiken"? Als je zo van je vrouw houdt hoe kom je na sex met een ander te hebben gehad dan thuis? Kun je net doen alsof er niets aan de hand is? Ik veroordeel niemand, ben heel blij met hem omdat ik zo mijn sexuele behoeftes ook kan bevredigen. Maar als ik een relatie zou hebben zou ik het niet kunnen. Dan is het of bij mijn partner blijven en dan maar geen sex of als de sex toch zo belangrijk is de relatie stoppen.
quote:IvyRosa schreef op 10 januari 2009 @ 14:49:

Je leeft hoe dan ook maar een half leven in mijn ogen. .

Toch een opmerking:

Je leeft geen half leven, je leeft 2 halve levens.

Dat maakt geen 1 heel leven, en dat is ook wat mij erg opbrak.
quote:IvyRosa schreef op 10 januari 2009 @ 14:49:

Ik sta daar dubbel in Geheim, ik vind dat als je partner je niet gelukkig maakt dat je bij diegene weg moet gaan.

Ik vind dat ze niet tegen hem hoort te liegen en hem te bedriegen. Ze ontneemt hem zijn keuzevrijheden door informatie achter te houden en dat vind ik respectloos.

Dat ze voor de veiligheid van haar huwelijk kiest, daar kan ik me wat bij voorstellen, maar draag daar dan ook de consequenties van.

Ze mist iets bij hem, zoekt dit bij een ander. Ik zie dat bij veel mensen die vreemdgaan en ik begrijp niet dat mensen zichzelf dat aandoen. Je leeft hoe dan ook maar een half leven in mijn ogen. Het zou mijn keuze niet zijn.deze ga ik inlijsten
ik ben heel blij dat ik zie dat mijn posting van vanmorgen toch wat wakker maakt onder de clanleden hier.

en dat nu blijkt dat er meerderen er dubbel in staan.
Ik ben het eens met 'datmeenjeniet' dat de relatie niet goed is als er eentje vreemdgaat. Het behorende verhaaltje van 'datmeenjeniet' lijkt misschien komisch, maar het is natuurlijk bitter waar en triest. Betreft het punt 'respect hebben voor een vreemdganger' deel ik dan weer de mening van 'IvyRosa'. Al is er hier wel een vage grens voor mijn gevoel.

Zou je ook respect kunnen hebben voor 'een vriend(in)' die keer op keer vreemdgaat?

Als toevoeging vind ik een vrijgezel met een 'gebonden' sv'tje ook verkeerd.
quote:geheim1972 schreef op 10 januari 2009 @ 16:15:

[...]

Toch een opmerking:

Je leeft geen half leven, je leeft 2 halve levens.

Dat maakt geen 1 heel leven, en dat is ook wat mij erg opbrak.Ik denk dat als je niet volledig voor jezelf kiest, je een half leven leeft.
quote:datmeenjeniet schreef op 10 januari 2009 @ 16:16:

[...]

deze ga ik inlijsten
Ivy, gat in de markt!! Spring erin :-)
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
quote:datmeenjeniet schreef op 10 januari 2009 @ 14:10:

[...]

dit vind ik een zwaktebod

Dat moet jij weten, maar daar kan ik niet zoveel mee. Ik vind wat ik vind en heb dat denk ik duidelijk uitgelegd. Jij vindt dat een "lulverhaal" waar je "misselijk" van wordt. Dat is dan blijkbaar zo. Als je er misselijk wordt moet je het maar niet lezen, of je leest het wel, en dan wordt je misselijk.

Wat verwacht je van mij? Dat ik plotseling ga roepen dat ik me vreselijk vergist heb en dat jij ontzettend gelijk heb? Dat vind ik niet dus dat zeg ik ook niet. Het continue herhalen van standpunten vind ik ook niet zo nuttig, dus blijft er niet zo veel anders over dan je te adviseren mijn posts niet te lezen als je ze niet prettig vind om te lezen.
het herhalen van standpunten blijf jij steeds doen, jij roept steeds dat je het zo goed kan verbergen voor je vrouw.

en je herhaald nu al voor de tweede keer dat ik je postings niet moet lezen

en als je er niet tegen kan dat iemand het niet met je eens is, dan moet je niet op een openbaar forum schrijven.

en verder verwacht ik niks van jou
Dat bedoelde ik ook: ik had het erover dat dat ik mijn standpunten al verschillende keren had uiteengezet, dus het leek me niet zo nuttig om dat nog eens te doen. Ik bedoelde niet te zeggen dat jij je argumenten steeds herhaalde.

Ik vind het ook prima als mensen het niet met me eens zijn. Het kan ook erg interessant zijn. Op een gegeven moment kan je echter het punt bereikt hebben dat je je eigen standpunten bekend hebt gemaakt en een ander (in dit geval jij) ook. Blijkbaar zijn we het niet eens. Prima. Blijkbaar kon je mijn posts niet erg waarderen. Vandaar mijn advies om ze niet meer te lezen. Dat is alles.
Ik had ergens in dit topic ook al geschreven dat het met mijn nr 1 niet zo best gaat...Mijn vorige relatie ging ook niet goed en had ik ook een sv.

Ik dacht in het begin van mijn huidige relatie dat ik het nooit meer zou doen, maar niets is minder waar. Ik weet niet of ik ooit een goede relatie zal krijgen. Als dat zo is dan hoop ik wel dat ik trouw kan blijven.

Nu wil ik op dit moment even alleen zijn en mijn eigen ding doen. Laat mij maar even vrij zijn. Mijn SV van dit moment heeft ook een relatie en zegt dat ie nooit bij haar weg zal gaan. Ik respecteer dat. Hij bevredigt op dit moment heel erg mijn behoeftes.

Ik ben blij dat er een discussie is over het hele gebeuren van trouw zijn. Het zet mij aan het denken. En dan met name over mijn huidige relatie. Er moet een einde aan komen. Zucht....

Ben ik dan heel hypocriet als ik toch doorga met mijn SV??
Mag de discussie over wel of niet trouw zijn naar Relaties?
Zijn ze daar wel trouw dan, Hela?
Geen idee eigenlijk maar die discussie lijkt daar meer te passen.

Wat ik opvallend vind aan de discussie hier is dat de mensen die zeggen niet vreemd te gaan en (dus) trouw te zijn, de mensen zijn zonder langdurige verbintenis.

Daar heb ik overigens verder geen oordeel over.
Ik vind 14 jaar vrij langdurig....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven