Welke lattenbodem en matras in groot bed?
zondag 11 januari 2009 om 13:12
Manlief heeft een boomhut-bed a la Kidsfactory gemaakt voor onze twee-jarige zoon. Helemaal geweldig, echt waar!!! Ik ben supertrots op hem.
Alleen nu dus de vraag wat voor soort lattenbodem en matras we er in moeten kopen. Als we het bed in een winkel hadden gekocht hadden we dat soort spullen er natuurlijk gelijk bij gekocht en advies gevraagd. Maar als ik nu naar een matrassenzaak ga, dan heb ik het idee dat ze me maar wat op mijn mouw spelden en me gewoon het duurste willen verkopen.
Wat voor matras en lattenbodem hebben jullie kinderen in het grote bed?
Ik twijfel enerzijds aan de kwaliteit van Ikea, maar van de andere kant denk ik: wat weegt zo'n kind nou en waarom zou een echte goede matras (lees: dure matras) dan noodzakelijk zijn?
Alleen nu dus de vraag wat voor soort lattenbodem en matras we er in moeten kopen. Als we het bed in een winkel hadden gekocht hadden we dat soort spullen er natuurlijk gelijk bij gekocht en advies gevraagd. Maar als ik nu naar een matrassenzaak ga, dan heb ik het idee dat ze me maar wat op mijn mouw spelden en me gewoon het duurste willen verkopen.
Wat voor matras en lattenbodem hebben jullie kinderen in het grote bed?
Ik twijfel enerzijds aan de kwaliteit van Ikea, maar van de andere kant denk ik: wat weegt zo'n kind nou en waarom zou een echte goede matras (lees: dure matras) dan noodzakelijk zijn?
zondag 11 januari 2009 om 13:30
Waarom twijfel je aan de kwaliteit van Ikea matrassen? Ik slaap ook op een matras van Ikea en die bevalt mij erg goed.(sultan hustad) Ze geven volgens mij zelfs 25 jaar garantie op sultan matrassen en dat doen ze echt niet als het flutmatrassen zouden zijn. Ik heb er overigens een gewone lattenbodem onder.
zondag 11 januari 2009 om 13:51
Nineke, je hoeft echt niet te twijfelen aan de kwaliteit van de matrassen van Ikea. Sterker nog, in de consumententesten komen ze vaak als beste koop er uit. Ze hebben de Hastens van dik 5000 euro getest tegen een Ikea matras. Kwalitatief exact gelijk, voor 1/10e van de prijs. Dit zit echt tussen jouw oren en niet in de kwaliteit van de matrassen.
Heeft niks met het gewicht van je kleinete maken, het is wel zo dat je voor een kind best een goedkopere cq dunnere matras kan kopen omdat de belasting op de matras veel minder is.
Heeft niks met het gewicht van je kleinete maken, het is wel zo dat je voor een kind best een goedkopere cq dunnere matras kan kopen omdat de belasting op de matras veel minder is.
zondag 11 januari 2009 om 13:54
Matrassen worden uitvoerig getest,ik ben zelf bijna 1.90m en heb geen problemen met m`n rug.Heb ook wel eens geslapen op een Kwantum matras en die lag dus voor geen meter. Ik denk dat het uitkiezen van een matras een persoonlijke keuze is en ik heb tot volle tevredenheid gekozen voor een matras van Ikea. Ieder z1n keus.
zondag 11 januari 2009 om 14:11
Ligt er ook aan of je zoon zindelijk is.Mijn jongste is tot zijn 10 jaar een regelmatige bedplasser geweest,en toen had ik een matras van de leenbakker met een waterdichte molton erover.Nu heeft hij een binnevering matras wat ie zelf heeft uitgezocht.Oudste heeft een zacht matras,en ik een keihard met een oplegmatras van ikea.Is persoonlijk hard of zacht liggen toch?
zondag 11 januari 2009 om 14:56
zondag 11 januari 2009 om 18:24