Wat deed jij hoogzwanger?
maandag 2 januari 2017 om 20:19
Ik ben benieuwd, liggen alle hoogzwangeren op de bank slechte series te kijken?
Hier ruim 40 weken zwanger en na 1 'activiteit' ben ik op en beland ik op de bank. Ik las ergens dat je tussen de 30 en 40 weken tijdelijk 40 jaar ouder word, zo voelt het wel, ha!
Dus: wat doen jullie hoogzwangeren de gansche dag?
Hier ruim 40 weken zwanger en na 1 'activiteit' ben ik op en beland ik op de bank. Ik las ergens dat je tussen de 30 en 40 weken tijdelijk 40 jaar ouder word, zo voelt het wel, ha!
Dus: wat doen jullie hoogzwangeren de gansche dag?
maandag 2 januari 2017 om 20:53
Ik deed beide keren vanaf 36 á 37 weken echt van alles. Daarvoor mocht niet, vanwege dreigende vroeggeboorte. En dus heb ik weken aan de bank/bed gekluisterd gezeten. Maar vanaf die 36 á 37 wkn ging ik echt los. Het hele huis onderste boven en binnenste buiten gekeerd en schoongemaakt. Van ramenlappen tot plinten afsoppen. Alles moest gebeuren. En wandelen, veeeeel wandelen. Maar dat deed ik dan wel altijd met mijn man of mijn zus. Want ik durfde niet zo goed alleen op pad.
Oh ja.... en ik heb ook veel gekaraoked en gedanst met de wii.... haha... wat een lol had ik opeens weer.
Oh ja.... en ik heb ook veel gekaraoked en gedanst met de wii.... haha... wat een lol had ik opeens weer.
maandag 2 januari 2017 om 20:55
Ik heb tot het einde (40 weken) iedere dag een lange wandeling gemaakt (45-60 min) en veel gezwommen. Ik fietste ook gewoon nog overal heen, dus was niet zo beperkt. Verder gewoon de normale dingen, boodschappen doen, koken, wat schoonmaken hier en daar, wasje draaien, met een vriendin ergens lunchen, nog eens uitgebreid uit eten. Eigenlijk deed ik alles gewoon nog. Het enige wat echt veranderde was dat ik de laatste maand erg moe was 's avonds en dan vroeg naar bed ging, i.p.v. met vrienden de kroeg in, zoals ik voor die tijd wel veel deed.
maandag 2 januari 2017 om 20:58
Ik was eigenlijk best wel actief nog. Tuinieren, poetsen, strijken. Ging met 41+3 nog op de fiets naar het stembureau. Bij nr 2 ook een beetje zo.
Heb wel eens verzucht dat mijn huis hoognodig nog een zwangerschapsverlof nodig heeft. Maar ben voor een huishoudster gegaan, scheelt toch wel een hoop gedoe.
Heb wel eens verzucht dat mijn huis hoognodig nog een zwangerschapsverlof nodig heeft. Maar ben voor een huishoudster gegaan, scheelt toch wel een hoop gedoe.
maandag 2 januari 2017 om 20:59
Ik sliep niet, kon geen 200 meter meer waggelen achter elkaar, kon en mocht zo min mogelijk trappen lopen, ik was echt erger dan bejaard hoor, zwaar lichamelijk gehandicapte met beginnende Alzheimer van het slaapgebrek kwam meer in de buurt. Mijn zwangerschappen zijn dan ook de reden dat we geen derde willen.
maandag 2 januari 2017 om 20:59
Vorige zwangerschap: met 36 weken Plafond schilderen, meubels voor de kleine in elkaar zetten en de ramen lappen. Denken dat ik de vluchttas morgen wel klaar ging zetten... 2e dag van mijn verlof kwam de kleine.
Nu 30 weken: beetje forummen, marktplaatsen, middagdutjes en balen dat ik morgen weer aan het werk moet.
Nu 30 weken: beetje forummen, marktplaatsen, middagdutjes en balen dat ik morgen weer aan het werk moet.
maandag 2 januari 2017 om 21:06
De laatste maand van mijn zwangerschap ben ik nog naar de Efteling geweest. Tot een dikke week voor de uitgerekende datum heb ik gewerkt (België). Daarna had ik tijd om te shoppen en vrienden te bezoeken. De dag voor mijn zoon geboren werd heb ik de design week bezocht en ben ik nog naar een feestje geweest. Later bleek dat er toen al een scheurtje in de vliezen zat.
maandag 2 januari 2017 om 21:08
quote:lionlily schreef op 02 januari 2017 @ 20:44:
[...]
Say whut? Ja echt, extreem lage bloeddruk dus opstaan was voor mij al reden genoeg om flauw te vallen. En rond de 40ste kon ik eindelijk weer iets eten ( nouja shoarma voornamelijk) dus dat deed ik. Lopen ging door de bekkeninstabiliteit toch al niet meer dus ja ik bracht mijn zwangerschappen op de bank door.
[...]
Say whut? Ja echt, extreem lage bloeddruk dus opstaan was voor mij al reden genoeg om flauw te vallen. En rond de 40ste kon ik eindelijk weer iets eten ( nouja shoarma voornamelijk) dus dat deed ik. Lopen ging door de bekkeninstabiliteit toch al niet meer dus ja ik bracht mijn zwangerschappen op de bank door.
maandag 2 januari 2017 om 21:08
Bij de eerste zwangerschap was ik heel fit. Ik fietste naar de stad, lunchte met vriendinnen, ging winkelen, uit eten en naar yoga. Ik deed het hele huishouden.
Nu heb ik vier tot vijf dagen per week een peuter om me heen. De andere twee dagen en de middagen dat mijn vriend thuis is moet ik echt bijkomen en doe ik slapen, lezen, tv kijken en de achterstand van fotoboeken maken wegwerken.
Nu heb ik vier tot vijf dagen per week een peuter om me heen. De andere twee dagen en de middagen dat mijn vriend thuis is moet ik echt bijkomen en doe ik slapen, lezen, tv kijken en de achterstand van fotoboeken maken wegwerken.
maandag 2 januari 2017 om 21:10
maandag 2 januari 2017 om 21:18
quote:groenbankstel schreef op 02 januari 2017 @ 20:49:
[...]
Dit is wel herkenbaar geloof ik! Alleen dan vanaf 36 weken fit tot 39.4 ofzo. Daarna was het wel klaar.
Lemoos, dat klinkt niet grappig, dat koude bad. Was dat van de pijn van het verven?Nee, ik kwam er niet meer uit en het water koelde af
[...]
Dit is wel herkenbaar geloof ik! Alleen dan vanaf 36 weken fit tot 39.4 ofzo. Daarna was het wel klaar.
Lemoos, dat klinkt niet grappig, dat koude bad. Was dat van de pijn van het verven?Nee, ik kwam er niet meer uit en het water koelde af
maandag 2 januari 2017 om 21:27
Ik was heel actief en fit. Tien dagen voor de oudste geboren werd zijn we een hele dag in de Efteling geweest, uitje van het werk van mijn man. De dag van de bevalling lag ik om 6.30 uur in het zwembad om baantjes te trekken met mijn zus, die daarna moest werken. Daarna heb ik haar zadels van de paarden naar de zadelmaker gebracht, ik had toch alle tijd. Toen langs mijn werk, basisschool waar een lustrumfeest was. Toen naar huis even lekker liggen en toen braken mijn vliezen. Rond tien uur 's avonds was dochter geboren.
Bij de tweede en derde was ik ook fit, maar veel bezig met de oudste (n).
Bij de tweede en derde was ik ook fit, maar veel bezig met de oudste (n).
maandag 2 januari 2017 om 22:14