KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
MitakuyeOyasin spannend gaat de goede kant op dus...
quote:MitakuyeOyasin schreef op 02 januari 2017 @ 17:18:

Snap dat het even binnen komt Saffron. Aan de andere kant was je 5 jr geleden kennelijk nog niet klaar voor deze stap. Dingen gebeuren als de tijd er rijp voor is... Komt vast goed!

Vwb de ovulatietesten... Vanochtend was het streepje al donkerder dus das mooi. Doe er straks nog 1.

Klopt helemaal wat je zegt!

Spannend hoor..ik heb ook een tijdje ovulatietesten gedaan en plakte ze onder elkaar. Dan kun je op een gegeven moment mooi zien dat de streepjes donkerder worden...en na eisprong weer lichter worden. :-)
Jep gaat de goede kant op. Volgens de app morgen m'n ovulatie. Ben benieuwd. Ik voel die altijd dus kan ik mooi kijken of de app gelijk heeft.

Voor de dames die bij NijGeertgen lopen; hoe vaak doen ze een echo voorafgaand aan de IUI?

Ik zit echt te kijken op die mail die binnen moet komen dat het zaad er is. Als ik tel vanaf de dag dat ik het formulier ingevuld heb dan is dat precies 8 weken voor m'n eisprong van omstreeks 31 januari. Als ik tel vanaf de dag dat ik de factuur betaald heb is het 7 weken. Het zal er dus echt om hangen of het op tijd is voor die eisprong. Anders duurt het gewoon 28 dagen langer, zo nuchter ben ik ook wel weer... Maar zou toch mooi zijn als ik dan de eerste keer op het wachtbankje kan plaatsnemen.

Het schilderen vordert trouwens gestaag. Wat dat betreft zou eind februari nog niet zo verkeerd zijn, maar nu het allemaal zo dichtbij komt word ik een beetje ongeduldig .

Beneden is het schilderwerk klaar en inmiddels ook de trap naar de eerste verdieping en m'n slaapkamerraam gedaan. Wilde vandaag eigenlijk verder gaan maar ik moest ook echt even een dag relaxen dus even een pas op de plaats.

Wie zitten er momenteel op het wachtbankje?
Saffron, wil je mij aan de lijst toevoegen? Als je het nog voor zaterdag doet, dan ben ik 36 ;)

1x iui gehad in het UMC. Vandaag gebeld, maar voorlopig nog geen behandelingen. Ik hoef dus voorlopig niet met ovulatie testen aan de gang.

Mitakuye, spannend die testen! Toen hij bij mij positief was, heb ik snel nog een test gehaald, omdat ik het niet geloofde. En wel zeker wilde weten. Moet je voorstellen hoeveel tesetn ik doe als mijn zwangerschapstest ooit positief wordt!

Ik heb pcos, dus voor mij was een eisprong al heel wat.
Haha Pat dat snap ik! Ik heb zo'n idee dat ik tegen die tijd ook maar over testen blijf plassen .
Ik heb ongeveer 15 positieve testen in huis
Whahaha Rosings, geweldig! Hoe ver ben je inmiddels? Schrijf je nu ook op een andere topic mee? Met vrouwen die in dezelfde maand zijn uitgerekend als jij?
Mitakuye: ik heb elke keer 2 echo's gehad voor iui, eerste rond de 12e dag, de uitgangsecho en dan maakt de arts een inschatting wanneer je voor de volgende echo moet komen. Dit was bij mij elke keer goede timing waarna ik pregnyl kreeg of zelf moest spuiten en daarna terug moest komen voor iui. Volgens mij kan je ook kiezen voor het testen met ovulatietesten, dan hoef je sowieso niet zoveel echo's. Ik heb alleen de echo's gedaan omdat ik dichtbij Geertgen woon en dus weinig reistijd heb plus ik vond het testen met die ovulatietesten zo onduidelijk dat ik alleen maar bang was dat ik het goede moment zou missen
MitakuyeOyasin: ik heb de eerste keer maar 1 echo gehad en toen mocht ik meteen pregnyl spuiten. Bij de tweede keer heb ik er vier gehad omdat (wss door stress) m'n eitjes niet wilden groeien.
Ah oké, thanks beach en Biebke! Ik woon ook dichtbij NijGeertgen, minuutje of 15 rijden. Maakt me weinig uit dus.

Beach hoe voel je je? Begint het besef al te komen?
Voel me goed, besef komt met vlagen, denk na de eerste echo pas echt! Alleen gevoelige borsten, maar dan weet ik tenminste dat er iets is haha
Fijn Beach!

Ik zit op t randje van t wachtbankje. Ik kukel er bijna af, maar nog net niet helemaal. Heb gisteren en vandaag een klein beetje bloed verloren, maar de ongesteldheid zet nog niet door. Zal denk ik een kwestie van tijd zijn.

Ik krijg wel een beetje stress van de bejaarde eicellen, ik denk dat ik er op dit moment nog onvoldoende bij stil sta dat t misschien ook helemaal niet gaat lukken gezien mijn leeftijd.
quote:Pat36 schreef op 02 januari 2017 @ 18:57:

Saffron, wil je mij aan de lijst toevoegen? Als je het nog voor zaterdag doet, dan ben ik 36 ;)

1x iui gehad in het UMC. Vandaag gebeld, maar voorlopig nog geen behandelingen. Ik hoef dus voorlopig niet met ovulatie testen aan de gang.

Toegevoegd. Ik heb al geanticipeerd op je verjaardag
@pat36: Heb jij wel een ei-sprong met pcos? Hoe lang is jouw cyclus? Ik heb ook pcos ( zoals het er nu naar uitziet.. Krijg mei/juni verdere onderzoeken ) en mijn cyclus is nu erg lang. Laatste keer 50 dagen. En zit nu ook alweer op de 35+ zonder teken van aanstaande menstruatie.

Heb zelf wel eens gehoord dat je bij cyclus van 35+ eigenlijk nooit een eisprong hebt. Weet jij toevallig hoe dat zit?

En kan jij dan zonder medicijnen starten?

Ben ook even kwijt of jij nu al gestart was of nog op de wachtlijst stond..

Sorry voor al mijn vragen maar maak mij soms best beetje zorgen over de pcos en het zwanger worden.
Sensotouch, geen enkel probleem. Stel je vragen maar!

Vroeger had ik geen eisprong. Toen mijn ex en ik probeerde zwanger te raken was ik 26 en toen bleek dus dat ik pcos had. Ik heb clomid geslikt om de eisprong op gang te krijgen. Baarmoeder foto gemaakt en met die vloeistof door je eileiders (pijnlijk!). Het lukte niet.

Uiteindelijk mocht ik kiezen of ik wilde spuiten of een operatie. Ik heb voor een operatie gekozen toen. Mijn ex en ik gingen al wel uit elkaar, maar ik had dat niet gezegd, bang dat ze de operatie niet zouden doen.

Na die operatie zagen we eisprong op de echo en toen heb ik verteld in het ziekenhuis dat we gingen scheiden.

Altijd gedacht nog iemand tegen te komen, maar helaas. Dus in juni naar het ziekenhuis geweest, mijn dossier erbij gepakt en een echo laten maken. Bleek ik veel eitjes te hebben, dus blijkbaar heeft de operatie geholpen. Vandaar dat ik nu een eisprong heb gehad.

Mijn cyclus is ook heel lang. Vorige keer had ik pas na 20 dagen een eisprong. Werd wel precies na 14 dagen ongesteld, dus cyclus was 34 dagen. Ik denk oprecht dat ik hem heb gevoeld en hij gaf hem ook aan op de ovulatie test.

Ik snap je angst helrmaal. Ik denk ook steeds, als het maar gaat lukken. Maar de arts zegt dat er echt genoeg mogelijkheden zijn. Ze vertelde ook, dat pcos kenmerken afnemen naarmate je ouder wordt. Het eerste voordeel van oud zijn en kinderen willlen ;)

Je gaat waarschijnlijk dezelfde onderzoeken krijgen. Maar wees gerust, er is echt heel veel mogelijk om dat ei te laten springen!
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:55
0.00% gewijzigd
Hoe is het met jullie, Manawa en Simply_me? Ik duim voor jullie dat ondanks de voortekenen het positief voor jullie uitpakt..

Ik zit weer in de wachtweken.. Na 6 dagen Puregon was er alweer een rijp eiblaasje te zien en dus tijd voor de inseminatie. Ben van plan na deze poging een maand rust te nemen. 1) omdat de pogingen best impact hebben op mijn gemoedstoestand en ik toe ben aan even rust.

2) mocht deze poging niet lukken dan kom ik in aanmerking voor eileider onderzoek. Dat mag zelfs tijdens een poging, maar ik heb besloten om eerst de uitslag dan af te wachten.

Hopelijk is het niet nodig om een rustpauze in te lassen en heb ik over 16 dagen een positieve test in handen
O onze posts hebben elkaar gekruisd Simply_me. Stel dat je vandaag niet ongesteld wordt, wanneer ga je dan testen?
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:38
0.00% gewijzigd
17 januari heb ik de echo dus nog 2 weekjes geduld
SaffronSkies ik ga duimen voor die positieve test!
Ha dames!

Ik zit nog op t wachtbankje. Dag 27 vandaag.

Saffron ik duim mee!
Ik duim ook voor jullie dames!
Spannend manawa en simply_me! Ik duim mee!!
ik kon geen duimend popje vinden, dus stuur wat zonnestralen naar de wachtbank!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven