KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
maandag 2 januari 2017 om 17:42
quote:MitakuyeOyasin schreef op 02 januari 2017 @ 17:18:
Snap dat het even binnen komt Saffron. Aan de andere kant was je 5 jr geleden kennelijk nog niet klaar voor deze stap. Dingen gebeuren als de tijd er rijp voor is... Komt vast goed!
Vwb de ovulatietesten... Vanochtend was het streepje al donkerder dus das mooi. Doe er straks nog 1.
Klopt helemaal wat je zegt!
Spannend hoor..ik heb ook een tijdje ovulatietesten gedaan en plakte ze onder elkaar. Dan kun je op een gegeven moment mooi zien dat de streepjes donkerder worden...en na eisprong weer lichter worden.
Snap dat het even binnen komt Saffron. Aan de andere kant was je 5 jr geleden kennelijk nog niet klaar voor deze stap. Dingen gebeuren als de tijd er rijp voor is... Komt vast goed!
Vwb de ovulatietesten... Vanochtend was het streepje al donkerder dus das mooi. Doe er straks nog 1.
Klopt helemaal wat je zegt!
Spannend hoor..ik heb ook een tijdje ovulatietesten gedaan en plakte ze onder elkaar. Dan kun je op een gegeven moment mooi zien dat de streepjes donkerder worden...en na eisprong weer lichter worden.

maandag 2 januari 2017 om 18:35
Jep gaat de goede kant op. Volgens de app morgen m'n ovulatie. Ben benieuwd. Ik voel die altijd dus kan ik mooi kijken of de app gelijk heeft.
Voor de dames die bij NijGeertgen lopen; hoe vaak doen ze een echo voorafgaand aan de IUI?
Ik zit echt te kijken op die mail die binnen moet komen dat het zaad er is. Als ik tel vanaf de dag dat ik het formulier ingevuld heb dan is dat precies 8 weken voor m'n eisprong van omstreeks 31 januari. Als ik tel vanaf de dag dat ik de factuur betaald heb is het 7 weken. Het zal er dus echt om hangen of het op tijd is voor die eisprong. Anders duurt het gewoon 28 dagen langer, zo nuchter ben ik ook wel weer... Maar zou toch mooi zijn als ik dan de eerste keer op het wachtbankje kan plaatsnemen.
Het schilderen vordert trouwens gestaag. Wat dat betreft zou eind februari nog niet zo verkeerd zijn, maar nu het allemaal zo dichtbij komt word ik een beetje ongeduldig .
Beneden is het schilderwerk klaar en inmiddels ook de trap naar de eerste verdieping en m'n slaapkamerraam gedaan. Wilde vandaag eigenlijk verder gaan maar ik moest ook echt even een dag relaxen dus even een pas op de plaats.
Wie zitten er momenteel op het wachtbankje?
Voor de dames die bij NijGeertgen lopen; hoe vaak doen ze een echo voorafgaand aan de IUI?
Ik zit echt te kijken op die mail die binnen moet komen dat het zaad er is. Als ik tel vanaf de dag dat ik het formulier ingevuld heb dan is dat precies 8 weken voor m'n eisprong van omstreeks 31 januari. Als ik tel vanaf de dag dat ik de factuur betaald heb is het 7 weken. Het zal er dus echt om hangen of het op tijd is voor die eisprong. Anders duurt het gewoon 28 dagen langer, zo nuchter ben ik ook wel weer... Maar zou toch mooi zijn als ik dan de eerste keer op het wachtbankje kan plaatsnemen.
Het schilderen vordert trouwens gestaag. Wat dat betreft zou eind februari nog niet zo verkeerd zijn, maar nu het allemaal zo dichtbij komt word ik een beetje ongeduldig .
Beneden is het schilderwerk klaar en inmiddels ook de trap naar de eerste verdieping en m'n slaapkamerraam gedaan. Wilde vandaag eigenlijk verder gaan maar ik moest ook echt even een dag relaxen dus even een pas op de plaats.
Wie zitten er momenteel op het wachtbankje?
maandag 2 januari 2017 om 18:57
Saffron, wil je mij aan de lijst toevoegen? Als je het nog voor zaterdag doet, dan ben ik 36 
1x iui gehad in het UMC. Vandaag gebeld, maar voorlopig nog geen behandelingen. Ik hoef dus voorlopig niet met ovulatie testen aan de gang.
Mitakuye, spannend die testen! Toen hij bij mij positief was, heb ik snel nog een test gehaald, omdat ik het niet geloofde. En wel zeker wilde weten. Moet je voorstellen hoeveel tesetn ik doe als mijn zwangerschapstest ooit positief wordt!
Ik heb pcos, dus voor mij was een eisprong al heel wat.

1x iui gehad in het UMC. Vandaag gebeld, maar voorlopig nog geen behandelingen. Ik hoef dus voorlopig niet met ovulatie testen aan de gang.
Mitakuye, spannend die testen! Toen hij bij mij positief was, heb ik snel nog een test gehaald, omdat ik het niet geloofde. En wel zeker wilde weten. Moet je voorstellen hoeveel tesetn ik doe als mijn zwangerschapstest ooit positief wordt!
Ik heb pcos, dus voor mij was een eisprong al heel wat.

maandag 2 januari 2017 om 20:04
Mitakuye: ik heb elke keer 2 echo's gehad voor iui, eerste rond de 12e dag, de uitgangsecho en dan maakt de arts een inschatting wanneer je voor de volgende echo moet komen. Dit was bij mij elke keer goede timing waarna ik pregnyl kreeg of zelf moest spuiten en daarna terug moest komen voor iui. Volgens mij kan je ook kiezen voor het testen met ovulatietesten, dan hoef je sowieso niet zoveel echo's. Ik heb alleen de echo's gedaan omdat ik dichtbij Geertgen woon en dus weinig reistijd heb plus ik vond het testen met die ovulatietesten zo onduidelijk dat ik alleen maar bang was dat ik het goede moment zou missen

maandag 2 januari 2017 om 21:56
Fijn Beach!
Ik zit op t randje van t wachtbankje. Ik kukel er bijna af, maar nog net niet helemaal. Heb gisteren en vandaag een klein beetje bloed verloren, maar de ongesteldheid zet nog niet door. Zal denk ik een kwestie van tijd zijn.
Ik krijg wel een beetje stress van de bejaarde eicellen, ik denk dat ik er op dit moment nog onvoldoende bij stil sta dat t misschien ook helemaal niet gaat lukken gezien mijn leeftijd.
Ik zit op t randje van t wachtbankje. Ik kukel er bijna af, maar nog net niet helemaal. Heb gisteren en vandaag een klein beetje bloed verloren, maar de ongesteldheid zet nog niet door. Zal denk ik een kwestie van tijd zijn.
Ik krijg wel een beetje stress van de bejaarde eicellen, ik denk dat ik er op dit moment nog onvoldoende bij stil sta dat t misschien ook helemaal niet gaat lukken gezien mijn leeftijd.
maandag 2 januari 2017 om 22:37
quote:Pat36 schreef op 02 januari 2017 @ 18:57:
Saffron, wil je mij aan de lijst toevoegen? Als je het nog voor zaterdag doet, dan ben ik 36
Toegevoegd. Ik heb al geanticipeerd op je verjaardag

Toegevoegd. Ik heb al geanticipeerd op je verjaardag
maandag 2 januari 2017 om 23:23
@pat36: Heb jij wel een ei-sprong met pcos? Hoe lang is jouw cyclus? Ik heb ook pcos ( zoals het er nu naar uitziet.. Krijg mei/juni verdere onderzoeken ) en mijn cyclus is nu erg lang. Laatste keer 50 dagen. En zit nu ook alweer op de 35+ zonder teken van aanstaande menstruatie.
Heb zelf wel eens gehoord dat je bij cyclus van 35+ eigenlijk nooit een eisprong hebt. Weet jij toevallig hoe dat zit?
En kan jij dan zonder medicijnen starten?
Ben ook even kwijt of jij nu al gestart was of nog op de wachtlijst stond..
Sorry voor al mijn vragen maar maak mij soms best beetje zorgen over de pcos en het zwanger worden.
Heb zelf wel eens gehoord dat je bij cyclus van 35+ eigenlijk nooit een eisprong hebt. Weet jij toevallig hoe dat zit?
En kan jij dan zonder medicijnen starten?
Ben ook even kwijt of jij nu al gestart was of nog op de wachtlijst stond..
Sorry voor al mijn vragen maar maak mij soms best beetje zorgen over de pcos en het zwanger worden.
dinsdag 3 januari 2017 om 09:32
Sensotouch, geen enkel probleem. Stel je vragen maar!
Vroeger had ik geen eisprong. Toen mijn ex en ik probeerde zwanger te raken was ik 26 en toen bleek dus dat ik pcos had. Ik heb clomid geslikt om de eisprong op gang te krijgen. Baarmoeder foto gemaakt en met die vloeistof door je eileiders (pijnlijk!). Het lukte niet.
Uiteindelijk mocht ik kiezen of ik wilde spuiten of een operatie. Ik heb voor een operatie gekozen toen. Mijn ex en ik gingen al wel uit elkaar, maar ik had dat niet gezegd, bang dat ze de operatie niet zouden doen.
Na die operatie zagen we eisprong op de echo en toen heb ik verteld in het ziekenhuis dat we gingen scheiden.
Altijd gedacht nog iemand tegen te komen, maar helaas. Dus in juni naar het ziekenhuis geweest, mijn dossier erbij gepakt en een echo laten maken. Bleek ik veel eitjes te hebben, dus blijkbaar heeft de operatie geholpen. Vandaar dat ik nu een eisprong heb gehad.
Mijn cyclus is ook heel lang. Vorige keer had ik pas na 20 dagen een eisprong. Werd wel precies na 14 dagen ongesteld, dus cyclus was 34 dagen. Ik denk oprecht dat ik hem heb gevoeld en hij gaf hem ook aan op de ovulatie test.
Ik snap je angst helrmaal. Ik denk ook steeds, als het maar gaat lukken. Maar de arts zegt dat er echt genoeg mogelijkheden zijn. Ze vertelde ook, dat pcos kenmerken afnemen naarmate je ouder wordt. Het eerste voordeel van oud zijn en kinderen willlen
Je gaat waarschijnlijk dezelfde onderzoeken krijgen. Maar wees gerust, er is echt heel veel mogelijk om dat ei te laten springen!
Vroeger had ik geen eisprong. Toen mijn ex en ik probeerde zwanger te raken was ik 26 en toen bleek dus dat ik pcos had. Ik heb clomid geslikt om de eisprong op gang te krijgen. Baarmoeder foto gemaakt en met die vloeistof door je eileiders (pijnlijk!). Het lukte niet.
Uiteindelijk mocht ik kiezen of ik wilde spuiten of een operatie. Ik heb voor een operatie gekozen toen. Mijn ex en ik gingen al wel uit elkaar, maar ik had dat niet gezegd, bang dat ze de operatie niet zouden doen.
Na die operatie zagen we eisprong op de echo en toen heb ik verteld in het ziekenhuis dat we gingen scheiden.
Altijd gedacht nog iemand tegen te komen, maar helaas. Dus in juni naar het ziekenhuis geweest, mijn dossier erbij gepakt en een echo laten maken. Bleek ik veel eitjes te hebben, dus blijkbaar heeft de operatie geholpen. Vandaar dat ik nu een eisprong heb gehad.
Mijn cyclus is ook heel lang. Vorige keer had ik pas na 20 dagen een eisprong. Werd wel precies na 14 dagen ongesteld, dus cyclus was 34 dagen. Ik denk oprecht dat ik hem heb gevoeld en hij gaf hem ook aan op de ovulatie test.
Ik snap je angst helrmaal. Ik denk ook steeds, als het maar gaat lukken. Maar de arts zegt dat er echt genoeg mogelijkheden zijn. Ze vertelde ook, dat pcos kenmerken afnemen naarmate je ouder wordt. Het eerste voordeel van oud zijn en kinderen willlen

Je gaat waarschijnlijk dezelfde onderzoeken krijgen. Maar wees gerust, er is echt heel veel mogelijk om dat ei te laten springen!
dinsdag 3 januari 2017 om 13:06
Hoe is het met jullie, Manawa en Simply_me? Ik duim voor jullie dat ondanks de voortekenen het positief voor jullie uitpakt..
Ik zit weer in de wachtweken.. Na 6 dagen Puregon was er alweer een rijp eiblaasje te zien en dus tijd voor de inseminatie. Ben van plan na deze poging een maand rust te nemen. 1) omdat de pogingen best impact hebben op mijn gemoedstoestand en ik toe ben aan even rust.
2) mocht deze poging niet lukken dan kom ik in aanmerking voor eileider onderzoek. Dat mag zelfs tijdens een poging, maar ik heb besloten om eerst de uitslag dan af te wachten.
Hopelijk is het niet nodig om een rustpauze in te lassen en heb ik over 16 dagen een positieve test in handen
Ik zit weer in de wachtweken.. Na 6 dagen Puregon was er alweer een rijp eiblaasje te zien en dus tijd voor de inseminatie. Ben van plan na deze poging een maand rust te nemen. 1) omdat de pogingen best impact hebben op mijn gemoedstoestand en ik toe ben aan even rust.
2) mocht deze poging niet lukken dan kom ik in aanmerking voor eileider onderzoek. Dat mag zelfs tijdens een poging, maar ik heb besloten om eerst de uitslag dan af te wachten.
Hopelijk is het niet nodig om een rustpauze in te lassen en heb ik over 16 dagen een positieve test in handen