Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Lotte35 schreef op 30 december 2016 @ 14:16:

[...]

Of ga ergens staan waar je anderen niet hindert.

Achter de glazen deurtjes van het koelschap of zo
Ik zit in een rolstoel en ben regelmatig een bron van ergernis in winkels voor sommige mensen is me opgevallen. Dan sta ik bv in een gangpad te kijken welke chips ik wil kopen en dan komt er iemand aan die zegt 'U staat gigantisch in de weg want zo kan ik er niet door met mijn karretje'.

Nou jammer dan! Als ik klaar ben dan kun je er door of je neemt lekker een ander gangpad als je zo'n haast hebt. Er staan ook wel eens mensen met een kinderwagen 'in de weg' en daar wacht ik dan toch ook gewoon op dus waarom zij niet?

Gelukkig heb je ook hele andere mensen die vragen bv of ze iets voor me kunnen pakken waar ik niet bij kan. Of ze helpen me bij de kassa met mijn boodschappen op de band leggen. Ik weet trouwens nog steeds niet of ze dat laatste doen uit vriendelijkheid of omdat het ze gewoon te langzaam gaat;))
Wat een drukte vandaag!

Mijn resultaat:

In de Jumbo was het heel druk (en erg smal allemaal) en de mevrouw die voor degene was die voor mij was, was nog bezig met inpakken en ging toen uitgebreid zoenen en kletsen met een vriendin die binnenkwam. Haar boodschappen liet ze liggen en de man voor mij had ook voor een heel weeshuis boodschappen dus mijn boodschappen konden nergens heen.

Ook in de Jumbo; ik voel ineens een harde klap op mijn schouder met het verzoek een fles Fanta aan te geven. Nou stond die fles in het hoogste schap en ben ik vrij lang, maar dat kun je toch ook normaal vragen? Heb een keer boos gekeken en de fles zonder iets te zeggen aangegeven. Ik woon nog niet zolang hier en de mentaliteit is anders dan waar ik vandaan kwam, dus misschien bedoelde ze het niet slecht maar het irriteerde me wel.

Vervolgens kocht ik bij de Kruidvat een pot gel en die liet ik zelf uit mijn handen vallen buiten waardoor alles onder de gel zat.

Vervolgens een nieuwe pot gekocht en die bleek verkeerd geprijsd waardoor ik hem voor de foutieve prijs mee kreeg van de medewerkster, dus dat was een meevaller.
quote:doemediema schreef op 29 december 2016 @ 19:19:

[...]

Terecht dat je terug gaat. Een blik is waarschijnlijk nog wel goed, maar de winkel mag het niet meer verkopen. O, maar je schrijft een pak. Nou, ik ben zeker niet iemand die iets over de datum zomaar weggooit, maar dit zou ik toch niet meer hoeven.Gelukkig ging het ruilen zonder gezeur, ik mocht een nieuw pak pakken. Ik was benieuwd of er meer pakken waren met die allang verlopen datum, maar het eerstvolgende pak dat ik pakte beloofdetot 30-08-2017 goed te blijven. Nou moet ik er alleen voor zorgen dat ik het zelf wel opmaak voor die tijd, anders ben ik vandaag voor niets door de kou teruggefietst!
Even snel er gaat een excuus komen naar die oude vrouw toe in de winkel ik krijg geen excuus omdat hij vind dat ik te brutaal ben als bedankje krijgt die van mij een kus op zijn wang.

Wanneer het gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

(Het gaat mij er vooral om dat deze oude vrouw excuses krijgt die voelt zich er rot onder. Ik kan er wel om lachen)

Ik ga morgen de drukte weer in
quote:single1985 schreef op 30 december 2016 @ 16:50:

Even snel er gaat een excuus komen naar die oude vrouw toe in de winkel ik krijg geen excuus omdat hij vind dat ik te brutaal ben als bedankje krijgt die van mij een kus op zijn wang.

Wanneer het gaat gebeuren is nog niet duidelijk.Om deze reactie had ik dus nogmaals gebeld met het hoofdkantoor, wat een onbeschoft figuur zeg.
quote:Aragog schreef op 30 december 2016 @ 16:14:

Ik zit in een rolstoel en ben regelmatig een bron van ergernis in winkels voor sommige mensen is me opgevallen. Dan sta ik bv in een gangpad te kijken welke chips ik wil kopen en dan komt er iemand aan die zegt 'U staat gigantisch in de weg want zo kan ik er niet door met mijn karretje'.

Nou jammer dan! Als ik klaar ben dan kun je er door of je neemt lekker een ander gangpad als je zo'n haast hebt. Er staan ook wel eens mensen met een kinderwagen 'in de weg' en daar wacht ik dan toch ook gewoon op dus waarom zij niet?

Gelukkig heb je ook hele andere mensen die vragen bv of ze iets voor me kunnen pakken waar ik niet bij kan. Of ze helpen me bij de kassa met mijn boodschappen op de band leggen. Ik weet trouwens nog steeds niet of ze dat laatste doen uit vriendelijkheid of omdat het ze gewoon te langzaam gaat;))

Wat onbeleefd om te zeggen dat je in de weg staat.

Als iemand in een rolstoel vraagt om iets van de bovenste plank te pakken, dan doe ik dat en vraag ik of ik verder nog even kan meelopen voor andere hooggeplaatste producten. Kleine moeite. Ik bied het ook aan bij de kassa, maar vaak omdat de kassa mij te hoog lijkt - weet niet of dat ook echt zo is - en ik het gevoel heb dat iemand de boodschappen echt als een basketballer op de band moet gooien.
quote:Anouscha schreef op 30 december 2016 @ 16:57:

[...]

Om deze reactie had ik dus nogmaals gebeld met het hoofdkantoor, wat een onbeschoft figuur zeg. Oh ik was dus niet de enige die uit de stoel viel van verbazing dat die vent Single onbeschoft vindt. Die is echt gek.....
quote:minnimouse schreef op 30 december 2016 @ 16:38:

Wat een drukte vandaag!

Mijn resultaat:

In de Jumbo was het heel druk (en erg smal allemaal) en de mevrouw die voor degene was die voor mij was, was nog bezig met inpakken en ging toen uitgebreid zoenen en kletsen met een vriendin die binnenkwam. Haar boodschappen liet ze liggen en de man voor mij had ook voor een heel weeshuis boodschappen dus mijn boodschappen konden nergens heen.

.Heb je ze gewaarschuwd dat dit in sommige supermarkten als zeer onbehoorlijk wordt gezien?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit

Och die meneer komt nog wel een keer voor nu wil ik het voor die vrouw hebben opgelost maar geloof mij vriendin komt over een paar weken deze kant op en verheugd zich nu al op een zoen actie in die winkel
quote:soetkees schreef op 30 december 2016 @ 16:58:

[...]

Wat onbeleefd om te zeggen dat je in de weg staat.

Als iemand in een rolstoel vraagt om iets van de bovenste plank te pakken, dan doe ik dat en vraag ik of ik verder nog even kan meelopen voor andere hooggeplaatste producten. Kleine moeite. Ik bied het ook aan bij de kassa, maar vaak omdat de kassa mij te hoog lijkt - weet niet of dat ook echt zo is - en ik het gevoel heb dat iemand de boodschappen echt als een basketballer op de band moet gooien.Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar de band is niet te hoog voor mij . Het pinapparaat daarentegen is weer een heel ander verhaal;)
Wat l*l die manager! Ik zou inderdaad nog een keer een klacht indienen.

Bedenk me nu ineens dat ik ook weleens omver ben gelopen door iemand met een kinderwagen die er persee nu meteen langs moest. Terwijl ik al in de betreffende gang liep te klooien met mijn krukken. Het was aardig smal en toen ik zag dat ze er doorheen wilde walsen ben ik maar extra langzaam gaan doen, maar dat hield haar alsnog niet tegen en lag ik bijna in een stalen draadmand.
quote:single1985 schreef op 30 december 2016 @ 16:50:

Wanneer het gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

(Het gaat mij er vooral om dat deze oude vrouw excuses krijgt die voelt zich er rot onder. Ik kan er wel om lachen)

Ik ga morgen de drukte weer in Goed dat ze haar excuses krijgt, echter krijg inmiddels wel de indruk dat zij ook een teergeraakt zieltje is hoor. Erover blijven memmen...op gegeven moment is het klaar!

Wanneer iemand in rolstoel verder beschaafd is zal ik helpen....zonder opmerkingen of commentaar...vaak zelfs uit mezelf.

Wanneer iemand in rolstoel echt een hindernis vormt, moedwillig of omdat hij/zij van mening is dat dat mag puur omdat hij/zij in rolstoel zit....is dat een ander verhaal voor mij. Die mensen bestaan echt.

Ik ben weleens met rolstoel en al opzij gezet, dat vond ik zo bizar.

Je kan ook vragen of ik even opzij wil gaan, mankeer niets aan mijn oren.
quote:Aragog schreef op 30 december 2016 @ 17:36:

[...]

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar de band is niet te hoog voor mij . Het pinapparaat daarentegen is weer een heel ander verhaal;)

Ah ok. Maar heb je niet het gevoel om boven je macht te moeten tillen als iets zwaar is, bijv. een literfles cola?

Die pinapparaten lijken mij inderdaad een drama. Met mijn 1.55 moet ik al op mijn tenen staan. Je zou denken dat ze een aparte kassa maken voor mensen in een rolstoel en/of scootmobiel, waar alles wat lager ligt.
quote:pom-01 schreef op 30 december 2016 @ 18:57:

[...]

Je kan ook vragen of ik even opzij wil gaan, mankeer niets aan mijn oren.

Mijn hemel.....

*mond zakt open*
quote:soetkees schreef op 30 december 2016 @ 20:34:

[...]

Mijn hemel.....

*mond zakt open*Dat deed de mijne toen ook, het is alweer even geleden maar ik vraag me soms nog steeds af wat er bij iemand die dat doet door z'n hoofd gaat.
quote:pom-01 schreef op 30 december 2016 @ 18:57:

[...]

Je kan ook vragen of ik even opzij wil gaan, mankeer niets aan mijn oren.Gewoon zomaar zonder iets te zeggen. Sommige...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mag een webshop-ergernis ook?

Ik heb dit weekend voor het eerst bij L'Occitane besteld, onmiddellijk betaald dmv banccontact. Maandag mail: 'uw bestelling is goed aangekomen en wordt verwerkt' met t&t-code.

Staat dat ding dus al 3 dagen op "Je pakje wordt momenteel klaargemaakt door de afzender."

Ik ben wrs veel te hard verwend door bol maar het ziet ernaar uit dat mijn bestelling een week onderweg zal zijn
Wat staat er op hun site binnen welke termijn gaan ze over tot verzenden?
quote:MonicaG schreef op 04 januari 2017 @ 14:29:

Mag een webshop-ergernis ook?

Ik heb dit weekend voor het eerst bij L'Occitane besteld, onmiddellijk betaald dmv banccontact. Maandag mail: 'uw bestelling is goed aangekomen en wordt verwerkt' met t&t-code.

Staat dat ding dus al 3 dagen op "Je pakje wordt momenteel klaargemaakt door de afzender."

Ik ben wrs veel te hard verwend door bol maar het ziet ernaar uit dat mijn bestelling een week onderweg zal zijn Ik zie dat de levertijd 5-6 dagen is...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:pom-01 schreef op 30 december 2016 @ 20:57:

[...]

Dat deed de mijne toen ook, het is alweer even geleden maar ik vraag me soms nog steeds af wat er bij iemand die dat doet door z'n hoofd gaat.Vrij weinig, gok ik zo. Wat een aso.
In de mail met verzendbevestiging staat levertijd 5 à 6 werkdagen zie ik nu.

't Is dat ik per sé dat product wilde (relaxing pillow mist) en het niet zo snel elders kon vinden, maar ik vind 6 werkdagen voor een binnenlandse zending wel erg jaren 80

Soit, we zullen het maar beschouwen als een oefening in geduld zeker
quote:MonicaG schreef op 04 januari 2017 @ 15:13:

In de mail met verzendbevestiging staat levertijd 5 à 6 werkdagen zie ik nu.

't Is dat ik per sé dat product wilde (relaxing pillow mist) en het niet zo snel elders kon vinden, maar ik vind 6 werkdagen voor een binnenlandse zending wel erg jaren 80

Soit, we zullen het maar beschouwen als een oefening in geduld zeker Het zal goedkoper zijn, omdat ze dan meer tijd hebben om bestellingen te verzamelen en in 1 keer te verzenden/koerier te laten komen. Maar het is inderdaad een beetje ouderwets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven