Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Troeteltje schreef op 08 januari 2017 @ 12:46:

[...]

Helemaal met je eens!

Hoe zou die man het vinden wanneer hij een op-de-man opmerking zou krijgen over zijn 4 wielen die maar niet vooruit te branden zijn??

Echt onbeschoft.

Zelfs wanneer iemand onvriendelijk, onbeschoft of onterecht is.....dan nog zou ik nooit opmerkingen maken over iemands uiterlijk. Of dat nou gewicht, lichamelijke toestand, gezicht of wat dan ook betreft.

Dat is voor mij echt een grens over. Heel ver over.

Psies.

Die vrouw had ook kunnen zeggen: Hee klojo, ik mag dan een enorme konttaartreet hebben, maar ik kan daar in ieder geval nog mee lopen en dat is meer dat dat jij kan zeggen!
Ik heb een probleem.

Ik was vandaag bij de AH en aan de kassa stond er een bejaarde meneer met zijn karretje tegen me aan te duwen. Kwam met zijn karretje zo ver naar voren dat ik niet eens bij het pinapparaat kon, ik moest echt in een rare wokkel over het karretje heen leunen om te kunnen pinnen.

Maar.... ik heb me er niet eens echt aan geergerd, wat moet ik nu doen met mijn leven??
668, the neighbour of the Beast
Wat wil je bereiken met je bericht Marels? Misschien kunnen we even voor je klappen?
quote:soetkees schreef op 07 januari 2017 @ 18:33:

Zo dan ik had weer theater in de plaatselijke supermarkt.

De kassa's staan loodrecht gepositioneerd op een blinde muur. Afstand einde band/kassa is ongeveer 4-5 meter. Tegen de blinde muur staat oa een bak met dozen, pinapparaat, kopieerapparaat en een inpaktafel. Ik schat dat de loopruimte 3-4 meter is tussen kassa en de opgestelde zaken tussen de muur.

In de winkel staat een dame met haar zussen (3 in totaal) de tassen in te pakken. Deze dame is gezegend met een achterwerk a la Kim K en Black Chyna.

Deze drie dames zijn opgewekt aan het kwekken en letten niet zo goed op maar staan zeker niet in de weg.

Er komt een meneer in een scootmobiel die tegen andere klanten dan deze dames begint te mopperen dat hij er niet door kan en roept luidkeels dat dat komt omdat die vervelende dames staan te kletsen. Gewoon onzin, hij kon er moeiteloos door, maar waarom zou je even vragen of je er even langs mag, als je ook je ongenoegen anders kan uiten?

De dame met het ronde achterwerk heeft echter een al even grote mond en zegt tegen de meneer dat hij zich niet zo moet aanstellen en dat er een vrachtwagen langs kan. Mét aanhanger.

Okee, dat is wat overdreven maar nogmaals, hij kon er echt moeiteloos langs.

De meneer in de scootmobiel meent vervolgens dat de dame een dikke konttaart is.

Iedereen houdt zijn adem in, maar de dame dient hem van repliek: meneer, mijn kont is zeker dikker dan die van u inclusief scootmobiel, maar zelfs met die taart kom ik er nog doorheen. Dus ga eerst eens even je rijbewijs halen voor dat ding. En daarna door naar Specsavers.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat een sarcasme Troet, zit je tampon scheef?

Omdat ik de beroerdste niet ben; ik tikte het hier omdat het een typische supermarktergernis is die hier al vaker getikt is.

Ik ergerde me dus eigenlijk niet eens, maar moest wel aan dit topic denken dus ik dacht, kom, laten we het hier tikken, heb ik ook eens iets te melden.
quote:soetkees schreef op 07 januari 2017 @ 18:33:

Zo dan ik had weer theater in de plaatselijke supermarkt.

De kassa's staan loodrecht gepositioneerd op een blinde muur. Afstand einde band/kassa is ongeveer 4-5 meter. Tegen de blinde muur staat oa een bak met dozen, pinapparaat, kopieerapparaat en een inpaktafel. Ik schat dat de loopruimte 3-4 meter is tussen kassa en de opgestelde zaken tussen de muur.

In de winkel staat een dame met haar zussen (3 in totaal) de tassen in te pakken. Deze dame is gezegend met een achterwerk a la Kim K en Black Chyna.

Deze drie dames zijn opgewekt aan het kwekken en letten niet zo goed op maar staan zeker niet in de weg.

Er komt een meneer in een scootmobiel die tegen andere klanten dan deze dames begint te mopperen dat hij er niet door kan en roept luidkeels dat dat komt omdat die vervelende dames staan te kletsen. Gewoon onzin, hij kon er moeiteloos door, maar waarom zou je even vragen of je er even langs mag, als je ook je ongenoegen anders kan uiten?

De dame met het ronde achterwerk heeft echter een al even grote mond en zegt tegen de meneer dat hij zich niet zo moet aanstellen en dat er een vrachtwagen langs kan. Mét aanhanger.

Okee, dat is wat overdreven maar nogmaals, hij kon er echt moeiteloos langs.

De meneer in de scootmobiel meent vervolgens dat de dame een dikke konttaart is.

Iedereen houdt zijn adem in, maar de dame dient hem van repliek: meneer, mijn kont is zeker dikker dan die van u inclusief scootmobiel, maar zelfs met die taart kom ik er nog doorheen. Dus ga eerst eens even je rijbewijs halen voor dat ding. En daarna door naar Specsavers.

Ik zit hier nu echt met tranen in mijn ogen van het lachen.

Wat een geweldige respons van die mevrouw ( ) en wat heb je het leuk opgeschreven!
quote:Marels schreef op 28 januari 2017 @ 18:11:

Ik heb een probleem.

Ik was vandaag bij de AH en aan de kassa stond er een bejaarde meneer met zijn karretje tegen me aan te duwen. Kwam met zijn karretje zo ver naar voren dat ik niet eens bij het pinapparaat kon, ik moest echt in een rare wokkel over het karretje heen leunen om te kunnen pinnen.

Maar.... ik heb me er niet eens echt aan geergerd, wat moet ik nu doen met mijn leven??Niet eens een klein beetje ergernis? Ook geen sarcastische opmerking naar deze man? Gemiste kans Marels!
Ik dacht misschien even, goh, wat is het handig tijgeren om mijn pincode in te tikken.

Maar ach, die meneer was echt al oud, dus jah.

Ik was in een milde bui denk ik.
quote:Marels schreef op 28 januari 2017 @ 18:34:

Wat een sarcastisme Troet, zit je tampon scheef?

Omdat ik de beroerdste niet ben; ik tikte het hier omdat het een typische supermarktergernis is die hier al vaker getikt is.

Ik ergerde me dus eigenlijk niet eens, maar moest wel aan dit topic denken dus ik dacht, kom, laten we het hier tikken, heb ik ook eens iets te melden.Ga jij altijd meteen uit van snode bedoelingen van iemand? Niet gedacht van je.
quote:Marels schreef op 28 januari 2017 @ 18:11:

Maar.... ik heb me er niet eens echt aan geergerd, wat moet ik nu doen met mijn leven??

Niet opgeven in ieder geval.

Als je het écht wilt; je ergeren, dan KUN je het!
quote:pom-01 schreef op 30 december 2016 @ 18:57:

[...]

Ik ben weleens met rolstoel en al opzij gezet, dat vond ik zo bizar.

Je kan ook vragen of ik even opzij wil gaan, mankeer niets aan mijn oren.Neeeeee
quote:Marels schreef op 28 januari 2017 @ 18:43:

Ik dacht misschien even, goh, wat is het handig tijgeren om mijn pincode in te tikken.

Maar ach, die meneer was echt al oud, dus jah.

Ik was in een milde bui denk ik.Daar zullen we je gelijk even van af helpen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Voor het eerst naar de lidl toen we gingen samenwonen:

Bij de kassa met gigaveel boodschappen, vraag ik vriendelijk aan de kassamedewerker; 'Hebben jullie misschien tasjes?) (zag ze nergens)

Nee... geen tasjes, geen dozen en ook niet tegen betaling. Zelf geeft grote shoppers??

Was in staat om de kar vol met boodschappen en al in de bus achterin te tillen....
Marels, je KAN het. We gaan desnoods een training in elkaar zetten waarbij je op zaterdagmiddag (lekker druk) boodschappen moet doen en we zetten dan acteurs in die in een rolstoel zitten, klieren met scootmobielen, rollators. Uiteraard ook jengelende kinderen en theekransjes voor de vakken waar je bij moet of de gangpaden waar je doorheen moet. Bij de kassa uiteraard mensen die hun zware boodschappen bovenop hun portemonnee zetten, in discussie gaan over prijzen, geheel bemand met ongeïnteresseerd, kauwgum kauwend personeel.

Ik zeg: forum-uitje!
quote:soetkees schreef op 30 januari 2017 @ 11:37:

Marels, je KAN het. We gaan desnoods een training in elkaar zetten waarbij je op zaterdagmiddag (lekker druk) boodschappen moet doen en we zetten dan acteurs in die in een rolstoel zitten, klieren met scootmobielen, rollators. Uiteraard ook jengelende kinderen en theekransjes voor de vakken waar je bij moet of de gangpaden waar je doorheen moet. Bij de kassa uiteraard mensen die hun zware boodschappen bovenop hun portemonnee zetten, in discussie gaan over prijzen, geheel bemand met ongeïnteresseerd, kauwgum kauwend personeel.

Ik zeg: forum-uitje!

Ik meld me aan als acteur! Ik kan vast een hele nare trage en onvriendelijke kassadame spelen

Genoeg voorbeelden in dit topic!
quote:M_W schreef op 30 januari 2017 @ 10:28:

Voor het eerst naar de lidl toen we gingen samenwonen:

Bij de kassa met gigaveel boodschappen, vraag ik vriendelijk aan de kassamedewerker; 'Hebben jullie misschien tasjes?) (zag ze nergens)

Nee... geen tasjes, geen dozen en ook niet tegen betaling. Zelf geeft grote shoppers??

Was in staat om de kar vol met boodschappen en al in de bus achterin te tillen....Hoe heb je dit opgelost???
Gewoon met kar en boodschappen naar de blokker/action/Hema en daar een boodschappenkrat kopen.

Als ik mijn tas en krat vergeten ben, gooi ik de boodschappen ook wel eens los in de kofferbak.
quote:soetkees schreef op 30 januari 2017 @ 11:37:

Ik zeg: forum-uitje! Ik kom je wel aanmoedigen Marels!
quote:Starshine-2 schreef op 30 januari 2017 @ 13:30:

Gewoon met kar en boodschappen naar de blokker/action/Hema en daar een boodschappenkrat kopen.

Als ik mijn tas en krat vergeten ben, gooi ik de boodschappen ook wel eens los in de kofferbak.

Denk dat de buschauffeur dat minder vindt

Ik weet trouwens niet beter of Lidl verkoopt tasjes en shoppers. Ken maar 1 winkel die die niet verkoopt, en dat is Colruyt (sinds een paar jaar verkopen ze wel klapkratten en isolerende zakken, dat wel).

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe die situatie is opgelost.
Een moeder die met twee jongetjes van een jaar of zes boodschappen gaat doen ze geeft de jongetjes allebei zo'n sleepmandje, moeder zet vanaf het begin van de ah poortje haar blik op oneindig, de jongetje rennen als een bezetenen al gillend en schreeuwend de ah door. Doen ondertussen wedstrijdje teckelen met winkelmandjes, gaan al schuiven onder de schappen door waar de grote bakken staan , zwaaien en zwieren in de gangpaden met de winkelmandjes ( moeder zegt nog steeds niets). Bij het betalen zwaaien ze nog even extra met de winkelmandjes. Lopen bijna de ah uit zonder moeder, de een geeft de ander bewust een duw. Al gillend en schreeuwend gaan ze weer naar moeder toe die nog steeds haar blik op oneindig heeft. Tijdens het afrekenen schuiven de jongens op de buik onder de lopende band door, moeder zwijgt nog steeds..

De dame achter de kassa zuchtte heel diep van ze mogen er niets van zeggen want het schijnt er bij te horen ( haar woorden)
Ik vond het asociaal van een vrouw die haar auto op een kinderparkeerplaats zette bij de lidl terwijl ze nieteens een kinderzitje had. Ik snap best dat je niet ver wil lopen, maar toch.
Niets hoeft, paarden wel
quote:miaauw schreef op 18 februari 2017 @ 15:12:

Ik vond het asociaal van een vrouw die haar auto op een kinderparkeerplaats zette bij de lidl terwijl ze nieteens een kinderzitje had. Ik snap best dat je niet ver wil lopen, maar toch.Bij IKEA hebben ze die ook. Als ik daar naar toe ga zet ik speciaal het kinderzitje even terug in de auto
quote:rafs schreef op 18 februari 2017 @ 15:35:

[...]

Bij IKEA hebben ze die ook. Als ik daar naar toe ga zet ik speciaal het kinderzitje even terug in de auto

En vervolgens heb je geen ruimte om je ikea-troep in de auto te laden :p
Ja ze zijn er weer: voetbalplaatjes
quote:miaauw schreef op 18 februari 2017 @ 15:12:

Ik vond het asociaal van een vrouw die haar auto op een kinderparkeerplaats zette bij de lidl terwijl ze nieteens een kinderzitje had. Ik snap best dat je niet ver wil lopen, maar toch.

Die plaatsen zijn niet wettelijk geregeld zoals een invalidenplaats dat wel is.

Verder snap ik dat iemand met een rollator er ook gebruik van maakt. Eerlijk gezegd heb ik er ook weleens geparkeerd toen er bijna geen plekken meer waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven