Afval Challenge 2017
zondag 1 januari 2017 om 15:13
En we gaan weer door!
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in
(vanuit: "Afval Challenge")
1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.
Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.
Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.
NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi
Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.
Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in

It's not always easy, but it's worth it.

woensdag 4 januari 2017 om 14:16
Jezus Judith..... wat verschrikkelijk nieuw meis. Je eigen lihaam gaat dus tegen zichzelf in de aanval. Pfff heftig zeg dit.
Kunnen ze wel iets voor je doen? Medicatie, iets anders? Hopelijk kan je wat van je boosheid kwijt in het sporten maar jeetje zeg, wat een kutbegin van het nieuwe jaar voor jou....
woeffie oh ik voel mijn benen ook zo na elke dag 70 minuten sporten. We zijn goed bezig. Ben nu ook aan mijn derde glas water vandaag bezig.
Bloempie wat super alweer 90,4 en de complimentjes motiveren ook lijkt mij! Ja die completa schrappen scheelt zo al 84 kcal op een kopje. Het is ff wennen maar ik denk dat ik dit met een week ofzo wel gewend ben.
Wat ik nu ook doe sinds nieuwjaar is opschrijven in een boekje wat ik precies allemaal eet. Dan kan ik ook zien waar het misgaat of dingen anders kunnen. Zo kwam ik dus achter het besparen in kcal op de koffie en vervang ik die ontbijtkoek door meer fruit. Toch alweer 240 kcal er af en dan zou ik zo rond de 1500 per dag moeten uitkomen met 70 minuten sport.. Een dag per week mag ik dan zondigen.
De opstartfase is lastig hahahaha, maar ik heb wel doorzettingsvermogen dus we gaan het maandag zien!
Kunnen ze wel iets voor je doen? Medicatie, iets anders? Hopelijk kan je wat van je boosheid kwijt in het sporten maar jeetje zeg, wat een kutbegin van het nieuwe jaar voor jou....
woeffie oh ik voel mijn benen ook zo na elke dag 70 minuten sporten. We zijn goed bezig. Ben nu ook aan mijn derde glas water vandaag bezig.
Bloempie wat super alweer 90,4 en de complimentjes motiveren ook lijkt mij! Ja die completa schrappen scheelt zo al 84 kcal op een kopje. Het is ff wennen maar ik denk dat ik dit met een week ofzo wel gewend ben.
Wat ik nu ook doe sinds nieuwjaar is opschrijven in een boekje wat ik precies allemaal eet. Dan kan ik ook zien waar het misgaat of dingen anders kunnen. Zo kwam ik dus achter het besparen in kcal op de koffie en vervang ik die ontbijtkoek door meer fruit. Toch alweer 240 kcal er af en dan zou ik zo rond de 1500 per dag moeten uitkomen met 70 minuten sport.. Een dag per week mag ik dan zondigen.
De opstartfase is lastig hahahaha, maar ik heb wel doorzettingsvermogen dus we gaan het maandag zien!

woensdag 4 januari 2017 om 15:22
Evda ik heb 'm ook in 3x gedaan inderdaad, haha 50x ging goed, maar dan had ik wel even een break nodig.
Met eten gaat het hier ook goed.
Oh en Woeffie, welke app is dat? Wilde ik hiervoor al vragen, maar gewoon vergeten haha.
Hamaika er is wel het één en ander tegen te doen. Het is naar om te weten, maar aan de andere kant ook fijn; het verklaard wel veel.
Ik ontdekte gister bij de plus "kaas knabbels" - ook bij de babyvoeding. Nou. Echt. Heaven haha.
Het mooie is, er zit maar 15 gram in een zakje, maar het smaakt eigenlijk net niet goed genoeg om er een heel zakje van weg te snaaien, zo deed ik 2x met 1 zakje vandaag. Scheelt weer een hoop gesnoep dus.
Met eten gaat het hier ook goed.
Oh en Woeffie, welke app is dat? Wilde ik hiervoor al vragen, maar gewoon vergeten haha.
Hamaika er is wel het één en ander tegen te doen. Het is naar om te weten, maar aan de andere kant ook fijn; het verklaard wel veel.
Ik ontdekte gister bij de plus "kaas knabbels" - ook bij de babyvoeding. Nou. Echt. Heaven haha.
Het mooie is, er zit maar 15 gram in een zakje, maar het smaakt eigenlijk net niet goed genoeg om er een heel zakje van weg te snaaien, zo deed ik 2x met 1 zakje vandaag. Scheelt weer een hoop gesnoep dus.

woensdag 4 januari 2017 om 18:30
Evda: Met een beetje boterrrrr vind ik hem ook heerlijk <3
Jua: Hormonen zijn vreselijk! *knuf* Morgen weer een nieuwe start! Kom op!
Ik heb mijn doel bijgesteld naar 61 - niet omdat het mijn einddoel is, maar ik merk dat 'kleine doelen' mij meer motiveren dan doelen die in mijn hoofd 'nog zo ver weg' zijn.
Verder: Niets gesnoept, niets te veel gegeten
Vandaag:
O: balans cruesli, cranberries en ongezoete amandelmelk
T: half zakje kaas knabbels
L: pompoenpit broodje met filet americain, kom kippensoep (met veel groente)
D: chili con carne (met veel ui, paprika, selderij, champignons) + pizza wafel (low carb)
T: appel met kaneel
Voor het eerst weer een dagje zonder bizarre trek, met gewoon een net lijstje.
Jua: Hormonen zijn vreselijk! *knuf* Morgen weer een nieuwe start! Kom op!
Ik heb mijn doel bijgesteld naar 61 - niet omdat het mijn einddoel is, maar ik merk dat 'kleine doelen' mij meer motiveren dan doelen die in mijn hoofd 'nog zo ver weg' zijn.
Verder: Niets gesnoept, niets te veel gegeten
Vandaag:
O: balans cruesli, cranberries en ongezoete amandelmelk
L: pompoenpit broodje met filet americain, kom kippensoep (met veel groente)
D: chili con carne (met veel ui, paprika, selderij, champignons) + pizza wafel (low carb)
T: appel met kaneel
Voor het eerst weer een dagje zonder bizarre trek, met gewoon een net lijstje.
woensdag 4 januari 2017 om 18:35
Ahhh Judith, mooi kut dus!
Aiiii Jua niet zon goed daggie dus, morgen gaat vast beter!!
Hier wel weer een goede dag:
11.00: yoghurt/aardbeien/bramen/havermout/agavesiroop/lijnzaad. beker optimel
12.30: omelet van 2 eieren, 1,5 plakje schouderham
14.00: choco rijstwafel
15.30: 1 appel, 1 sinaasappel
17.30: 3 worteltjes
18.30: groot bord lasagnette, beker melk
Ik heb ook al 1 liter water gedronken. Ik denk dat er qua eten vanavond alleen nog paar nootjes bij komen. En ik denk 1 glas ranja als afwisseling op al dat water.
Hier vandaag grote schoonmaak gehad, heb de afgelopen dagen bouwvakkers over de vloer gehad. Dus nu alles weer mooi schoon, was ook een beste workout!
Aiiii Jua niet zon goed daggie dus, morgen gaat vast beter!!
Hier wel weer een goede dag:
11.00: yoghurt/aardbeien/bramen/havermout/agavesiroop/lijnzaad. beker optimel
12.30: omelet van 2 eieren, 1,5 plakje schouderham
14.00: choco rijstwafel
15.30: 1 appel, 1 sinaasappel
17.30: 3 worteltjes
18.30: groot bord lasagnette, beker melk
Ik heb ook al 1 liter water gedronken. Ik denk dat er qua eten vanavond alleen nog paar nootjes bij komen. En ik denk 1 glas ranja als afwisseling op al dat water.
Hier vandaag grote schoonmaak gehad, heb de afgelopen dagen bouwvakkers over de vloer gehad. Dus nu alles weer mooi schoon, was ook een beste workout!

woensdag 4 januari 2017 om 21:20
Jua balen, maar zie het als je cheatdag, niet in blijven hangen en morgen er weer voor gaan.
Twilight, fijn hoor weer een goede dag!
Judith ook keurig!
Hier een goede dag, netjes rond de 1500 kcal en mijn oefeningen gedaan.
Alleen suikerbehoefte blijft en beloon mezelf, bovenop mijn lijstje op 2 salmiakkogels per dag .(zit nog binnen die 1500 kcal)..Zou dat het lijnproces tegenhouden?
Twilight, fijn hoor weer een goede dag!
Judith ook keurig!
Hier een goede dag, netjes rond de 1500 kcal en mijn oefeningen gedaan.
Alleen suikerbehoefte blijft en beloon mezelf, bovenop mijn lijstje op 2 salmiakkogels per dag .(zit nog binnen die 1500 kcal)..Zou dat het lijnproces tegenhouden?
woensdag 4 januari 2017 om 21:23
Lekker lijstje Twilight
Woeffie ik ga daar eens naar kijken die spierpijn mis ik haha
Haha Evda, tuttie! Tuurlijk houdt dat het niet tegen. Beter 2 kogeltjes dan een reep chocolade o.i.d.
Ik heb mezelf beloond met een slimpie lolly <- had ook suikerbehoefte haha - en een halve komkommer.
Ik heb wel nog de bum blitz gedaan, dat dan weer wel.
Woeffie ik ga daar eens naar kijken die spierpijn mis ik haha
Haha Evda, tuttie! Tuurlijk houdt dat het niet tegen. Beter 2 kogeltjes dan een reep chocolade o.i.d.
Ik heb mezelf beloond met een slimpie lolly <- had ook suikerbehoefte haha - en een halve komkommer.
Ik heb wel nog de bum blitz gedaan, dat dan weer wel.

woensdag 4 januari 2017 om 23:36
@Bloempie, wat fijn dat mensen zeggen dat je goed eruit zie he?
Dat geeft extra motivatie om door te gaan!
@Judith, wat naar als je insuline moet spuiten maar als het moet dan moet
het en het went op den duur wel.
En wat ben je weer actief geweest, respect hoor!
Oja, ik zag die kaasknabbels ook bij ah site een aantal dagen geleden, ik denk ook dat
ik ze maar eens ga bestellen. (Ze hebben ook wortelknabbels)
@Edva, fanatiekeling!! You rock girl!!
Jij deed toch ook kickboksen een aantal jaartjes geleden of vergis ik me?
@Hamaika, ik probeer ook op te schrijven wat ik dagelijks in mijn mond prop.
En ga het ook hier posten.
@Jua morgen weer een dag, zet hem op.
Als ik ongesteld moet worden wil ik maar 1 ding en dat is CHOCOLADE!
Terwijl ik geen zoetekauw ben, lastig.
@Twilight, dat is zeker een goed workout!
Heerlijk he schoon en opgeruimd huis!
Dat geeft extra motivatie om door te gaan!
@Judith, wat naar als je insuline moet spuiten maar als het moet dan moet
het en het went op den duur wel.
En wat ben je weer actief geweest, respect hoor!
Oja, ik zag die kaasknabbels ook bij ah site een aantal dagen geleden, ik denk ook dat
ik ze maar eens ga bestellen. (Ze hebben ook wortelknabbels)
@Edva, fanatiekeling!! You rock girl!!
Jij deed toch ook kickboksen een aantal jaartjes geleden of vergis ik me?
@Hamaika, ik probeer ook op te schrijven wat ik dagelijks in mijn mond prop.
En ga het ook hier posten.
@Jua morgen weer een dag, zet hem op.
Als ik ongesteld moet worden wil ik maar 1 ding en dat is CHOCOLADE!
Terwijl ik geen zoetekauw ben, lastig.
@Twilight, dat is zeker een goed workout!
Heerlijk he schoon en opgeruimd huis!
Prrrr, mauw miawwwww.
woensdag 4 januari 2017 om 23:45
Heb vandaag een uurtje gedanst, zumba!
Gegeten:
-3 sneetjes volkoren met kaas en kipfilet.
-1 Raffaello.
-150 gr. yogurt met muesli.
-Banaan & witte druiven.
-3 stokjes sate,witte rijst en salade.
-1 koekje.
Drinken: 1,5 water,2 kopjes koffieverkeerd,half glaasje amandelmelk.
Ik moet overblijfsels van kerst snel door mijn vriend of zoon laten opeten/weggeven
want ik kan die verleiding niet weerstaan!
Gegeten:
-3 sneetjes volkoren met kaas en kipfilet.
-1 Raffaello.
-150 gr. yogurt met muesli.
-Banaan & witte druiven.
-3 stokjes sate,witte rijst en salade.
-1 koekje.
Drinken: 1,5 water,2 kopjes koffieverkeerd,half glaasje amandelmelk.
Ik moet overblijfsels van kerst snel door mijn vriend of zoon laten opeten/weggeven
want ik kan die verleiding niet weerstaan!
Prrrr, mauw miawwwww.
woensdag 4 januari 2017 om 23:47
quote:judith1107 schreef op 04 januari 2017 @ 23:39:
Haha Jane Ice ik spuit al mn hele leven hoor hihi! Ben ermee geboren. Moet alleen nu elke 2 uur kijken en als ik dan boven de 5 zit ook gelijk spuiten pffff maar ach wat moet dat moet
Ow excuus, heb het verkeerd begrepen of gelezen...
Djeesz boven de 5 al spuiten? Sterkte meid
Haha Jane Ice ik spuit al mn hele leven hoor hihi! Ben ermee geboren. Moet alleen nu elke 2 uur kijken en als ik dan boven de 5 zit ook gelijk spuiten pffff maar ach wat moet dat moet
Ow excuus, heb het verkeerd begrepen of gelezen...
Djeesz boven de 5 al spuiten? Sterkte meid
Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 5 januari 2017 om 07:33
Vanochtend 65,5.
Ik ben er klaar mee. Ik doe even niets meer.
Ik eet hier echt niet naar, ik kom aan, zichtbaar, zonder hier zelf verantwoordelijk voor te zijn. Ik kan/wil niet minder gaan eten dat ik doe, want ik eet al voor mezelf het minimum.
Ik dacht eerst dat ik misschien onbewust zelf meer eet, maar echt niet. Ik hou alles netjes bij en zit niet op meer eten dan voor de kerst.
Ik baal, mijn lichaam werkt mij tegen en ik merk dat ik er zwaar depressief van wordt. Kleding past niet meer, ik voel me vies. Ik snap niet waar het vandaan komt.Ik snap niet wat er nu anders is dan hiervoor. Ik baal. Ik ben boos. Ik ben zwaar verdrietig.
Ik weet even niet meer wat ik met mezelf aan moet.
(Nogmaals; dit is echt niet het resultaat van mijn eetpatroon)
Ik ben er klaar mee. Ik doe even niets meer.
Ik eet hier echt niet naar, ik kom aan, zichtbaar, zonder hier zelf verantwoordelijk voor te zijn. Ik kan/wil niet minder gaan eten dat ik doe, want ik eet al voor mezelf het minimum.
Ik dacht eerst dat ik misschien onbewust zelf meer eet, maar echt niet. Ik hou alles netjes bij en zit niet op meer eten dan voor de kerst.
Ik baal, mijn lichaam werkt mij tegen en ik merk dat ik er zwaar depressief van wordt. Kleding past niet meer, ik voel me vies. Ik snap niet waar het vandaan komt.Ik snap niet wat er nu anders is dan hiervoor. Ik baal. Ik ben boos. Ik ben zwaar verdrietig.
Ik weet even niet meer wat ik met mezelf aan moet.
(Nogmaals; dit is echt niet het resultaat van mijn eetpatroon)

donderdag 5 januari 2017 om 07:46
Judith dat is niet realistisch, ff niet meer wegen. , niet jezelf vies gaan voelen oid, dat is sowieso niet nodig! Je bent dat gewicht zo weer kwijt, gewoon gezond eten en ff niet meer wegen ..ik weeg ook niet tussendoor want ik voel dat ik ondanks gezond eten het vocht nog niet kwijt ben van de kerst en als ik dat zie dan demotiveert dat, terwijl ik nu net zo lekker bezig ben.. of ik nu afval of niet, ben goed bezig en dat voelt ook goed
Jane; mooi lijstje en lekker dansen, goed bezig!! Ja heb ik gedaan, kickboksen! Maar had ook nog een kinderwens en daarom gestopt.
Jane; mooi lijstje en lekker dansen, goed bezig!! Ja heb ik gedaan, kickboksen! Maar had ook nog een kinderwens en daarom gestopt.
donderdag 5 januari 2017 om 08:44
Ah Judith ff een dikke knuffel!
Niet opgeven hoor,en juist te weinig eten kan ook meer kwaad dan goed.
Hier gaat het wel goed,zit alweer aardig in de flow al kon ik het gister niet laten om te snoepen.Maar...geen hele milka repen dus soms mag dat best
O:volkoren boterham en cracker met filet american
T:appeltje kaneel
L:250gram magere yoghurt met 2 eetlepels meusli...en een wit puntje met grillworst(damn damn damn)
T:kiwi
D: gepaneerde garnalen met chilisaus (eet op werk)
T:plakje grillworst en 2 mini snickers
Voor de rest veel water maar die grillworst was wel heel fout.
Succes vandaag dames!!!
Hier het ontbijtje alweer op
Niet opgeven hoor,en juist te weinig eten kan ook meer kwaad dan goed.
Hier gaat het wel goed,zit alweer aardig in de flow al kon ik het gister niet laten om te snoepen.Maar...geen hele milka repen dus soms mag dat best
O:volkoren boterham en cracker met filet american
T:appeltje kaneel
L:250gram magere yoghurt met 2 eetlepels meusli...en een wit puntje met grillworst(damn damn damn)
T:kiwi
D: gepaneerde garnalen met chilisaus (eet op werk)
T:plakje grillworst en 2 mini snickers
Voor de rest veel water maar die grillworst was wel heel fout.
Succes vandaag dames!!!
Hier het ontbijtje alweer op
donderdag 5 januari 2017 om 08:59
@Maloeke, ik vind je lijstje mooi hoor!
En agh grillworst en beetje chocolade mag best.
@Edva, ah dus jij was toch tha kickboksgirl!!
@Judith, je zou je weegschaal toch verstoppen?
Ik herken het heel goed hoor, dat dipje van je...maar niet opgeven hoor!
HET IS VOCHT! Ik weet het zekerrrrrrr!
En agh grillworst en beetje chocolade mag best.
@Edva, ah dus jij was toch tha kickboksgirl!!
@Judith, je zou je weegschaal toch verstoppen?
Ik herken het heel goed hoor, dat dipje van je...maar niet opgeven hoor!
HET IS VOCHT! Ik weet het zekerrrrrrr!
Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 5 januari 2017 om 09:13
quote:Jane-Ice schreef op 05 januari 2017 @ 09:04:
Ik ga vandaag echt wat koekjes en chocolade inpakken voor
collega's/ vrienden/ kinderen.
Ik heb laatst dit besteld bij Ali en heb het ook gekregen dus inpakken en weggeven!!
[afbeelding]Edit, zakjes zijn zooo klein...past geen eens een bonbon erin. Grrrrr.
Ik ga vandaag echt wat koekjes en chocolade inpakken voor
collega's/ vrienden/ kinderen.
Ik heb laatst dit besteld bij Ali en heb het ook gekregen dus inpakken en weggeven!!
[afbeelding]Edit, zakjes zijn zooo klein...past geen eens een bonbon erin. Grrrrr.
Prrrr, mauw miawwwww.

donderdag 5 januari 2017 om 09:25
Judith, wat rot! Luister vooral naar Evda,
Jane-Ice, die zakjes zijn echt grappig. Jammer dat ze te klein zijn. Ik heb ook nog kerstkransjes liggen. Tot nu toe de verleiding kunnen weerstaan, maar ze liggen me wel aan te staren. Ik ga ze ook maar aan vriend meegeven.
De griep heeft hier toegeslagen, bah. Lig lekker op de bank onder een dekentje. Als ik ziek ben krijg ik altijd zin in zoetigheid, dat moet ik dus echt niet gaan doen! Gewoon normaal eten wordt mijn uitdaging van vandaag dus.
Jane-Ice, die zakjes zijn echt grappig. Jammer dat ze te klein zijn. Ik heb ook nog kerstkransjes liggen. Tot nu toe de verleiding kunnen weerstaan, maar ze liggen me wel aan te staren. Ik ga ze ook maar aan vriend meegeven.
De griep heeft hier toegeslagen, bah. Lig lekker op de bank onder een dekentje. Als ik ziek ben krijg ik altijd zin in zoetigheid, dat moet ik dus echt niet gaan doen! Gewoon normaal eten wordt mijn uitdaging van vandaag dus.