Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
@BaS: toch weer iop je intuïtie afgaan denk ik. Heb je een slecht gevoel over (eet)gedrag van je kat morgen, dan maar weer naar de nooddienst denk ik. Sterkte!

Bij mijn moeder zit ook zo een kat waarvan we steeds denken: dit was het dan en dan leeft ze weer op. Ik ben er niet zo close mee als jij met jouw kat, maar ik kan me wel een beetje indenken dat het je breekt. Ik kreeg van de week een telefoontje dat het nu toch wel aflopende zaak was en tja, moet ik dan alles voor de volgende dag omgooien en gaan? Ik wachtte het even af en later was er eigenlijk weer weinig aan de hand en dat is voor zover ik weet nog steeds zo. Heb me wel voorgenomen om volgende week toch even die kant op te gaan. Het beestje kan natuurlijk ook gewoon een keer niet meer wakker wordne (is 17) en ik vind het toch fijn om er misschien nog even heen te gaan. Met vorige kat is het allemaal wat sneller gegaan dan verwacht (inslapen enzo) en ik vond het niet leuk dat ik als enige geen echt afscheid heb kunnen nemen...
Laura; kan me voorstellen dat je in iedergeval een keer afscheid genomen wil hebben van het beestje. Een huisdier dat overlijdt is altijd naar.

BaS: Hoe is het met het poezenbeestje?

Ik msn ook niet met mijn moeder, zelfs amper mail of sms. We bellen altijd gewoon. Zij mij of ik haar. En af en toe een mailtje of een smsje als het om een mededeling gaat ofzo. Ik zou mijn moeder ook niet graag in mijn msnlijst hebben, weet iet goed waarom. Weet overigens ook dat zij nooit zou msn-en, veel te ingewikkeld en daar heeft ze toch 'geen tijd voor'

Mo: Ik zou lekker aanschuiven in het trappenhuis Wie weet wat je tegenkomt :-)

ben een poging tot studeren aan 't doen, maar veel verder dan die poging komt het vooralsnog niet.

Op zoek geweest naar een stageplaats, kom ik een reformatorische instelling tegen. Ik lees een beetje op die site, want hey, ik ben nieuwsgierig. Maar jee zeg, van wat ik daar las zakten mijn zwarte kousen af. Vreselijk. Daar wil ik dus niet heen
Mo wil jij ook nog even naar de groep gaan en je mening geven?

Ik ben zo vreselijk mijn stem kwijt! En dat is, naast niet leuk, vreselijk frustrerend en vreselijk vermoeiend!
quote:_Jonna_ schreef op 11 januari 2009 @ 22:44:

Mo wil jij ook nog even naar de groep gaan en je mening geven? Ik ook, neem ik aan? Ga meteen maar even...
Niet zoveel lullen Jon Of ben je verkouden (geweest)?

Pip's advies:

Praten beperken, niet fluisteren, niet kuchen en keelschrapen (hoesten is beter), pas op met scherp gekruid eten en 'frisse mintsnoepjes' zoals Fishermans Friends en AntaFlu.

Drink veel water/ thee, evt met honing. Thee met kamille, tijm wil nog wel eens werken. Adem vochtige warme lucht in; als je naar buiten gaat, doe dan even een sjaal voor je mond. En adem door je neus (al zal dat niet of moeilijk gaan als je verkouden bent. )

En Islamoos, verkrijgbaar bij de kruitvat. Ik vind het geweldig spul

Klik
volgens mij heb ik al gereageerd op de group Jonna
haha, pip ik las IslamLOOS. hihi.
Ik bedoelde Laura.........

*zucht, het tast naast mijn keel ook mijn hoofd aan*

Pip ik las hetzelfde als Tink!

Het is niet helemaal onbekend voor me. Vroegâh was ik heel regelmatig mijn stem kwijt.....moest dan van mijn vader gorgelen met lauw, warm, ZOUT! water

Heb mezelf ziek gemeld in overleg met mijn werkgever, maar eigenlijk ben ik niet ziek, ben alleen mijn stem maar kwijt. Kan dus gewoon even naar de stad vandaag en woordenloos inkopen doen.

BaS, mijn eerste kat is 18 jaar geworden en hebben we in moeten laten slapen omdat ze dement was. Het was absoluut géén lieve kat, maar wat hebben we met ons allen gehuild toen we haar in onze tuin hebben begraven! En nu vond ik het vreselijk om onze zwarte kat weg te moeten doen, maar weet inmiddels dat ze heel erg gelukkig is nu ze gewoon de paleistuinen in kan!

Aanstaande woensdag halen we een tweede kat op vanuit een gastgezin, via het asiel. Een prachtig rood katertje van 6 maanden. Hij is wel wat schuw omdat hij te vondeling gelegd was en aan mensen moest wennen. Maar na enige lieve woordjes, aaitjes en wat kroelen kwam hij toch naar me toe om me kopjes te geven. Het zal even wat geduld en veel liefde kosten, maar hij gaat vast wennen bij ons en de andere kat.
Nja Jon, dan weet je wat je te doen staat Leuk, een nieuwe kat! Foto's plaatsen he?

Islamloos.. :-D Neeeeeeee hahaha! Grapjassen
Vanmorgen dus ook mijn stem kwijt, Jonna... bleek voorbode te zijn...

Heb fluisterend moeten vertellen aan de d.a. waarom ik gestopt was met fortekor. Kat heeft nu halve dosering voorgeschreven gekregen, hij dacht dat het te sterk was. En plaspillen. Kat spinde ontzettend bij de d.a. op tafel Kreeg ook injectie.

Ik had niet teveel geschreeuwd, mijn keel doet zeer. En in de loop van de middag werd ik misselijk, warm en koud. Ziek dus.
Beterschap voor de zieken!

Ik zit in de 'ouderwetse studiestrijd'. Met nadruk op strijd. Veel moet er geregeld worden en geleerd en gedaan en geordend en ik kom op eea manier (weer eens) nergens toe. Erg vervelend in iedergeval.

Gister had ik daarbij dan ook nog weer zo'n dag waarop ik de hele dag aan het praten ben geweest; Met Zingert (over zijn gemoedsgesteldheid en die van mij mbt studie) met Lief die even wilde vertellen/ uitrazen over zijn eerste tentamens in 9 jaar tijd, een goede vriendin die in 4 dagen tijd 2 sterfgevallen heeft meegemaakt, en een studievriendin die zowel van zich af moet razen als mij helpt en mij uit laat razen bij haar.

En nog Leen's mama aan de telefoon gehad (oppasafspraak ging niet door) en mijn eigen mama.

En héél veel potentiele stageadressen.

Naja, vanmiddag heb ik iig een relatief makkelijke toets, vrijdag eentje en dan ga ik waarschijnlijk naar Lief om te leren voor mijn toets van maandag. Heb ontdekt dat ik op eea manier daar beter kan leren dan hier of op school. Hij moet overigens ook leren, dat stimuleert misschien meer. :-)
Bas, vervelend voor je! Lekker uitzieken dus!

Heb je een goed gevoel nu bij je kat? En wat de DA nu voorgeschreven heeft?

Ik ben niet echt ziek, alleen mijn stem kwijt en snip verkouden. Gisteren de hele dag geniest en dat deed zeer! Vanmorgen ook alweer aan het niezen, hoop niet dat dat doorzet!

We gaan zo de andere kat halen! Jippie!
En Pip, sterkte met alles!
Dankje Jon! Wat leuk zeg, is de nieuwe kat er al? :D
Yep, de nieuwe kat is er! Een prachtige rooie! Maar een beetje schuw. Dus we laten hem een beetje zijn gang gaan en wennen aan zijn nieuwe leef omgeving. Op dit moment ligt hij onder het tv meubel........tis een beetje krapjes allemaal

In ieder geval beter dan de kattenbak waar hij vanmorgen steeds in lag.

De andere kat vindt het ook raar allemaal en loopt op zijn tenen door het huis
Klik

Presentatie van zonet ging vreselijk. Ik zat precies in een rebound, ritalin was aan het uitwerken. Gevolg is dat je een megapak zigzagwatten in je hoofd hebt en van het begin van een zin het einde niet meer weet. Maargoed, het telt maar voor 1/4 mee en de docente weet dat dit vak écht wel goed beheers. Maak me er niet al te druk over.

Heb ook een soort van actieplan wb studie gemaakt die ik vanavond met mijn ouders hoop te bespreken, en morgen met mijn decaan. Overmorgen kan ik het dan evt met mijn psychologe bespreken, al blijven die gesprekken vooral heel algemeen, wat ik soms jammer vind, maar soms ook wel fijn.

Sois. 't Weekend ga ik naar Lief, om daar te leren. We stimuleren elkaar, eerdere ervaringen wijzen uit dat dat heel goed gaat samen. Hoera!

Jon; lijkt me zó leuk, een beesie in huis! Heb je onder katten ook een soort van rangorde?
Haha, ik voelde mij tijdens die presentatie zoals jouw onderschrift Jon..

Tijnemansch, hoe is het met je?

Druif; Jurk al binnen? En hoe vond Meisje haar zwemles? Ben zo benieuwd!
Nog geen jurk. Ik heb vandaag maar even gebeld en hij is onderweg... Het zal er om spannen.

Meisje vond het zwemmen helemaal super.

Morgen weer werken. Mijn collega heeft een zware dag gehad vandaag. Ik ben benieuwd wat ik morgen aantref.
Druif, we hebben vanavond de uitzending van afgelopen donderdag gezien, ik heb al wel een flauw idee.

Wat voor soort jurk is het geworden?

Tja.....Pip, mijn motto. Zo voel ik me de laatste dagen nogal eens, maar dat heeft alles te maken met mijn gestel denk ik....(zigzag) watterig

De beide katten moeten dat nog uitvechten wie de baas is. Vooralsnog blaast de rooie en gromt de cyperse.
Dit issem geworden:

Alleen in het zwart, want dan hoef ik geen nieuwe schoenen te kopen.
M'n plaatje doet het niet...
@Jonna wat leuk een nieuw poezenbeest

@Pip rangorde ontwikkeld zich vanzelf

bij mijn poezels is t als volgt:

meisjespoes (en dus de jongste en kleinste) dirigeert de omgeving en heeft de illusie dat zij de dienst uitmaakt...

Maarrrrrr de allerliefste grote jeweetwel kater laat zich vaak t kaas van zijn brood eten door haar,

wanneer t echt op rangorde aankomt

Is hij de baas!

1tik met zijn poot is genoeg om de rangorde te herstellen

zuchttttt ze zijn zo leuk

Wat betreft de mannen in mijn leven:

Vrijdagavond laat na t werk heb ik een (slaap/polonaise) date met een oude bekende: PM

Zaterdagavond met een vriendinnetje een date en zondagavond waarschijnlijk met LMM (leuke muziek meneer)

Ook ben ik weer eens wat aktiever geworden op datingsite en daar heb ik nu mailcontact met 3mannen, waarvan er 1 *tis haast niet te geloven* met een familielid van mij een teamsport beoefend

Ik hou jullie op de hoogte

Lots of luv

Mo

Mo: klinkt goed, met die mannen! Wat meer ijzers in het vuur, dan kun je beter kiezen En ja, katten zijn ontzettend leuk en lief, eensch , het gaat weer redelijk met mijn kat. Wat kan ik dan blij zijn om zoiets simpels dat hij eet of dat hij naar me toe komt en bij me op de bank wil springen (gaat moeizaam).

Druif: zwart is altijd goede kleur, vind ik, voor zulke gelegenheden. Je kunt er eventueel gekleurde details bij doen, sjaaltje of armband oid.

Pippin: toch goed dat je bij de liefje wel goed kan leren! Lijjkt me een heel positief punt voor jezelf maar ook voor de relatie.

Jonna: lijkt me erg leuk, zo'n nieuw poezebeest, te gaan kijken hoe die zich ontwikkelt!

Ik loop hier doorlopend te hoesten, dat doet zeer. Om de zoveel tijd een flinke hoestbui en daar ben ik dan af en toe misselijk van. Ben nog niet aan het werk dus. Heb teamleider een smsje gestuurd omdat ik niet kan bellen... nog steeds mijn stem kwijt. Zoonlief komt eten bij me, en ik zal hem vragen wat fleumicil of zoiets te kopen (maakt slijm los).
He, BaS, dat klinkt als een heel vervelend virus! Heb het idee dat die variant heerst; in mijn omgeving zijn er veel mensen die ontzettend hoesten (lijkt soms wel kinkhoest-hoest, echt zo'n blaf ) en ontzettend hees zijn of volledig hun stem kwijt. Ben je ook benauwd?

Binnen twee weken zou je stem weer terug moeten zijn, is dat niet zo, ga dan even langs de huisarts. Dit geldt ook als je stem wel weer terug is maar je hees blijft en het niet zo snel weer herstelt, ondanks minder praten (en fluisteren!) en alle maatregelen die je neemt.

Vriendin van Lief en mij zit momenteel behoorlijk ziek thuis met een longontsteking en ik heb het idee dat haar kind ook aardig die kant op gaat. Zij heeft het waarschijnlijk weer 'gekregen' van een vriend dus het zou kunnen dat het enigszins besmettelijk is.

Heb nu voor de tweede achtereenvolgende dag redelijke hoofdpijn, maar ik heb dan ook wel stress op het moment. Sjaal om gedaan om de spieren in de nek goed warm te houden en let op mijn hoofdhouding. En net 2 paracetamolletjes genomen, hoop dat het helpt. Gaat wel weer over :-)

Vanmiddag een gesprek met de decaan. Vind het fijn om daarheen te gaan, hoop dat het voor mij wat meer lucht geeft. Gister met mijn moeder gesproken over de keuzes mbt school en vanavond nog even met mijn vader. ('t is wat, een weekenhuwelijk, haha!)
Ik heb jullie aangestoken ..... en volgens mij nu ook heel Londen!

Ben weer terug van stedentripje. Ondanks de griep was het erg leuk en romantisch. Vriendje dwong me heel hard om rustig aan te doen. (Ik wilde met koorts nog net zo hard doorrennen als ik altijd op vakantie doe!). Maar het blijft een heerlijke stad, ook al hebben we maar een kwart kunnen doen van wat op m'n lijstje stond. Wilde nog uitgebreid gaan winkelen maar heb helemaal niets leuks kunnen vinden, de nieuwe lentemode is niet zo mijn ding, pastelkleurtjes enzo. Yak! En ik blijf het lastig vinden om met iemand samen op vakantie te gaan. Niet precies te kunnen doen wat jezelf wil maar je tempo en interesse verleggen. (en heel stiekem hoop ik dit jaar nog een keertje terug te gaan, in de herfst ofzo, maar dan wel alleen!)

Bij de mol heb ik geen idee, ja ik had een idee maar dat verdween met het verdwijnen van de eerste kandidaat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven