Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.
donderdag 8 januari 2009 om 19:36
Nou.. ik ben weer thuis... Het onderzoek ging zwaar K-met-P. Ik heb echt geschreeuwd van de pijn, handen, armen weggeduwd en geroepen dat ze moesten stoppen. Dat deden ze toen ook en hebben er een andere arts bij gehaald. Die heeft nog even z´n best gedaan en uiteindelijk was het onderzoek gedaan. Een verschrikking vond ik het en ik doe het werkelijk nooit, maar dan ook nooit meer...

vrijdag 9 januari 2009 om 09:11
Hmm... Pip, hebben jullie geen stagebureau waar je terecht komt? En ook al is het een paar dagen van tevoren, dan heb je toch een plekkie, houd hoop!
Hebben ook De Mol gekeken (was ook fan vanaf het eerste uur) en ik gok op die ene die steeds van plek wisselde bij de camera´s, lange vent, weet ff z´n naam niet. Óf die cabaretier... hmm... hoe heet ie nou toch... Daarna nog `Ik vertrek` gekeken met dat hele jonge stel dat in Mali (Kreta) een eettentje overnam....
Weet nog niet wat de uitslag is, volgende week nog een mriscan en de week erna moet ik bij de arts terug komen. Dan heeft ze ook de uitslag van de biopten. Nu trouwens nog steeds buikpijn en ook behoorlijk keelpijn. Maar goed, dat wil ook wel.
Ook nog leuk was dat ik niet meteen naar huis mocht. Was klaarwakker, want dat roesje heeft helemaal niet gewerkt (ja gisteravond rond een uur of half 10 voelde ik me suffig worden). Moest nog 1,5 uur uitslapen van de verpleegkundigen en de arts. Ammehoela dus. We zijn na een klein kwartiertje naar huis gegaan (toen Tijn z´n friet met kroket op had), zoek het maar lekker uit.
Hebben ook De Mol gekeken (was ook fan vanaf het eerste uur) en ik gok op die ene die steeds van plek wisselde bij de camera´s, lange vent, weet ff z´n naam niet. Óf die cabaretier... hmm... hoe heet ie nou toch... Daarna nog `Ik vertrek` gekeken met dat hele jonge stel dat in Mali (Kreta) een eettentje overnam....
Weet nog niet wat de uitslag is, volgende week nog een mriscan en de week erna moet ik bij de arts terug komen. Dan heeft ze ook de uitslag van de biopten. Nu trouwens nog steeds buikpijn en ook behoorlijk keelpijn. Maar goed, dat wil ook wel.
Ook nog leuk was dat ik niet meteen naar huis mocht. Was klaarwakker, want dat roesje heeft helemaal niet gewerkt (ja gisteravond rond een uur of half 10 voelde ik me suffig worden). Moest nog 1,5 uur uitslapen van de verpleegkundigen en de arts. Ammehoela dus. We zijn na een klein kwartiertje naar huis gegaan (toen Tijn z´n friet met kroket op had), zoek het maar lekker uit.
vrijdag 9 januari 2009 om 09:13
Ook leuk: school is weer begonnen, maar niemand kan me vertellen wanneer ik nou precies naar school moet... :-s Heb al mijn studieloopbaanbegeleider gesproken, maar volgens hem beginnen ze 2 februari weer met echte lessen. Het rooster is helemaal leeg en begint pas weer 2 februari! Ja, deze week stonden er wel lessen, maar gisteren kon ik natuurlijk niet en maandag waren er dramapresentaties van 3 uur lang. Heeft dus ook geen zin om te gaan zitten wachten.
Nog leuker: kan m´n diploma´s nergens vinden...
Nog leuker: kan m´n diploma´s nergens vinden...

vrijdag 9 januari 2009 om 09:54
He Tink, het zit niet mee zeg! Bij mijn begint het nieuwe blok inderdaad ook op 2 februari.
Misschien iemand die je een samenvatting kan geven of aantekeningen van de dramapresentaties?
Zit zelf even te brainstormen hoe ik straks aan SLBdocent ga vertellen wát ik voor begeleiding van hem wil. Dat ik dat nodig heb is duidelijk, maar ik weet niet zo goed hoe ik het invullen moet.
Aan het begin van het blok alles opschrijven wat er gedaan moet worden en dan wegstrepen wat er gedaan is enzo, dat is prima. Maar ik weet niet of dat het enige is wat er moet gebeuren. Als iemand nog ideeen heeft dan zijn ze erg welkom!
Misschien iemand die je een samenvatting kan geven of aantekeningen van de dramapresentaties?
Zit zelf even te brainstormen hoe ik straks aan SLBdocent ga vertellen wát ik voor begeleiding van hem wil. Dat ik dat nodig heb is duidelijk, maar ik weet niet zo goed hoe ik het invullen moet.
Aan het begin van het blok alles opschrijven wat er gedaan moet worden en dan wegstrepen wat er gedaan is enzo, dat is prima. Maar ik weet niet of dat het enige is wat er moet gebeuren. Als iemand nog ideeen heeft dan zijn ze erg welkom!

vrijdag 9 januari 2009 om 14:03

vrijdag 9 januari 2009 om 14:07
Jeetje Tink wat een naar onderzoek was dat, heb je daar nu achteraf ook nog last van, klinkt echt verschrikkelijk!
Pip, kan niets toevoegen aan wat je nu al schrijft, lijstje en afvinken, maar studeren is voor mij ook al zo lang geleden, da's niet te vergelijken met tegenwoordig.
Kan jullie alleen maar sukses wensen met de studie en hoop dat het in dit nieuwe jaar goed gaat verlopen!
Pip, kan niets toevoegen aan wat je nu al schrijft, lijstje en afvinken, maar studeren is voor mij ook al zo lang geleden, da's niet te vergelijken met tegenwoordig.
Kan jullie alleen maar sukses wensen met de studie en hoop dat het in dit nieuwe jaar goed gaat verlopen!
vrijdag 9 januari 2009 om 19:19
Wat ik met mijn SLB docent deed/doe is samen kijken wat ik wil leren, hoe ik wil leren, welke ervaringen ik nog mis en wat ik waarvoor kan gebruiken. Heel praktisch allemaal. Hij helpt me om het overzicht over de opleiding, het jaar en de stof te krijgen en te houden. Maakt me wegwijs op school, binnen de systemen, zorgt ervoor dat communicatie soepel verloopt naar andere docenten (toen dat in mijn zwangerschap nodig was).
Het klinkt nu alsof ik niets zelf doe en volledig aan de hand word meegenomen. Niets is minder waar! We hebben 2 SLB uren op maandag, waarvan één uur samen met je eigen SLB groepje en eigen SLB docent. Samen bespreken we dan waar we tegenaan lopen. Afzonderlijk bespreken we dan met hem alle dingen die ik bovenaan heb genoemd. Dus ik houd zelf vinger aan de pols en zodra ik het gevoel heb dat het teveel is, ik het overzicht kwijt dreig te raken, dingen mis, etc. etc, dan trek ik bij hem aan de bel. Het is voor de hele klas laagdrempelig, zeg maar.
Ah ok, als jij ook op 2 feb begint zal het wel kloppen. Naja, ik heb niet zoveel aan die aantekeningen, aangezien ik dat blok dan al vorig jaar heb gehaald. Zij zijn dus nu aan het afronden en het heeft voor mij weinig zin om daar dan nu bij aan te sluiten.
Gayl, leuk zeg!! Fijn je dochter zo dichtbij en wat snel kunnen ze er al in!
Qua onderzoek heb ik de hele dag last van mijn buik gehad, maar niets vergeleken bij gisteren. Verder flinke keelpijn van die slang van dat maagonderzoek.
Het klinkt nu alsof ik niets zelf doe en volledig aan de hand word meegenomen. Niets is minder waar! We hebben 2 SLB uren op maandag, waarvan één uur samen met je eigen SLB groepje en eigen SLB docent. Samen bespreken we dan waar we tegenaan lopen. Afzonderlijk bespreken we dan met hem alle dingen die ik bovenaan heb genoemd. Dus ik houd zelf vinger aan de pols en zodra ik het gevoel heb dat het teveel is, ik het overzicht kwijt dreig te raken, dingen mis, etc. etc, dan trek ik bij hem aan de bel. Het is voor de hele klas laagdrempelig, zeg maar.
Ah ok, als jij ook op 2 feb begint zal het wel kloppen. Naja, ik heb niet zoveel aan die aantekeningen, aangezien ik dat blok dan al vorig jaar heb gehaald. Zij zijn dus nu aan het afronden en het heeft voor mij weinig zin om daar dan nu bij aan te sluiten.
Gayl, leuk zeg!! Fijn je dochter zo dichtbij en wat snel kunnen ze er al in!
Qua onderzoek heb ik de hele dag last van mijn buik gehad, maar niets vergeleken bij gisteren. Verder flinke keelpijn van die slang van dat maagonderzoek.

vrijdag 9 januari 2009 om 19:57
Wow Tink, dat klinkt wel goed met die SLB. Wij hebben 1x in de 10 weken een bijeenkomst van een half uur met de SLBer. Nja, het is nu gelukkig voor mij wat meer geworden, dat scheelt iets.
Heb het idee dat ik ziek aan het worden ben, moe, warm en koud, benauwd gevoel op de borst. Jakkes. Naja. Hopen maar dat het overwaait. Ziek zijn kan ik niet hebben nu, met dat zoeken naar stage en ook nog tentamensch enzo.
Heb het idee dat ik ziek aan het worden ben, moe, warm en koud, benauwd gevoel op de borst. Jakkes. Naja. Hopen maar dat het overwaait. Ziek zijn kan ik niet hebben nu, met dat zoeken naar stage en ook nog tentamensch enzo.

vrijdag 9 januari 2009 om 22:48
Ik had geloof ik ook wel regelmatig terugkoppeling met mijn studieloopbaanbegeleider... alhoewel ik haar ervan verdenk dat ze deze taak alleen maar op zich nam vanwege de uren en het bijbehorende salaris... het was niet haar roeping zeg maar...
Gezocht: een galajurk die bij me past... en dat voor vrijdag
Wij hebben zaterdag een 'running dinner' en man vertelt net doodleuk dat we in gala moeten...
Gezocht: een galajurk die bij me past... en dat voor vrijdag
Wij hebben zaterdag een 'running dinner' en man vertelt net doodleuk dat we in gala moeten...
anoniem_35846 wijzigde dit bericht op 09-01-2009 22:56
Reden: tis al laat...
Reden: tis al laat...
% gewijzigd

vrijdag 9 januari 2009 om 23:32
zaterdag 10 januari 2009 om 01:01
Hello Divi
@Gayl woowwww das leuk!
@Druif hmmmmmmm ik denk met je mee
@Think wat is dat een akelig onderzoek en waarvoor?
Via via over LZM
lees
mijn collega is exman van de hoogzwangere vriendin van LZM.....
en mijn collega is al een tijd supergelukkig met zijn nieuwe liefde
Geen jaloerse exen dus ofzo....
Ik heb overigens geen bericht via welk kanaal dan ook van LZM ontvangen na mijn laatste sms en mail *dat verbaasd mij niet*
af en toe heb ik ff een verdrietig moment
En vanaf nu is t weer mijn leven, mijn kansen en happinezzzz
Genieten van alles
dus ga ik weer eens afspreken met andere mannen/oude bekenden en nieuwe mensen ontmoeten
fijn weekend
Mo
@Gayl woowwww das leuk!
@Druif hmmmmmmm ik denk met je mee
@Think wat is dat een akelig onderzoek en waarvoor?
Via via over LZM
lees
mijn collega is exman van de hoogzwangere vriendin van LZM.....
en mijn collega is al een tijd supergelukkig met zijn nieuwe liefde
Geen jaloerse exen dus ofzo....
Ik heb overigens geen bericht via welk kanaal dan ook van LZM ontvangen na mijn laatste sms en mail *dat verbaasd mij niet*
af en toe heb ik ff een verdrietig moment
En vanaf nu is t weer mijn leven, mijn kansen en happinezzzz
Genieten van alles
dus ga ik weer eens afspreken met andere mannen/oude bekenden en nieuwe mensen ontmoeten
fijn weekend
Mo

zaterdag 10 januari 2009 om 08:56
Hier staan wel wat gave jurken tussen, en hier zijn ze dan dacht ik ff iets goedkoper, en hier is de opruiming net begonnen, maar zou idd wat Pip al zegt eens op marktplaats of ebay kijken.
Wel leuk eens in zo'n chique jurk rond lopen!
Het gaat goed hier, Druif, kan niet anders zeggen dan dat ik momenteel een gelukkig mens ben, kind weer in de buurt, baan waar ik het goed naar mijn zin heb, go with the flow!
Gisteravond uit eten geweest met mijn vriendin, gezellig, zit goed in mijn vel!
Wel leuk eens in zo'n chique jurk rond lopen!
Het gaat goed hier, Druif, kan niet anders zeggen dan dat ik momenteel een gelukkig mens ben, kind weer in de buurt, baan waar ik het goed naar mijn zin heb, go with the flow!
Gisteravond uit eten geweest met mijn vriendin, gezellig, zit goed in mijn vel!

zaterdag 10 januari 2009 om 15:18
Tink, heb jouw SLB-punten op een briefje in mijn SLBmap gedaan. Zo kijk ik er weer naar als ik die map nodig heb, dan kan ik het niet vergeten. Thanks! Lijkt me ook veel prettiger dat je vaker SLBlessen hebt. Ik heb ze nu min of meer bij de decaan. Moet zeggen dat ik van de week blij verrast was door de opstelling van mijn SLBert tov mij en mijn studie/ studievoortgang. Hij gaf zowaar complimenten en was hier en daar nog positief ook. Ik viel bijna van mijn stoel
Druif; al een jurk kunnen vinden? Is er in Pipstad nog ergens een winkeltje die die dingen verkoopt? Ik zou lekker de pinpas van Druifman meenemen
Gayl; Echt fijn dat je oudste bij je in de buurt gaat wonen! Zal jou inderdaad schelen in het zorgen voor opvang voor Smurf. Hoe gaat het met beide meiden? Je schreef een poosje geleden over je ex, die van alles wilde veranderen tov bezoeken van/ aan Smurf, is die storm gaan liggen?
Je hebt inderdaad een hele drukke tijd gehad het afgelopen jaar, fijn dat je wat beter in je vel zit weer! Bedenk maar... het is allemaal hartstikke zwaar geweest, maar je hebt het gered! Geweldig, daar mag je jezelf oneindig veel schouderklopjes voor geven!
Mo: Die kerel is idd, zoals Gayl al zegt, een eikel. Vreselijk zeg, voor jou en ook voor zijn vriendin. Hoe kan hij zichzelf nog aankijken.. jeetje!
Druif; al een jurk kunnen vinden? Is er in Pipstad nog ergens een winkeltje die die dingen verkoopt? Ik zou lekker de pinpas van Druifman meenemen
Gayl; Echt fijn dat je oudste bij je in de buurt gaat wonen! Zal jou inderdaad schelen in het zorgen voor opvang voor Smurf. Hoe gaat het met beide meiden? Je schreef een poosje geleden over je ex, die van alles wilde veranderen tov bezoeken van/ aan Smurf, is die storm gaan liggen?
Je hebt inderdaad een hele drukke tijd gehad het afgelopen jaar, fijn dat je wat beter in je vel zit weer! Bedenk maar... het is allemaal hartstikke zwaar geweest, maar je hebt het gered! Geweldig, daar mag je jezelf oneindig veel schouderklopjes voor geven!
Mo: Die kerel is idd, zoals Gayl al zegt, een eikel. Vreselijk zeg, voor jou en ook voor zijn vriendin. Hoe kan hij zichzelf nog aankijken.. jeetje!
zaterdag 10 januari 2009 om 20:43
Ben ik ook weer eens Nog steeds zorgen om de kat en hij stelt me regelmatig voor een dilemma.. nadat ik met hem naar de dierenarts was gegaan heb ik hem 5 dagen lagen Fortekor (voor zijn hart) toegediend. Maar hij ging toen opeens ipv vooruit, sterk achteruit. Met als dieptepunt vorige week zaterdag: at niets meer en zat bijna onverstoord alleen maar op 1 plek. Daarna heb ik mijn intuitie gevolgd en ben gestopt met Fortekor. Overigens kreeg ik het er bij hem ook absoluut niet meer in. De zondag heb ik een weekenddienst gebeld die alleen voor noodgevallen was. De mevrouw raadde me aan nog eens 1 dag NIET de pil aan de kat te geven, zodat ik echt kon kijken of de kat inderdaad opknapte. En dat was het geval. Hij ging weer eten en werd ook weer wat actiever. Maar nu, precies 1 week later, is ie weer zoals afgelopen zaterdag (het lijkt wel bijna of de dag van de week er iets mee te maken heeft). Hij eet zo goed als niets, heb hem een beetje zien likken aan zijn eten.
De stress rond mijn kat, die me heel dierbaar is, er is geen kat zoals mijn kat was, zo lief en zoveel eigen maniertjes had ie -toen ie gezond was- heeft me in de greep. Ga ik morgen naar de nooddienst als ie nog steeds niet eet of wacht ik tot maandag om weer naar dezelfde dierenarts te gaan die Fortekor voorschreef en aan wie ik moet uitleggen dat ik er mee gestopt ben? Ik weet van beroepsmensen in zulke sectoren dat het hun wel eens in hun ego aan kan tasten dat je hun advies niet opvolgt... dus leuk vind ik dat niet. Maar misschien heeft ie die keer toch mijn kat niet echt goed onderzocht... Mijn kat heeft zeker ademhalingsproblemen, ademt te snel, dat deed ie iets minder aan het begin van de week, maar nu is het heftiger, maar de d.a. stelde toen wel erg snel vast dat het het hart was. Wat is wijsheid nu, kan van de zorgen niet echt helder meer denken (Ik zet dit ook even bij kattentopic). Houd al een paar weken rekening ermee dat mijn kat er niet meer is, haal herinneringen aan hem op, hoe lief ie altijd deed, het was een echte knuffelkat, en daar krijg ik het dan erg te kwaad mee en dan leeft ie weer op... Pff... dat kan een mens aardig opbreken. Daarbij ben ik donderdag keihard gevallen op een spiegelgladde stoep, wat overeind komen uit een stoel en lopen pijnlijk heeft gemaakt..
Zal maar hopen dat het begin van het jaar niet tekenend is voor de rest (dat was het vorig jaar ook niet). ..
Mo: ik had ergens al zo'n idee dat er wat met LZM was, omdat je af en toe schreef over dat ie niet (zo) aan sms-en /bellen deed. Kan soms een signaal zijn dat iemand wat verbergt. Maar wat een k.......!
Geweldig hoe je dit oppakt!
Druif: lastig, kan je ook iets lenen van een schoonzus/nicht oid?
Gayl: wat leuk nieuws voor je!!
Mijn zoon komt af en toe langs, zoals toen de kat erg ziek was. Vandaag had ie geen tijd. Ik heb hem voorgesteld op msn elkaar toe te voegen, maar na overleg met vrienden had ie besloten dat msn geen moeder-zoon ding is, want "geen enkele vriend van hem had zijn moeder op msn" haha. Mailen is wel okee. En hij smst regelmatig. En nu heb ik weer een stapel was, want er is nog geen wasmachine.
Dus je snapt, Gayl, dat ik je benijd met je kind vlakbij!
De stress rond mijn kat, die me heel dierbaar is, er is geen kat zoals mijn kat was, zo lief en zoveel eigen maniertjes had ie -toen ie gezond was- heeft me in de greep. Ga ik morgen naar de nooddienst als ie nog steeds niet eet of wacht ik tot maandag om weer naar dezelfde dierenarts te gaan die Fortekor voorschreef en aan wie ik moet uitleggen dat ik er mee gestopt ben? Ik weet van beroepsmensen in zulke sectoren dat het hun wel eens in hun ego aan kan tasten dat je hun advies niet opvolgt... dus leuk vind ik dat niet. Maar misschien heeft ie die keer toch mijn kat niet echt goed onderzocht... Mijn kat heeft zeker ademhalingsproblemen, ademt te snel, dat deed ie iets minder aan het begin van de week, maar nu is het heftiger, maar de d.a. stelde toen wel erg snel vast dat het het hart was. Wat is wijsheid nu, kan van de zorgen niet echt helder meer denken (Ik zet dit ook even bij kattentopic). Houd al een paar weken rekening ermee dat mijn kat er niet meer is, haal herinneringen aan hem op, hoe lief ie altijd deed, het was een echte knuffelkat, en daar krijg ik het dan erg te kwaad mee en dan leeft ie weer op... Pff... dat kan een mens aardig opbreken. Daarbij ben ik donderdag keihard gevallen op een spiegelgladde stoep, wat overeind komen uit een stoel en lopen pijnlijk heeft gemaakt..
Zal maar hopen dat het begin van het jaar niet tekenend is voor de rest (dat was het vorig jaar ook niet). ..
Mo: ik had ergens al zo'n idee dat er wat met LZM was, omdat je af en toe schreef over dat ie niet (zo) aan sms-en /bellen deed. Kan soms een signaal zijn dat iemand wat verbergt. Maar wat een k.......!
Geweldig hoe je dit oppakt!
Druif: lastig, kan je ook iets lenen van een schoonzus/nicht oid?
Gayl: wat leuk nieuws voor je!!
Mijn zoon komt af en toe langs, zoals toen de kat erg ziek was. Vandaag had ie geen tijd. Ik heb hem voorgesteld op msn elkaar toe te voegen, maar na overleg met vrienden had ie besloten dat msn geen moeder-zoon ding is, want "geen enkele vriend van hem had zijn moeder op msn" haha. Mailen is wel okee. En hij smst regelmatig. En nu heb ik weer een stapel was, want er is nog geen wasmachine.
Dus je snapt, Gayl, dat ik je benijd met je kind vlakbij!