Werk & Studie alle pijlers

wft Vermogen HELP!!!!

04-01-2017 14:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een lange tijd bezig met wft Vermogen voor mijn werk. Ik ben nu voor de 2e keer gezakt, steeds met een fout te veel.

Wie van jullie heeft wft vermogen in 2015 en 2016 behaald en is lief om me een paar dingen uit te leggen? Hier nog mensen met tips/ aantekeningen van een inzage etc?

Mijn dank is groot
Dan is het misschien wel handig om aan te geven waar je hulp/uitleg bij wilt?

Welke opdrachten heb je moeite mee? Welke vraag/vragen had je fout bij het examen?

Ik kan je niet helpen, heb geen WFT, maar misschien wel handig om te melden?
Hoe kan ik je helpen?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
quote:Gatochpoetsen schreef op 04 januari 2017 @ 14:23:

Hoe kan ik je helpen?

Ben je misschien met stakingswinst, lijfrente enz?

Heb je misschien links waar ik kan oefenen
Als je een voorbeeldvraag hebt, denk ik dat ik het je wel uit kan leggen.

Links heb ik niet. Er staan een paar voorbeeldvragen van het CDFD op internet. Voor de rest heb ik geleerd met de stof en de toetsen van D&B (Dukers en...). Op Stuvia kan je ook wat samenvattingen vinden.
quote:Gatochpoetsen schreef op 04 januari 2017 @ 17:35:

Als je een voorbeeldvraag hebt, denk ik dat ik het je wel uit kan leggen.

Links heb ik niet. Er staan een paar voorbeeldvragen van het CDFD op internet. Voor de rest heb ik geleerd met de stof en de toetsen van D&B (Dukers en...). Op Stuvia kan je ook wat samenvattingen vinden.Bedankt voor je reactie. Van CDFD weet ik al. Heb je het in een keer gehaald? Heb je misschien inzage van examen? Heb as vrijdag examen dus zoveel tijd heb ik niet meer.
Ja en nee, geen inzage vragen dus. Weet je wel wat je fout hebt gedaan? Heb je zelf geen inzage gepland? Vrijdag al... Ok tja je wil gewoon antwoorden dus. Die heb ik niet helaas. Succes.
Via lindenhaeghe kan je ook een klassikale les volgen. Vaak krijg je daar wel handige tips en trucs.

Ik kreeg destijds als tip: Bij een meerkeuze vraag waar drie goed zijn en je 2 zeker weet en de derde niet, de derde optie leeg laten.

Die twee die je wel ingevuld hebt krijg je punten voor. Vul je de derde wel in en is deze fout, krijg je geen punten. Ook niet als de andere twee goed zijn.

Het kan net het verschil maken tussen slagen en zakken.

Succes morgen!
Goede tip. Begin ook achterin met de vragen, die leveren het meeste punten op.
Via Lindenhaeghe kun je ook proefexamens krijgen (digitaal). Ik vond die zeer nuttig.
quote:Noesepoes schreef op 05 januari 2017 @ 16:42:

Via lindenhaeghe kan je ook een klassikale les volgen. Vaak krijg je daar wel handige tips en trucs.

Ik kreeg destijds als tip: Bij een meerkeuze vraag waar drie goed zijn en je 2 zeker weet en de derde niet, de derde optie leeg laten.

Die twee die je wel ingevuld hebt krijg je punten voor. Vul je de derde wel in en is deze fout, krijg je geen punten. Ook niet als de andere twee goed zijn.

Het kan net het verschil maken tussen slagen en zakken.

Succes morgen!

Dit klopt niet wat je zegt. Als je het 3e antwoord fout hebt ingevuld, krijg je juist voor dat foute antwoord aftrek van wat het antwoord aan punten waard is.

Dus stel je hebt;

A 0,50 pt

B 0,50 pt

C 0,50 pt

D 0,50 pt

Als de juiste antwoorden A-B zijn zou je dus 1 punt hebben.

En je hebt A-C aangevinkt dan krijg je;

A 0,50, maar omdat je erbij C als fout antwoord hebt gekozen, gaat er weer 0,50 pt af. Eindig je dus met 0 punten. Maar als je dus meer punten hebt bij een vraag bijv. 1,0 en je zou een antwoord (0,50 pt) fout hebben, blijft er nog wel 0,50 over.

Beter een antwoord te weinig dan teveel was de tip die ik kreeg. Ik heb deze week mijn WFT examen gehad inclusief examentraining en ben geslaagd

TO ik raad je ook Lindenhaeghe aan, je kunt daar ook oefenen met vragen en ze leggen ook uit waarom het een ander antwoord had moeten zijn en waar je de bijbehorende theorie opnieuw kunt lezen.
quote:Brownietaart schreef op 06 januari 2017 @ 13:14:

[...]

Dit klopt niet wat je zegt. Als je het 3e antwoord fout hebt ingevuld, krijg je juist voor dat foute antwoord aftrek van wat het antwoord aan punten waard is.

Dus stel je hebt;

A 0,50 pt

B 0,50 pt

C 0,50 pt

D 0,50 pt

Als de juiste antwoorden A-B zijn zou je dus 1 punt hebben.

En je hebt A-C aangevinkt dan krijg je;

A 0,50, maar omdat je erbij C als fout antwoord hebt gekozen, gaat er weer 0,50 pt af. Eindig je dus met 0 punten. Maar als je dus meer punten hebt bij een vraag bijv. 1,0 en je zou een antwoord (0,50 pt) fout hebben, blijft er nog wel 0,50 over.

Beter een antwoord te weinig dan teveel was de tip die ik kreeg. Ik heb deze week mijn WFT examen gehad inclusief examentraining en ben geslaagd

TO ik raad je ook Lindenhaeghe aan, je kunt daar ook oefenen met vragen en ze leggen ook uit waarom het een ander antwoord had moeten zijn en waar je de bijbehorende theorie opnieuw kunt lezen.Gefeliciteerd!! Ik heb net examen afgelegd en helaas gezakt voor de derde keer . Zou ik misschien jouw oefenmateriaal van Lindenhaeghe mogen hebben?
Sara, heb je de (reken)vaardigheden wel onder de knie? Wat is je feedback? Welke onderwerpen gaat het op mis?
quote:Gatochpoetsen schreef op 06 januari 2017 @ 15:05:

Sara, heb je de (reken)vaardigheden wel onder de knie? Wat is je feedback? Welke onderwerpen gaat het op mis?Rekenvaardigheden heb ik wel onder de knie. Ik snap het gewoon niet. Professionele vaardigheden daar gaat het denk ik mis aan
quote:Sarahtje28 schreef op 06 januari 2017 @ 14:52:

[...]

Gefeliciteerd!! Ik heb net examen afgelegd en helaas gezakt voor de derde keer . Zou ik misschien jouw oefenmateriaal van Lindenhaeghe mogen hebben?

Dankjewel!

Van mij mag je, alleen ik weet niet hoeveel je eraan hebt.. Ik heb namelijk de WFT Basis gehaald, maar volgens mij komt daar wel veel van in voor wat bij Vermogen ook gevraagd wordt. Ik heb namelijk ook alles geleerd van de belastingboxen, vermogen berekenen, verzekeringen, heffingskortingen, aandelen, beleggen, kredieten, hypotheken, profielen opstellen, zorgplicht etc. terwijl dat niet gevraagd werd op mijn examen :')

Alle professionele vaardigheden/regels en wetten die in het Vermogen staan, zijn denk ik herhaling van wat er in basis ook staat. Op Lindenhaeghe geven ze van het boek per hoofdstuk samenvattingen, maar als je vooral moeite hebt met dat heb ik nog wel een ander boek in PDF-bestand voor je, waar alles heel uitgebreid in beschreven wordt.
WFT Basis en WFT Vermogen zijn toch echte hele, hele, hele andere opleidingen.

Desondanks gefeliciteerd met het behalen van je diploma.
quote:ThunderassMan schreef op 07 januari 2017 @ 10:58:

WFT Basis en WFT Vermogen zijn toch echte hele, hele, hele andere opleidingen.

Desondanks gefeliciteerd met het behalen van je diploma.Daarom zei ik ook; Ik weet niet hoeveel ze eraan heeft. Maar van dat boek wat ik in PDF-bestand heb, komt wel veel voor van wat in Vermogen ook in theorie gevraagd wordt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2017 16:08
Reden: ivm spam
97.58% gewijzigd
Beste Saraahtje,

Ben je nog geslaagd uiteindelijk?

Heb je wellicht ooit een samenvatting van WFT Vermogen gemaakt of gedownload?

Groet van Rob
-
piepp wijzigde dit bericht op 11-02-2018 20:29
Reden: Bericht van een jaar geleden
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven