Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
In de draad Oudere vrouern, vervolg, staan inmiddels ook een aantal kleuradvies tips
quote:

@Anna Suzanna

Als je net die vraag ook via onze site hebt gesteld, heb je inmiddels een antwoord. Als jij dat niet was, dan moet ik het antwoord hier schuldig blijven, maar je mag me wel bellen. Ik vind het lastig om op zo'n openbaar forum aan te bevelen, omdat ik lang niet alle consultants ken. Daar komt ook nog bij dat ik Bestuurslid ben van de onlangs opgerichte Vereniging van Image Professionals en dus eigenlijk uberhaupt geen voorkeuren moet uitspreken (behalve uiteraard voor mijn eigen bureau).:$ :$ Hoi

Ja ik ben dat :) Bedankt voor je reaktie.
Ik geloof niet dat de kleuren die bij je passen iets statisch is.

Ikzelf heb donkerbruin haar donkerbruine ogen en een lichte huid (een chatarina zeta jones type). In de winter lijk ik erg bleek met een wit truitje terwijl ik er in de zomer super uit zie met wit, ivm gebruinde huid.

Ook als ik mijn haar verf. dan passen andere kleuren beter bij dan normaal.
@Superstar23

Als ik daar nu op zou reageren wordt het een welles nietes discussie. Blijf denken wat je wilt, maar als je het echt wilt weten laat je dan door een goede kleuradviseur testen en je zult dan zelf zien dat je je mening moet bijstellen.
quote:

@Superstar23

Als ik daar nu op zou reageren wordt het een welles nietes discussie. Blijf denken wat je wilt, maar als je het echt wilt weten laat je dan door een goede kleuradviseur testen en je zult dan zelf zien dat je je mening moet bijstellen. 

Wat een rare reactie: 'blijf denken wat je wilt'. Maar het zal wel te maken hebben met bepaalde belangen die jij hebt, anders was je inhoudelijk wel ingegegaan op mijn vraag/idee.

Dat van dat het niet iets statisch is zie ik gewoon ook om mij heen.

Waarschijnlijk calculeren kleurenexperts dit soort dingen in. Maar iemand kan in de zomer bepaalde kleuren beter verdragen dan in de winter.

En bepaalde kleuren in combinatie met een andere haarkleur laten mensen er anders uitzien.
Kijk iemand die een lentetype is kan er met oranje haar en een oranje lippenstift misschien best leuk uit zien maar het gaat er niet om om er 'best leuk' of "ook wel leuk" uit te zien het gaat er juist om dat je er op je best uitziet. Wanneer jij tevreden bent met "ook wel leuk'' of ''best wel leuk'' prima toch. Moet je helemaal zelf weten.

Voor iedereen die er op zijn/haar best uit wil zien en echt wil stralen raad ik een kleurenanalyse aan.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Hoi, ik heb een afspraak gemaakt voor een kleurenanalyse in Haarlem, 6 april kan ik al terecht:). Ik ben erg benieuwd, ik denk dat ik al aardig op de goede weg zit wat kleuren  betreft, omdat ik ook al wat boeken heb doorspit over dit onderwerp.

Maar tot 6 april koop ik iig geen kleren meer:P
@Superstar23. Wat is er mis mee dat ik iedereen het recht op een eigen mening gun; daar is niets raars aan  lijkt mij.

Hier op het forum schriftelijk argumenten uitwisselen werkt niet, omdat hier de verschillen in (on)geschikte kleuren voor iemand zichtbaar gemaakt kunnen worden. Gevolg zou zijn dat jij bij je mening blijft en ik ook; een zinloze welles nietes discussie dus. Graag ga ik inhoudelijk in op jouw visie, maar dat kan dus helaas niet hier..
quote:

@Superstar23. Wat is er mis mee dat ik iedereen het recht op een eigen mening gun; daar is niets raars aan  lijkt mij.

Hier op het forum schriftelijk argumenten uitwisselen werkt niet, omdat hier de verschillen in (on)geschikte kleuren voor iemand zichtbaar gemaakt kunnen worden. Gevolg zou zijn dat jij bij je mening blijft en ik ook; een zinloze welles nietes discussie dus. Graag ga ik inhoudelijk in op jouw visie, maar dat kan dus helaas niet hier..

In mijn opinie is een forum er juist om ideeen en meningen uit te wisselen. Je hoeft je gelijk er niet te halen maar je kan wel aangeven waarop je mening is gebaseerd. Mijn reacties waren in ieder geval niet aanvallend bedoeld.

Ik geloof ook wel dat bepaalde kleuren de een beter staan dan de ander. Maar de kleuren die iemand kan dragen kan verschillen bijvoorbeeld door zomer/winter.

De reden dat ik dit zeg is omdat ik 2 maal een kleurenanalyse heb laten doen waarbij er dus heel verschillende kleuren uitkwamen uit de beide analyses. Bij de een was ik een herfsttype en bij de ander een wintertype. Ik heb een oosterse achtergrond en die schijnen vaak een wintertype te zijn. Maar wat ik nu echt ben???
@Superstar23

Het maakt niet uit of het winter of zomer is; de kleuren die bij je kleurtype behoren gelden voor je hele leven, zomer en winter.

Ja en het is helaas waar, net zoals in veel andere beroepen, dat niet iedere kleurconsulent een goede kleurconsulent is. Je bent 2x bent getest, 1 x warm (herfst) en 1 x koel (winter) en dat zijn 2 echt heeeeel verschillende types. De herfst is mooi met ton sur ton warme kleuren, de winter komt pas tot leven met contrast. Nu ik weet dat je al 2 x bent getest begrijp ik beter waarom je tot je uitspraken kwam en die van mij in twijfel trok.

Om je te kunnen zeggen welk type je wel bent moet ik je zien en kleurtesten kunnen doen. Wie weet gaat dat nog eens gebeuren.
Superstar, ja ik begrijp je nu ook beter. Het is ook heel verwarrend dan.

Bijna 10 jaar lang heb ik gedacht dat ik een lentetype was en daarna opnieuw laten doen en was ik een wintertype. :?

Ik was nog steeds niet overtuigd en ben uiteindelijk toch naar Haarlem gegaan. Ik bleek toch een wintertype. Met deze keer als verschil dat ik het zelf ook zag, dus echt overtuigd was en er een einde aan de twijfel kwam.

Een hele periode heb ik alleen maar spijkergoed en wat wit/zwarte kleding (die achteraf wel bij me bleken te passen) gedragen omdat ik gewoon niet meer wist welke kleuren ik moest kiezen.

Ik hoop voor jou dat je uiteindelijk ook jouw goede kleuren vindt en er net zo opgelucht en blij mee zult zijn als dat ik nu ben.
Afgelopen week heb ik de kleurenanalyse laten doen ijn Haarlem. Het was

erg leuk. Ik heb er wel het een en ander van opgestoken. Ik ben een

licht zomertype. Bepaalde kleuren droeg ik al wel maar toch zijn er

nieuwe kleuren of combinaties van kleuren geadviseerd. Het is echt een

aanrader!! Het kost wel wat maar je steekt er altijd iets van op. Ook

qua make-up gaven ze tips. En ik ga een nieuwe bril kopen, eentje in de

juiste kleur.:)

Ciara
Hoi ciara,

wat toevallig! Ik ben van de week ook geweest in Haarlem:) Ik vond het echt heel leuk, ik kwam binnen met de verwachting dat ik een warm lentetype was (tja, al wat vooronderzoek gedaan:P) en het klopte, gelukkig!

Ik ben daarna lekker in Haarlem gaan winkelen en heb een paar kledingstukken gekocht in de juiste kleuren en ik moet zeggen: het winkelt een stuk prettiger! Zeker als je alleen winkelt en niemand kan vragen hoe het je staat.

Nu ben ik eigenlijk (ik geef toe, een beetje lastig tijdens het viva-forummen) mijn kast aan het opruimen en alles waarvan ik al mijn twijfels had gaat lekker uit mijn kast.
Heeft er iemand ervaring met het bedrijf "verbeter uw imago" uit Dinteloord.

Ik zoek een goed bureau in de omgeving Roosendaal en Rotterdam.

Groetjes Daffy
Ik ben deze week ook in Haarlem geweest voor een stijladvies,ook heel leuk.

Als je een kleuradvies hebt gehad,valt het je pas op hoeveel verkeerde adviezen er in de winkel worden gegeven.

Fijn dat je nu zelf weet wat je het beste staat.

Moest er veel uit je kleerkast,Jolan 104:D?
Het is deze week wel druk geweest in Haarlem met viva-forummers! Hoe is het stijladvies je bevallen, marat?

Ik had eind vorig jaar dit boek al gelezen: Kleding genoeg van Merel van 't wout (geloof ik). En daaruit had ik al afgeleid dat ik een lentetype was, dus ik had de afgelopen tijd al wat kleren in de juiste kleuren gekocht.  Daarom was ik ook erg blij dat ik het goed had, maar al het roze, lichtblauw en zwart/ wit heb ik een ander plekje gegeven, wel jammer ik dacht dat roze en lichtblauw ook wel kleuren voor mij waren, maar nu weet ik het: absoluut niet dus!!

Binnenkort maar weer even winkelen, tja helaas het is noodzakelijk :P
Nou dat is grappig: zoveel viva-forummers allemaal in 1 week naar Haarlem. Ze hebben het druk gehad met ons.:D

Mij staan roze en lichtblauw wel goed maar de combinatie zwart-wit

niet. En ik dacht dat het best kon maar toen ik daar in de spiegel keek

zag ik dan het me heel hard maakte. Nu lekker gaan shoppen. Ik heb er

zin in. Ik heb al wat nieuwe make-up gekocht. Een paars oogpotlood en

grijze mascara. Staat fantastisch!!

Jullie ook veel plezier met shoppen.

Ciara
Ik had al eens het boek De Pocketstylist gelezen en daar staan ook goede adviezen in.

Ik ben een "atletisch "type; recht,schouders breder dan de heupen en erg lange slanke benen(bijna 1 m bij 1.83 in totaal).

In totaal ook slank.

Ik had het idee dat wijde broeken mij mooier zouden staan,maar dat is niet zo.

Rechte en strakke broeken en iets getailleerde jasjes(niet te kort),staan mij het mooist.

Omdat ik een recht type ben moet ik het ook recht en simpel houden!

Dus op naar Armani!:P.

En ik moet niet te veel versiering aanbrengen,contrast wel(ik ben een helder wintertype).

Ik heb een truitje met borduursels en als je kritisch bent is glad toch mooier.

Maar in huis zou ik dan ook alles strak en "winters" moeten hebben,maar dat is helemaal niet zo.
Johan heb je al enig idee wanneer jullie item in life and cooking komt?

Ik zit nu te kijken maar zie ook niks in de vooraankondiging staan.

Hoop maar dat ik jullie niet gemist heb want ik kijk niet zo vaak naar dat programma. (zeker niet een hele uitzending)
Hoi Jasmine,Ik denk dat Johan het wel gemist heeft, want die is lekker op vakantie ;)Maar het was dus wel gisteren, zag ik. Ik zapte er toevallig langs...
hallo wie weet een goed adres in limburg?Heb al naaar haarlem gemaild en die wisten geen adres in limburg .Eigenlijk heb ik niet echt vel zin om 2.5 uur heen en terug moeten te reizen naar haarlem.Dus wie kan me helpen?
Lila, als ik jou was zou ik echt naar Haarlem gaan. Het is er hartstikke leuk.

En professioneel. Ik ben vanuit Friesland 3 uur onder weg geweest met de trein (en 3 uur terug) en het was echt de moeite waard, ik zou het zo weer doen. Haarlem is sowieso een erg leuke stad, dus dan maak je er toch een dagje uit van?
Oh Jolan, dank je wel voor je antwoord, jammer dat ik het toch gemist heb.
Ook ik wil een kleurenanalyse laten doen. Ik woon in het noorden. Heeft iemand hier ervaring met een bureau in het Noorden? Lekker dichtbij huis is leuk, maar als ik moet kiezen tussen goed en dichtbij, dan kies is wel voor goed...

Tips zijn dus welkom!
In Groningen heb je Blossom. Dit spreekt mij wel aan, maar dus geen idee of het goed is.... Op en neer naar Haarlem vind ik ook vrij ver, maar als het echt zoveel meer de moeite waard is dan zo'n bureau, dan moet het maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven