Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
dank je marat zal ze dinsdag bij het winkelen eens uitproberen die groentinten.

zal wel wennen zijn maar wel leuk eens iets anders.
@caafje0310

Ik zou je niet adviseren op deze manier voor jezelf te bepalen welk type je bent. Sowieso kan iemand met donkerbruine haar ook iets anders zijn dan een winter of herfst type. Dat is het mooie van de kleursystemen waarbij er niet met alleen de 4 seizoenen wordt gewerkt, maar op basis van (natuurlijke) haarkleur daarbinnen nog eens 3 types onderscheiden worden.

Basis voor je uiteindelijke type is je huidtype, ben je warm of koel. In een aantal gevallen kun je daar een goede indicatie vvan krijgen door de vraag te beantwoorden:

Je gaat binnenkort een kerstboom optuigen en MOET KIEZEN TUSSEN ZILVEREN OF GOUDEN BALLEN; welke kies je zilver (koel) of goud (warm).

Benm benieuwd wat je kiest
Hallo allemaal,

Nu ik merk dat er toch veel dames zijn die geintereseerd zijn in de geheimen van kleur,misschien wel leuk om topics te maken hierover ?

Johan je komt proffesioneel over, denk voor je tips,,maar ik denk warm/koel/helder/licht hm, jaargetijden dus,en dan verdeelt in deze types kom ik uit op 12 maanden.

Kijk je toch in welke maand je geboren bent ??? mei voor mij,(LICHTE LENTE of ben ik abuis??

Diana
Er is geen relatie tussen je geboortedatum en je kleurtype.

De theorie is ontdekt door Johannus Itten en valt ruwweg in 2 constateringen van hem te verdelen.

Hij gaf les aan schilders en ontdekte dat iemand werkstukken maakt in kleuren die te herleiden zijn naar de uiterlijke kenmerken in je gezicht (ogen, haar en huid).

Ten 2e ontdekte hij dat iedereen werkstukken maakt in een bepaalde kleurharmonie die je (met enige fantasie) terug kan vinden in de 4 seizoenen van de natuur (lente, zomer, herfst en winter).

Als je kleren in kleuren draagt (of je haar laat verven in een kleur) die in harmonie zijn met de uiterlijke kenmerken in je gezicht, zie je er op je best uit.

Om dat te bereiken is het van belang dat je met licht haar, lichte kleuren draagt, met midden kleur haar middenkleuren en met donker haar donkere kleuren. Om je ogen optimaal te laten stralen is het vervolgens van belang dat je weer aansluiting zoekt bij je ogen. Zijn die helder, dan kan je met gemak felle kleuren dragen, zijn ze rustig/mat, dan ben je op je mooist met rustige/gedempte kleuren. Tot zover valt het allemaal zelf te beredeneren en heb je ons in principe niet nodig. Het belanagrijkste is echter je huid; is die warm of koel en dat kan je niet op het blote oog vaststellen; daarvoor heb je deskundige hulp nodig.

De lente en herfsttypes hebben een warme huid, de zomer en de winter hebben een koele huid. Binnen ons bureau worden de vier seizoenen nog een keer onderverdeelt in 3 lentes, 3 zomers, 3 herfsten en 3 winters, het meest uitgebreide en betrouwbare systeem ter wereld.

Mijn advies: als je je ooit laat testen, doe dat dan in elk geval ergens waar men dit systeem ook hanteert.
Met die laatste zin van Johan ben ik het heel erg eens!

Ik heb me nl 3 maal laten testen. De eerste keer bij een kies-je-kleur-mevrouw en die hield me voor een lentetype.

Dat heb ik dus bijna 10 jaar gedacht. Maar ik was er steeds niet blij mee, met mijn haarkleur kon ik het niet vinden, het pakte steeds anders dan verwacht, goudblond werd altijd oranje en de kledingkleuren; ik was er niet blij mee.

In de loop van de jaren droeg ik alleen nog maar spijkergoed en wit/zwarte kleuren, ik wist het gewoon niet meer.

Uiteindelijk heb ik haar opgebeld, verhaal gedaan en mocht ik weer komen.

Ik bleek een wintertype! Dus totaal anders.

Ik kreeg een soort flexakleurenwaaier mee en dat was het.

Maar het aantal kleuren was nog enorm, ik merkte dat sommige kleuren uit die kleurenwaaier me toch minder goed stonden dan andere.

Er kwam een topic op dit forum en ik besloot mee te gaan naar Haarlem, dezelfde mensen waar Johan het ook over heeft.

Het is zo fijn om binnen de 4 verschillende kleurtypen nog weer 3 subgroepen te hebben. Eindelijk vond ik de kleuren die echt bij me passen!

De uitleg was perfect en ik draag weer kleur!  Heb mijn kledingstijl veranderd en ik voel me daardoor heel anders. Het gevoel dat ik eindelijk mezelf gevonden heb, de buitenkant klopt nu met de binnenkant.

Wanneer je zo'n kleuradvies laat doen, doe het dan meteen goed. Ga niet zoals ik eerst deed naar een mevrouw die denkt dat ze er verstand van heeft omdat ze een cursus via het LOI gevolgd heeft of een praktijkdag ergens gehad heeft.

Doe het direkt in 1 keer goed en ga naar een professioneel bureau toe.

Dat bespaart je een hoop gedoe en onzekerheid.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
He hallo!

Als ik al die reacties van iedereen hier lees, krijg ik ook echt zin om een kleurenanalyse te laten doen. Vaak krijg ik van mensen de vraag of ik ziek ben en zo bleek zie, terwijl ik me gewoon goed voel. Met sommige kleren aan (qua kleur dan) voel ik mezelf ook echt saai. Tijd voor verandering dus ...

Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam. Nou zag ik dat er iemand in Nieuwerkerk was geweest bij The Looks. Gebruiken zij ook die methode die hierboven genoemd wordt?? Dus 3 lente types, 3 zomer types ed. Ik ben heel benieuwd! Want Nieuwerkerk is natuurlijk een stuk dichterbij als Haarlem... Maar ik wil wel iets wat goed is. Iemand advies??
Jasmine staat niet op onze loonlijst, maar ik ben wel heeeel blij met haar reactie; ik zit gewoon te blozen achter mijn scherm en zal onze consultants de complimenten van Jasmine zeler doorgeven.

Laat je ook niet in de maling nemen met testjes zoals de Robijn kleurtest die laatst op het RTL4 forum stond bij live en cooking en geloof niets van de nonsens die ze verkopen bij de modepolitie en soortgelijke programma's.

Wij hebben het druk zat en zitten echt niet om werk verlegen, maar willen wel graag dat mensen die in ons vak geintersseerd zijn het beste advies krijgen.

Vandaar dat ik elders in de beauty-draad van dit VIVA forum vandaag een stukje theorie geplaatst; daarmee kun je voor jezelf al 2 van de 3 elementen vaststellen die maken welke type je bent.

Het belangrijkste onderdeel van de test (warm of koel) kan ik geen advies over geven zonder je getest te hebben. Nou, eentje dan; als je sproetjes hebt, heb je vrijwel zeker een warme huid (lente of herst).
Een van onze free-lancers, [verwijderd, wegens privacy en reclame ],  heeft een eigen studio in Zoetermeer. bewerkt door moderator,
Goede Morgen lieve mensen,

Als eerste,mijn dank aan johan.

Door het lezen van deze topic(s),...............heb ik mijn groeiende onzekerheid,de kop in kunnen drukken,hahahah hoe??

Ben voor mijn kast gaan zitten,en heel bewust met jullie tips gaan passen.

Wat ik in mijn kast aan "verkeerde kleuren "had wow.

Er hangt nu een zielig pakketje van zo,n tien centimeter aan kleding,waarvan de hoofdkeuren zijn  creme/ roze/zalm/lichtblauw.En ik voel me er een stuk beter in.

Ook mijn  eewige bordeaurode duster(waarmee ik s,morgens in de spiegel keek) een geweldige gooi in de komozak gegeven.Vervangen door een vrolijk auqablauw gestreept huispak,heeeeeeeel erg bedankt voor de uitleg.

De donkere zwaardere kleuren voor mijn palet durf ik nog niet aan maar er is weer hoop,hahaha.

Ik ga dit nu ook toepassen op de make up die ik heb.

Liefs diana
Sorry van je kleding, maar je moet maar zo denken, beter ten halve gekeerd dan de rest van je leven gedwaald
Hallo Diaan,

Wij hadden de ochtendjassen kunnen ruilen!:P.

Ik de bordeau-rode en jij mijn oranje jas:D.

Het spreekt mij wel aan die indeling in kleurtypes bij B Kwadraat,misscien dat ik het ook wel laat doen.

Ik vind die Flexa-kleurkaart ook niet alles.
hoi!

Ik wil binnenkort ook eens een kleurenadvies gaan doen en heb zitten googlen om een goed adres te vinden in het noorden van het land, maar kan het niet goed vinden. Heeft iemand een adres voor me?

groetjes
@ rivier

In 2006 gaan wij op diverse locaties in het lanf starten met franchise vestigingen.

De planning voor de stad Groningen is september 2006 :):)
Up!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik zit er ook over na te denken om er eentje te laten doen.

Maar weet iemand nog een goed adres in het oosten van het land?
Het is wel niet helemaal in het Oosten van het land: maar ik heb 3 weken terug een kleuren -en makeup analyse laten doen door een mevrouw uit Wezep. (bij Zwolle) Ze komt bij je aan huis.

Ik vond het ontzettend leuk, en heb ook de kleurenwaaier besteld. Hopelijk krijg ik op deze manier wat meer lol in het shoppen!!
Ik zie op internet ook een bedrijf in amersfoort dat dit soort dingen doet. www.stijladvies.com

Heeft iemand hier al ervaring mee?? Is voordeliger dan imageproof.
@ozziegirl

Vergelijk aub de systemen die men hanteert, hoeveel adviezen men heeft gegeven en de kwaliteit van het kleurenboekje dat je meekrijgt.

Prijzen liggen overal dicht bij elkaar; 10 of 20 euro meer of minder is niet het besliscriterium zou ik denken, 1 miskoop minder in je kast en je hebt een duurder advies ruimschoots terug verdient.
Als ik kijk naar de analyse zelf, dan zijn er enkelen die wel goedkoper zijn (wel gezocht, maar helaas niet gevonden in het oosten)

Maar dan staat er wel apart bij vermeld dat voor € X,- je een kleurenpalet erbij kunt kopen. Al met al kom je dan toch weer duurder uit dan zoals bij enkele anderen waarbij dit er volgens mij bij in zit....;)

Voor zover ik begreep zit er ook weer verschil in of je een kleurenpalet krijgt met stofjes of met 'verf'. Wie heeft hier ervaring mee en welke is prettiger?
Met stof vind ik het beste,je kleren zijn tenslotte ook van stof.

Dat is dus veel beter vergelijken.

Op een flexakaart staan alle kleuren die bij een bepaald type passen.

Mij is bij een eerdere analyse gezegd ,dat ik voor de zomer wel uit de lichte kleuren kan kiezen,maar dat is dus niet waar vanwege mijn donkere haar.

Ik heb geen lichte kleuren aangeschaft omdat ik ze niet mooi vind staan.
@Johan van Eijck

Zou je hier een foto van een van jullie kleurenwaaiers kunnen plaatsen, zodat ik kan zien hoe jullie kleurenwaaier er uit ziet?

en zijn er op het moment nog kortingsacties voor jullie bureau, zo ja, welk?
Oh ja, en Johan? Hoeveel kleuren zitten er in jullie kleurenpalet (zoals samengesteld voor iemand)?
Ik ben zelf 25 en zoek eigenlijk een beetje een hippe/jonge vrouw van rond de 30 die de analyse doet. Iemand die zich sexy en vrouwelijk kleed, zodat ik nog wat van haar kan leren :P!! Heb het niet zo op vrouwen die altijd in pak lopen (een keertje mag best - ik heb zelf ook 3 mooie pakken) en houd al he-le-maal niet van vrouwen met sjawltje, blegh! Zo stijfjes!! Maar het gaat er natuurlijk vooral om dat iemand je een goed kleur- en stijladvies kan geven. Al is het wel mooi megenomen als degene die het advies geeft qua stijl een voorbeeld kan zijn :D.

Heeft iemand hier ervaring met:

1. Stijladvies?

2. The Looks in Niewerkerk a/d IJssel?

3. ImageProof in Haarlem?
@Cherry 80,

Er zitten 48 echte lapjes stof in onze kleurenboekjes en wij hebben 24 van die boekjes; 12 voor vrouwen en 12 voor mannen. Hoe ik hier een afbeelding geplaatst kan krijgen moet ik even uitzoeken, maar er staat ook wel zo'n afbeelding op onze site.

Kortingsactie momenteel niet; binnenkort een aktie via de site van Life & Cooking. Zaterdag a.s. hebben we in onze studio opnames en die worden waarschijnlijk 9 april a.s. uitgezonden. Kijk tegen die tijd maar op de site van Life & Cooking
quote: 

Vandaar dat ik elders in de beauty-draad van dit VIVA forum vandaag een stukje theorie geplaatst; daarmee kun je voor jezelf al 2 van de 3 elementen vaststellen die maken welke type je bent.

Beste Johan, waar heb je dit dan geplaatst? Heb ff gezocht maar kon t niet vinden... misschien heb ik dan toch een iets sterkere oogafwijking dan -7,50 :(. Vind t errug interessant namelijk. Leuk kado-idee voor mn vriendinnetje trouwens. Ga gelijk ff op de website kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven