Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Ja, ik heb me er al in verdiept. Maar de uitvoering laat hier nog even op zich wachten;)
Ja Miku dat was ook heel raar. We waren wel al overgestapt op hyves, dus ik had wel al foto's gezien. Maar dan is het nog zooooooo vreemd. En dan kwamen ze die eerste keer ook nog eens allemaal bij mij thuis. Was wel grappig, want we hebben het later nog wel eens gehad over ons verwachtingspatroon en dan blijkt dat zelfs al heb je een foto van iemand gezien, dat iedereen dan nog zoooo anders is in het echt. Het grappige was ook dat we allemaal dachten dat we op een gegeven moment misschien wel niets meer te vertellen hadden. Maar laten we nou allemaal heel grote kletsmajoors zijn Aan een middag samen hebben we echt niet genoeg haha!
@ Evi82,

Heb je mij vandaag niet gezien dan in de supermarkt, ik maar zwaaien en zwaaien.

@ Jammie,

Leuk idee van die tabel. Zet ons er ook maar in. Ik ben 28 en mijn oudste is bijna 6. Ik geef meestal al aan dat hij al 6 is, want over 2 maanden wordt hij 6. En mijn dochter is bijna 3, dus zet er alvast maar 3 in en de jongste is bijna 16 maanden.

@ Eendje,

Wat een vreemde actie zeg van dat ziekenhuis, je wordt gewoon werkelijk afgescheept, zou ik echt niet pikken &^%@*!... . Wel fijn dat ze zo goed vooruit gegaan is, toppie!
Ik ga morgen even iedereen in de tabel zetten, nu naar mijn bedje.

Miku, spannend je eigen webwinkel. Ik heb een webwinkel met kinderkleding gehad en dat is onzettend veel werk. Vooral doordat de collectie natuurlijk veel wisselend dus je bent erg veel tijd kwijt met het fotograferen van de kelding en plaatsen op de site. Heb bijhouden van de site zal voor je veel minder werk zijn. Leuk dat je zo creatief bent.

Ik schrijf ook op Hyves (begonnen op Viva, via MSN naar Hyves) met een groepje vanaf mijn 2e zwangerschap dus dat is nu al ruim 4 jaar. We hebben elkaar een keer ontmoet maar wonen verspreid door heel Nederland dus vaker is nog niet gelukt.

Robijntje, ik dacht dat je altijd 7 dagen bedenktijd had dus volgens mij kun je er nog gewoon onderuit maar ik weet het niet zeker. Anders meteen weer opzeggen, heb je waarschijnlijk wel een opzegtermijn maar dat is meestal 2 maanden.

Welterusten, tot morgen.
Evi, jij ook al zo'n mooie avater. Ik moet ook maar aan de slag denk ik.
NaamLeeftijdKinderenEvi26Zoon (29-01-07)Miku35Dochter (?-9-07)Eendtje?Broer (2,5), Zusje (6 maanden)Robijntje?Zoon (6 jr), Dochter (3), ? (16 maanden)Liubi?Zoon (?-11-07)Jammie39Thomas (6-10-03), Wouter (24-4-05), Job (11-11-07)
Jammie, wat een mooie tabel! En inderdaad nu moet je ook een nieuwe avatar maken. Alhoewel, ik vind die van jou hartstikke leuk hoor hihi!

Robijntje, ik denk niet dat je er nog onderuit kunt. Legitimatie is m.i. meer om ervoor te zorgen dat iemand anders niet op jouw naam een abonnement afsluit. En de bedenktijd waar Jammie het over heeft, is niet standaard. Dat zou in de overeenkomst moeten staan. Als dat erin staat kun je je daar natuurlijk op beroepen, maar anders vrees ik dat je eraan vast zit. Je zou natuurlijk wel aan kunnen geven dat je over het hoofd had gezien dat je kinderen die niet van jezelf zijn niet bij hen onder kunt brengen, dus dat het abonnement dan geen zin voor je heeft. Wie weet kunnen ze wel een uitzondering maken en mag je die kindjes ook gewoon meenemen?
Wat leuk is dat om zo'n avatar te maken. Misschien moet ik hem straks weer aanpassen want ik ga zo naar de kapper voor een knip en verfbeurtje.

Gisteren is Job voor het eerst geknipt bij de kapper. Echt een drama, hij bleef totaal niet stil zitten. Ik moest hem in de houtgreep houden en koekjes voeren. De achterkant en de zijkanten werden erg lang maar de voorkant totaal niet dus nu heeft hij een lekker kort koppie. Erg stoer met (baby) gel erin.
Haha Jammie veel plezier!

Wat grappig trouwens, klinkt heel herkenbaar vwb Job. Evi-mannetje is 22 december voor het eerst geknipt. Ook omdat hij een matje had. De achterkant was erg lang en aan de zijkanten kwam het over z'n oren. Maar Evi-mannetje bleef dan wel rustig zitten haha!

Ik ga zo schaatsen! Het is prachtig winterweer of niet dan!
quote:Robijntje80 schreef op 08 januari 2009 @ 21:59:

Nou ik moest vandaag met mijn oudste kijken bij een fitnesschool waar ze ook zwemles gaven, omdat ik mijn zoon op zwemles wil doen. Nu is het zo dat ik een lidmaatschap moest aan nemen voor mijzelf en voor zoonlief dat kost 81¤ per maand en kunnen wij gebruik maken van alle faciliteiten (behalve zwemles) dat komt er nog apart bij en dat kost 37,50¤. .Dus in totaal per maand zijn wij dan 118,50¤ per mand kwijt. Ik dacht nou dat is wel handig, kan ik meteen lekker fitnessen als hij gaat zwemmen. En mijn andere kinderen konden dan daar in kinderland blijven. Dus ik heb getekend.

Maar kom later thuis en lees in het informatieboekje dat ik meegekregen had dat het natuurlijk alleen voor je eigen kinderen geldt die gebruik willen maken van kinderland. En omdat ik gastouder ben en elke dag wel 1 of 2 oppaskinderen heb, ben ik genoodzaakt om hun mee te nemen. Maar hun kunnen dan natuurlijk geen gebruik maken van kinderland. Dus dat betekent dat ik zelf ook geen gebruik kan maken van het fitnessen, dus vind het dan wel weggegooid geld.

Zo maar even een vraagje... wat vinden de ouders op wiens kinderen je past ervan dat jij wil gaan fitnessen terwijl je hun kinderen in een of andere ballenbak onderbrengt?
Dit is al uitgebreid besproken in een ander topic Laura, klik op het vergrootglas, lees en huiver.
Laura, ik zou het daar eerlijk gezegd niet mee eens zijn. Toen zoonlief hier nog naar het kdv ging moest ik tekenen voor speciale activiteiten. Vind ik ook niet meer dan normaal, dat dat zo werkt. Lijkt me dat je met een gastouder helemaal duidelijke afspraken moet maken over hoe of wat. Heb de discussie verder niet gevolgd, maar als ik mijn kind bij een gastouder onder zou brengen zou ik verwachten dat de gastouder zelf voor mijn kind zou zorgen.
Hmmm zie dat mij helemaal niets gevraagd werd. Niet goed gelezen, heb ik wel vaker last van

Hier vanmiddag geschaatst. Was echt leuk! Grote Evi-man op de fiets. Dat gaat gelukkig goed, kan hij z'n spieren weer een beetje trainen. En kleine Evi-man dik in gepakt voorop de fiets. En zo hebben ze me samen aangemoedigd hihi! Nu kleine Evi-man even een flesje geven en dan is het tijd voor hem om naar bed te gaan.

Jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Jammie leuke avatar ook!

Hier niet veel plannen voor de komende dagen dus lekker rustig! Goed weekend vast.
Hier ook geen grote plannen voor het weekend. Manlief werkt vandaag dus ik ben alleen met 3 kids en dan doe ik meestal niet zoveel. Schaatsen vind ik een beetje zielig voor Job, die moet dan maar in de kinderwagen blijven zitten kijken.

Bedankt voor de reactie Zusenzo, dat is inderdaad in een ander topic al besproken.
Jammie, wat zie je er leuk uit inderdaad Hoe is je haar eigenlijk geworden? Inderdaad een beetje lastig he schaatsen met zo'n kleintje erbij. Ik ben gisteren wel gaan schaatsen, maar toen kon grote Evi-man met kleine Evi-man op de fiets.

Morgen ga ik met een vriendin en Evi-mannetje lekker een stuk wandelen en misschien ook nog wel even schaatsen.

Fijn weekend allemaal.
Hoe is het allemaal. Hier op zich goed, alleen hebben we weinig slaap 's nachts omdat zusje haar eerste tandje krijgt:( Ze heeft er echt last van (en wij dus ook ) Overdag is ze ook uit haar ritme. En ik was net zo blij dat we sinds 2 weken een redelijk vast ritme hadden overdag Vrijdag hebben we haar haar eerste hapjes gegeven. Ze vond het interessant maar er bleef niet veel binnen. Zaterdag al iets beter en zondag rijstepap gedaan, dat was vooral een kliederboel. Door haar tandje vind ze eten ook nog niet zo volgens mij, ach komt wel.

Verder lekker op het ijs geweest zaterdag en zondag. Zonder schaatsen, maar dat maakt me niet zo uit. Het ijs kraakte trouwens aardig en dat vond ik doodeng. Stond binnen 10 seconden op de kant, broertje meeslepend

Broertje is gelukkig weer wat liever, de draakjes fase is weer even voorbij gelukkig

Doeg!
Vervelend als ze zoveel last hebben van de tandjes. Mijn kinderen hebben er alledrie weinig last van gehad. Die hadden zo ineens 3 tanden erbij. Leuk he die eerst hapjes. Mijn oudsten kregen ook weinig binnen maar bij Job ging het meteen goed (vanaf 4 maanden al). Maar dat is ook echt een vreetzakje (nog steeds!). Fijn he, ik ben twee en ik zeg nee fase. Helaas blijft die nog heel lang....

Wij zijn ook even op het ijs geweest. Wouter heeft wel even geschaatst. Manlief en ik niet. We hadden twee sleeen mee. Job op eentje in de voetenzak van de kinderwagen en de andere twee op de andere. Ze vonden het wel leuk allemaal.

Job zat als een worstje in die zak, alleen zijn hoofdje stak eruit met een heel koud rood neusje maar hij moets wel lachen, vooral als we hard gingen.
Hoi Dames,

Heb inmiddels de directeur gesproken van het sportcentrum waar mijn zoontje dus zou gaan zwemmen. Hij heeft het lidmaatschap per direct beëindigd. Hij begreep mijn situatie en omdat ik inderdaad nog geen kopie van een geldig identiteitsbewijs kon ik er nog vanaf zien.

Afgelopen dagen heb ik veel nagedacht en heb ik alle reacties hier van alle moeders op mij in laten werken.Heb er zelfs nachten van wakker gelegen. Het was idd niet goed van mij om dat te denken. Maar ben de laatste tijd zo chaotisch in mijn hoofd met vanalles regelen(niet alleen de zwemlessen van zoonlief) Dat ik dus te impuslief een beslissing nam. En het deed mij pijn dat er werd gezegd dat ik een slechte gastouder ben. Want buiten dat om ben ik goed voor mijn oppaskindjes, ik behandel ze als mijn eigen kinderen.

Dus ik ben tot de conclusie gekomen dat het idd dom was om van mij te denken dat ik de oppaskinderen mee kon nemen naar Kinderland. Ik zat meer in mijn hoofd van, oh geweldig een kinderland voor de kids, dat vinden ze waarschijnlijk hartstikke leuk. Er was ook vanalles in die ruimte aan speelgoed, knutselhoekje etc. Dus mijn enthousiasme was zo groot dat ik eigenlijk vergat van dat ik het niet kan maken om daar mijn oppaskinderen onder te brengen voor een uurtje.

Het was niet zozeer dat ik perse wilde gaan fitnessen. Maar omdat ik een beetje de kosten er wilde uithalen dacht ik als mijn zoontje ondertussen aan het zwemmen was dat ik in dat uurtje wel kon gaan fitnessen. Maar omdat ik die dag 1 oppaskindje heb kan dat niet. Ik heb idd de verantwoordelijkheid over de kinderen. Ik had ze wel mee kunnen nemen naar zwemles, dat is opzich geen probleem. Het is tenslotte maar een uurtje per week. Maar doordat ik dus zelf veranwoordelijk ben voor het opvangen van mijn oppaskindje kon ik dus geen gebruik maken van hun faciliteiten. Wat dus betekende dat ik dus 118¤ kwijt was voor alleen zwemmen en dat werd mij toch iets teveel. Het spijt mij dat ik veel ouders een negatief beeld heb gegeven over gastouders.

Heb inmiddels een ander zwembad gevonden, daar geven ze priveles. Daar kon mijn zoon per direct beginnen. Alleen het kon alleen nog op de zaterdagochtend. In eerst instantie had ik dit liever niet omdat zoonlief om het weekend naar zijn vader gaat. Maar heb dit inmiddels met zijn vader besproken en hij ging ermee akkoord, want hij vindt zwemles toch belangrijk. Dus nu is het gelukkig zo geregeld dat onze zoon de komende tijd meteen na zwemles na zijn vader gaat.
Fijn Ronijntje, dat je er nog onderuit kon komen en dat je zoontje toch zwemles heeft.

Laten we de hele discussie verder maar vergeten, je bent al genoeg onder vuur genomen, lijkt mij zo.
Robijntje, fijn dat het allemaal weer op zijn pootjes terecht is gekomen. Toen ik je verhaal vorige week las had ik zo'n gevoel van 'die heeft waarschijnlijk in haar enthousiasme wat dingen over het hoofd gezien'.

Natuurlijk is het klote voor je dat je op het forum zoveel over je heen hebt gekregen (kan me ook voorstellen dat je er wakker van hebt gelegen), maar het heeft je iig wel weer even op scherp gezet.

Gastouderen is een serieuze (parttime) baan en niet iets dat je er zomaar even bij doet. Maar ik geloof je meteen als je zegt dat je goed bent voor je oppaskindjes, net zoals voor je eigen kinderen.
Goeiemiddag!

We zijn terug uit het ziekenhuis. Kindlief werd in het ziekenhuis opgenomen vanwege hoge koorts. En bij een baby van 9 weken nemen ze liever het zekere voor het onzekere. We moesten 2 nachtjes blijven maar we zijn weer terug.

Ik moet nog steeds een keer helemaal bijlezen. Hoop dat zo snel mogelijk te doen.

Voor de tabel: ben 26 en mijn zoontje is van november 2008
Sjezus Liubi wat zullen jullie geschrokken zijn!! Hoe gaat het nu met 'm?

Eendtje, ja die tanden hé. Het gaat hier nu weer. Maar met die vierde kies, pff heeft ze wel last van gehad hoor. Tanden niet zo, maar kiezen die doorkwamen waren echt pijnlijk. Dat boekje trouwens dat je me aangeraden hebt, dat heb ik dit weekend in één adem uitgelezen. Erg nuttig. Nogmaals bedankt voor de tip!
Jeetje Liubi, hoe is het nu? Wat had hij?

Mooi Miku, ik heb het zelf nog niet gelezen: nu nog geen tijd om te beginnen voor mezelf, dus stel dat boekje even uit anders wil ik meteen aan de slag:)

Iemand nog tips tegen de pijn bij de tandjes? Ik heb chamodent, maar zou paracetomol helpen voor 's nachts? Ze heeft geen koorts, dus twijfel of ik dat mag geven.
Dentinox, Eendtje, daar zweren we bij. Dat verdooft de pijn meteen. Chamodent werkte hier niet. Nu smeren we Dentinox op de pijnlijke plek en dat biedt bijna meteen verlichting. En een (koele) bijtring heeft het hier heel lang goed gedaan.

Paracetamol bij erge kies/tandpijn mag je wel geven hoor. Hier heb ik het één keer gedaan, omdat ze het echt ondanks de Dentinox bleef uitschreeuwen van de pijn. Ze had toen twee kiezen die tegelijk doorkwamen. Dat hielp haar iig om de nacht rustig te slapen.
anoniem_42650 wijzigde dit bericht op 12-01-2009 19:00
Reden: aanvulling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven