Zooo onzeker nog steeds

12-01-2009 17:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ik heb dit onderwerp al eerder aangekaart en ook anderen maar toch graag nogmaals jullie mening, helpt mij om een beslissing te kunnen nemen. Mijn vriend en ik wonen nu 2 jaar samen in zijn koophuis, hij wil er niet weg terwijl ik graag samen iets wil opbouwen. Toen vroeg ik of we vanaf een bepaald punt (en vastzetten dat alles wat hij opgebouwd heeft van hem is) het huis op beider naam kunnen zetten. dat wil hij dus niet, en hij vindt hetniets met de relatie te maken hebben. Ik heb ook nog eenzoontje (co-ouderschap), hij zegt je kan hem beter hier laten wonen full-time met om het weekend bij zijn vader. Dat wil mijn zoon ook graag (12 jaar) maar ik durf het niet aan,omdat ik altijd zo op straat gezet kanworden. Alleen is niet zo erg, maar met een kind wel. Nu heeft mijn zoon nog steeds zijn vader omdat weco-ouderschap hebben. Heb ik nu teveel eisen? Het gaat me niet eens om het geld, want echt meerwaarde zit er niet in, ivm aanbouwen en best hoge hypotheek maar meer het principe.

Het is ook omdat hij 42 is, nog nooit heeft samengewoond en niet echt rekening kan houden. Bv. vorige week zou hij gewoon thuis zijn tegen een uur of zeven, maar komt hij om half negen zonder iets te zeggen (is al vaker gebeurd), maar hij vindt dat hij geen meldplicht heeft en dat het triest is als hij moet bellen. Ik vind dat de normaalste zaak van de wereld, al is het maar een half uur.

Reageer ik nu te overdreven???
Hij is duidelijk in wat hij wil. De vraag is of je dit kunt accepteren of dat je je conclusies mag trekken.
Helemaal eens met Sensy.
Ja Sensy dat is wel zo, maar verder is hij wel erg lief hoor en ik hou ontzettend veel van hem en hij ook van mij, dat is wel zo, maar deze dingen.... Ik word er onzeker van, ben dat normaal nooit.
Als onzekerheid het probleem is, dan werk je daar toch aan?

Ergens kan ik me jouw gevoel wel voorstellen. Het lijkt mij ook fijner om samen iets nieuws op te bouwen met een partner maar als ik iemand tref voor wie het allemaal niet zo hoeft dan zal ik me erbij neer moeten leggen of mijn conclusies trekken.

Onzekerheid zoekt altijd een perfecte situatie om naar boven te komen. Als ik alleen ben dan voel ik me ook niet onzeker. Maar in bepaalde situaties weer wel. Wil niet zeggen dat ik niet onzeker ben maar dat het alleen naar boven komt als er aanleiding voor is.

Verder vind ik het goed van je dat je realistisch bent vwb de woonsituatie. Je mag aan jezelf en aan je kind denken en als je nu al rekening houdt met wellicht op straat komen te staan dan overdrijf je niet maar kom je voor jezelf op. Als het gaat om huisvesting en financien zou ik mijn gezond verstand laten spreken en niet mijn verliefde gevoelens.
Ik kan me zijn standpunt wel goed voorstellen. Zelf heb ik ook 'n eigen huis en zie om mij heen vele relaties sneuvelen. Ik zou mijn huis dus ook niet op 't spel zetten voor 'n relatie, hoe gek ik ook op zo'n man zou zijn.
ja, aan 1 kant snap ik het ook wel, maar ik heb ook schepen achter me verbrand omdat hij hier niet weg wilde. Ik had eindelijk kans op een huis, maar we hebben toch besloten bij hem samen te wonen, mede omdat hij ook zei dat het huis niet belangrijk was en dat hij ook samen met mij wel iets wilde kopen als we iets zagen.Maar achteraf is dit niet echt zo, vandaar dat ik op een gegeven moment samen iets wilde opbouwen. pfff, moeilijk hoor.
Ik zou iig zorgen dat ik bij een woningbouwvereniging ingeschreven stond voor het geval dat en zorgen voor wat geld achter de hand mocht je om wat voor reden dan ook op straat gezet worden.

En na 2 jaar samenwonen kan hij nog steeds geen rekening houden met jou?
Hij vindt het geen rekening houden, maar normaal om later thuis te komen zonder iets te zeggen.Als het 10 uur zou worden dan zou hij bellen, maar eerder vindt hij overdreven. Maar dat komt denk ikecht omdat hij wel relaties heeft gehad maar niet heeft samengewoond, is toch anders.
Als hij dat na 2 jaar samenwonen nog niet snapt zou ik dat eerder egoïstisch noemen..
En als je dan uitlegt dat jij het gewoon heel prettig zou vinden als je even belt als hij, ik zeg wat, een half uur uitloopt? Dat is toch een kleine moeite. En als ik van iemand houd, zou ik die kleine moeite zo nemen. Ook al zie ik er zelf het nut niet van in.

Daarnaast vind ik het wel een beetje raar dat hij eerst wel met jou samen een huis wilt kopen, maar later niet. En dan wil hij ook niet dat jullie samen eigenaar zijn van het huis waar jullie dan nu in wonen. Ik snap jouw gevoel wel: alsof hij niet helemaal voor je kiest. En ik zou er ook heel onzeker van worden en goed gaan nadenken of ik dit wil voor de rest van mijn leven. Ik mag hopen dat je qua woonruimte wel iets achter de hand hebt, zoals een inschrijving bij een woningbouwvereniging of familie/vrienden waar je terecht zou kunnen?
anoniem_51602 wijzigde dit bericht op 12-01-2009 18:05
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Hij vindt het triest, en noemt het een meldplicht, ja ik weet het ook niet. Ik zeg altijd dat het de normaalste zaak van de wereld is en vraag het eens aan vrienden, maar dan zegt hij dat hij daar niets mee te maken heeft, hij doet en denkt wat hij vindt dat goed is. Ook met het huis, er is geen discussie over mogelijk, wordt gelijk als aanval beschouwd en dat het toch nooit goed is, enz.
O.. nou, gezellig..
Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging?

Zo niet dan zou ik dat zo snel mogelijk doen..
haha ja klinkt leuk he. Ik word ontzettend emotioneel en hij ijskoud. snap het ook niet. maar het is niet altijd zo hoor
..
Ja, kitty je hebt gelijk, misschien moet ik dat doen,maar dat is nu minder makkelijk dan 2 jaar geleden, heb ook in dit huis geinvesteerd. ook met spullen en zo, spaargeld bijna op
Ik zou iig toch maar zorgen dat ik bij de woningbouw ingeschreven stond als ik hou was en geen spaargeld meer in zijn huis steken.

Die spullen die jij betaald hebt staan die op jou naam of sta je met niks op straat samen met je kind als meneer dat beter uitkomt?
quote:Mistyan schreef op 12 januari 2009 @ 17:58:

Hij vindt het geen rekening houden, maar normaal om later thuis te komen zonder iets te zeggen.Als het 10 uur zou worden dan zou hij bellen, maar eerder vindt hij overdreven. Maar dat komt denk ikecht omdat hij wel relaties heeft gehad maar niet heeft samengewoond, is toch anders.Sorry, maar het is niet normaal om niet even te bellen als je later thuis komt. En wel of niet eerder hebben samengewoond heeft er niets mee te maken. Ik heb nog nooit samengewoond, altijd gelat, maar als ik met mijn vriend heb afgesproken en het wordt wat later, bel ik altijd. En omgekeerd idem dito. Dat heet rekening houden met elkaar en is in een relatie heel normaal.
quote:Mistyan schreef op 12 januari 2009 @ 17:53:

ja, aan 1 kant snap ik het ook wel, maar ik heb ook schepen achter me verbrand omdat hij hier niet weg wilde. Ik had eindelijk kans op een huis, maar we hebben toch besloten bij hem samen te wonen, mede omdat hij ook zei dat het huis niet belangrijk was en dat hij ook samen met mij wel iets wilde kopen als we iets zagen.Maar achteraf is dit niet echt zo, vandaar dat ik op een gegeven moment samen iets wilde opbouwen. pfff, moeilijk hoor.Kun je niet tot dat hij er aan toe is om samen een huis te kopen, eenzelfde bedrag als hij aan de hypotheek besteed zelf van je salaris op een spaarrekening zetten? Dan heb je een mooi startkapitaal voor jullie huis straks, of, als het misloopt, dan heb je een bedrag achter de hand om voor jezelf weer op te starten.
..
Ik denk niet dat je hier uit gaat komen.

Hij wilde niet weg uit zijn huis en dus ben jij bij hem gaan wonen.

Dat jij schepen achter je verbrand hebt, zoals je zelf zegt, en bij hem bent gaan wonen is jouw keus geweest. Het betekent niet dat je hem zover kunt krijgen hetzelfde te doen.

Jij wilt niet het risico lopen op straat te komen staan als de relatie eindigt, en dat kan ik me ook wel voorstellen, maar anders is HIJ degene die op straat komt te staan. Er kan er namelijk altijd maar eentje blijven wonen als het misgaat.

Hij heeft destijds voor dit huis gekozen, waarschijnlijk nog voordat jullie een relatie hadden, ik kan me voorstellen dat hij niet het risico wil lopen het kwijt te raken door het op beider naam te laten zetten.

Niet bellen als hij later thuiskomt vind ik iets heel anders. Als je samenwoont lijkt het mij inderdaad de normaalste zaak van de wereld om dat even te laten weten. Valt voor mij onder gewoon rekening met elkaar houden. Dat hij dat ziet als 'meldplicht' vind ik een rare instelling.
..
quote:Mistyan schreef op 12 januari 2009 @ 17:58:

Hij vindt het geen rekening houden, maar normaal om later thuis te komen zonder iets te zeggen.Als het 10 uur zou worden dan zou hij bellen, maar eerder vindt hij overdreven. Maar dat komt denk ikecht omdat hij wel relaties heeft gehad maar niet heeft samengewoond, is toch anders.

Als hij weet dat jij met eten zit te wachten zou ik 't ook wel prettig vinden als ie zou bellen. Als hij toch al op de zaak of waar dan ook zou eten, dan maakt 't natuurlijk niet zoveel uit als ie 'n half uurtje later dan gepland komt. Ligt dus 'n beetje aan de omstandigheden wat ik zou verwachten.

Overigens ben ik zelf wel erg voor lat-relaties: beiden je eigen veiligheid van je eigen huis, zodat je daar op terug kunt vallen als de relatie mislukt.
Nou, dat later bellen was een gewone dag en niet als hij al later zou komen, is meer een idee van hem dat hij het raar vindt om te bellen.Enwat het huis betreft,ik hoorvan mensen om me heen dat ze dat op een bepaald moment gaan doen, uit zichzelf aanbieden en bij hem is dus niet zo. Ik betaal in principe alle boodschappen, de vakanties en de weekendjes weg en natuurlijk mijn auto alle extra dingen eigenlijk, hij alleen het huis, dus vindt hij dat hij er recht op heeft, maar ik heb uiteindelijk minder over per maand. weinig over om te sparen spullen in huis heb ik ook bijna allemaal gekocht, heb hem zelfs een paar keer duizend euro geleend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven