Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
@Nathalie

Sorry Nathalie, we waren een weekje bij een klant in Eindhoven aan het werk. Dank voor je leuke reactie.

Via je weblog komen nu ook mensen op onze site; leuk stuk had je daar ook over je consult geschreven. Hoe is het met de kilo's?
Zo, ik ben vandaag naar Haarlem geweest!

En ik kan het iedereen aanraden (en dat is echt niet omdat Johan van Eijck hier zelf ook komt...)! Leuke, lieve mensen die alle tijd voor je nemen. Veel informatie gekregen en dus ook veel geleerd, maar ik denk wel dat ik het nu zelf goed kan toepassen. Ook tips gekregen voor als ik ga solliciteren, later als ik groot ben. ;) En het grappige is dat ik op de terugweg in de trein al allerlei mensen tegenkwam waarvan ik dacht: 'jammer, die kleur...'. Morgen lekker de stad in om wat nieuwe kledingstukken en make-up in te slaan!

Ik ga de komende tijd wat pogingen wagen om mijn vriend ook zover te krijgen dat hij een kleurenanalyse gaat doen....

Johan, Ada, maar vooral Simon & Marleen; heel erg bedankt voor jullie goede adviezen en de leuke middag.
@meisje85

Dank voor je leuke reactie; ik print hem even uit en geef hem morgen aan Simon en Marleen.
Hoi meisje85. Fijn dat het zo goed bevallen is, het is het geld zeker waard als ik alle verhalen hier lees. Ik kan niet wachten tot het eindedlijk 26 juni is 

Veel plezier met shoppen morgen!!
@koekjemonsterr

Misschien heb ik 4 en/of 10 mei een plekje vrij. Bel morgen even na 15.00 uur, dan weet ik het definitief :):)
Nou koekiemonsterrr, 4 mei zou wel ineens héél snel zijn! Leuk, ik hoop 't voor je.
Haha ik voel mezelf nu echt een vervelende doordrammer. En ik moet zeggen dat ik ook wel redelijk ongeduldig ben.  Maar ik kan nu wel volgende week donderdag terecht :D En dan heb ik toevallig ook geen colleges dus ik ben helemaal gelukkig.
Leuk zeg, veel plezier! (Doe ze de groeten. )

Ik ben vandaag dus de stad ingegaan. Wat make-up gekocht, wat truitjes en schoenen (ook belangrijk, toch?!). Het is heel makkelijk winkelen op deze manier, je verdoet geen tijd meer met uren in rekken rondsnuffelen. Je kan alle 'verkeerde kleuren' links laten liggen en dat is in mijn geval op dit moment erg veel omdat ik een herfsttype bleek te zijn en dus maar beter geen pasteltinten en wit e.d. kan dragen. Dus nu wordt het nog goed zoeken naar 'mijn' kleuren, maar ik verwacht wel dat dat in de herfst beter zal gaan.
Mijn geld zal er inderdaad ook had doorheen gaan als ik zo makkelijk kan winkelen. Nu sta ik eindeloos te twijfelen welke kleur ik moet nemen en straks loop ik recht op de rekken af die ik moet hebben.

Ben je blij met 'jou' kleuren? En had je veel verkeerde kledingstukken?

En Johan, nog bedankt. Ik heb echt heel blij dat ik volgende week al terecht kan.
Fijn dat je al zo snet terecht kunt,Koekiemonster.

Laat je weten wat voor type je bent?

Ik koop juist minder(na verloop van tijd:P),want de kleren passen onderling beter bij elkaar.
quote:

Ben je blij met 'jou' kleuren? En had je veel verkeerde kledingstukken?

Ja, ik ben wel blij met mijn kleuren, het zijn kleuren die ik zelf ook zou kiezen (of al koos). Over het algemeen deed ik het al heel aardig, in de herfst en winter alleen veel beter dan in de andere maanden. In die zomermaanden wilde ik nog wel eens vallen voor bepaalde kleuren die ik gewoon leuk vind, maar die me niet echt flatteerden.
@koekimonsterrr

Heb je je voicemail vanochtend al afgeluisrd ???? :):)
Is er nog een liefhebber voor 8 mei vanaf 14.00 uur?
Is het je bevallen,Koekiemonster?
quote:Is er nog een liefhebber voor 8 mei vanaf 14.00 uur?

Krijg ik dan last-minute korting :D.

Nee hoor, Johan, dit is een grapje. Ik kan echt niet.
@georghia

Ja, natuurlijk had je die gekregen, jammer dat je niet kan. Gaan we lekker in de zon zitten ;) :P
Koekiemonster, hoe was het? Wat voor type ben je? Ben je inmiddels druk aan het shoppen?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
hey allemaal! Ik ben nog niet geweest. Donderdag is de dag voor mij :D Vandaag kon ik niet en het plekje dat vorige week vrij kwam kon toch niet doorgaan. Maar dat geeft niet want nu kan ik donderdag. En ik heb er hartstikke veel zin in. Ik laat weten hoe het was.
Zo ik ben terug Haarlem. Ik ben een licht lentetype.

Mijn moeder heeft altijd al geroepen dat ik een lentetypje ben omdat zij dat zelf ook is. Maar zij heeft hele felle blauwe ogen en de mijn zijn grijsblauw dus ik was er niet zo zeker van dat ze gelijk had. Wel wist ik dat ik sowieso geen winter- of herfstype ben.

Ik ben in ieder geval blij dat ik nu eindelijk weet welke kleuren me leuk staan. Al was het winkelen nog niet makkelijk vandaag en ik heb alleen 2 hempjes van de h&m gekocht. Ik dacht nog steeds "zou dit wel kunnen" toen ik een rood jurkje met witte stipjes aanpaste.

Ik vraag me nog wel 1 ding af. Nu heb ik (donker)blond haar en ik hou het voorlpoig ook daarbij. Maar is rood nou een kleur die ik absoluut niet moet doen? We zouden vandaag ook nog even kijken naar haarkleuren maar dat zijn we toen toch weer vergeten.
Ik wil nog even zeggen dat ik het iedereen aan zou raden om een kleurenanalyse te doen
Zitten er veel kleuren in je palet die je mooi vindt,Koekiemonster?

Ik heb heel veel rood,maar daar loop ik in een boog omheen.

Cylaam en paars vind ik wel mooi.

En zwart/wit ook wel.

Wat zijn jouw basiskleuren?

Anders stuur ze je nog een mail met de vraaag over het rode haar.

Ik heb toen ook een rode en blonde pruik op gezet: vreselijk!!

Dus voor mij alleen donkerbruin.
@koekiemonsterrr

Fijn te lezen dat ook jij het bij ons naar je zin hebt gehad; jammer dat ik je niet kon ontmoeten, maar mijn collega's Simon en Lorenzo hebben de honeurs dus goed waargenomen.

Ik zal ze je vraag doorgeven, maar je kan ze ook rustig zelf even bellen; het nummer staat in je kleurenboekje
@koekiemonsterrr

Heb Ada maar even geraadpleegd omdat Simon en Lorenzo nog moeilijk te bereiken waren.

Niet rood dus, als je verft dan (goud-)blond

Succes er mee
Oke dan hou ik het gewoon bij goudblond en zal ik mijn moeder nog een keer vertellen dat zij (ook lentetypje) haar haar niet meer rood verft.:)

@ marat. Ik ben heel blij met de kleuren uit mijn palet. Het is alleen jammer dat wit niet mooi staat, dat was echt mijn favoriete kleur in de zomer. Nu houd ik het toch maar maar frisse groen- en warme blauwtinten. En er zitten perzikkleurtjes in mijn palet. Die had ik niet veel maar daar heb ik vandaag wat armbanden e.d. van gekocht. Heel leuk. En mijn basiskleuren zijn een beetje kaki-achtig. ook wel een soort bruin/grijs als ik het goed zie. Maar zwart en andere donkere kleuren kan ik dus beter niet doen. En nu moet ik heel nodig een nieuw jasje want die is mosgroen met donkerpaars en wat bruin is. Helemaal niet geschikt voor mij blijkt.

Let jij er nog veel op marat? Ondanks dat je niet van rood houd
@koekiemonsterrr

Schrale troost wellicht, maar Simon en Lorenzo zullen je vast en zeker verteld hebben dat spierwit voor geen van de 12 kleurpaletten geschikt is. Spierwit kan alleen mooi zijn voor wintertypes en dan ook nog maar hooguit in kleine oppervlaktes .

Wat dat betreft slaan de modegoeroes dit seizoen wel heel erg de plank mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven