Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
quote:

Nou nee, laat maar. Mijn 'vriendinnenvraag' kwam eigenlijk meer voort uit het feit dat ik geregeld iets onderneem met vijf vriendinnen en er eigenlijk toch al aan zat te denken om dat eens met een kleuradvies te combineren.

Na overleg gisteravond hebben we besloten dat te gaan doen, maar niet in Haarlem.

Overigens: je kunt dit topic zo ongeveer beter laten hernoemen tot: hoe maak ik een afspraak met B-kwadraat? :D

Een gratis afspraak lijkt en is vast heel leuk, maar is er uiteindelijk toch op gericht op klantwerving. Want je hoort, zoals ik het nu lees, veel over kleuradvies en welke problemen slecht kleurgebruik oplevert, maar kríjgt uiteindelijk zelf geen kleuradvies. Moet je toch nog een keertje terug. Oeps, .... ontmaskerd. :P:P
Maarja, wat verwacht je dan van zo'n gratis afspraak? Het blijft toch een onderneming en het zou dan tamelijk zinloos zijn om bij die gratis afspraak alle vrouwen te voorzien van een kleurenadvies, want dan kan je wel gelijk stoppen met je bedrijf. Ik vind het dus niet meer dan logisch. Jammer dat zo'n gratis afspraak nu toch een negatieve lading krijgt.
quote:Maarja, wat verwacht je dan van zo'n gratis afspraak? Het blijft toch een onderneming en het zou dan tamelijk zinloos zijn om bij die gratis afspraak alle vrouwen te voorzien van een kleurenadvies, want dan kan je wel gelijk stoppen met je bedrijf. Ik vind het dus niet meer dan logisch. Jammer dat zo'n gratis afspraak nu toch een negatieve lading krijgt.

O, maar dat begrijp ik wel. Ik heb zelf ook een bedrijf. Ik denk alleen niet dat je de fout moet maken dat de gratis afspraak al je 'kleurproblemen' op gaat lossen. Als je dus evengoed voor een kleuradvies wilt, kunt je dat beter gelijk doen. Wil je alleen de sfeer proeven, en wat informatie opdoen, dan is het natuurlijk een prima gelegenheid.

Alleen brengt Johan het als een soort 'goede daad', terwijl het eigenlijk een soort marketingmanoeuvre is. Hetgeen hij ook ruiterlijk toegeeft. En dat vind ik sportief.
Om iedere schijn te vermijden dat ik op dit forum vooral schrijf om klanten te werven het volgende:

- de particuliere markt is hooguit 5% van onze klanten; wij zijn een opleidingsadviesbureau dat in de zakelijke markt opereert

- natuurlijk vind ik het leuk als een Viva forum deelneemster de moeite neemt om bij ons langs te komen voor een kleuradvies, maar als ik op dit forum zou verschijnen uit puur zakelijke overwegingen, had ik Georgiah gevraagd of ze niet nog meer vriendinnen had die mee willen komen

- de belangrijkste reden om hier te posten is, dat ons vak in Nederland (nog) onvoldoende bekendheid geniet terwijl het zowel mannen als vrouwen zoveel voordelen kan opleveren.

Ik schrijf hier ook met een dubbele pet zoals een aantal van jullie vast al gemerkt hebben. Ik ben mede oprichter en Bestuurslid van de in januari 2006 opgerichte beroepsvereniging voor Image Professionals. Mijn taak in dat Bestuur is PR en ledenwerving. Ik heb op dit forum dus ook al diverse keren namen van collega's elders in ons land genoemd waar je ook prima een kleuradvies kan krijgen. Ik vind het dus prima dat Gergiah naar een collega gaat; ik hoop alleen dat het een goeie is, want zoals in ieder vak heb je ook in ons vak professionals en amateurs.

Juist om te vermijden dat er meer mensen mijn bijdragen of zo'n gratis aanbod op dit forum in het verkeerde kader plaatsen leek het mij verstandig om toch nog even wat dieper op de postings van Georgiah in te gaan.
quote:

@Ama en alle andere twijfelaars

Misschien vinden jullie het leuk als ik ergens in zomermaanden op een avond een gratis presentatie voor geinteresseerde bezoekers aan deze draad organiseer. Ik denk dan met namen aan diegenen die hier reageren en om welke reden dan ook gewoon even niet het geld hebben om zo'n kleuradvies te laten doen.

In circa 1,5 uur leer je dan een heleboel over hoe een goede kleurenanalyse wordt verricht en wat de effecten zijn van goed en verkeerd kleurgebruik. Geen individueel kleuradvies dus, maar wel een heeeel stuk wijzer.

In onze studio kunnen we 15-20 personen ontvangen; laat maar eens horen wat jullie er van vinden. Ik hanteer gewoon het principe wie het eerst komt ......  Misschien komt het door het warme weer, maar gelet op het geringe aantal reacties is hier vrijwel geen belangstelling voor. Klopt dat?
Hoi Johan,ik wil je nog bedanken voor de gegevens van de leverancier van de lippenstift.:)

En het is inderdaad veel te warm om achter de pc te zitten.ga zo weer in de tuin zitten.

Groetjes
nou, ik heb best belangstelling; overtuig me ervan dat helemaal wit eigenlijk niet zo mooi is....(vandaag een witte jurk en witte sandalen aan)
quote:nou, ik heb best belangstelling; overtuig me ervan dat helemaal wit eigenlijk niet zo mooi is....(vandaag een witte jurk en witte sandalen aan)Dat gaat vast en zeker lukken tijdens die presentatie .

Ik wacht nog even tot eind deze week of er voldoende belangstelling is.
Heeft iemand hier ervaring met het stijl en kleurenadviesbureau in Sneek?

Ik zoek een goed bedrijf in noord Nederland, ervaringen van andere bureau's uit het Noorden zijn ook welkom.

TK (die zichzelf deze winter op een compleet nieuwe garderobe gaat tracteren en voordien misschien naar zo'n  bureau wil)
Tk, zeker wanneer je een compleet nieuwe garderobe wilt aanschaffen zou ik eerst naar een kleurenadviesburo gaan, die kosten haal je er zeker weer uit en het shoppen wordt dan ook een stuk leuker!

Ik ben wel vanuit jouw stad naar Haarlem gereisd en vond dat echt de moeite waard om te doen.

Zoek in ieder geval een bedrijf dat niet alleen werkt met de 4 seizoenskleuren maar daarin ook nog weer onderscheid maakt anders krijg je veel te veel kleuren die je ook allemaal nog niet even goed staan.

Veel succes!

En misschien weet Johan nog een goed bedrijf hier in Friesland.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Hi Jasmine,

Ja, die kleuren onderverdeling (hmm, wat drut ik mij weer lekker beroerd uit ;)) daar ben ik erg benieuwd naar. Ooit zo'n gratis consultje op een beurs gehad: volgens die dame kon ik alleen maar wit en blauw dragen. Nu staan die kleuren mij inderdaad goed, maar alleen maar wit en blauw is wel erg saai!

Ik zoek echt iets in het noorden, heb een paar mensen om mij heen verzameld die ook willen en we hebben geen zin in een lange reis. Liever een uitgebreider consult voor die tijd :-).

tk
Ja alleen maar wit en blauw gaat snel vervelen.  Lijkt me ook niet echt kloppen zo'n advies van alleen maar wit en blauw.

Ik hoop dat anderen nog iets voor je weten. ja eerder in dit topic schreef Johan iets over iemand die naar Groningen komt misschien is dat wat?
Leuk trouwens dat jullie dit met een aantal mensen willen gaan doen, dat is erg gezellig en heel mooi dat je het dan gelijk bij elkaar kunt zien!
Groningen zou zeker wat zijn, zal effe googelen.... all round kleurstudio zit er en ik zie dat "style color" ook consulentes in het Noorden heeft. Benieuwd of er mensen zijn met ervaringen hier?
quote:Groningen zou zeker wat zijn, zal effe googelen.... all round kleurstudio zit er en ik zie dat "style color" ook consulentes in het Noorden heeft. Benieuwd of er mensen zijn met ervaringen hier?Simon Enuma start in augustus met zijn eigen bedrijf in Groningen en is door ons opgeleid; 0614305673
Het is heel leuk om je meer bewust te worden van het effect van kleuren. Het geeft een extra dimensie.

Als jullie kans zien om naar Haarlem te gaan zou ik zeker  gebruik maken van het aanbod dat er ligt.
Ik woon in het uiterste Zuiden van het land, dus ben ik op zoek naar iemand of een bureau dat zoiets doet in Maastricht en omstreken of Belgïe. Wie kan mij verder helpen?
quote:Ik woon in het uiterste Zuiden van het land, dus ben ik op zoek naar iemand of een bureau dat zoiets doet in Maastricht en omstreken of Belgïe. Wie kan mij verder helpen?Kort na de zomer gaan we op de site van de Verening voor Image Professionals (VIP) onze leden vermelden, met een doorlink mogelijkheid naar de sites van onze leden.

Nog even geduld en dan worden dit soort vragen opgelost.

Op dit moment is er alleen een startpagina in de lucht; die zou je al vast bij je favoriten kunnen invoeren www.imageprofessionals.nl
Ah dank, dan zal ik morgen die meneer Simon gelijk bellen. Nu tijd voor mijn schoonheidsslaapje.

tk
Ik heb deze draad vanaf het begin met veel belangstelling meegelezen. Zelf wil ik in de toekomst nog een analyse laten doen, maar ik ben er met behulp van verschillende boeken al aardig achter onder welk seizoen ik val. Ik bemerk wel een verandering: namelijk meer complimenten als ik "mijn" kleuren draag en opmerking over vermoeidheid als ik de verkeerde kleuren aanheb. Ik ben eengedempt zomertype. Heb niet zoveel contrast in mijn uiterlijk (vrij neutraal haar en geen donkere wenkbrauwen). Mij staan warme tinten helemaal niet. Koele kleuren juist weer wel, maar dan moet er wel een soort grijstoon inzitten.

Ik heb best veel zwart in mijn kast en ik ga het steeds minder mooi vinden bij mezelf. Ik draag veel kleren niet meer nu ik weet dat ik er ook beter uit kan zien. Hebben jullie dat ook?

Tot slot valt het mij op dat ik nu ook meer op anderen let in welk seizoen zij zitten. Dat is echt een beetje automatisme geworden.
Hoi Madiken,

Ik heb dat ook. Sinds ik een kleurenanalyse heb laten doen in Haarlem

draag ik bepaalde kledingstukken niet meer. Ik ben een lichte zomer. In

mijn kledingkast hangen meerdere dingen die ik niet meer aan doe omdat

ze mijn kleur niet zijn zoals zwarte dingen of oranje. Zo heb ik bv een

heel mooi zwart jasje maar als ik die aan doe denk ik ook: ik kan er

beter uitzien met iets in de juiste kleur. Maar inmiddels heb ik ook

veel kleding in de goede kleuren dus er is genoeg te kiezen. Het leuke

vind ik ook dat die kleuren die in mijn boekje zitten ook goed met

elkaar te combineren zijn. Ik kan het echt iedereen aanraden zo'n

analyse!

Ciara

Ik kijk nu ook vaak welke kleurtypes mensen zijn. Veel vriendinnen dragen verkeerde kleuren>Ik zal daar alleen niet veel opmerkingen over maken want als zij dat leuk vinden, wie ben ik om daar wat van te zeggen. Maar mijn blonde vriendje draagt veel zwart en daar zeg ik wel wat van, het helpt alleen niet :D 

Wat mij trowuens opvalt in dit topic is dat iedereen vind dat alle goede kleuren zo goed bij elkaar passen. Volgens mij ben ik de enige die dat niet heeft. Maar misschien komt het ook omdat ik van veel kleur hou en dus veel groen, koraalkleuren en warmblauw draag (ben trouwens een licht lentetype), en die vind ik onderling toch niet leuk passen.
Madiken; ben benieuwd welke boeken jij over dit onderwerp hebt gevonden, ik heb n beetje gezocht maar tot nu toe niets gevonden. Groetjes
quote:Madiken; ben benieuwd welke boeken jij over dit onderwerp hebt gevonden, ik heb n beetje gezocht maar tot nu toe niets gevonden. GroetjesWe hebben een literatuurlijst met ISBN nrs op onze ImageProof site staan
quote:

quote: Sterra reageerde

Madiken; ben benieuwd welke boeken jij over dit onderwerp hebt gevonden, ik heb n beetje gezocht maar tot nu toe niets gevonden. Groetjes We hebben een literatuurlijst met ISBN nrs op onze ImageProof site staan

Hé toevallig, Voor & Na van Mary Spillane heb ik nu op mijn leestafel liggen. Overigens verder een duidelijke uitleg over jullie activiteiten, Johan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven