Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
@ Katelien

Vooral ben ik benieuwd of ik nu een warm of een koud type ben.

Als je zo lekkere enthousiast schrijft over een kleurrijk Oerol, kun je m.i. nooit een koud type, hooguit koel ;);)

Ik verf m'n (donkerblonde) haren meestal vrij blond, maar als het te goudachtig wordt vind ik het niet mooi staan. Dat zou toch kunnen duiden op het koele huidtype?

Daar kan het inderdaad op duiden, maar dat is nu net de belangrijkste factor van een kleuradvies, dus daar durf ik geen uitsluitsel over te geven.
Hallo allemaal,

Ook ik kom net terug van het Oerol festival en heb zeer genoten. En idd wat een kleurenfestijn! Oeral festival is een aanrader voor iedereen. Maar goed daarom schrijf ik nu geen berichtje op het forum.

Ik heb het hele draadje/ sliertje (hoe noemen jullie dat?) gelezen en ben al een stuk wijzer geworden. Ik vermoed dat ik één van de lente types ben, maar ga straks eens even kijken welke kleuren daar precies onder vallen. Wat ik me afvraag... Stel zwart is niet je kleur, maar je hebt een heel mooi jasje in het zwart. Dan zou je toch een kleur sjaaltje om je nek kunnen doen in de voor jou goede kleur, of een shirtje in de juiste kleur? Dan zou je niet alles weg hoeven te doen wat niet in je kleur is omdat je het goed maakt met de juiste kleur tegen je huid aan. Bij je gezicht zeg maar. Ik vraag dit omdat een vriendin van mij een kleur annalyse heeft laten doen in Haarlem bij Rob Peetoom. Ze is daar heel tevreden mee en heeft een mooie kleurenkaart gekregen. Hun vertelde haar dat ze het op de hierboven omschreven manier kon oplossen met de kleuren die eigenlijk niet bij je passen. Ik ben wel benieuwd hoe johan daar over denkt (en de rest natuurlijk ook)?

Binnenkort ga ik ook voor een kleur annalyse. Haarlem is voor mij heel dichtbij dus dat is wel lekker. We willen  met zijn drieën gaan. Lastige is nu denk ik wel dat er twee naar Rob Peetoom willen en ik de dwarse zal zijn die toch liever naar Johan gaat. Iemand ervaringen met Rob Peetoom in Haarlem?

Groetjes,

Zasia
@Zassia

Bij ons krijg je te horen, dat een verkeerde kleur niet op te halen valt. Maar wat belangrijker is, het gaat er niet om wat wij vinden en of zeggen, maar dat je het zelf ziet.
Johan,

Bedankt voor je (snelle) reactie!

Het is heel mooi dat jullie het de klant kunnen laten zien zodat deze het zelf ook ziet. Maar ik neem deze informatie van je aan zonder het eerst zelf gezien te hebben. Ik moet er nog even voor sparen maar dan kom ik zeker langs voor een kleuranalyse. Wat is de gemiddelde wachttijd eigenlijk?

Groetjes,

zasia
@Zassia

De komende 5 weken zitten we helemaal vol, dan is er begin augustus nog hier en daar een gaatje en dan weer vanaf 8 september.
quote:

@Zassia

De komende 5 weken zitten we helemaal vol, dan is er begin augustus nog hier en daar een gaatje en dan weer vanaf 8 september. Leuk hoor- maar hebben jullie ook collegae in Israel? Dan hoor ik het graag!
Waar zit je in Israel Speculaasje; misschien kan ik dan wel ter plekke een collega traceren.
quote:Waar zit je in Israel Speculaasje; misschien kan ik dan wel ter plekke een collega traceren.de hoofdstad: Jeruzalem. Het maakt mij niet uit of je collega Hebreeuws of Arabisch spreekt. Ik hoor het graag, alvast bedankt
Na een tijdje meegelezen te hebben wil ik toch wel graag een afspraak maken in Haarlem. Als er iemand is die met me mee will, dan graag. Ik wilde wel met mijn (identieke) tweelingzus gaan, maar dat lijkt me niks aan aangezien wij natuurlijk precies hetzelfde advies krijgen, hihihi
@ Speculaasje

Van een collega uit mijn netwerk ontving ik het volgende bericht:

Ik verwijs je graag naar Tami Lancut; Ik heb haar vorig jaar ontmoet in Atlanta. Ze is een CIP, dwz een Certified Image Professional. In Jeruzalem zelf zit geen AICI lid. Wel nog een niet-gecertificeerde in Macabbim. Eventueel kan de betreffende persoon informatie vinden op [fgcolor=#0000ff]www.aici.org[/fgcolor]. 

NameTami Lancut-Leibovitz AICI, CIPCompanyThe Israeli Institute for Image Manners Etiquette Manners & Etiquette

10 Dumnov Street Tel-Aviv ,     64732

IsraelPhone972-3-6913545Fax972-3-6914363Email

[fgcolor=#7d1f1f]tami@tll.co.ll[/fgcolor]

Succes en laat maar even weten of het gelukt is.
Zit er eigenlijk ook een goede 'kleurenanalist' in de buurt van Nijmegen?
quote:Zit er eigenlijk ook een goede 'kleurenanalist' in de buurt van Nijmegen?Geen lid van de Vereniging van Image Professionals; dus dat wordt Googelen en er op letten dat ze goede kleurenboekjes hebben, veel adviezen geven en werken met een zo uitgebreid mogelijk testsysteem (liefst 12 types)
Katelin, ik ben in Tiel geweest.

Kijk maar op de website van kies je kleur.www.kiesjekleur.nl

een consult duurt ongeveer 1 a 1 1/2 uur en je kan daar ook gelijk je makeup kopen die helemaal bij je past.

Het is niet goedkoop maar het bepaart mij tenminste veel geld.

Wat ik het leukste eraan vond is dat je veel meer kleuren kunt dragen dan je verwacht. Ik draag nu meer kleur in plaats van altijd gebroken wit met zandkleuren (lekker makkelijk en veilig)

Je krijgt ook een boekje mee met kleuren die je het best kan dragen.

Succes
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Nou, ik ben inmiddels ook wel erg nieuwsgierig geworden.

Ik ben er inmiddels al wel uit dat ik een koud kleurtype ben. Blauwtinten, paarstinten enzo staan mij erg goed terwijl oranje echt niet mooi is.

Heb van nature uit een lichte huid, geen sproeten, donkerblond/lichtbruin haar (wel beetje rode gloed in de zon) en bruin/groene ogen....

Maar tja, alleen met het idee dat ik een koud seizoenstype ben kom ik niet ver....dus tja, wil ook wel graag een analyse laten doen, maar dan liefst wel in de buurt....en misschien ben ik wel helemaal geen koud type....:?

Is er iemand in Twente die ook een goede analyse kan geven??
quote:Nou, ik ben inmiddels ook wel erg nieuwsgierig geworden.

Ik ben er inmiddels al wel uit dat ik een koud kleurtype ben. Blauwtinten, paarstinten enzo staan mij erg goed terwijl oranje echt niet mooi is.

Heb van nature uit een lichte huid, geen sproeten, donkerblond/lichtbruin haar (wel beetje rode gloed in de zon) en bruin/groene ogen....

Maar tja, alleen met het idee dat ik een koud seizoenstype ben kom ik niet ver....dus tja, wil ook wel graag een analyse laten doen, maar dan liefst wel in de buurt....en misschien ben ik wel helemaal geen koud type....:?

Is er iemand in Twente die ook een goede analyse kan geven?? Gonny Klein Rouweler; ik dacht in Oldenzaal
@Venga

Over dit onderwerp is al heeel veel gesproken, dus als je deze draad leest, weet je of een workshopje kleur wel of niet is wat je zoekt voor je vriendinnendage
Up voor patricia20
up
hallo johan...is er al een collega van je begonnen met een kleurenadvies buro

in groningen....
begin de dag met een lach
@dyta

Simon Enuma heeft zijn opleiding tot Image Consultant bij ons voortijdig afgebroken en gaat zich (waarschijnlijk) nu in Groningen vestigen als Personal Shopper). Wellicht gaat hij er ook nog kleuradviezen bij doen, maar dat weet ik eerlijk gezegd nog niet.
Vraagje: weet iemand heel misschien waar ik (met een paar vriendinnen) een kleuren- en stylinganalyse kan laten doen in of rondom Arnhem?

Bedankt!
quote:

Vraagje: weet iemand heel misschien waar ik (met een paar vriendinnen) een kleuren- en stylinganalyse kan laten doen in of rondom Arnhem?

Bedankt! mail je vraag even naar pr@imageprofessionals.nl en dan kom je in contact met de secretaresse van de beropesvereniging van Image Professionals.

Zij kan je ongetwijfeld in contact brengen met een consultant in Arnhem of omgeving. Advies: vraag wel om iemand met veel ervaring en een zo uitgebreid mogelijk testsysteem en wat de kwaliteit van het kleurenboekje is.

Succes
Johan,

wat ik me nu al een tijdje afvraag; wit is eigenlijk voor iedereen geen goede kleur en alle varianten daarop waarschijnlijk ook niet, toch? Zelf ben ik 'herfst 3' maar om eerlijk te zijn zie ik mezelf niet trouwen in één van die kleuren! Niet dat ik binnenkort al wil trouwen maar toch, er zit dan waarschijnlijk dus niks anders op dan juist op die dag net wat minder goed voor de dag te komen?
Ik heb ook een kleuradvies laten doen en ik blijk een herfttype! Op sites had ik veelal gelezen, dat bij een hersfttype de ogen meestal bruin of groen zijn. Mijn ogen zijn meer grijsblauw met een "vleugje" groen. Mijn haar is lichtbruin met wat roodpigment en ik heb wat spoetjes. Ik vraag me af: kan dit??
quote:

Johan,

wat ik me nu al een tijdje afvraag; wit is eigenlijk voor iedereen geen goede kleur en alle varianten daarop waarschijnlijk ook niet, toch? Zelf ben ik 'herfst 3' maar om eerlijk te zijn zie ik mezelf niet trouwen in één van die kleuren! Niet dat ik binnenkort al wil trouwen maar toch, er zit dan waarschijnlijk dus niks anders op dan juist op die dag net wat minder goed voor de dag te komen? SPIERwit is alleen mooi bij wintertypes en dan ook alleen nog maar in een verhouding 20% wit en 80% donker.

Varianten op wit kunnen voor diverse types wel degelijk mooi zijn, maar als herfst 3 inderdaad geen lichte kleuren dragen als die mooie trouwdag ooit eens komt. Advies van Ada voor die dag; een japon in een (goud)brons tint uit je palet, maar je mag ons tegen die tijd ook rustig even bellen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven