Relatieproblemen ( veel te lang verhaal) help me alsjeblieft

12-01-2009 23:30 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk weet ik niet goed waar ik moet beginnen.....

Zit met een gevoel en het gaat maar niet weg. Het gaat over mijn relatie van bijna 2 jaar waarvan we nu ruim een half jaar samenwonen. We hebben al een tijdje enorme geldzorgen en het is elke maand weer de touwtjes aan elkaar vast knopen om rond te komen, laat staan dat er wat extra’s is voor leuke dingen.

Het zijn gewoon een aantal problemen en daardoor irritaties waar ik ontzettend tegenaan loop en waarvan ik niet meer weet hoe ik er mee om moet gaan....Het houdt me dag en nacht bezig en ik irriteer me gewoon terwijl ik zo graag wil dat hij anders doet...

1. Hij zit elke dag achter de computer, zit daar maar wat. Vanaf dat hij wakker wordt tot ongeveer 8 uur ‘savonds en dat wil hij moe met mij op de bank liggen...(enige tijd samen!!)

2. Als er overdag al iemand komt is het zijn beste vriend, die woont hier tegenwoordig bijna. Belt ons soms gewoon uit bed en zit hier soms de hele dagen en kijkt mij soms weg omdat hij dan eigenlijk wil stappen met mijn vriend maar het niet durft te zeggen om mij.

3. Ik moet alles in het huishouden én de financien alleen doen.

4. In het weekend heeft hij nooit tijd om wat leuks te doen want dan moet hij werken en is hij druk met voorbereiden overdag.

5. Doordeweeks wil hij alleen nog maar met mij op de bank hangen.

6. We ondernemen nooit meer wat leuks, hij vind het wel prima zo en vind op de bank dvdtje kijken genoeg.

7. We hebben al maanden geldzorgen, maar meneer gaat wel gewoon stappen en zuipen voor 50-100 euro. Als ik er wat van zeg is het niet best, dus daar ben ik 2 weken geleden mee gestopt. Sindsdien gaat ie van 1 keer per 3 weken, 2 keer per week de stad in.

8. Als ik wil praten wordt hij al boos voordat ik duidelijk heb kunnen maken waar ik mee zit.

9. Als hij me dingen belooft, komt hij die beloftes gewoon niet na.( van eerder thuis komen tot beloven mij ook een keer te verwennen en mee te helpen alles weer op orde te krijgen)

10. Elke keer als hij gaat stappen met een vriend is hij pas na 6 uur, soms pas half 8 s ochtends knetterlam thuis, niet gewoon even gezellig biertje en om 3 uur lekker thuis zijn.

11. Nog nooit heb ik een cadeautje van hem gekregen, alleen toen we een paar maanden wat hadden een keer een bos rozen. Nooit krijg ik écht waardering, zo voelt het. Ook al zegt hij dat hij het niet zo bedoelt.

12. Ik sta altijd voor hem klaar, maar krijg er eigenlijk nooit iets voor terug. Hij is altijd lief voor me en behandelt me met respect, maar het voelt voor mij niet meer genoeg omdat ik hem zoveel geef. Ik zou zo graag verwend willen worden, verrast weet je wel....

Hij verwijt me dat ik altijd boos wordt als hij met iemand anders wat wil doen, maar ik heb het gevoel dat ik niets meer beteken voor hem omdat wij nooit wat ondernemen samen.

Ik kan niet doordringen tot hem dat het me niet gaat om dat hij wat met anderen wil doen, maar dat het er om gaat dat wij nooit wat doen en dat ondertussen hij wel met anderen dingen onderneemt en dan meteen buiten proportie, nooit normaal....

Het steekt me dat de pc ongeveer 4 keer zoveel tijd krijgt als ik.

Het doet me heel erg veel pijn de dingen die hij doet en daarom schrijf ik hier ook. Als we dan samen zijn en hij is lief voor me( want dat kan hij als de beste, lief zijn) dan vind ik het ook wel best en denk ik “ik moet me ook niet aanstellen, ik moet hem ook zijn vrijheid gunnen”

Maar hoeveel vrijheid moet je iemand uiteindelijk geven, moet ik dan alles altijd maar accepteren, van elke dag achter de pc, tot ‘snachts tot diep in de nacht stappen, lam zijn en de volgende dag als we samen vrij zijn weer eens moe zijn......

Ik weet niet meer wat ik moet doen, hou echt heel erg veel van hem, maar ik kan het niet meer op deze manier. Voel me eenzaam en denk soms echt wat moet ik ermee.

Heb mezelf voorgenomen hem deze week de hele week te laten gaan, wat hij ook maar gaat doen, nergens over zeuren en alles ok vinden. Ik zeg nergens wat van. Vandaag begonnen en vanavond kwam ik thuis had hij afgewassen, de was gedaan, bed verschoont, ja zelfs de koelkast schoongemaakt. Maar ja, voordat ik weg ging was ie dan ook tegen mij uit gevallen dat er geen geld was. ( hij verweet me dat IK hier wilde wonen) Toen ben ik boos weggelopen dus denk dat dit een goedmakertje was. En nu is hij met zijn vriend op stap gegaan....

Heb niks gezegd, alleen veel plezier, vrolijk gebleven en me aan mijn deal met mezelf gehouden, eens kijken hoe lam hij vannacht weer thuis komt....
Want ik heb juist zoiets, als hij minder achter de pc zou zitten en meer hier in huis etc. zou doen en we meer als een eenheid zouden zijn, dan zou ik hem ook makkelijker een avondje zuipen met vrienden gunnen.

Maar ten eerste gun ik het hem niet omdat hij nooit iets met mij doet en dan wel met vrienden leuke dingen doet, en ten tweede maakt het me boos omdat we al geen geld hebben...

Waarom ga je dan zuipen?

En als ik er dan morgen over wil praten, dan wordt hij boos want wil hij het er niet over hebben....

dan drukt hij me toch in een hoek dat ik geen kant op kan?
En nog 1 ding, hij zoekt al maanden een andere baan voor overdag, is daar dan een tijdje druk mee bezig en dan is het het toch niet wat hij wil en stopt ie weer met solliciteren en modderen we weer een tijdje aan...

Hij ziet nu wel in dat hij ook een baan moet hebben ( ook omdat ik nu een baan heb gevonden voor 20 uur naast een fulltime studie om de kosten te kunnen opbrengen allemaal) en is vandaag wel druk aan het solliciteren gegaan. Maar wat hij wil is een dom baantje in een telefoonwinkel omdat hij een eigen onderneming wil starten en daarvoor geld wil sparen....

T is zo dubbel, eigenlijk wil hij helemaal niet werken, maar als we er dan over hebben gepraat, gaat ie ook wel weer op zoek, maar ik heb altijd het idee, meer om mij een plezier te doen dan dat hij het zelf wil....

En ik baal dat ik nu geld verdien en dat straks moet gaan gebruiken om gaten te dichten en vaste lasten op te brengen....
Wat is er eigenlijk nog leuk aan je relatie?
ik vind het niet zo gek dat er geldproblemen zijn, er wordt immers amper gewerkt.
Vandaar dat ik nu ook 20 uur ga werken, om achterstanden weg te werken voor mezelf en daarna wat te sparen.....

Leuk aan mijn relatie weet ik eigenlijk niet eens. Ik denk een stukje vertrouwdheid, dat we samen heel erg kunnen lachen en elkaar wel goed aanvoelen. Alleen sinds 2 maanden is de glans er gewoon af. We hebben wel een paar keer goed gepraat, 2 keer was het ook eigenlijk dat we tot de conclusie kwamen dat het beter is er mee te stoppen, maar elke keer kwamen we allebei huilend tot de conclusie dat het anders moet kunnen en dat we elkaar niet kwijt willen....

Maar vervolgens voel ik me er weer alleen voor staan...
[quote

[...]

Ik hou van zijn humor, zijn liefdevolle gedrag als we wél samen zijn, de aandacht die ik dan krijg, zijn leuke kanten zijn: altijd gezellig kaarsjes aan, fijne seks, vaak knuffelen.

Maar ja, als ik eerlijk kijk is die lijst wel steeds kleiner omdat ik bepaalde dingen al heb geaccepteerd.

Dan denk ik, tsja misschien hoort dat bij een langere relatie en samenwonen, dat het allemaal niet meer zo spannend en boeiend is....[/quote]

In je topic schrijf je oa dat hij hele dagen achter zijn pc zit, daarnaast alleen maar op de bank wil hangen, alle klussen rondom huis/administratie aan jou overlaat, teveel geld (voor jullie situatie nu ) uitgeeft aan uitgaan met zijn vriend...(maar nooit iets aan jou spendeert ..kleinigheidje,..aardigheidje)

Wanneer ervaar jij dan zijn zgn liefdevolle gedrag (om over respekt nog maar niet te spreken)? Steekt hij de kaarsjes aan als hij dvd nr 305 in de speuler heeft gestoken?
Yeps, daar komt het inmiddels wel op neer ja.....

Want, we hebben immers geen geld om dingen te ondernemen....

triest eigenlijk als ik het zo lees....

Of worden alle relaties op termijn zo?
quote:misslow schreef op 13 januari 2009 @ 01:15:

Of worden alle relaties op termijn zo?Mag het toch hopen van niet , zeg .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je zegt..."we"hebben geen geld om iets te ondernemen...Hij geeft iedere week 130 (?..las ik iets eerder geloof ik? ) per week 'eenzijdig' uit aan 'zijn' vertier..van jullie gezamelijk inkomen...Zo'n beetje 600 EURO per maand. Geen wonder dat er dan nooit geld is om buitenshuis SAMEN iets leuks te gaan ondernemen. (Om over werk nog maar niet te spreken)

Als je (in algemene zin bedoeld hoor) een beetje creatief zoekt heb je eetcafe's waar je voor 15,- euro p.p heerlijk en gezellig kan eten.. Ik denk dus dat 'geen geld voor iets leuks SAMEN' metname met prioriteiten en keuzes te maken heeft... (ZIJN keuzes)

(ik moet nu echt slapen...morgen lees ik weer even mee...sterkte ermee ondertussen..)
quote:misslow schreef op 13 januari 2009 @ 01:15:

Yeps, daar komt het inmiddels wel op neer ja.....

Want, we hebben immers geen geld om dingen te ondernemen....

triest eigenlijk als ik het zo lees....

Of worden alle relaties op termijn zo?als mijn man stopt met zijn zuurverdiende centen om te zetten in bling bling voor zijn vrouwtje dan is DAAR het gat van de deur
je kan beter andersom denken, als het nu al zo ellendig is.. moet je nagaan hoe het over 10 jaar zal zijn. BRRR
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 januari 2009 @ 01:18:

[...]

Mag het toch hopen van niet , zeg .

..Ik weet wel zeker van niet. Gelukkig!

Kies voor jezelf, je wordt hier niet gelukkiger van.
Jakkes, wat een ontzettende slapjanus zeg! Wegwezen bij die uitvreter en ga voor jezelf een leuker en bevredigender leven opbouwen.

Af en toe een kaarsje voor je aansteken en een knuffel wegen toch niet op bij die ellenlange lijst van ergernissen?

Om nog maar te zwijgen van de financiële shit waar hij jullie in stort door zijn geluier. Ik weet niet hoe jullie financiën geregeld zijn, maar ik zou er voor oppassen dat jij straks schulden hebt omdat hij te lui is om van de bank te komen.
quote:Lady37 schreef op 13 januari 2009 @ 01:29:

Je zegt..."we"hebben geen geld om iets te ondernemen...Hij geeft iedere week 130 (?..las ik iets eerder geloof ik? ) per week 'eenzijdig' uit aan 'zijn' vertier..van jullie gezamelijk inkomen...Zo'n beetje 600 EURO per maand. Geen wonder dat er dan nooit geld is om buitenshuis SAMEN iets leuks te gaan ondernemen. (Om over werk nog maar niet te spreken)

Als je (in algemene zin bedoeld hoor) een beetje creatief zoekt heb je eetcafe's waar je voor 15,- euro p.p heerlijk en gezellig kan eten.. Ik denk dus dat 'geen geld voor iets leuks SAMEN' metname met prioriteiten en keuzes te maken heeft... (ZIJN keuzes)

(ik moet nu echt slapen...morgen lees ik weer even mee...sterkte ermee ondertussen..)

Helemaal eens met Lady.

En nee, niet alle relaties worden op den duur zo. Als de sleur er al in sluipt, dan praat je erover en neem je SAMEN stappen om het te veranderen. Maar als jouw vriend dat al niet wil, dan houdt het heel erg snel op...
quote:luna1 schreef op 13 januari 2009 @ 06:49:

Jakkes, wat een ontzettende slapjanus zeg! Wegwezen bij die uitvreter en ga voor jezelf een leuker en bevredigender leven opbouwen.

Af en toe een kaarsje voor je aansteken en een knuffel wegen toch niet op bij die ellenlange lijst van ergernissen?

Om nog maar te zwijgen van de financiële shit waar hij jullie in stort door zijn geluier. Ik weet niet hoe jullie financiën geregeld zijn, maar ik zou er voor oppassen dat jij straks schulden hebt omdat hij te lui is om van de bank te komen.

idd, ik zou een oppassen met zijn rekeningen te betalen van jullie gezamelijke geld. Straks hou jij niks meer over en heb jij eigenlijk als zijn rekeningen betaald. Maak hem duidelijk dat hij zijn sowieso zijn eigen rekeningen moet betalen.

Staat jullie huis op jou naam of is hij van jullie beide?
quote:misslow schreef op 12 januari 2009 @ 23:54:

Heb het gevoel dat hij niks meer wil..... met mij althans....

En dat doet zo zeer. Want als ik hem ermee confronteer zegt hij ik vind het wel prima zo nu....

Weet ook wel dat ik wat meer aandacht aan ons zou kunnen besteden maar het is wel goed zo.

En ik wil zo graag er weer samen op uit, samen lachen, samen dingen doen, samen een dag per week zijn, zonder pc, zonder telefoon, zonder vriend....

Gewoon een keer een hele dag voor mij alleen, dat is al zo lang geleden!

Hij vindt het prima zo. Besef je wel waarom?

- je kookt voor hem

- je doet zijn was

- je doet het huishouden

- hij kan van jou de hele dag achter de pc hangen en 's avonds een filmpje kijken

- hij kan stappen zonder dat hij rekening met je moet houden

Besef je wel dat je meer zijn moeder of verzorgster bent dan zijn vriendin?
Als hij niet bijdraagt in de financieen door te gaan werken en ook niet in 't huishouden, wordt het tijd dat je hem 't huis uit schopt of zelf weer apart gaat wonen. Met klaplopers kun je geen duurzame huishouding voeren.
Goedemorgen Misslow,

Moeilijk is dat he, eerlijk en nuchter naar je eigen situatie kijken? Wel goed dat je dat doet hoor, poeh, dat heb je alvast maar gewonnen, die lijst maken en toegeven dat het allemaal niet zo mooi (meer) is.

Niet alle relaties worden zo na verloop van tijd. Jullie hebben geldproblemen en dat is is heel zwaar. Verschrikkelijk zwaar zelfs, omdat het iets is wat je dag in dag uit meezeult en vaak zijn geldproblemen een kwestie van een vicieuze cirkel waar je maar heel moeilijk uitkomt. Ik lees tenminste dat jullie het ene met het andere gat dichten en dat wordt een drama natuurlijk.

Maar het lijkt er ook op dat jullie op fundamentele punten niet bij elkaar passen. Jij zou graag zien dat hij anders was, hij heeft dat andersom misschien ook wel. Het vervelende is dat je elkaar zult moeten nemen zoals je bent. Er zijn heus wel kleine dingen die je in je eigen gedrag aan kunt passen maar heel iemand anders worden (of de man blijven die hij was toen jullie nog in je stapelverliefde periode zaten) dat lukt niet.

Niet alle relaties duren een mensenleven lang. Soms is het op als de verliefdheid er af is. Dat is heel jammer maar het is geen enkele reden om te blijven hangen. Beter wordt het doorgaans niet namelijk. Je blijft hopen op verandering die niet komt en je blijft in de relatie omdat je zo af en toe een glimp te zien van hoe het zou kunnen zijn als hij even lief is en met je lacht.

Dat kun je heel lang volhouden. Het is maar net hoeveel hoop je nog hebt op verandering, op genezing van je liefde, op het moment dat alle problemen zijn opgelost en het weer leuk wordt. Het is helemaal aan jou of je denkt dat dat er nog in zit, of niet. Zo niet dan wordt het tijd om je plan te trekken en te bekijken wat je dan voor stappen moet ondernemen.

Hoe zou het weer leuk kunnen worden bij jou thuis? Wás het ooit echt leuk en wat je er van verwachtte?
quote:Vinyl schreef op 13 januari 2009 @ 08:40:

[...]

Hij vindt het prima zo. Besef je wel waarom?

- je kookt voor hem

- je doet zijn was

- je doet het huishouden

- hij kan van jou de hele dag achter de pc hangen en 's avonds een filmpje kijken

- hij kan stappen zonder dat hij rekening met je moet houden

Besef je wel dat je meer zijn moeder of verzorgster bent dan zijn vriendin?Precies mijn gedachte
Doe je zelf nog weleens leuke dingen met vriendinnen? Hoe is het contact met je ouders? Woonde je hiervoor nog thuis? Ik ben zelf ooit te lang in een niet-werkende relatie blijven hangen omdat ik er erg tegen op zag weer bij mijn ouders te gaan wonen (kon niet met mijn vader door 1 deur). En ook omdat ik ergens toch hoop bleef houden dat het beter zou gaan. Achteraf zonde dat die relatie 3 jaar heeft geduurd, terwijl na een jaar al duidelijk was dat het nooit ging werken.
quote:[message=2564620,noline]misslow schreef op 13

Of worden alle relaties op termijn zo?Gelukkig niet! Het is ook zo dat in sommige relaties samenwonen gewoon niet werkt... Ik ken meerdere mensen die toch weer zijn gaan 'latten' en daar heel tevreden en gelukkig mee zijn.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
wegwezen daar, of als het mogelijk is, schop hem het huis uit, laat m lekker bij die vriend van m intrekken en zijn eigen boontjes doppen.

jij fungeert nu eigenlijk als zijn moeder, je doet alles voor hem en dat kan nooit de bedoeling zijn van een relatie.

sterkte!
waarom werkt hij zo weinig? afgekeurd, langdurig ziekteherstel?

schop onder zijn hol als je toch besluit hem niet te verlaten!
Gooi die klaploper eruit. En je houdt niet van hem, maar van een ideaalplaatje waarvan je hoopt dat hij dat is of gaat worden

Newsflash: dat is hij niet! En dat wordt hij nooit.

Lijkt mijn ex wel... dat was er ook zo een.... maar ik heb geleerd intussen.
Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven