Islam en hond
woensdag 11 januari 2017 om 12:28
Op woensdag ontvangen wij meerdere kranten in de brievenbus. Ik probeer altijd rekening te houden met het loslaten van onze honden in de tuin, zodat bezorgers hier zo min mogelijk last van hebben. De meeste bezorgers hebben overigens geen probleem met het feit dat mijn honden (labradors) hen komen begroeten, maar 1 bezorgster (islamitisch) heeft dit wel.
Vanochtend had ik boodschappen gedaan en zag bij thuiskomst dat de kranten er al waren. Dus na de honden uitgelaten te hebben, heb ik de jongste van 10 maanden even laten spelen in de tuin. Bleek dus dat ik 1 krant niet had, en deze werd net bezorgd door de islamitische bezorgster. Onze pup springt tegen haar op en ik heb hierop op het raam geklopt en de hond geroepen. Ze stond buiten ons hek te gebaren dus ben even naar haar toegelopen. Ze was erg boos want volgens haar heb ik mijn hond op haar los gelaten. Wat dus niet zo is. Ze beschuldigde mij van liegen, want ik had haar uitgelachen. Wat dus ook niet zo is. Nu wil ze dus de krant (huis aan huis) niet meer brengen.
Wat vinden jullie hier nu van? Had ik anders moeten handelen?
Vanochtend had ik boodschappen gedaan en zag bij thuiskomst dat de kranten er al waren. Dus na de honden uitgelaten te hebben, heb ik de jongste van 10 maanden even laten spelen in de tuin. Bleek dus dat ik 1 krant niet had, en deze werd net bezorgd door de islamitische bezorgster. Onze pup springt tegen haar op en ik heb hierop op het raam geklopt en de hond geroepen. Ze stond buiten ons hek te gebaren dus ben even naar haar toegelopen. Ze was erg boos want volgens haar heb ik mijn hond op haar los gelaten. Wat dus niet zo is. Ze beschuldigde mij van liegen, want ik had haar uitgelachen. Wat dus ook niet zo is. Nu wil ze dus de krant (huis aan huis) niet meer brengen.
Wat vinden jullie hier nu van? Had ik anders moeten handelen?
woensdag 11 januari 2017 om 17:14
quote:Theamuts schreef op 11 januari 2017 @ 17:00:
[...]
Weet je wat nou de grap is? Als jij een klacht had ingediend was ik wel op de vingers getikt voor mijn reactie, maar had ik geen post meer hoeven bezorgen op jouw adres.
Daar ga je dan met je: "het was maar een puppy die enthousiast tegen je op sprong".
Je moet er gewoon voor zorgen dat een bezorger zonder gehinderd te worden bij jouw brievenbus kan!
Pffff dan bezorg je toch geen post. Wat zul jij je goed voelen zeg.
Overigens negeer je mijn zin dat TO wel degelijk oppast en rekening houdt met anderen. Maar ja da's makkelijk natuurlijk.
[...]
Weet je wat nou de grap is? Als jij een klacht had ingediend was ik wel op de vingers getikt voor mijn reactie, maar had ik geen post meer hoeven bezorgen op jouw adres.
Daar ga je dan met je: "het was maar een puppy die enthousiast tegen je op sprong".
Je moet er gewoon voor zorgen dat een bezorger zonder gehinderd te worden bij jouw brievenbus kan!
Pffff dan bezorg je toch geen post. Wat zul jij je goed voelen zeg.
Overigens negeer je mijn zin dat TO wel degelijk oppast en rekening houdt met anderen. Maar ja da's makkelijk natuurlijk.
woensdag 11 januari 2017 om 17:14
Een labrador van tien maanden vind ik behoorlijk fors, en geen "puppie".
Ongeveer 25 kilo hond, lees ik hier.
Link naar pdf-file.
https://www.google.nl/url ... g2=tPBFDGBsa0E3C6nQf1jWhw
Ongeveer 25 kilo hond, lees ik hier.
Link naar pdf-file.
https://www.google.nl/url ... g2=tPBFDGBsa0E3C6nQf1jWhw
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 11 januari 2017 om 18:47
Als je een enthousiaste hond op je af ziet komen is het misschien het handigste om naar de hond toe te buigen voordat hij springt. Het springen kan een deemoedigheidsgebaar zijn: een moederhond wordt op deze manier door haar pups begroet om bij haar bek te kunnen komen. De bek wordt dan gelikt en het voedsel wordt dan uitgebraakt.
Als je het af wil leren zijn daar diverse methoden voor. In elk geval moet je het gedrag nooit belonen dus mocht hij springen dan negeer je hem. Je keert je af en loopt weg. Springt hij niet dan is hij braaf.
Als je het af wil leren zijn daar diverse methoden voor. In elk geval moet je het gedrag nooit belonen dus mocht hij springen dan negeer je hem. Je keert je af en loopt weg. Springt hij niet dan is hij braaf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 11 januari 2017 om 18:55
Overigens komt het niet zo vaak voor dat postbezorgers worden "begroet". De meeste honden worden zeer alert en willen hun territorium bewaken. Ze gaan vaak blaffen en grommen.
Dus de houding van die moslima is niet zo raar. Die wil haar vingers heel houden.
Dus de houding van die moslima is niet zo raar. Die wil haar vingers heel houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 11 januari 2017 om 20:01
quote:minnimouse schreef op 11 januari 2017 @ 16:51:
[...]
TO heeft echt al heel vaak aangegeven dat ze er rekening mee houdt en dat ze zich nu 1 keertje vergist had omdat ze dacht dat alle post al bezorgd was.Dan woont TO in een voorspelbaarder buurt dan ik. Hier komt de folderjongen soms 's ochtends, soms 's avonds, komt er een glazenwasser flyeren voor zijn bedrijf, kan er een pakje niet bezorgd worden bij de buren, dus wordt er bij mij aangebeld.
[...]
TO heeft echt al heel vaak aangegeven dat ze er rekening mee houdt en dat ze zich nu 1 keertje vergist had omdat ze dacht dat alle post al bezorgd was.Dan woont TO in een voorspelbaarder buurt dan ik. Hier komt de folderjongen soms 's ochtends, soms 's avonds, komt er een glazenwasser flyeren voor zijn bedrijf, kan er een pakje niet bezorgd worden bij de buren, dus wordt er bij mij aangebeld.
woensdag 11 januari 2017 om 21:13
quote:barbaracartland schreef op 11 januari 2017 @ 20:01:
[...]
Dan woont TO in een voorspelbaarder buurt dan ik. Hier komt de folderjongen soms 's ochtends, soms 's avonds, komt er een glazenwasser flyeren voor zijn bedrijf, kan er een pakje niet bezorgd worden bij de buren, dus wordt er bij mij aangebeld.Dat is inderdaad het geval. Voor 11 u is iedereen hier echt wel geweest.
[...]
Dan woont TO in een voorspelbaarder buurt dan ik. Hier komt de folderjongen soms 's ochtends, soms 's avonds, komt er een glazenwasser flyeren voor zijn bedrijf, kan er een pakje niet bezorgd worden bij de buren, dus wordt er bij mij aangebeld.Dat is inderdaad het geval. Voor 11 u is iedereen hier echt wel geweest.
woensdag 11 januari 2017 om 21:17
Ugh. Mijn hond springt ook tegen iedereen op. Ik probeer het hem af te leren, maar omdat (bijna) iedereen hem zo schattig vindt, is dat best lastig. Een pakketbezorger wordt hier dus ook uitgebreid begroet en hond springt zo bij hem in de bus als ie de kans krijgt. *zucht*. Tegenwoordig hou ik de hond in de woonkamer zodra de bel gaat, maar in de zomer zijn we regelmatig buiten. Ik heb dan geen voortuin, maar de deuren staan open. (Hond is dan binnen, maar komt kijken zodra hij iemand hoort).
Ik snap echt wel dat postbodes en pakketbezorgers niet op zo'n aandachtsgeile hond zitten te wachten, hoor.
Ik snap echt wel dat postbodes en pakketbezorgers niet op zo'n aandachtsgeile hond zitten te wachten, hoor.
woensdag 11 januari 2017 om 21:17
Ik snap niet waarom die hond in de voortuin moet spelen. Laat dat beest lekker in de achtertuin zijn gang gaan, maar houd de toegang tot je huis hondvrij. Niet iedereen is gediend van tegen hem/haar opspringende speelse honden met modderige poten. Moslim of niet, maakt niet uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 11 januari 2017 om 21:22
donderdag 12 januari 2017 om 19:43
Hond is inderdaad onrein voor moslims.
Maar het maakt eigenlijk niet uit waarom die vrouw geen hond in haar buurt wil!
Het is jouw hond, dus vind ik het jouw taak om ervoor te zorgen dat een ander er geen last van heeft.
Ik heb zelf ook een hond, een grote lieve loebas, maar ik verwacht echt niet dat iedereen haar lief vind!
Dus mijn tip: hond beter opvoeden zodat er geen overlast is voor andere mensen, ongeacht hun geloof!
Maar het maakt eigenlijk niet uit waarom die vrouw geen hond in haar buurt wil!
Het is jouw hond, dus vind ik het jouw taak om ervoor te zorgen dat een ander er geen last van heeft.
Ik heb zelf ook een hond, een grote lieve loebas, maar ik verwacht echt niet dat iedereen haar lief vind!
Dus mijn tip: hond beter opvoeden zodat er geen overlast is voor andere mensen, ongeacht hun geloof!
My way or the highway!
donderdag 12 januari 2017 om 20:53
quote:Eindeloos schreef op 11 januari 2017 @ 13:04:
[...]
Dit dus, van een krantenbezorger mag je ook wel wat verwachten.
Anders een andere baan zoeken.
ben jij ff de weg kwijt.
Ik zou het als kind met krantenwijk fantastisch vinden, ik vond dan ook alle honden fantastisch,groot&klein.
Maar ook genoeg kinderen die als de dood zijn van honden , meestal heeft dat niks met religie te maken.
Voor hetzelfde geld valt iemand om met alle gevolgen van dien en dan is TO gewoon aansprakelijk, ze moet het probleem dus gewoon fixen.
[...]
Dit dus, van een krantenbezorger mag je ook wel wat verwachten.
Anders een andere baan zoeken.
ben jij ff de weg kwijt.
Ik zou het als kind met krantenwijk fantastisch vinden, ik vond dan ook alle honden fantastisch,groot&klein.
Maar ook genoeg kinderen die als de dood zijn van honden , meestal heeft dat niks met religie te maken.
Voor hetzelfde geld valt iemand om met alle gevolgen van dien en dan is TO gewoon aansprakelijk, ze moet het probleem dus gewoon fixen.
donderdag 12 januari 2017 om 22:30
quote:Jillian76 schreef op 11 januari 2017 @ 16:16:
En mijn hond bijt niet! Is enthousiast naar deze mevrouw toegelopen. Niet elke hond bijt!Heel leuk en aardig dat jouw hond niet bijt, maar hoe moet je dat als bezorger weten? Als je al meerdere malen een hond hebt gehad die je bijna beet op het moment dat je aan de brievenbus wilde komen omdat je aan "zijn" huis zat. Ik zou het dan als bezorger zijnde ook niet meer vertrouwen. Snap niet dat jij van anderen verwacht dat ze weten dat jouw hond niet bijt. Of staat dat in koeienletters op de poort die je door moet voordat je jouw brievenbus kan bereiken?
En mijn hond bijt niet! Is enthousiast naar deze mevrouw toegelopen. Niet elke hond bijt!Heel leuk en aardig dat jouw hond niet bijt, maar hoe moet je dat als bezorger weten? Als je al meerdere malen een hond hebt gehad die je bijna beet op het moment dat je aan de brievenbus wilde komen omdat je aan "zijn" huis zat. Ik zou het dan als bezorger zijnde ook niet meer vertrouwen. Snap niet dat jij van anderen verwacht dat ze weten dat jouw hond niet bijt. Of staat dat in koeienletters op de poort die je door moet voordat je jouw brievenbus kan bereiken?
donderdag 12 januari 2017 om 22:55
quote:salinarosseno schreef op 12 januari 2017 @ 03:21:
[...]
Ja, gelukkig konden de bezorgers tot nu toe het begrijpen. Ik vind het lastig dat hij tegen iedereen en alles opspringt, want ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten. (hij is niet zo groot, kilo of 13). Ik heb hem het commando 'laag' aangeleerd. Alleen wat er dan nu gebeurt, neem ik als voorbeeld het park; hond loopt los en ziet iemand die hij blijkbaar leuk vindt. Gaat er naar toe en zodra de persoon naar hem kijkt, springt ie er tegenop. Dan sta ik 10 meter verderop te tetteren dat ie laag moet, terwijl hij even lekker geknuffeld wordt door de persoon in kwestie. *zucht* "Ah, joh. Dat geeft niets! Hij is zo schattig!" Jahaaaaaa...Maar ik wil het hem afleren!
[...]
Ja, gelukkig konden de bezorgers tot nu toe het begrijpen. Ik vind het lastig dat hij tegen iedereen en alles opspringt, want ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten. (hij is niet zo groot, kilo of 13). Ik heb hem het commando 'laag' aangeleerd. Alleen wat er dan nu gebeurt, neem ik als voorbeeld het park; hond loopt los en ziet iemand die hij blijkbaar leuk vindt. Gaat er naar toe en zodra de persoon naar hem kijkt, springt ie er tegenop. Dan sta ik 10 meter verderop te tetteren dat ie laag moet, terwijl hij even lekker geknuffeld wordt door de persoon in kwestie. *zucht* "Ah, joh. Dat geeft niets! Hij is zo schattig!" Jahaaaaaa...Maar ik wil het hem afleren!
vrijdag 13 januari 2017 om 08:32
Een hond mag zeker in de tuin spelen daar is niks mee. Maar ik zou er wel voor zorgen dat de tuin omheind is, een brievenbus plaatsen en men ongehinderd door hond(en) de voordeur kan bereiken. Niet iedereen is nl. van een hond gediend en dat heeft, naar mijn mening, niets met geloof te maken maar meer met de verantwoordelijkheid die je hebt als hondenbezitter.
Enjoy the little things in life