Uitgerekend 3de week april

17-08-2016 10:08 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd/partnerKindjeUDjongen/meisjeBijzonderhedenMHvdW29 / 292de (zoon van 13 mnd)21 apriljongen Zaphyra31 / 321ste23 aprilmeisje 1 april Eline geborenDoor8729 / 1ste25 aprilmeisje Olifantjes28 / 281ste17 apriljongen Marielle848431 / 2de (dochter 1,5 jaar)16 april Miezemuis39 / 406de (andere kids tussen 2 en 14 jaar)19 aprilmeisje Julia 19 april geboren Maki9322 / 271ste20 april Zonnestraal8829 / 2de (dochter 13 mnd)18 april april zoon geboren Tweety0124 / 271ste25 aprilKaatje 1431 / 311ste21 april mamastudentvrouw284de16 aprilmeisje

23 januari geboren
Hoi!

Wij willen idd ook nog een paar nachtjes weg voor de kleine komt, al voegt het mij ook niet erg om nog veel vrij te nemen in de as 11 weekjes die ik nog maar hoef te werken ;) en gezien het lopen van 'afstanden'niet denderend gaat is het ook wel lastig om bv een stad te bezoeken oid.

Ziet er mooi uit door! Eind aug gaat hem voor ons alleen niet worden ivm het werk wat ik doe. En m'n verlof eindigd eind juli. Misschien dat ik hem toch even op moet schrijven voor volgend jaar ;) twijfel toch ook nog wel of ik 8 uur de kleine in de maxi cosi wil zetten.

Vakanties plannen is voor ons soms best lastig, manlief werkt in de bouw (bouwvak vrij) en bij ons op het werk is de stelregel 1 augustus iedereen weer op z'n plek

Toen we ons huis verbouwden heb ik alle kamers boven geschilderd, het is gewoon neutraal dus dat is prima, meubeltjes hebben we ook al binnen, dus in dat opzicht zijn we best ver, echter namen, kaartjes etc is bij ons nog een raadsel haha.

@zaphyra, ik hoop het voor je, er kan nog veel gebeuren meid dus why not!?

Ik zou ook graag thuis willen bevallen, hoop ook zo dat het lukt ;)
Goedemorgen dames,

Nou de nesteldrang is begonnen hoor haha het hele huis word uitgemest wat heeft een mens veel zooi zeg niet normaal haha. Vriend lief is echt al een paar keer naar de stort gereden maar wat geeft het veel rust al merk ik wel dat mijn buik me in de weg komt te zitten hebben jullie dat ook? Verder mag ik eigenlijk niet klagen hoor voel me prima alleen ben gewoon wat sneller moe.

We zijn nu wel een heel eind met spullen kopen wel echt heel gek er staat nu een lege kinderwagen naast me wat fijn als die straks gevuld is haha. Maar wat is het allemaal duur zeg pffff maar goed ik geloof dat we de goede keuzes hebben gemaakt qua waar besparen en waar niet.

Vanaf ons is het maar 6 uurtjes rijden en dat durf ik nog wel in de maxi cosi. Kan echt niet wachten tot we lekker als gezin weg kunnen. Voordat de kleine komt gaan we misschien nog wel samen een paar dagen weg moeten we ff kijken.
Pfff.... nesteldrang lijkt te beginnen bij mij, alleen geen idee waar in huis ik moet beginnen!!!

Ik lig trouwens nu even in het ziekenhuis. Heb net een eenzijdig auto ongeluk gehad... kleine beweegt iig goed, ook de placenta en alles was goed, maar moet even blijven ter controle. Mag als t goed blijft rond half 11 weer naar huis.
@Zaphyra dat is schrikken! Vertel hoe is het nu met je?? Ik hoop dat alles goed is alles klinkt in ieder geval positief tot nu toe. Ik duim met je mee en laat je morgen maar lekker verwennen door je vriend/man
Goedemorgen,

Jeetje dat is schrikken, hoe gaat het nu met je?

Ohw... Oeps... Dan heb ik ook nesteldrang... Ik dacht dat dat pas dik na de 34 weken zou zijn, zeg maar vlak voor de bevalling... Maar ik ben idd ook begonnen met kasten en laatjes uitzoeken, vandaag manlief verzocht de houten vloer in de onderhoudswas te zetten haha en wil de ramen lappen binnen en buiten...

Ik had eigenlijk bedacht dat dit m'n beste tijd schijnt te zijn dus dat ik het daarom nu maar moest gaan doen, gewoon uit verstandige overweging zeg maar...

Ik heb nog niet zo'n barre buik dus zit me nog niet in de weg. Bij jullie al wel flink dus?

Wij zijn ook een heel eind met de spullen,heb Vd week nav dit forum een flinke online bestelling gedaan heb ook nog eea op een lijstje staan wat nuttige cadeaus zouden kunnen zijn, hebben van mijn ouders een kinder wagen uit mogen zoeken en van schoonouders een financiële bijdrage gekregen, wel erg lekker ;) wil alleen nog achter leuke kleertjes aan, maar hoop dat ik daar straks wat meer energie voor heb, heb het eea in huis dus er is wel wat ;)

Het is idd erg prijzig allemaal, maar ws krijgt deze UK nog wel een broertje of zusje ooit dus dan valt het wel weer mee ;)
Gisteravond was idd goed schrikken. Gelukkig alles ok met muppet en mama. Wel veel harde buiken gehad gisteravond, neem aan van stress en schrik... vandaag gewoon weer werken, wel verteld wat er was gebeurd en dat ik dus wat langzamer ben vandaag. Beetje last van buik en rug vandaag, maar is goed te doen.

Manlief had gisteren de babykamer nóg een keer geschilderd, Hopelijk issie nu goed. Kinderwagen staat al een week of 5 in de huiskamer, verder moet ik nog wat kleertjes die ik van mijn zus heb gekregen uitzoeken, krijg sowieso nog veel spulletjes van haar. Handig zo'n zus die vorig jaar een meisje heeft gekregen!!! Komende week bedje en commode halen en wat spulletjes om de kamer aan te kleden. En ik moet echt in huis beginnen met poetsen!!!!!
Hoi allemaal,

Het is ook even stil geweest van mijn kant. Ik heb drie weken in Azie gezeten en het vivaforum deed het daar gewoon niet. Heb dus net alles even bijgelezen.

Welkom mamastudentvrouw, leuk dat je mee komt schrijven!

Wij hebben een gave, maar ook best pittige reis achter de rug. Reizen met een klein mannetje en dan ook nog zwanger is soms best lastig. Je bent dan opeens een stuk minder flexibel dan anders haha. Maar goed we hebben het overleefd en al met al was het echt wel een toffe reis.

Jeetje Zaphyra, je hebt wel veel gedoe de laatste weken. Eerst al een echo met nog een aantal andere onderzoeken omdat de kleine wat achterloopt en dan het auto-ongeluk. Ik hoop dat het allemaal goed met je gaat en dat verdere ellende je bespaard mag blijven. Dat je gewoon kan genieten van het laatste stuk zwangerschap! Hoe beval de zwanger&fit cursus die je doet? Ik heb me zojuist ingschreven voor een proefles zwangerschapsyoga. Ik merk dat mijn lijf een beetje slapper wordt en dat ik inderdaad ook een beetje rustig aan moet gaan doen. Ik heb er ook last van dat ik ’s nachts niet meer zoveel beweeg waardoor ik vrij stijf wakker wordt. En de laatste paar dagen veel last van (bijna) kramp in mijn kuiten. Het kan zijn dat dat komt van de lange vliegreis, vermoedelijk in combinatie met de zwangerschap. Maar goed, ik hoop dat het snel weer een beetje overgaat want het is niet echt relaxed.

Wat zijn jullie al ver met spullen kopen en kamers enzo. Wij hebben al wel veel spulletjes liggen, dus dat scheelt wel. Maar het kamertje moet echt nog veel aan gebeuren. We moeten het oude behang er nog afhalen (is nog roze van de vorige bewoners) en dan nog verven. Kaartjes zijn we wel al een beetje naar aan het kijken, maar nog niet echt een keuze kunnen maken. Dat komt in de komende weken wel denk ik. Daarnaast is het gewoon onwijs druk op mijn werk en thuis nog een kleine dus ik ben blij als in ’s avonds even op de bank kan zitten en een serietje kan kijken met manlief.

Straks weer controle bij de verloskundige, hoewel ik me geen zorgen maak. De kleine is zo druk aan het bewegen dat het allemaal wel goed zal zitten.
Gaaf zeg, zo m'n reis door Azië!!!

Die kramp kan misschien ook komen door magnesium tekort heb ik ergens gelezen..

Hier gaat alles verder goed hoor. Afgeloen dinsdag een doppler meting gehad, placenta doet t hartstikke goed. Dinsdag nog een groeiecho, als onze muppet dan nog op t 10e percentiel zit, moet ik wrss in t ziekenhuis onder controle blijven. Voorlopig gaan ze er daar gewoon van uit dat ze haar eigen groeicurve aanhoudt en gewoon iets kleiner is.

Mama+fit bevalt op zich goed, is maar een klein groepje. Oefeningen lukken prima en kan t altijd aanpassen in overleg.

Kraamzorg komt hier trouwens 8 feb op huisbezoek.

De muur van de kinderkamer is goedgekeurd! Ledikant en commode heb ik wrss ook al uitgezocht.
Nou dames, hier een update van de nog wat onbekende zwangere. Ik lig sinds vanmiddag in het ziekenhuis. Om tien uur zijn mijn vliezen gebroken. Ik ben me helemaal wezenloos geschrokken en hoop dat ze nog een hele tijd blijft zitten!!

Hoe gaat het met de andere?
Zo hallo! Dat is behoorlijk schrikken! En nu? Kan de kleine gewoon blijven zitten of gaat ze dan ook snel geboren worden? Je zit dan ook nog met infectiegevaar enzo toch? Moet je nu lang in het ziekenhuis blijven? Sterkte in ieder geval!!
Whaaaaat? Wat enorm schrikken... heb zelfde vragen als MHvdW.

In elk geval heel veel sterkte.
sooooo das idd wel ff schrikken heb ook dezelfde vragen als hier boven wat nu???
Jeetje meid, wat heftig, ik wens je heel veel sterkte en duim voor een goede afloop.
Ik heb weeenremmers gekregen voor 48 uur lang. Die zijn met name om de tijd te rekken zodat de longrijpingsprikken goed hun werk kunnen doen. Daarna zijn ze eigenlijk uitbehandeld en zal het een kwestie zijn van afwachten tot er iets veranderd. Waarschijnlijk ga ik hier pas weg als ze geboren is en dat kan nog wel even duren. Als ze na deze 48 uur wordt geboren heeft ze in iedergeval weer meer overlevingskansen dus ik hoop het zo. Vooralsnog ziet er niet naar uit dat ik nuga bevallen. Alles is rustig maar omdat het de vierde is ka het allemaal binnen een uur omslaan. Ik ga jullie op de hoogte houden hoor. Lieve groet vanuit het WKZ
Och jeetje!! Wat heftig zeg! Hoop dat de baby nog lang bij je blijft zitten. Zie nu dat we op dezelfde dag zijn uitgerekend, dus nu bijna 27 weken!

Zet m op kleine meid, blijf nog maar even bij mama!
Jeetje meid, ik hoop ook dat ze nog lang bij je kan blijven zitten.

Was er gister best van geschrokken en vond op internet dat het gelukkig wel goed kan komen allemaal. Wat een spannende tijd voor jullie.

Dikke knuffel
Goede avond!

Ze is nog warm in mijn buik maar het is erg onrustig. Ondanks de remming. Verschillende artsen en verpleegkundigen zeggen dat het wel eens snel kan gaan als de weeenremming is gestopt. Voor nu is mijn doel in iedergeval morgen na 14 uur mag ze komen en liever veeeel langer.

Kaatje, ik lees liever de wetenschappelijke documenten en geen andere verhalen. Ik denk dat het voor m'n gemoedsrust beter is. Ik ben na vandaag toch wel echt heel bang!!!!

Bedankt voor jullie medeleven dames!!
Oh mamastudent, heb veel aan je gedacht afgelopen 2 dagen! Veel sterkte en hopelijk blijft de kleine nog eventjes zitten!
Nou zeker meid, snap helemaal dat je bang bent. Sterkte!!!!
Ohh mamastudent wat een spanning allemaal. Het is inmiddels na 14.00 uur en ik hoop dat de kleine meid nog lekker bij je in je buik zit. Angst is een heel logisch gevoel op dit moment het is ook niet niks. En je hebt ook nog 3 kleine kinderen thuis dat moet natuurlijk ook allemaal nog lekker lopen. Ik duim met je mee en duim voor je!
Hoe gaat het mamastudent?
Hallo dames,

Al 3 onrustige nachten gehad. elke nacht als de dood dat het begonnen was. Gelukkig is het nog niet doorgezet want het neemt elke keer af. Ik heb gisteren de 27 weken bereikt en dat was weer een mijlpaal. Ik zie het maar zo, elke dag is er 1...

lieve groet!
Fijn dat ze nog steeds veilig in je buik zit! Wel lastig hoor al die spannende momenten. Laten we hopen dat ze het nog veel te fijn heeft daarbinnen en dat ze zo lang mogelijk blijft zitten. Veel sterke!!
Mamastudentvrouw hoe gaat t nu? Hopelijk nog blijven zitten????

Hier trouwens alles ok, groei word alleen wat meer gevolgd.
@mamastudent hoest ermee??

Hier ook alles goed morgen 4d echo echt spannend!! Ben benieuwd hoe de kleine meid eruit ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven