kleurenanalyse
maandag 11 september 2006 om 16:54
quote:Ik heb ook een kleuradvies laten doen en ik blijk een herfttype! Op sites had ik veelal gelezen, dat bij een hersfttype de ogen meestal bruin of groen zijn. Mijn ogen zijn meer grijsblauw met een "vleugje" groen. Mijn haar is lichtbruin met wat roodpigment en ik heb wat spoetjes. Ik vraag me af: kan dit??Kun je me een foto mailen (info@imageproof.eu) waar vooral je ogen goed op uitkomen?.
Sproeten staan voor een warme huid, maar naast herfst kan dat ook lente zijn, het heel bijzondere warme lente type.
Sproeten staan voor een warme huid, maar naast herfst kan dat ook lente zijn, het heel bijzondere warme lente type.
maandag 11 september 2006 om 22:45
quote:SPIERwit is alleen mooi bij wintertypes en dan ook alleen nog maar in een verhouding 20% wit en 80% donker.
Varianten op wit kunnen voor diverse types wel degelijk mooi zijn, maar als herfst 3 inderdaad geen lichte kleuren dragen als die mooie trouwdag ooit eens komt. Advies van Ada voor die dag; een japon in een (goud)brons tint uit je palet, maar je mag ons tegen die tijd ook rustig even bellen hoor.
Oke, met (goud)brons kan ik nog wel leven... Ik zal tegen die tijd wel even een foto doorsturen.
Varianten op wit kunnen voor diverse types wel degelijk mooi zijn, maar als herfst 3 inderdaad geen lichte kleuren dragen als die mooie trouwdag ooit eens komt. Advies van Ada voor die dag; een japon in een (goud)brons tint uit je palet, maar je mag ons tegen die tijd ook rustig even bellen hoor.
Oke, met (goud)brons kan ik nog wel leven... Ik zal tegen die tijd wel even een foto doorsturen.

dinsdag 12 september 2006 om 18:53
Lijkt me ook wel wat om zo n kleurenanalyse te laten doen....
Ben iedere dag in Haarlem...dus dat ga ik zeker voor de feestdagen nog inplannen:)
Heb donkerblond haar...beetje saaie kleur, nu coupe soleil, maar wordt snel gelig..blauw/grijze ogen en een lichte huidskleur die snel rose word..(zeg maar rood haha)
Merk dat sommige kleuren mn gezicht idd niet al te flatteus doen uitkomen...heeft iemand alvast wat tips? Vind zelf blauw en paarstinten wel mooi staan..
Thanks alvast, groetjes Mell
Ben iedere dag in Haarlem...dus dat ga ik zeker voor de feestdagen nog inplannen:)
Heb donkerblond haar...beetje saaie kleur, nu coupe soleil, maar wordt snel gelig..blauw/grijze ogen en een lichte huidskleur die snel rose word..(zeg maar rood haha)
Merk dat sommige kleuren mn gezicht idd niet al te flatteus doen uitkomen...heeft iemand alvast wat tips? Vind zelf blauw en paarstinten wel mooi staan..
Thanks alvast, groetjes Mell
dinsdag 12 september 2006 om 20:47
quote:
Thanks alvast, groetjes Mell Niet te lang wachten dan, want we zitten bijna vol tot de feestdagen:(
Thanks alvast, groetjes Mell Niet te lang wachten dan, want we zitten bijna vol tot de feestdagen:(
woensdag 13 september 2006 om 05:03
quote:
quote: Cherry80 reageerde
Ik heb ook een kleuradvies laten doen en ik blijk een herfttype! Op sites had ik veelal gelezen, dat bij een hersfttype de ogen meestal bruin of groen zijn. Mijn ogen zijn meer grijsblauw met een "vleugje" groen. Mijn haar is lichtbruin met wat roodpigment en ik heb wat spoetjes. Ik vraag me af: kan dit?? Kun je me een foto mailen (info@imageproof.eu) waar vooral je ogen goed op uitkomen?.
Hai Johan, zal ik doen! maar pas over een aantal weken, ik ga namelijk nú met vakantie!
Dank je wel alvast!
quote: Cherry80 reageerde
Ik heb ook een kleuradvies laten doen en ik blijk een herfttype! Op sites had ik veelal gelezen, dat bij een hersfttype de ogen meestal bruin of groen zijn. Mijn ogen zijn meer grijsblauw met een "vleugje" groen. Mijn haar is lichtbruin met wat roodpigment en ik heb wat spoetjes. Ik vraag me af: kan dit?? Kun je me een foto mailen (info@imageproof.eu) waar vooral je ogen goed op uitkomen?.
Hai Johan, zal ik doen! maar pas over een aantal weken, ik ga namelijk nú met vakantie!

donderdag 14 september 2006 om 12:12
Ook in ben dinsdag in Haarlem geweest voor een kleuradvies en het is mij heel goed bevallen. Heel verrassend om te zien wat sommige kleuren voor je doen en andere juist niet. Blijk een lentetype 1 te zijn, terwijl ik zelf had gegokt op zomer. Gisteren m'n garderobe eens goed bekeken, de "foute" kleuren in mijn kast zijn vooral roze, en sommige blauw- en bruintinten. Gelukkig ook nog behoorlijk wat dat goed is, maar ik ben wel van plan om een aantal kledingstukken te gaan kopen in de kleuren uit het boekje.Wil over een tijdje ook nog een keer een stijladvies doen. Mijn complimenten overigens voor Ada en Johan, ontzettend aardige mensen, die dit op een hele leuke en professionele manier doen.
vrijdag 15 september 2006 om 15:48
Daar ben ik een paar jaar geleden ook geweest.
Maar je krijgt bij haar zo`n flexawaaier en zij maakt ook geen onderverdeling in kleurtypes.
Een wintertype(in mijn geval) is een wintertype.
Nu weet ik dat ik geen lichte winterkleuren moet dragen,en zij zei dat dat voor de zomer wel zou kunnen.
Ik ga er volgende week vrijdag met mijn schoonzus naar B Kwadraat,ik verheug me er ook op,al is het niet voor mezelf:D.
Maar je krijgt bij haar zo`n flexawaaier en zij maakt ook geen onderverdeling in kleurtypes.
Een wintertype(in mijn geval) is een wintertype.
Nu weet ik dat ik geen lichte winterkleuren moet dragen,en zij zei dat dat voor de zomer wel zou kunnen.
Ik ga er volgende week vrijdag met mijn schoonzus naar B Kwadraat,ik verheug me er ook op,al is het niet voor mezelf:D.
zaterdag 23 september 2006 om 09:56
Sinds kort organiseren we in mijn salon in A'dam metamorfoseavonden. Daar krijg je ook een kleuradvies/analyse, make up plus tips en adviezen, maar ook een nieuwe coupe en kleur in je haar. En uiteraard foto's voor en na. Minimaal 2 en maximaal 4 dames per avond (7-10). Totale kosten 125,= per persoon. Kijk als je interesse hebt even op m'n site: www.invitation.nu.
zaterdag 23 september 2006 om 13:48
quote:Sinds kort organiseren we in mijn salon in A'dam metamorfoseavonden. Daar krijg je ook een kleuradvies/analyse, make up plus tips en adviezen, maar ook een nieuwe coupe en kleur in je haar. En uiteraard foto's voor en na. Minimaal 2 en maximaal 4 dames per avond (7-10). Totale kosten 125,= per persoon. Kijk als je interesse hebt even op m'n site: www.invitation.nu.
Is dat niet lastig, zonder daglicht vaststellen welk kleurtype iemand is?
Is dat niet lastig, zonder daglicht vaststellen welk kleurtype iemand is?
zondag 22 oktober 2006 om 13:02
Een paar jaar geleden heb ik ook een kleurenanalyse gedaan, ik was toen net een paar keer onder de zonnebank geweest. Ik bedenk me nu of dat misschien een verkeerde invloed heeft gehad op de kleurenanalyse.
Ik heb blond haar, met heel soms een beetje een rode/goude gloed, blauwe ogen en een beetje sproeten op mijn neus in de zomer.
Alleen van blauw weet ik zeker dat het goed staat, en visgraatmotieven en kabeltruien staan me niet..
Wat denken jullie?
Ik heb blond haar, met heel soms een beetje een rode/goude gloed, blauwe ogen en een beetje sproeten op mijn neus in de zomer.
Alleen van blauw weet ik zeker dat het goed staat, en visgraatmotieven en kabeltruien staan me niet..
Wat denken jullie?
zondag 22 oktober 2006 om 19:17
zondag 22 oktober 2006 om 19:40
Van de andere kleuren weet ik niet zeker of ze me goed staan. Turkoois vind ik ook wel mooi staan, maar dat vind ik eigenlijk echt iedereen staan. Ik weet wel zeker dat ik een warm type ben. Bij de kapper hielden ze ook een zilveren en een gouden doen bij mijn gezicht en toen zag je dat de gouden doek mijn gezicht egaler maakte.
Ik raak ook een beetje vertwijfeld. Blauw is een koele kleur en hoezo staat dat dan mooi bij mijn warme huid? Volgens de kleuranalyse zou ook bijvoorbeeld beige en rood mooi zijn bij mij. En dat is wel weer warm.
Ik raak ook een beetje vertwijfeld. Blauw is een koele kleur en hoezo staat dat dan mooi bij mijn warme huid? Volgens de kleuranalyse zou ook bijvoorbeeld beige en rood mooi zijn bij mij. En dat is wel weer warm.
zondag 22 oktober 2006 om 19:54
maandag 23 oktober 2006 om 08:23
maandag 23 oktober 2006 om 17:46
vind het toch wel lastig werken met zo'n kleurenwaaier, wanneer is iets nou echt de juiste kleur? De exacte kleuren uit je waaier, ga ik volgens mij nooit vinden...
Ik ben trouwens een herfsttype (contrasting panache autumn volgens het systeem van Beauty for all Seasons). Heeft iemand nog leuke (make-up) tips? En is er toevallig een winkel waar ze op dit moment veel kleuren voor het herfsttype hebben hangen?
Vind trouwens wel dat ik een moeilijke waaier heb, vind dat de meeste kleuren wel erg donker/somber zijn. Enige vrolijke/heldere kleuren zijn oranje (3x), rood (3x) en geel (1x). En oranje vind ik echt geen mooie kleur. Hoe kan je er toch voor zorgen dat je niet al te grauw door het leven gaat?
Ik ben trouwens een herfsttype (contrasting panache autumn volgens het systeem van Beauty for all Seasons). Heeft iemand nog leuke (make-up) tips? En is er toevallig een winkel waar ze op dit moment veel kleuren voor het herfsttype hebben hangen?
Vind trouwens wel dat ik een moeilijke waaier heb, vind dat de meeste kleuren wel erg donker/somber zijn. Enige vrolijke/heldere kleuren zijn oranje (3x), rood (3x) en geel (1x). En oranje vind ik echt geen mooie kleur. Hoe kan je er toch voor zorgen dat je niet al te grauw door het leven gaat?
maandag 23 oktober 2006 om 21:19
Hoi Cherry, toevallig ben ik al een paar keer tegen een kleur aangelopen die ook in m'n waaier zit. Precies hetzelfde! Misschien moet je er een beetje zicht in krijgen, ik zie nu snel genoeg of een kleur in dezelfde "categorie" valt als mijn waaier of niet. Sommige kleuren passen bijvoorbeeld precies tussen twee kleuren die wél in je waaier zitten.
Ik "ben" zelf herfst 3 en ik heb echt heel veel vrolijke kleuren hoor. Inderdaad oranje, maar ook allerlei rood-, paars-, blauw- en groentinten. D't zitten best wel knalkleuren tussen. Bij WE hebben ze altijd wel wat van die herfsttinten (hoewel ik momenteel al een tijd niet bij de WE ben geweest) en bij Zara hebben ze heel veel verschillende kledingstukken in heel veel verschillende kleuren en daar zit ook vaak wel iets geschikts bij.
Ik "ben" zelf herfst 3 en ik heb echt heel veel vrolijke kleuren hoor. Inderdaad oranje, maar ook allerlei rood-, paars-, blauw- en groentinten. D't zitten best wel knalkleuren tussen. Bij WE hebben ze altijd wel wat van die herfsttinten (hoewel ik momenteel al een tijd niet bij de WE ben geweest) en bij Zara hebben ze heel veel verschillende kledingstukken in heel veel verschillende kleuren en daar zit ook vaak wel iets geschikts bij.
maandag 23 oktober 2006 om 22:32
@ meisje85: ik ben ook herfst 3, en sinds ik bij Johan en Ada geweest ben draag ik met zoveel plezier die felle kleuren! Terwijl ik ze voorheen nooit aandurfde want "veel te fel".
Mijn man vindt het nu erg prettig winkelen met mij, want waaier gaat altijd mee en scheelt zoveel tijd met uitzoeken (zie in een oogopslag of het mijn kleuren zijn of niet) en ik heb nu altijd plezier van mijn aankopen. Vorige week nog kocht ik een fel paars jasje, stond hardstikke mooi, komt er een meisje naar me toe die dat jasje zo mooi vond dat ze het ook ging aanpassen. Een blik op haar, en ik zag al direct dat het haar kleur echt niet was. Tsja.
Ik kan een ieder aanraden zo'n kleuren analyse te laten doen, je hebt er echt veel plezier van.
Mijn man vindt het nu erg prettig winkelen met mij, want waaier gaat altijd mee en scheelt zoveel tijd met uitzoeken (zie in een oogopslag of het mijn kleuren zijn of niet) en ik heb nu altijd plezier van mijn aankopen. Vorige week nog kocht ik een fel paars jasje, stond hardstikke mooi, komt er een meisje naar me toe die dat jasje zo mooi vond dat ze het ook ging aanpassen. Een blik op haar, en ik zag al direct dat het haar kleur echt niet was. Tsja.
Ik kan een ieder aanraden zo'n kleuren analyse te laten doen, je hebt er echt veel plezier van.
maandag 23 oktober 2006 om 23:18
Ik denk er al tijden over om ook een kleurenanalyse te laten doen. Ik was wel benieuwd of er mensen zijn die dit in Groningen hebben laten doen. Of anders elders in het Noorden van het land? Het is wel prettig om af te gaan op ervaring van anderen en ik ken persoonlijk niemand die hier een kleuranalyse heeft laten doen.
dinsdag 24 oktober 2006 om 00:29
Hey Remma, ik woon ook in Groningen, en ik ga 17 november naar Haarlem. Ik ben voorlopig nog in mijn eentje, maar ik vind het prima om er met zijn tweeen heen te gaan, als dat van de kant van Imageproof ook allemaal kan, dat is wel zo gezellig immers als je zo'n lang eind moet. Neem je ff contact met me op als je interesse hebt? E-mailadres staat in m'n profiel.
dinsdag 24 oktober 2006 om 07:06
Hallo iedereen, ik ben ook 'op kleuradvies' geweest bij imageproof maar vond het niet zo geweldig. Het ging tussen de bedrijven door had ik de indruk. Misschien kwam dat omdat Johan en Ada op vakantie waren op dat moment. Of omdat ik het niet kon vinden en zo'n twintig minuten te laat aan kwam. Als ik de reacties hier lees denk ik dat ik wat gemist heb, jammer. Overigens heb ik in de zomer ook sproeten maar blijk toch kleurtype 1, als dat dan klopt want daar twijfel ik nu toch een beetje aan.