kleurenanalyse
dinsdag 24 oktober 2006 om 08:21
Leuk BobdeBouwer, dezelfde kleuren! In welke winkels koop jij (nu) vaak je kleding? Ik had, gelukkig, zelf altijd al een voorkeur voor veel van deze kleuren dus ik heb m'n garderobe niet drastisch hoeven wijzigen. Maar er zijn ook wel veel kleuren bijgekomen die ik eerder nooit zou kopen (bijvoorbeeld die blauw/paarstinten). Het is inderdaad heel makkelijk winkelen, maar je moet ook wel echt tegen zo'n kleur aanlopen. Sommige winkels kan je bij voorbaat al voorbij lopen.
dinsdag 24 oktober 2006 om 13:25
Hoi Meisje85!
Ik droeg juist wel veel "foute" kleuren, dus ik ben nu langzaamaan mijn garderobe aan het veranderen. Heb laatst een leuk rood shirtje gekocht bij Cecil, dat was ook het enige in "mijn" kleur wat ze hadden, het zat prima dus direct gekocht. Ik zag bij Sandwich een prachtige rode jas, die ik graag wil hebben maar wacht even tot de uitverkoop; hij was best prijzig.
Het gekke is dat ik voorheen juist in bepaalde winkels kwam en veel oversloeg (zag door de bomen het bos niet meer), nu stap ik elke winkel binnen en als ze niets in mijn kleur hebben ga ik direct weer weg.
V&D verkoopt een merk, Liz, en de pasvorm van dat merk zit bij mij goed, en dat merk heeft ook mijn kleuren.
Ik vind wel dat er deze winter weinig voor ons type bij zit, afgelopen zomer was prima want er was veel turquoise, geel etc. te koop dus ik heb direct ingeslagen. Op naar de volgende uitverkoop!
Ik droeg juist wel veel "foute" kleuren, dus ik ben nu langzaamaan mijn garderobe aan het veranderen. Heb laatst een leuk rood shirtje gekocht bij Cecil, dat was ook het enige in "mijn" kleur wat ze hadden, het zat prima dus direct gekocht. Ik zag bij Sandwich een prachtige rode jas, die ik graag wil hebben maar wacht even tot de uitverkoop; hij was best prijzig.
Het gekke is dat ik voorheen juist in bepaalde winkels kwam en veel oversloeg (zag door de bomen het bos niet meer), nu stap ik elke winkel binnen en als ze niets in mijn kleur hebben ga ik direct weer weg.
V&D verkoopt een merk, Liz, en de pasvorm van dat merk zit bij mij goed, en dat merk heeft ook mijn kleuren.
Ik vind wel dat er deze winter weinig voor ons type bij zit, afgelopen zomer was prima want er was veel turquoise, geel etc. te koop dus ik heb direct ingeslagen. Op naar de volgende uitverkoop!
dinsdag 24 oktober 2006 om 13:51
Laatmetalles, het zou best wel klantvriendelijk zijn als John van Eijck (hij leest vaak mee op dit Forum) je uitnodigt voor een ''aanvulling" of iets dergelijks zodat je wel tevreden bent.
OK 20 min. te laat is geen goede binnenkomer maar voor dat geld hoef je niet tussen neus en lippen door behandeld te worden.
Wie weet en dan krijgt hij misschien wel de warme douche van Radar voor zoveel klantvriendelijkheid.
OK 20 min. te laat is geen goede binnenkomer maar voor dat geld hoef je niet tussen neus en lippen door behandeld te worden.
Wie weet en dan krijgt hij misschien wel de warme douche van Radar voor zoveel klantvriendelijkheid.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
dinsdag 24 oktober 2006 om 13:57
Bij Sandwich ben ik nooit naar binnen geweest, maar de site ziet er leuk uit dus ik zal 't toch eens doen. Ik heb laatst bij Zara een truitje gekocht in de tweede kleur groen uit 't rijtje zeg maar. Met een v-hals, meestal draag ik er een zwarte blouse onder. En bij The Sting (waar ik anders nóóit kom) een blouse in de 4e kleur groen uit 't rijtje voor bij m'n broekpak, ik moest namelijk solliciteren. Maar goed, als ik een winkel tegenkom waar ze op dit moment veel van onze kleuren verkopen, dan zal ik het je laten weten!
dinsdag 24 oktober 2006 om 13:59
quote:Bij Sandwich ben ik nooit naar binnen geweest, maar de site ziet er leuk uit dus ik zal 't toch eens doen. Ik heb laatst bij Zara een truitje gekocht in de tweede kleur groen uit 't rijtje zeg maar. Met een v-hals, meestal draag ik er een zwarte blouse onder. En bij The Sting (waar ik anders nóóit kom) een blouse in de 4e kleur groen uit 't rijtje voor bij m'n broekpak, ik moest namelijk solliciteren. Maar goed, als ik een winkel tegenkom waar ze op dit moment veel van onze kleuren verkopen, dan zal ik het je laten weten!Voor de duidelijkheid; dit was voor BobdeBouwer bedoeld.
dinsdag 24 oktober 2006 om 14:04
quote:
Laatmetalles, het zou best wel klantvriendelijk zijn als John van Eijck (hij leest vaak mee op dit Forum) je uitnodigt voor een ''aanvulling" of iets dergelijks zodat je wel tevreden bent.
Wie weet en dan krijgt hij misschien wel de warme douche van Radar voor zoveel klantvriendelijkheid. Arrasje, ik denk dat het aan niemand van ons is om te bepalen of Johan en Ada hier iets mee moeten doen of niet. Die keuze is aan hen en daarbij lijkt het mij wel zo professioneel als dat, door beide partijen, buiten dit forum om wordt besproken.
Wie weet en dan krijgt hij misschien wel de warme douche van Radar voor zoveel klantvriendelijkheid. Arrasje, ik denk dat het aan niemand van ons is om te bepalen of Johan en Ada hier iets mee moeten doen of niet. Die keuze is aan hen en daarbij lijkt het mij wel zo professioneel als dat, door beide partijen, buiten dit forum om wordt besproken.
dinsdag 24 oktober 2006 om 15:24
Ik snap dat het een stille hint was, maar weet je wat het vooral is: ik vind het van "de klager" gewoon niet zo netjes en wel erg makkelijk om hier op een topic, anoniem, te vertellen dat ze ontevreden is. Het lijkt me juister om zoiets te doen op het moment dat je daar aanwezig bent. Vind ik gewoon jammer, zeker omdat ik het idee krijg dat 99% van de klanten ontzettend tevreden huiswaarts keert en ik er van overtuigd ben dat het zo niet had gehoeven. Maar oké, genoeg hierover. Vertel eens, wat heb jij voor waaier?

dinsdag 24 oktober 2006 om 16:51
Nou om eerlijk te zijn ben ik in Tiel geweest bij color me beautiful maar die werkt niet (meer) met lente zomer herfst etc maar met 12 kleurcategorieën.
Ik val onder soft soft/warm.
Ik heb wel zo'n paspoort.
Ik heb prima adviezen gekregen maar vond het wel commercieel overkomen.
Maar verder heel goed.
Als je wat make up aanschaft (ook best prijzig) ben je wel een aardig bedrag kwijt.
Het voordeel is dat je geen miskoop meer doet (althans dat is de bedoeling):D
Ik val onder soft soft/warm.
Ik heb wel zo'n paspoort.
Ik heb prima adviezen gekregen maar vond het wel commercieel overkomen.
Maar verder heel goed.
Als je wat make up aanschaft (ook best prijzig) ben je wel een aardig bedrag kwijt.
Het voordeel is dat je geen miskoop meer doet (althans dat is de bedoeling):D
dinsdag 24 oktober 2006 om 16:58
Meisje, melsje.... we zijn hier toch allemaal anoniem? Behalve dan Johan van Eijck natuurlijk Geven we niet allemaal onze persoonlijke mening betreffende poducten etc.? Als ik de ervaringen van ieder lees ben ik een beetje beteuterd....Bovendien ben ik niet elke dag in Haarlem want dat is zo;n vijftig km van mijn woonplaats verwijderd. Om speciaal daar naar toe te gaan omdat mijn ervaring niet is zoals die van anderen gaat wat ver, en misschien ligt dat wel aan mij, had ik er teveel van verwacht. Arrasje daarentegen wil ik bedanken voor haar berichtje al zou ik het genant vinden om op zo'n eventueel aanbod in te gaan. Dus Johan, wees gerust.
dinsdag 24 oktober 2006 om 17:27
Laatmetalles, je hebt betaald voor een dienst en biede partijen hebben baat met een tevreden resultaat.
Stel dat hij je tegemoed komt waarom zou je het niet aanvaarden? Zoiets kan heel verhelderend werken.
Wanneer het een tijd lang heel goed met een bedrijf gaat dan is het soms goed om ook kritisch naar jezelf te kijken om scherp te blijven.
Stel dat hij je tegemoed komt waarom zou je het niet aanvaarden? Zoiets kan heel verhelderend werken.
Wanneer het een tijd lang heel goed met een bedrijf gaat dan is het soms goed om ook kritisch naar jezelf te kijken om scherp te blijven.
dinsdag 24 oktober 2006 om 18:03
laatmetalles: heb je ook aan Imageproof kenbaar gemaakt dat je niet 100% tevreden was? Jammer dat jou dit is overkomen.
meisje: thanks! ik ben altijd in voor nieuwe winkels. Ik vond bij de sting wel de juiste kleuren, maar de modellen passen me niet (ben vrij tenger) en mouwen/broeken ed zijn altijd te lang.
meisje: thanks! ik ben altijd in voor nieuwe winkels. Ik vond bij de sting wel de juiste kleuren, maar de modellen passen me niet (ben vrij tenger) en mouwen/broeken ed zijn altijd te lang.
woensdag 25 oktober 2006 om 06:41
Nee, niet kenbaar gemaakt. Pas na het lezen van de reacties hier realiseerde ik me dat ik misschien iets gemist had. Inmiddels draag ik trouwens ook alweer kleuren die niet in mijn kleurenpalet voorkomen. Vooral zwart want dat is zo'n prettige combinatie "kleur" en de winkels hangen er nu weer vol mee. Weten jullie hoe het zit met die sproeten? Ben je dan zonder uitzondering een warm zomer tiepje?En wie van jullie is geweest voor een stijladvies? Wat zijn de ervaringen?Prettige dag allemaal!
woensdag 25 oktober 2006 om 08:47
laatmetalles, ik vind dat jij evenveel recht heb je mening hier te geven als alle anderen. Dit topic is er niet om imageproof op te hemelen.
Zelf ben ik een aantal maanden terug ook in Haarlem geweest en hoewel ik blij ben met het advies wat ik gekregen heb (ben er ook van overtuigd dat ik inderdaad een lente1 ben) vind ik hem soms jammer dat ik niet of Johan of Ada geholpen werd. Iedereen op dit topic is namelijk heel tevreden over hun. Ik weet de namen niet meer van de mannen waar ik bij was maar ik kreeg ook de indruk dat ze met van alles en nog wat bezig waren, naast mij.
Maar ach ik heb wel een goed advies gekregen en dat is het belangrijkste. Jij heb die indruk niet dus ik denk dat het goed is dat duidelijk te maken aan imageproof, wie weet kunnen zij iets voor je doen (maar dat zou ik dan wel buiten dit topic om regelen )
Zelf ben ik een aantal maanden terug ook in Haarlem geweest en hoewel ik blij ben met het advies wat ik gekregen heb (ben er ook van overtuigd dat ik inderdaad een lente1 ben) vind ik hem soms jammer dat ik niet of Johan of Ada geholpen werd. Iedereen op dit topic is namelijk heel tevreden over hun. Ik weet de namen niet meer van de mannen waar ik bij was maar ik kreeg ook de indruk dat ze met van alles en nog wat bezig waren, naast mij.
Maar ach ik heb wel een goed advies gekregen en dat is het belangrijkste. Jij heb die indruk niet dus ik denk dat het goed is dat duidelijk te maken aan imageproof, wie weet kunnen zij iets voor je doen (maar dat zou ik dan wel buiten dit topic om regelen )
woensdag 25 oktober 2006 om 10:19
Natuurlijk is dit topic ook bedoeld voor kritische reacties. Achteraf gezien heb ik het toch wat verkeerd begrepen, ik kreeg namelijk de indruk dat Laatmetalles al ontevreden was op het moment dat ze daar was. Dan liggen de zaken wat mij betreft net wat anders dan dat je achteraf teleurgesteld bent. Dus excuses daarvoor, Laatmetalles!
donderdag 26 oktober 2006 om 18:38
vrijdag 27 oktober 2006 om 20:37
@laatmetalles
We hebben de hele week op locatie bij een bedrijf kleur- en stijladviezen gegeven en dus was ik even een weekje niet in de gelegenheid deze draad te volgen. Ook ik ben dus laatmetalles deze week, maar als Fries zeg ik dan altijd better let as net. Doe ons een lol laatmetalles en bel ons dit weekeinde even (volgende week zijn we weer niet in Haarlem) en dan lossen we geheid je vragen/problemen op.
We hebben de hele week op locatie bij een bedrijf kleur- en stijladviezen gegeven en dus was ik even een weekje niet in de gelegenheid deze draad te volgen. Ook ik ben dus laatmetalles deze week, maar als Fries zeg ik dan altijd better let as net. Doe ons een lol laatmetalles en bel ons dit weekeinde even (volgende week zijn we weer niet in Haarlem) en dan lossen we geheid je vragen/problemen op.
vrijdag 27 oktober 2006 om 23:33
Marat, nou heb ik altijd gedacht dat je een wintertype 3 was! Geen idee waarom maar dat zat zo in mijn hoofd. Grappig om dat nu te horen.
Johan, ik heb nog een vraag. Ik ben dus wel winter 3 maar wanneer ik ouder word en mijn haar lichter/grijzer is het dan zo dat ik van winter 3 naar 2 en misschien zelfs wel 1 ga? Of blijf ik voor altijd winter 3?
Ik ben trouwens nog steeds ontzettend blij met jullie advies. Ik heb het helemaal gevonden, haarkleur, kleding etc. alleen met de lippenstift kom ik nog niet goed uit. Het voelt voor mij alsof de donkerrode kleuren me te hard maken, te streng. Nu gebruik ik een zachtere koele roze. Hebben jullie nog een kleuradvies voor lippenstift voor me waar ik naar kan kijken? (bruine ogen, heel donker haar) Ik vind dat nl nog het allermoeilijkste.
Johan, ik heb nog een vraag. Ik ben dus wel winter 3 maar wanneer ik ouder word en mijn haar lichter/grijzer is het dan zo dat ik van winter 3 naar 2 en misschien zelfs wel 1 ga? Of blijf ik voor altijd winter 3?
Ik ben trouwens nog steeds ontzettend blij met jullie advies. Ik heb het helemaal gevonden, haarkleur, kleding etc. alleen met de lippenstift kom ik nog niet goed uit. Het voelt voor mij alsof de donkerrode kleuren me te hard maken, te streng. Nu gebruik ik een zachtere koele roze. Hebben jullie nog een kleuradvies voor lippenstift voor me waar ik naar kan kijken? (bruine ogen, heel donker haar) Ik vind dat nl nog het allermoeilijkste.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.