Trouwen op Bora Bora

14-01-2017 11:45 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een andere nick aangemaakt vanwege herkenbaarheid.

Wij hebben besloten om stiekem te gaan trouwen op Bora Bora, of althans de ceremonie want een wettelijk huwelijk is vrij lastig. Dan willen we bij thuiskomst de ouders inlichten en ze vragen als getuigen bij het wettelijke huwelijk op het gemeentehuis in Nederland. Dan gaan we een foto van de ceremonie op Bora Bora naar alle bekenden sturen en ze dan uitnodigen voor een groot feest.

Lijkt jullie dit leuk en heeft er iemand ervaring met stiekem trouwen op een tropische locatie?
quote:Dragisa schreef op 14 januari 2017 @ 15:08:

Lekker doen. Het zou me nou echt geen bal kunnen schelen of het wel of niet volgens het boekje is. Wat maakt het uit of het wel of niet officieel is?

Er zijn hele legers van mensen die voor de grap "trouwen" in Las Vegas, maar op Bora Bora is het ineens raar en aanstellerig en overbodig.

Maar goed, dit is Vief. En op Vief moet je vooral niet iets anders dan anders willen.

Veel plezier.En mijn hele vraagstelling heeft helemaal niks met 'vooral niet iets anders dan anders willen'. Hell, mijn hele burgerlijke stand is anders dan anders.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 januari 2017 @ 16:06:

" Echt " trouwen op het strand kan ook niet eens op Bora Bora.

"

Wij helpen je graag met het plannen van je trouwerij in Frans-Polynesië

Het is tegenwoordig mogelijk om te trouwen in Frans Polynesië. Legaal trouwen is echter alleen mogelijk in een gemeentehuis en wij bieden deze aan op Tahiti, Moorea en Bora Bora. Op het strand of bij een resort is 'legaal' niet mogelijk maar u kunt wel na het officiële huwelijk de trouwerij op het strand nog een keer over doen.

Indien u niet vloeiend bent in het Frans dan dient er bij de ceremonie een beëdigde vertaler aanwezig te zijn.

Voor de rest zijn de formaliteiten rond een huwelijksvoltrekking in Frans-Polynesië tamelijk eenvoudig. Documenten die u moet overleggen op het eiland (gemeente) waar het huwelijk wordt gesloten zijn:

Voor Franse staatsburgers,

geboorteakte (minder dan 3 maanden oud) van de toekomstige echtgenoten

voorhuwelijkse medische attesten

verblijfsbewijs (ten minste 1 maand)

kopie van de notariële akte van het huwelijkscontract als dat bestaat

geboorteakte van de te legitimeren kinderen, indien van toepassing

Staatsburgers met een andere nationaliteit dienen eveneens te overleggen:

een "certicificat de coutume" (document waarin wordt aangegeven hoe de huwelijkswetgeving in elkaar zit) afgegeven door de autoriteiten van hun land,

een "certificat de célibat" (bewijs dat de betrokkene niet eerder in het huwelijk is getreden),

een bewijs van publicatie van de officiële bekendmaking in de woonplaats in het buitenland, (de geboortakten moeten in het Frans worden vertaald door een beëdigd vertaler)

We werken in Frans-Polynesië samen met een agent die zorgdraagt voor het officiële papierwerk. Na boeking sturen we de gescande documenten door en worden ter plaatse de zaken geregeld.

Naast de formaliteiten en de feitelijke huwelijksvoltrekking door een ambtenaar van de burgerlijke stand, kunnen we uiteraard ook alle belangrijke daaromheen regelen. Denk daarbij aan:

de trouwlokatie (evt vergunningen van landeigenaren, zoals van hotels of de Nationale Parken);

bloemen (bijv. boeketten, kransen of bogen);

feestelijkheden (bijv. live muziek, drank, hapjes, diner, kanotocht, etc.)

foto en video opnames (bijv. een proffessional van het eiland)

Traditioneel Huwelijk

Naast het burgerlijke huwelijk kunt u in Frans-Polynesië ook kiezen voor een traditionele huwelijkheidsplechtigheid. Die heeft geen wettelijke waarde, maar kan een feestelijke aanvulling zijn op het burgerlijke huwelijk of kan worden gekozen om de huwelijksgeloften na zoveel jaren op een originele manier te vernieuwen. Dergelijke plechtigheden zijn mogelijk in de meeste grote hotels en in het Tiki Village op Moorea.

Om een huwelijk minder ingewikkeld te maken maar net zo mooi, raden wij de Cook Eilanden aan. Daar is trouwen in de lagune, op het strand of bij een resort wel gewoon 'legaal' mogelijk. Vervolgens vliegt u door naar Frans Polynesië voor de honeymoon. Op de Cook Eilanden is de voertaal Engels en het is er net zo mooi als in Frans Polynesië en over het algemeen een stuk voordeliger "Als ik dit zo lees zou ik zelf sowieso de suggestie in de laatste alinea lekker opvolgen.
Am Yisrael Chai!
Ik doe wel een galajurk aan naar een benefiet ding waar ik verder ook totaal niemand ken behalve mijn man........

En dat jij vind dat een jurk pas waarde krijgt als oma erbij is, maakt het geen feit of wet natuurlijk. Gewoon niet meer dan een mening en ook niet meer waarheid dan de mening hier van de mensen die er anders over denken. Mijn jurk had waarde voor mij omdat mijn man, de enige die er op dat moment toe deed, me er prachtig in vond.
quote:Mevrouw75 schreef op 14 januari 2017 @ 16:17:

[...]

En mijn hele vraagstelling heeft helemaal niks met 'vooral niet iets anders dan anders willen'. Hell, mijn hele burgerlijke stand is anders dan anders.Eensch.
Am Yisrael Chai!
quote:Middag schreef op 14 januari 2017 @ 16:06:

Het is heel simpel toch?

Als jullie terug komen van bora bora zijn jullie NIET getrouwd.

Dus niemand van de familie of vrienden zal überhaupt boos of teleurgesteld kunnen zijn.

Dat jullie daar in mooie kleren hebben staan doen alsof, met mooie foto's als resultaat, mogen jullie natuurlijk zelf weten. Dat jullie de rest van jullie leven zullen zeggen op bora bora te zijn getrouwd ook.

Ik denk hooguit dat de familie en vrienden wat zullen gniffelen om zoveel drukte om niks!Dat denk ik dus ook. Nou ja, of ze er om zullen gniffelen weet ik niet, maar ik denk dat niemand er over zal vallen wat jullie op Bora Bora hebben uitgesproken naar elkaar omdat het voor je familie niet zal voelen als jullie huwelijksvoltrekking. Misschien meer als een mooie huwelijksreis (vooraf) of als een bijondere plek om trouwfoto's te laten maken.
quote:himalaya schreef op 14 januari 2017 @ 16:14:

[...]

Als TO en partner nou die ceremonie die zij 'huwelijk' noemen zo speciaal is voor ze, zouden ze dus niet mogen zeggen dat ze daar getrouwd zijn, omdat daar het papier niet getekend is, maar op het sfeerloze stadsdeelkantoor in Almere-Buiten Oost.

En het trouwboekje moet je natuurlijk ook iedere keer laten zien als je zegt dat je getrouwd bent, want mensen willen controleren of dat wel klopt

.

Dat Hima.

Man, man, man, een beetje outside de eigen beperkte box denken valt ook niet mee he.

Zolang het bruidspaar maar weet dat ze niet voor de wet getrouwd zijn daar is er toch niks aan de hand.

Zat mensen die hun kerkelijke of anderszins religieuze huwelijk als hun échte huwelijke beschouwen hier in Nederland.

Kraait geen haan naar.
Eens. Vrienden van ons zijn voor de getrouwd op het gemeentehuis. Mocht niemand bij zijn want dat deed ze niks. Getuigen waren ambtenaren. Iedereen was pas welkom bij de kerk.
quote:Orangetree schreef op 14 januari 2017 @ 16:18:

Ik doe wel een galajurk aan naar een benefiet ding waar ik verder ook totaal niemand ken behalve mijn man........

En dat jij vind dat een jurk pas waarde krijgt als oma erbij is, maakt het geen feit of wet natuurlijk. Gewoon niet meer dan een mening en ook niet meer waarheid dan de mening hier van de mensen die er anders over denken. Mijn jurk had waarde omdat mijn man, de enige die er op dat moment toe deed, me er prachtig in vond.

Dat je naar een gala een galajurk aan doet lijkt me nogal logisch.

Kennelijk heb ik me nogal onduidelijk uitgedrukt: dat je een traditionele bruidsjurk aandoet als je de bruid bent op een bruiloft, vind ik ook vrij logisch.

Ik vind het echter minder logisch (en zou het voor mezelf uitermate bespottelijk vinden) om een traditionele bruidsjurk aan te doen als ik niet ging trouwen of als ik ging trouwen zonder gasten.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 14 januari 2017 @ 15:26:

[...]

Het gaat niet om dat aparte slapen, volgens mij is het doel van het huwelijk juist dat je AAN ANDEREN de liefde voor je partner uitspreekt en belooft dat je in voor en tegenspoed etc bladiebla voor je partner zult zorgen. Daarom moeten er immers ook van de wet getuigen bij zijn. En die belofte bezegel je vervolgens met een wettelijk contract.

En ik herhaal hem nog maar een keer: Daarom moeten er immers ook van de wet getuigen bij zijn. En die belofte bezegel je vervolgens met een wettelijk contract.

Exact het doel van een huwelijk.

Van mij mag to nog net zo lief op bora bora een ceremonie spelen hoor. Haar overgangsrite van vrijgezel naar getrouwde vrouw. Prima.
quote:Eleonora-1 schreef op 14 januari 2017 @ 16:20:

[...]

Dat Hima.

Man, man, man, een beetje outside de eigen beperkte box denken valt ook niet mee he.

Zolang het bruidspaar maar weet dat ze niet voor de wet getrouwd zijn daar is er toch niks aan de hand.

Zat mensen die hun kerkelijke of anderszins religieuze huwelijk als hun échte huwelijke beschouwen hier in Nederland.

Kraait geen haan naar.Dat zal in het geval van TO dan waarschijnlijk toch ook wel gebeuren?
quote:missesjn schreef op 14 januari 2017 @ 15:30:

[...]

De enige aan wie ik mijn liefde moet of wil uitspreken is mijn partner. Dat is de enige voor wie het belangrijk is. Heeft de rest eigenlijk geen fluit mee te maken.

Je kan trouwens op t stadhuis ook 2 ambtenaren (die je dus niet kent) als getuige nemen. Dat is dan ook geen huwelijk volgens jou?Ja natuurlijk wel, want ook anderen waren getuigen van jouw belofte.
quote:Orangetree schreef op 14 januari 2017 @ 16:22:

Eens. Vrienden van ons zijn voor de getrouwd op het gemeentehuis. Mocht niemand bij zijn want dat deed ze niks. Getuigen waren ambtenaren. Iedereen was pas welkom bij de kerk.

Mijn vriend is moslim.

De burgerlijke stand is een formaliteit voor moslims, puur voor de wet, in de moskee wordt het daadwerkelijke huwelijk gesloten.
quote:Dragisa schreef op 14 januari 2017 @ 16:11:

[...]

Welke drukte? Daar krijgen zij, in tegenstelling tot de gemiddelde bruiloft, juist helemaal niets van mee.Aanstellerigheid dan ipv drukte.
Dat mag. Het is echter niet bespottelijk. Maar dat is omdat ik trouw met mijn man en mijn man alleen. Niet de hele wereld. En wij het overbodig vinden dat uit te spreken naar de rest van de wereld. Ik zou zo'n huwelijk verschrikkelijk vinden. Onmogelijk te regelen ook. Man heeft geen contact met zijn familie in canada omdat zijn vader niet van zijn zoons af kon blijven toen het nog jongetjes waren. Mijn familie komt van ver en hangt van los zand aan elkaar. Vrienden daarheen laten komen of mijn familie hierheen kon niet (laaste wegens visums/visa) en ik wilde niet wel met mijn familie en zonder die van hem trouwen. Dus logische keuze, lekker met zijn tweetjes.

Elke bruiloft daarna keken we elkaar aan en zeiden we achteraf; wat heerlijk dat wij dat gedoe allemaal niet hoefden he ;).
quote:NYC schreef op 14 januari 2017 @ 16:24:

[...]

Dat zal in het geval van TO dan waarschijnlijk toch ook wel gebeuren?

Ongetwijfeld.

Zij hechten waarde aan een niet officiële ceremonie op Bora Bora, zich bewust van het feit dat ze wettelijk dan niet getrouwd zijn.

Voor de wet trouwen ze vervolgens in NL.

Hun manier.
quote:Middag schreef op 14 januari 2017 @ 16:25:

[...]

Aanstellerigheid dan ipv drukte.

Wat is er aanstellerig aan?

Dat eiland leeft voor een deel van stellen die er trouwen (al dan niet officieel) of hun trouwgeloften hernieuwen.

Is, zoals op veel romantische plaatsen op de wereld, een hele industrie.

Allemaal aanstellers?
quote:Orangetree schreef op 14 januari 2017 @ 16:27:

Dat mag. Het is echter niet bespottelijk. Maar dat is omdat ik trouw met mijn man en mijn man alleen. Niet de hele wereld. En wij het overbodig vinden dat uit te spreken naar de rest van de wereld. Ik zou zo'n huwelijk verschrikkelijk vinden. Onmogelijk te regelen ook. Man heeft geen contact met zijn familie in canada omdat zijn vader niet van zijn zoons af kon blijven toen het nog jongetjes waren. Mijn familie komt van ver en hangt van los zand aan elkaar. Vrienden daarheen laten komen of mijn familie hierheen kon niet (laaste wegens visums/visa) en ik wilde niet wel met mijn familie en zonder die van hem trouwen. Dus logische keuze, lekker met zijn tweetjes.

Elke bruiloft daarna keken we elkaar aan en zeiden we achteraf; wat heerlijk dat wij dat gedoe allemaal niet hoefden he ;).

Maar ik neem toch aan dat jij daarbij geen 2500 euro kostende bruidsjurk met sluier en hoepel en corset en wat daar allemaal wel niet bij hoort aan had?

Zo wel, dan vind ik dat inderdaad best bespottelijk, als in dat ik daar inderdaad een beetje om zou moeten gniffelen. Maar verder zou ik wel denken: nou ja, als zij dat wil, why not?
Am Yisrael Chai!
quote:Eleonora-1 schreef op 14 januari 2017 @ 16:31:

[...]

Wat is er aanstellerig aan?

Dat eiland leeft voor een deel van stellen die er trouwen (al dan niet officieel) of hun trouwgeloften hernieuwen.

Is, zoals op veel romantische plaatsen op de wereld, een hele industrie.

Allemaal aanstellers?Ik vind het inderdaad best aanstellerig om aan iedereen die je kent een kaart te sturen met daarop "wij zijn getrouwd!" vergezeld met een foto in bruidskledij, als je helemaal niet getrouwd bent. Ik zou er hartelijk om moeten lachen en mezelf kennende er ook heerlijk over roddelen, zo'n roddeltante ben ik dan ook wel weer.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 14 januari 2017 @ 16:32:

[...]

Maar ik neem toch aan dat jij daarbij geen 2500 euro kostende bruidsjurk met sluier en hoepel en corset en wat daar allemaal wel niet bij hoort aan had?

Zo wel, dan vind ik dat inderdaad best bespottelijk, als in dat ik daar inderdaad een beetje om zou moeten gniffelen. Maar verder zou ik wel denken: nou ja, als zij dat wil, why not?Dat is in zo'n oord nogal warm lijkt me. Het was wel degelijk een 'echte' trouwjurk maar kort tot op de knie en lichte laagjes. Maar ik zou zelfs in NL geen hoepel en korsetgedoe doen. Dat is gewoon niet 'ik'
En ik vind het zo bespottelijk wanneer mensen in een dure jurk en alle andere poespas voor de hele goe gemeente een trouwshow opvoeren. Mijn man en ik moeten dan ook altijd gniffelen want man wat een poppekast. En ook wij zeggen dan steeds dat we zo blij zijn dat wij het op onze manier hebben gedaan.
quote:Orangetree schreef op 14 januari 2017 @ 16:35:

[...]

Dat is in zo'n oord nogal warm lijkt me. Het was wel degelijk een 'echte' trouwjurk maar kort tot op de knie en lichte laagjes. Maar ik zou zelfs in NL geen hoepel en korsetgedoe doen. Dat is gewoon niet 'ik'

Ach, op een strand zou ik wellicht zelf ook wel zo'n speciaal strandbruidsjurkje aan doen, da's meestal een net wat sjieker zomerjurkje, qua idee. Maar ik doelde in mijn eerdere post dan ook op een bruidsjurk als dit:

Zo'n jurk heeft voor mijn gevoel alleen maar waarde omdat er mensen zijn die jou na staan en liefhebben en die jou in die jurk zien. Als je enige publiek een aantal wildvreemde ambtenaren op maandagochtend in het stadhuis zijn, dan vind ik het nogal aanstellerig om zo te verschijnen.

Maar goed, ik vind verder alsnog dat mensen dat zelf moeten weten, dus verder gun ik ze het van harte hoor.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 14 januari 2017 @ 16:33:

[...]

Ik vind het inderdaad best aanstellerig om aan iedereen die je kent een kaart te sturen met daarop "wij zijn getrouwd!" vergezeld met een foto in bruidskledij, als je helemaal niet getrouwd bent. Ik zou er hartelijk om moeten lachen en mezelf kennende er ook heerlijk over roddelen, zo'n roddeltante ben ik dan ook wel weer.Wat een naar gedrag. Bah
quote:fashionvictim schreef op 14 januari 2017 @ 16:33:

[...]

Ik vind het inderdaad best aanstellerig om aan iedereen die je kent een kaart te sturen met daarop "wij zijn getrouwd!" vergezeld met een foto in bruidskledij, als je helemaal niet getrouwd bent. Ik zou er hartelijk om moeten lachen en mezelf kennende er ook heerlijk over roddelen, zo'n roddeltante ben ik dan ook wel weer.Ehm , in het geval van to zijn ze dan ook getrouwd he ? Want ze stuurt de kaart pas na de officieele handtekening.
quote:himalaya schreef op 14 januari 2017 @ 16:14:

[...]

Als TO en partner nou die ceremonie die zij 'huwelijk' noemen zo speciaal is voor ze, zouden ze dus niet mogen zeggen dat ze daar getrouwd zijn, omdat daar het papier niet getekend is, maar op het sfeerloze stadsdeelkantoor in Almere-Buiten Oost.

En het trouwboekje moet je natuurlijk ook iedere keer laten zien als je zegt dat je getrouwd bent, want mensen willen controleren of dat wel klopt

.

Ze mogen van mij zeggen wat ze willen en doen wat ze willen en ik hoop dat ze er hardstikke blij mee zijn. Ik snap alleen niet dat áls je dat wil zeggen dat je dan niet ook gewoon echt daar trouwt.

Een beetje zoals ik het gek zou vinden als je principieel absoluut niet wil trouwen maar wel een hele dag in een witte jurk een feest wil geven. Dat mag gewoon en ik zou je alsnog veel plezier wensen en blij voor je zijn. Ik zou mijzelf alleen persoonlijk er heel raar onder voelen om dat te doen.

Ik vind het dan wel weer heel apart dat dat wordt opgevat alsof je van mij op een specifieke manier moet trouwen. Er zijn duizenden manieren om te trouwen, ik vind de ene niet beter dan de andere en ik ben op enorm veel verschillende soort en bruiloften en non-bruiloften geweest. Hell, ik ben zelf heel erg nontraditioneel getrouwd. Waarom is het zo erg als mensen zeggen dat ze déze keuze niet begrijpen? Waarom is dat gelijk jaloers of alleen maar in je eigen hokje? Het doet er verder niets aan af dat ik iedereen een leuke dag wens en mensen hun eigen keuze vooral moeten volgen.
quote:Middag schreef op 14 januari 2017 @ 16:25:

[...]

Aanstellerigheid dan ipv drukte.Een hele dag van hort naar her rennen in een onhandige jurk, een handtekening zetten terwijl er 150 mensen in je nek hijgen, vervolgd door een eindeloze receptie met handjes schudden, taart eten, duiven loslaten en photoshoots doen vind ik persoonlijk veel aanstelleriger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven