Trouwen op Bora Bora

14-01-2017 11:45 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een andere nick aangemaakt vanwege herkenbaarheid.

Wij hebben besloten om stiekem te gaan trouwen op Bora Bora, of althans de ceremonie want een wettelijk huwelijk is vrij lastig. Dan willen we bij thuiskomst de ouders inlichten en ze vragen als getuigen bij het wettelijke huwelijk op het gemeentehuis in Nederland. Dan gaan we een foto van de ceremonie op Bora Bora naar alle bekenden sturen en ze dan uitnodigen voor een groot feest.

Lijkt jullie dit leuk en heeft er iemand ervaring met stiekem trouwen op een tropische locatie?
[quote]missesjn schreef op 14 januari 2017 @ 16:41:

[...]

Wat een naar gedrag. Bah[/quot

En dit idd. Nog vals gaan roddelen ook. Guttegut.
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 16:42:

[...]

Ehm , in het geval van to zijn ze dan ook getrouwd he ? Want ze stuurt de kaart pas na de officieele handtekening.Die ze niet op de plek van de foto heeft gezet, en niet in die bruidskledij. Het doet me denken aan dat meisje die op Facebook net deed alsof ze een wereldreis aan het maken was terwijl ze gewoon thuis was. Met allemaal van die gephotoshopte foto's.
Am Yisrael Chai!
quote:MaryCrawley schreef op 14 januari 2017 @ 16:42:

[...]

Ze mogen van mij zeggen wat ze willen en doen wat ze willen en ik hoop dat ze er hardstikke blij mee zijn. Ik snap alleen niet dat áls je dat wil zeggen dat je dan niet ook gewoon echt daar trouwt.

Een beetje zoals ik het gek zou vinden als je principieel absoluut niet wil trouwen maar wel een hele dag in een witte jurk een feest wil geven. Dat mag gewoon en ik zou je alsnog veel plezier wensen en blij voor je zijn. Ik zou mijzelf alleen persoonlijk er heel raar onder voelen om dat te doen.

Ik vind het dan wel weer heel apart dat dat wordt opgevat alsof je van mij op een specifieke manier moet trouwen. Er zijn duizenden manieren om te trouwen, ik vind de ene niet beter dan de andere en ik ben op enorm veel verschillende soort en bruiloften en non-bruiloften geweest. Hell, ik ben zelf heel erg nontraditioneel getrouwd. Waarom is het zo erg als mensen zeggen dat ze déze keuze niet begrijpen? Waarom is dat gelijk jaloers of alleen maar in je eigen hokje? Het doet er verder niets aan af dat ik iedereen een leuke dag wens en mensen hun eigen keuze vooral moeten volgen.Ik zou het nog 1000 x zeggen, misschien helpt het ...
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 16:43:

[quote]missesjn schreef op 14 januari 2017 @ 16:41:

[...]

Wat een naar gedrag. Bah[/quot

En dit idd. Nog vals gaan roddelen ook. Guttegut.

Roddelen is heus niet altijd vals. Je kan ook liefdevol roddelen over de gekke gewoontes van je naasten.

Dit zou voor mij in die categorie vallen.
Am Yisrael Chai!
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 16:44:

[...]

Ik zou het nog 1000 x zeggen, misschien helpt het ...Kennelijk wordt het nog steeds verkeerd opgevat dus tja.... Vermoeiend inderdaad
quote:fashionvictim schreef op 14 januari 2017 @ 16:44:

[...]

Die ze niet op de plek van de foto heeft gezet, en niet in die bruidskledij. Het doet me denken aan dat meisje die op Facebook net deed alsof ze een wereldreis aan het maken was terwijl ze gewoon thuis was. Met allemaal van die gephotoshopte foto's. Dit zegt dan meer over hoe jij inelkaar steekt. En er lekker vals achteraan gaan roddelen ook nog. Nice.
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 16:47:

[...]

Dit zegt dan meer over hoe jij inelkaar steekt. En er lekker vals achteraan gaan roddelen ook nog. Nice.

Hoe steek je dan precies in elkaar als je niet trouwen maar wel zeggen dat je getrouwd bent een beetje mal vind? Of zeggen dat je op wereldreis bent terwijl je gewoon op je eigen bank zit?

Nogmaals: van mij moet iedereen lekker doen waar ie zich goed bij voelt maar daarom vind ik sommige dingen nog wel gek, mal, aanstellerig, onlogisch, wat dan ook. Dat maakt verder toch niks uit als die ander het maar leuk vindt, toch?
Am Yisrael Chai!
quote:Dragisa schreef op 14 januari 2017 @ 16:43:

[...]

Een hele dag van hort naar her rennen in een onhandige jurk, een handtekening zetten terwijl er 150 mensen in je nek hijgen, vervolgd door een eindeloze receptie met handjes schudden, taart eten, duiven loslaten en photoshoots doen vind ik persoonlijk veel aanstelleriger Dit. Maar aandachtsgeile typjes denken daar heel anders over gok ik.
Overigens zijn de enige mensen die echt hele valse waardeoordelen vellen steeds juist de mensen die het voor TO opnemen. Jaloers, aandachtsgeil, en dat soort termen zijn een stuk negatiever dan "mal" of "beetje aanstellerig".
Am Yisrael Chai!
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 16:50:

[...]

Dit. Maar aandachtsgeile typjes denken daar heel anders over gok ik.

Ik snap het hele 'aanstellerige' niet in dit verhaal. Niet bij TO en niet bij hier in NL met 150 man.

Trouwen is toch leuk en positief en gebeurt toch gewoon op de manier waarop een bruidspaar dat wenst?

Ik begrijp niet wat er aanstellerig is eigenlijk.
Trouw dan , zonder het te vertellen, op een gratis dag in nl en stuur dan vanaf bora

Bora een mooie foto met wij zijn getrouwd met hierop ook datum feest en klaar
quote:fashionvictim schreef op 14 januari 2017 @ 16:51:

Overigens zijn de enige mensen die echt hele valse waardeoordelen vellen steeds juist de mensen die het voor TO opnemen. Jaloers, aandachtsgeil, en dat soort termen zijn een stuk negatiever dan "mal" of "beetje aanstellerig".En dit. Waarom is het dan wel oke om zo'n oordeel te vellen over een traditioneel bruiloft?
O en wat een ander ervan vindt zou mij een zorg zijn. Mijn huwelijk. Trouw niet met / voor mijn vrienden
quote:poldervrouw schreef op 14 januari 2017 @ 16:54:

Trouw dan , zonder het te vertellen, op een gratis dag in nl en stuur dan vanaf bora

Bora een mooie foto met wij zijn getrouwd met hierop ook datum feest en klaar

Lees de OP, zij willen het andersom doen.

Free country.
quote:MaryCrawley schreef op 14 januari 2017 @ 16:56:

[...]

En dit. Waarom is het dan wel oke om zo'n oordeel te vellen over een traditioneel bruiloft?

Snap ik ook niet.

Toch allebei leuk en eigen keuze van een trouwend stel?

Dat rare geoordeel de hele tijd over iets wat als het je cup of tea niet is (welke manier er ook gekozen wordt) geen zak uitmaakt in je eigen leven.

Heel kinderachtig.
quote:Eleonora-1 schreef op 14 januari 2017 @ 16:53:

[...]

Ik snap het hele 'aanstellerige' niet in dit verhaal. Niet bij TO en niet bij hier in NL met 150 man.

Trouwen is toch leuk en positief en gebeurt toch gewoon op de manier waarop een bruidspaar dat wenst?

Absoluut.

Neemt niet weg dat ik de gemiddelde bruiloft meer een soort "kijk ons eens een dolle bruiloft geven" vind dan een viering van liefde.

Vind gewoon dat veel stellen er zo'n toestand van maken met fotohokjes en koetsen en anderhalf jaar lang plannen.

Maar iedereen moet het absoluut helemaal zelf weten. En ik moet zelf weten dat ik het een kitscherige drukdoenerij vind.
quote:fashionvictim schreef op 14 januari 2017 @ 16:51:

Overigens zijn de enige mensen die echt hele valse waardeoordelen vellen steeds juist de mensen die het voor TO opnemen. Jaloers, aandachtsgeil, en dat soort termen zijn een stuk negatiever dan "mal" of "beetje aanstellerig".

Maar gewoon hetzelfde bedoeld alleen anders verpakt .

Ik typte net een heel verhaal voor to maar mijn verbinding klapte eruit en alles weg.

Anyways , ik zou zeggen gewoon doen zoals jullie het willen to. Wij zijn getrouwd in het buitenland , zonder vantevoren te vertellen en zonder gasten. Het was prachtig mooi , zo intiem. Ik had het niet anders willen doen. Wij hebben eerst drie weken rondgereisd en zijn daarna getrouwd. Vervolgens zijn we vijf dagen op onze trouwlocatie gebleven. We waren de enige gasten. Het was zo heerlijk luxe ( houden wij van) en zo waardevol en knus met alleen ons gezin. Ik type dit nu en krijg er nog een warm gevoel van. Wij wilden geen gedoe , feest , gasten. Wel een jurk en man een mooi pak We hebben een weddingplanner alles laten regelen. Het was een droom huwelijk.

De reacties achteraf waren , op één na , allemaal positief maar we hebben ons daar nooit vantevoren druk over gemaakt. Ons huwelijk, onze manier.

Gewoon doen zou ik zeggen en dat gezemel over wanneer die handtekening wordt gezet lekker negeren.
quote:Eleonora-1 schreef op 14 januari 2017 @ 16:53:

[...]

Wat ik aanstellerig vind is dat je een hele bruiloft naspeelt terwijl je helemaal niet trouwt.

Trouwen an sich vind ik niet aanstellerig, op welke manier dan ook. Maar ik ben een beetje een mierenneuker daarin. Ik vind bijvoorbeeld peetouders aanwijzen terwijl je je kinderen niet doopt ook aanstellerig, of zeggen dat je je kind naar Opa Harry en Opa Jan hebt vernoemd terwijl hij Julian heet omdat daar ook een J en een A in zitten. Ik vind dat als je waarde hecht aan bepaalde tradities, rituelen of gebruiken, dat je dan ook daadwerkelijk die tradities, gebruiken of rituelen moet uitvoeren. En niet zeggen dat je ze doet, maar dan iets heel anders gaan doen.

(Edit: wauw, wat een kromme zinnen allemaal. Ik hoop dat je ze nog begrijpt).
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 14 januari 2017 @ 17:03:

[...]

Wat ik aanstellerig vind is dat je een hele bruiloft naspeelt terwijl je helemaal niet trouwt.

Trouwen an sich vind ik niet aanstellerig, op welke manier dan ook. Maar ik ben een beetje een mierenneuker daarin. Ik vind bijvoorbeeld peetouders aanwijzen terwijl je je kinderen niet doopt ook aanstellerig, of zeggen dat je je kind naar Opa Harry en Opa Jan hebt vernoemd terwijl hij Julian heet omdat daar ook een J en een A in zitten. Ik vind dat als je waarde hecht aan bepaalde tradities, rituelen of gebruiken, dat je dan ook daadwerkelijk die tradities, gebruiken of rituelen moet uitvoeren. En niet zeggen dat je ze doet, maar dan iets heel anders gaan doen.

Zo'n stel ken ik, daar heb ik dan wel weer om gegniffeld ja
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 16:40:

En ik vind het zo bespottelijk wanneer mensen in een dure jurk en alle andere poespas voor de hele goe gemeente een trouwshow opvoeren. Mijn man en ik moeten dan ook altijd gniffelen want man wat een poppekast. En ook wij zeggen dan steeds dat we zo blij zijn dat wij het op onze manier hebben gedaan.

Hoe is samen met je vent gniffelen anders dan er achteraf over praten / roddelen?

Oogarts -> balk
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou ja, op zich kun je er inderdaad best voor kiezen om de uitnodiging voor het feest te versturen met een foto (op Bora Bora) en een mededeling (wij zijn getrouwd) en de werkelijke boodschap: "jullie zijn uitgenodigd op ons feest op datum X en locatie Y", en jullie eigen keuzes/redenen om het in die volgorde te doen gaat eigenlijk alleen jullie aan.

Als ik die uitnodiging voor een bruiloftsfeest van iemand zou krijgen zou ik eigenlijk alleen denken "oh wat leuk, Droomreis en partner geven een feest omdat ze getrouwd zijn" en wat er dan officieel was en wat eerst (Bora Bora of handtekening in NL) zou ik me eigenlijk niet eens mee bezighouden. Maar als ik het bruidspaar dan zou horen vertellen over wat er vooraf gebeurd is (neem aan dat je er vragen over kunt krijgen als een foto van die bestemming je uitnodiging wordt): "Ah oke, dus jullie zijn op huwelijksreis geweest vóór het huwelijk." En niet als: "Ah, jullie zijn op Bora Bora getrouwd!"

Eigenlijk is de vraag dus: is het leuk om eerst op huwelijksreis te gaan, dan te trouwen en daarna een bruiloft te vieren?
quote:rascalles schreef op 14 januari 2017 @ 16:47:

[...]

Dit zegt dan meer over hoe jij inelkaar steekt. En er lekker vals achteraan gaan roddelen ook nog. Nice.Maar gniffelen is oke ole ole.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:fashionvictim schreef op 14 januari 2017 @ 17:03:

[...]

quote:Dragisa schreef op 14 januari 2017 @ 17:01:

[...]

Absoluut.

Neemt niet weg dat ik de gemiddelde bruiloft meer een soort "kijk ons eens een dolle bruiloft geven" vind dan een viering van liefde.

Vind gewoon dat veel stellen er zo'n toestand van maken met fotohokjes en koetsen en anderhalf jaar lang plannen.

Maar iedereen moet het absoluut helemaal zelf weten. En ik moet zelf weten dat ik het een kitscherige drukdoenerij vind.

Ja hoor moet je zeker zelf weten.

Ik vind alleen dat elkaar de loef afsteken wat het aanstellerigst/raarst/stomst etc. is zo flauw.
quote:NYC schreef op 14 januari 2017 @ 17:15:

[...]

[afbeelding]

Hier moest ik zo hard om lachen dat ik me in mijn thee verslik. Maar precies wat ik bedoel inderdaad, toppunt van aanstellerigheid!
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven