Geld & Recht alle pijlers

Wekelijkse boodschappen.

24-04-2016 14:41 788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit is hier al eens een topic over gestart maar deze is wat verwaterd.

Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.

Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.

Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.

Daarom start ik dit topic opnieuw.

Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.

Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.

Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
De reden dat ik 50 aanhoud is omdat we nu zoveel op voorraad hebben. Denk ook niet dat we het het hele jaar volhouden, maar als ik geen limiet stel koopt mijn vriend de hele winkel leeg.

Ik zal volgende x even de aantallen erbij zetten.
quote:mlsc schreef op 09 januari 2017 @ 19:37:

[...]

Zo dan doen we echt iets fout hier...

Kan je eens zeggen wat je daar allemaal van koopt voor een week? Eten jullie dan elke dag fruit en groenten? Kopen jullie ook vlees?

Ben hier echt benieuwd naar!

Koop daar alles van wat nodig is, maar mijn vriend eet ongeveer 2x per week mee, we wonen niet samen namelijk.

Ik doe meestal op zaterdag de boodschappen en dan haal in in Duitsland producten zoals melk, vlees, margarine, kattenvoer, kattengrit. Brood. broodbeleg en drinken haal ik in Nederland, met een half brood doe ik ongeveer 3 dagen. Groente en fruit eet ik elke dag maar dat haal ik niet in de supermarkt maar bij een Turkse winkel. scheelt ongeveer de helft qua prijs. Ook kook ik vaak meteen voor 2 dagen als ik alleen eet.

Ongeveer 1x in de 2 maanden ben ik duurder uit want dan haal ik wasverzachter, toiletpapier, schoonmaakmiddel, afwasmiddel, shampoo, douchegel e.d. Maar dat haal ik in Duitsland en ben dan hooguit een euro of 15 kwijt. Haal gewoon de huismerken van een Duitse supermarkt, die zijn van prima kwaliteit. Alleen wasverzachter haal ik van een A-merk, maar veel meer dan een euro per fles kost het in Duitsland vaak niet.

Frisdrank, snoek,koek en chips koop ik niet, wordt niet gedronken/gegeten. Drink meestal koffie of melk en heb altijd een fles teissiere limonadesiroop in huis.
Maken jullie ook weekmenu's: opschrijven wat je elke dag gaat eten? Ik merk dat mij dat enorm helpt bij gericht boodschappen doen en ik daardoor minder geld uitgeef. Je ziet namelijk bv. snel waar je bepaalde groente / kruiden e.d. nog een keer weer kunt gebruiken. Je gooit minder weg. O en ik eet daardoor gevarieerder, omdat ik meer inzicht heb in wat ik vorige week of de week ervoor al gegeten heb.
Ja SaffronSkies, dat doe ik ook. Dan hoef ik maar 1x per week boodschappen te doen en ik hoef maar 1x per week te bedenken wat ik ga koken.

Ik kook ook voor 2 dagen. Dan hoef ik de volgende dag alleen maar op te warmen. Dat doe ik alleen met 1 pansgerechten. Gekookte aardappelen vind ik niet lekker opgewarmd.

En de voorraadkast blijft een beetje op peil en barst niet meer uit zijn voegen.
Ik maak menu's voor 2 weken en bestel bij Appie. De eerste week is het dan vooral alles wat vers is opmaken, de tweede week houdbaar spul of spul wat in de vriezer ligt. Dat helpt ook !

Oh, en voor alle tussendoor dingen stuur ik zoonlief naar de winkel.

Ik was de laatste keer 118,- kwijt bij de Appie. Dat is voor 2 weken eten (muv een of twee dingetjes) en inclusief hamster-wasmiddel voor een paar maand.
quote:ChantalZr7 schreef op 10 januari 2017 @ 14:18:

Ja SaffronSkies, dat doe ik ook. Dan hoef ik maar 1x per week boodschappen te doen en ik hoef maar 1x per week te bedenken wat ik ga koken.

Ik kook ook voor 2 dagen. Dan hoef ik de volgende dag alleen maar op te warmen. Dat doe ik alleen met 1 pansgerechten. Gekookte aardappelen vind ik niet lekker opgewarmd.

En de voorraadkast blijft een beetje op peil en barst niet meer uit zijn voegen.Als ik gekookte aardappelen over houdt snij ik ze de volgende dag in stukjes om ze te bakken, lust ze anders ook niet opgewarmd maar gebakken vind ik wel lekker.
quote:SaffronSkies schreef op 10 januari 2017 @ 14:10:

Maken jullie ook weekmenu's: opschrijven wat je elke dag gaat eten? Ik merk dat mij dat enorm helpt bij gericht boodschappen doen en ik daardoor minder geld uitgeef. Je ziet namelijk bv. snel waar je bepaalde groente / kruiden e.d. nog een keer weer kunt gebruiken. Je gooit minder weg. O en ik eet daardoor gevarieerder, omdat ik meer inzicht heb in wat ik vorige week of de week ervoor al gegeten heb.ja, doe ik ook altijd. Heel handig en voorkomt inderdaad verspilling.
Ik sluit mij aan bij Alieda. Zelf woon ik in DE, maar bepaalde dingen kopen wij ook in NL.

Wij zoeken het beste/goedkoopste van 2 werelden ^.^

Wat in DE goedkoper is, is in NL weer duurder en omgekeerd.

En nu hebben wij ook een Action gekregen!

Wij zijn denk ik 200/300 Euro per maand kwijt aan boodschappen.

Soms meer, soms minder.

Wij kopen vrijwel geen A merken op sommige dingen na dan.

Bijvoorbeeld mijn man wilt perse Coca Cola hebben ipv die van Lidl, omdat hij die lekkerder vind.

Frisdrank is dan ook veel goedkoper in DE als in NL. Laatst hebben wij nog 66 cent betaald voor 1,25 Fles Coca Cola.

In NL betaal je zo rond de 1,89 voor 1,5 L.

Maar douchegel bijvoorbeeld, kopen wij gewoon het huismerk van de drogist hier met 55 cent.

En die ruikt en werkt net zo goed!

Dan hebben wij ook nog "onze" slager hier, die best wel vaak goede aanbiedingen heeft voor vlees.

Laatst hebben we 1 kilo gehakt gekocht voor 2,69. Die verdeel ik dan en doe het in de vriezer.

En als we dan van alles een beetje over hebben, dan maak ik een kliekjespot

Dan gooi ik gewoon alles samen in een snelkookpan met verschillende kruiden en eventueel een sausje die nog over is.

Heeft tot nu toe elke keer gesmaakt

Ik denk altijd, waarom perse die duurdere merken kopen als het ook goedkoper kan?
quote:cinnamonnswirl schreef op 10 januari 2017 @ 16:07:

Ik sluit mij aan bij Alieda. Zelf woon ik in DE, maar bepaalde dingen kopen wij ook in NL.

Wij zoeken het beste/goedkoopste van 2 werelden ^.^

Wat in DE goedkoper is, is in NL weer duurder en omgekeerd.

En nu hebben wij ook een Action gekregen!

Wij zijn denk ik 200/300 Euro per maand kwijt aan boodschappen.

Soms meer, soms minder.

Wij kopen vrijwel geen A merken op sommige dingen na dan.

Bijvoorbeeld mijn man wilt perse Coca Cola hebben ipv die van Lidl, omdat hij die lekkerder vind.

Frisdrank is dan ook veel goedkoper in DE als in NL. Laatst hebben wij nog 66 cent betaald voor 1,25 Fles Coca Cola.

In NL betaal je zo rond de 1,89 voor 1,5 L.

Maar douchegel bijvoorbeeld, kopen wij gewoon het huismerk van de drogist hier met 55 cent.

En die ruikt en werkt net zo goed!

Dan hebben wij ook nog "onze" slager hier, die best wel vaak goede aanbiedingen heeft voor vlees.

Laatst hebben we 1 kilo gehakt gekocht voor 2,69. Die verdeel ik dan en doe het in de vriezer.

En als we dan van alles een beetje over hebben, dan maak ik een kliekjespot

Dan gooi ik gewoon alles samen in een snelkookpan met verschillende kruiden en eventueel een sausje die nog over is.

Heeft tot nu toe elke keer gesmaakt

Ik denk altijd, waarom perse die duurdere merken kopen als het ook goedkoper kan?

Ik heb vandaag nog een voorraad melk gehaald in Duitsland, hier is de goedkoopste melk opeens van 49ct naar 74ct per liter gegaan. Zag dat in Duitsland de melkprijzen ook hoger zijn geworden maar nog wel goedkoper dan hier.

Haarverf haal ik ook altijd in Duitsland, koop meestal die van Syoss, kost hier bij Kruidvat, Trekpleister e.d. het dubbele dan bij Rössmann.
Boodschappen van deze week;

800 gram aardbeien en 125 gram frambozen 5.00

2 mango’s 0.98

5 bananen 0.99

300 gram cranberries 1.69 – 0.59 aanbieding = 1.10

1 kilo mandarijn 2.19

250 gram soepgroente 0.75

250 gram champignon 0.89

1 courgette 0.89

1 rode kool 0.99

800 gram italiaanse roerbakgroente 3.98 – 1.99 aanbieding = 1.99

500 gram boerenkool 1.79

4* 250 gram soepgroenten 3.16

4 preien 2.36 – 0.78 aanbieding = 1.58

Broccoli 1.20

2 rode paprika 1.78 – 0.89 aanbieding = 0.89

6* tomaten in blik 2.64

1 blik babymais 1.19

1 kropsla 0.86

1 komkommer 1.09

2 potten doperwt wortel 1.78

2* 450 gram sperzieboon 1.24

2* 450 gram tuinerwtjes 1.24

2 wit tijgerbrood 5.60

10 worstenbroodjes 1.59

2* 6 pistolet 0.98

2 volkorenbrood 1.78

2 kaasstengels 1.38

2* 300 gram kipkerriesalade 2.98

2* 300 gram selderijsalade 1.58

Fruitspread 1.99 -0.70 aanbieding = 1.29

Garnalen 4.51 – 2.26 aanbieding = 2.25

900 gram kipfilet 6.50

2* 2 schnitzels 5.18 – 1.18 aanbieding = 4.00

2* 15 vissticks 2.98

12 kroketten 1.99

6 liter melk 4.19

8* 1,5 liter sap 6.32

3* 1 liter yoghurtdrink 1.65

6* 1 liter limonadesiroop 4.74

Kookroom 0.72

Crème fraiche 0.55

Woksaus 1.11

Ketjap 0.59

1 chips stax 0.95

2* borrelnoten 1.98

2* paprikachips 1.22

1 chocoladereep 1.49

4* shampoo 12.56 – 6.38 aanbieding = 6.38

2* tandpasta 5.78 – 2.89 aanbieding = 2.89

Totaal = 102.49

Totaal deze maand = 184.68

En daarnaast deze week als een soort verlaat kerstpakket / nieuwjaarsattentie nog gekregen;

1 liter yoghurtdrank

1 liter chocomelk

1 pot jam

1 pak hagelslag

1 zak chips

1 zak spekjes

1 zak uitdeelkoekjes

1 fles limonadesiroop

2 bussen chips

1,5 kilo appels

1 kilo mandarijn

1 pak gevulde koeken

1 pak kerstboomkoekjes
Ik moet ook maar eens op mijn boodschappen kosten gaan letten, zal van de week een overzicht maken wat ik zoal wekelijks kwijt ben. Gaat ook richting de €100 per week schat ik zo. Gezin met 3 waarvan een kind van 2jr.

Hier zit geen voeding voor de huisdieren (1 hond en 4 katten) bij. Daar ben ik gemiddeld €50/75 per maand aan kwijt.
quote:Alieda-1984 schreef op 10 januari 2017 @ 16:22:

[...]

Ik heb vandaag nog een voorraad melk gehaald in Duitsland, hier is de goedkoopste melk opeens van 49ct naar 74ct per liter gegaan. Zag dat in Duitsland de melkprijzen ook hoger zijn geworden maar nog wel goedkoper dan hier.

Haarverf haal ik ook altijd in Duitsland, koop meestal die van Syoss, kost hier bij Kruidvat, Trekpleister e.d. het dubbele dan bij Rössmann.

Zelf koop ik liever bij de DM ipv Rossmann. Het is daar goedkoper en je kunt daarnaast ook nog punten sparen (Payback Punkten).

1000 punten = 10 Euro

En bij welke winkel doe jij je boodschappen dan in DE?

Melk bijvoorbeeld bij Aldi 60/65 cent.

Nu ik er over nadenk...

Wij doen niet echt aan wekelijkse boodschappen. Geloof ook niet dat dat ervoor zorgt dat we meer geld sparen.

De wekelijkse boodschappen zijn bij ons eigenlijk meer de boodschappen die zwaar zijn, zoals frisdrank.

Of naar de slager, waar we dan vlees kopen, verdelen en invriezen.

Producten die we bij Aldi of Lidl kopen, zijn vaak niks anders als de grote A merken in een ander jasje verpakt.

A merken bij Aldi (wel in het Duits)

Ook zo kunnen jullie dan flink sparen en houd je meer over voor andere dingen
Hier net naar de winkel geweest. Normaal zijn we nu zoet tot volgende vrijdag. Ik moet enkel nog 2 broden halen. Ik had deze week 75 euro uitgegeven. Dat maakt nu samen met de andere uitgaven dat we nog 210 euro over hebben. Hopelijk redden we het tot de 20ste. Maar met het gegeven weer is er misschien weinig keuze...

Fruit 10 euro

Groenten 10 euro

Vlees en vis 25 euro

Beleg 10 euro

Koekjes 5 euro

Voorraad 10 euro

Drank 5 euro

Dit is ongeveer de verdeling van mijn boodschappen. Deze week nx nodig voor eigen hygiene, kat of kuisproducten.

Veel minder dan dit, lijkt me toch moeilijk. Tenzij je veel moet schrappen en laten. Als dat financieel echt uit noodzaak is oke. Maar anders moet je toch ook een beetje leven en genieten.
ik lees mee!
Het boekje 'Hallo' van de Jumbo gaat nu over budgetkoken!
Vandaag weer de folder van ah binnen. I looove route 99!
Only dead fish go with the flow
Ik heb ook eens een overzichtje gemaakt van onze boodschappen van deze week (4 personen):

Vlees & vis : 22,-

Fruit, noten, zaden en pitten : 30,-

Groenten : 10,5-

Brood : 8,-

Broodbeleg : 16,-

Rijst/pasta ed : 6,-

Fruitsap, water, rijstmelk : 26,-

Chocolade, koeken, yoghurt : 20,-

Wc-papier : 3,5-

Totaal deze week = 142 euro
Net naar de winkel geweest en enkele dingen bijgekocht. Voor 25 euro
quote:Dreamglasses schreef op 14 januari 2017 @ 14:32:

Vandaag weer de folder van ah binnen. I looove route 99! Ik heb de folder nu ook op schoot hoor maar heb ook al eens gehoord dat je door die aanbiedingen eigenlijk duurder uit bent door onnodige aanbiedingen. Als je kookt zonder toegevoegde dingen en onbewerkte dingen drinkt net als vroeger dan ben je sowieso goedkoop uit. Gewoon simpel melk bijvoorbeeld is nooit in de aanbieding. Let maar eens op.
Naja zie er nu ook peren in staan dan gaat mijn verhaal niet helemaal op.. Maar merken koop ik sowieso niet, eigen merk is vaak goedkoper zonder aanbieding.
Taxi dat klopt hoor. Ik koop alleen de dingen die ik normaal vel te duur vind. En inderdaad de peren, maar ook hutspot en boerenkool. En de koffie is ook best goedkoop bijvoorbeeld. Al koop ik meestal de grotere pakken.
Only dead fish go with the flow
Ik probeer ook om weer wat zuiniger te doen met boodschappen. Ons budget is 80 euro per week voor gezin met 2 volwassen en 3 kinderen (beneden de 7 jaar). We doen alle boodschappen bij de lidl.

Luiers, billendoekjes, wasmiddel, wasverzachter en shampoo etc zit hier niet bij in. Meestal koop ik dat groot in als het op is. In duitsland of bijvoorbeeld bij kruidvat (wasverzachter Robijn).

Tot nu toe lukt dit aardig. Al is het wel goed opletten.
quote:cinnamonnswirl schreef op 11 januari 2017 @ 15:51:

[...]

Zelf koop ik liever bij de DM ipv Rossmann. Het is daar goedkoper en je kunt daarnaast ook nog punten sparen (Payback Punkten).

1000 punten = 10 Euro

En bij welke winkel doe jij je boodschappen dan in DE?

Melk bijvoorbeeld bij Aldi 60/65 cent.

Nu ik er over nadenk...

Wij doen niet echt aan wekelijkse boodschappen. Geloof ook niet dat dat ervoor zorgt dat we meer geld sparen.

De wekelijkse boodschappen zijn bij ons eigenlijk meer de boodschappen die zwaar zijn, zoals frisdrank.

Of naar de slager, waar we dan vlees kopen, verdelen en invriezen.

Producten die we bij Aldi of Lidl kopen, zijn vaak niks anders als de grote A merken in een ander jasje verpakt.

A merken bij Aldi (wel in het Duits)

Ook zo kunnen jullie dan flink sparen en houd je meer over voor andere dingen

Bij DM kom ik heel af en toe als ik eens in Papenburg ben. Ik woon zelf dichtbij Bunde en daar zit alleen een Rössmann. Tot een paar jaar geleden was het nog een Schlecker en die was nog goedkoper, maar helaas bestaat de Schlecker niet meer.

De meeste boodschappen haal ik bij Combi en Lidl en af en toe bij Eedeka. Alleen de voorraad melk bij Famila gekocht, 59ct per pak.
quote:Iselin schreef op 15 januari 2017 @ 11:10:

Ik probeer ook om weer wat zuiniger te doen met boodschappen. Ons budget is 80 euro per week voor gezin met 2 volwassen en 3 kinderen (beneden de 7 jaar). We doen alle boodschappen bij de lidl.

Luiers, billendoekjes, wasmiddel, wasverzachter en shampoo etc zit hier niet bij in. Meestal koop ik dat groot in als het op is. In duitsland of bijvoorbeeld bij kruidvat (wasverzachter Robijn).

Tot nu toe lukt dit aardig. Al is het wel goed opletten.

Aan hoeveel zou je dan komen als die dingen er wel bij in zitten?

Want anders is het een beetje appelen met peren vergelijken e...
Wat grappig om te lezen. Ik woon ook vlakbij Bunde en doe altijd boodschappen bij de Rossman en de Lidl in Bunde :-)quote:Alieda-1984 schreef op 15 januari 2017 @ 12:25:

[...]

Bij DM kom ik heel af en toe als ik eens in Papenburg ben. Ik woon zelf dichtbij Bunde en daar zit alleen een Rössmann. Tot een paar jaar geleden was het nog een Schlecker en die was nog goedkoper, maar helaas bestaat de Schlecker niet meer.

De meeste boodschappen haal ik bij Combi en Lidl en af en toe bij Eedeka. Alleen de voorraad melk bij Famila gekocht, 59ct per pak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven