Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
dinsdag 13 januari 2009 om 09:44
Hier ook bij de C1000 geweest gister:
- 2 l halfvolle melk
- yokidrink
- vanilleyoghurt
- glassex
- wc eend
- krab salade
- schoonmaakazijn
- unox tomatensoep
- pedig. hondenbrokken
- mosterd
- drop
- paturain
- woksaus
- colaflesjes (snoep)
- danoontje
- fricandellen
- andijvie
- kipfilet
- meergranenpistoletjes
- felix zachtvoer
- jusblokjes
- lipton thee 2x
- runderschnitzels
- pannekoekenmix
- heel volkoren brood
- kaas belegen kilo
- witte druiven
- koffieleutjes
- landbrood mais
- landbrood wit
- 2 zakken lays chips
- scharreleieren
- peperkorrels
- broccoli
- boerenschouderham
- kip met kerrie (voor op brood)
- keukenpapier
- zachtvoer hond
- 2 toiletblokken
- 2 beschuit
- 2 tandenborstels
Totaal: ¤ 66,12
Totaal deze maand: ¤ 128,78
- 2 l halfvolle melk
- yokidrink
- vanilleyoghurt
- glassex
- wc eend
- krab salade
- schoonmaakazijn
- unox tomatensoep
- pedig. hondenbrokken
- mosterd
- drop
- paturain
- woksaus
- colaflesjes (snoep)
- danoontje
- fricandellen
- andijvie
- kipfilet
- meergranenpistoletjes
- felix zachtvoer
- jusblokjes
- lipton thee 2x
- runderschnitzels
- pannekoekenmix
- heel volkoren brood
- kaas belegen kilo
- witte druiven
- koffieleutjes
- landbrood mais
- landbrood wit
- 2 zakken lays chips
- scharreleieren
- peperkorrels
- broccoli
- boerenschouderham
- kip met kerrie (voor op brood)
- keukenpapier
- zachtvoer hond
- 2 toiletblokken
- 2 beschuit
- 2 tandenborstels
Totaal: ¤ 66,12
Totaal deze maand: ¤ 128,78
dinsdag 13 januari 2009 om 20:09
Bonnetje kwijt, om en nabij de 25 euro
Punselies
Roze koeken
Wedges
AH perzik
Kruidenbotermix
Cappuccino
Basilicum
AH chips
Bleekselderij
Kippenvleugels
Paprika mix
melk
Yoghurt
eieren
Risotto
Afrika mix
Spa nog wattes
Creme fraiche
Toetjestroep
Parmezaanse flakes
Old amsterdammer geraspt
Dus dan zitten we nu op ongeveer 48 euro
Punselies
Roze koeken
Wedges
AH perzik
Kruidenbotermix
Cappuccino
Basilicum
AH chips
Bleekselderij
Kippenvleugels
Paprika mix
melk
Yoghurt
eieren
Risotto
Afrika mix
Spa nog wattes
Creme fraiche
Toetjestroep
Parmezaanse flakes
Old amsterdammer geraspt
Dus dan zitten we nu op ongeveer 48 euro
anoniem_11384 wijzigde dit bericht op 13-01-2009 20:09
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd

woensdag 14 januari 2009 om 08:48
Het valt me op dat hier niet meer gezellig gekletst wordt of ruzie gemaakt over wie er te veel of te weinig uit geeft.
Dus, hebben jullie nog wat lekkers gegeten van de week?
Ik heb gisteren zalm in tomatensaus met tortelini's gegeten. Was erg lekker. Als of je in een Italiaans restaurant aan het eten was. Met dat verschil dat ik wel zelf moest koken en afruimen. Maar goed.
Dus, hebben jullie nog wat lekkers gegeten van de week?
Ik heb gisteren zalm in tomatensaus met tortelini's gegeten. Was erg lekker. Als of je in een Italiaans restaurant aan het eten was. Met dat verschil dat ik wel zelf moest koken en afruimen. Maar goed.
woensdag 14 januari 2009 om 12:34
aE
wij aten gisteren mexicaanse roerbakschotel met runderreepjes, tomaat, parika's en ui (maar zonder kidneybonen want dat lusten de kids niet)
Ik heb tot nu toe deze maand al veel uitgegeven aa boodschappen. Liet me een beetje meeslepen door al die mooie aanbiedingen bij C1000 (en het pakket wat ik natuurlijk wilde hebben).
Voorraad ligt er nu weer voldoende. Straks eens kijken wat we vanavond eten.
Door dit topic gooi ik wel minder weg.
Voorbeeld: Net komt de jongste uit school en die wil afbakbroodjes bakken. Ik zeg dat dat nu niet mag omdat er brood uit de vriezer ligt en dat eerst op moet.
Dus zit ze nu zonder morren achter een maisboterham met paprikacervelaat. Zo kan het dus ook
wij aten gisteren mexicaanse roerbakschotel met runderreepjes, tomaat, parika's en ui (maar zonder kidneybonen want dat lusten de kids niet)
Ik heb tot nu toe deze maand al veel uitgegeven aa boodschappen. Liet me een beetje meeslepen door al die mooie aanbiedingen bij C1000 (en het pakket wat ik natuurlijk wilde hebben).
Voorraad ligt er nu weer voldoende. Straks eens kijken wat we vanavond eten.
Door dit topic gooi ik wel minder weg.
Voorbeeld: Net komt de jongste uit school en die wil afbakbroodjes bakken. Ik zeg dat dat nu niet mag omdat er brood uit de vriezer ligt en dat eerst op moet.
Dus zit ze nu zonder morren achter een maisboterham met paprikacervelaat. Zo kan het dus ook

woensdag 14 januari 2009 om 13:01
woensdag 14 januari 2009 om 13:07
Deze maand nog helemaal geen snaai gekocht en/of (dure) Franse kaasjes (maar o frustratie: nog geen gram afgevallen!)
Maar wel heeeeel veeeeel voorraad: wc-papier, koffie, Spa Blauw, deodorant en zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen.
Al met al verwacht ik deze maand toch nog voordeliger uit te zijn dan in oktober en november.
Maandag spaghetti gegeten met saus van ui, knoflook, spekjes en spinazie (en vast nog wel wat dingen die ik even niet meer zo weet);
gisteren ovenschotel van kabeljauw met o.a. komkommer en mango en erbij rijst (een recept uit een Allerhande van 20 jaar geleden, maar het blijft lekker);
vandaag maak ik pilaf (man is laat thuis, dus dan is dat handig);
morgen Surinaamse bruine bonen met rijst
en dan heb ik nog spullen in huis voor zelfgemaakte groentesoep met balletjes, stokbrood en kruidenboter, een keer groente uit de diepvries met krieltjes en iets van vlees uit de vriezer en ik zal ook nog wel een keertje friet bakken.
Dus tot en met zondag kan ik nog alle kanten op qua eten.
Maar wel heeeeel veeeeel voorraad: wc-papier, koffie, Spa Blauw, deodorant en zo zijn er nog wel wat dingen te verzinnen.
Al met al verwacht ik deze maand toch nog voordeliger uit te zijn dan in oktober en november.
Maandag spaghetti gegeten met saus van ui, knoflook, spekjes en spinazie (en vast nog wel wat dingen die ik even niet meer zo weet);
gisteren ovenschotel van kabeljauw met o.a. komkommer en mango en erbij rijst (een recept uit een Allerhande van 20 jaar geleden, maar het blijft lekker);
vandaag maak ik pilaf (man is laat thuis, dus dan is dat handig);
morgen Surinaamse bruine bonen met rijst
en dan heb ik nog spullen in huis voor zelfgemaakte groentesoep met balletjes, stokbrood en kruidenboter, een keer groente uit de diepvries met krieltjes en iets van vlees uit de vriezer en ik zal ook nog wel een keertje friet bakken.
Dus tot en met zondag kan ik nog alle kanten op qua eten.
woensdag 14 januari 2009 om 13:11
Ik was aan het typen: hoezo zijn aanbiedingen gevaarlijk??
Ik koop alleen dingen die ik anders ook koop, dus in die zin laat ik me niet verleiden tot extra's.
Vorige week bij de Plus Page wc-papier 6 Euro ipv 10 Euro nog wat normaal; ik drink zo'n beetje een fles Spa Blauw per dag deze week 50 cent, normaal 69, Dove Deodorant 2 voor de prijs van 1, dus nu 2 stuks voor 2,25, ontbijtkoek 1 Euro ipv 1,79 etc etc;
Dat zijn dingen die er toch wel doorheen gaan en als de prijsverschillen zo groot zijn, sla ik die wel in.
Soms zijn er dingen in de reclame die een paar cent goedkoper zijn, tja dan sla ik ook niet groot in.
Ik koop alleen dingen die ik anders ook koop, dus in die zin laat ik me niet verleiden tot extra's.
Vorige week bij de Plus Page wc-papier 6 Euro ipv 10 Euro nog wat normaal; ik drink zo'n beetje een fles Spa Blauw per dag deze week 50 cent, normaal 69, Dove Deodorant 2 voor de prijs van 1, dus nu 2 stuks voor 2,25, ontbijtkoek 1 Euro ipv 1,79 etc etc;
Dat zijn dingen die er toch wel doorheen gaan en als de prijsverschillen zo groot zijn, sla ik die wel in.
Soms zijn er dingen in de reclame die een paar cent goedkoper zijn, tja dan sla ik ook niet groot in.
woensdag 14 januari 2009 om 15:19
Aanbiedingen zijn voor mij soms ook gevaarlijk, omdat ik dan in de verleiding kom dingen te kopen die ik anders nooit gebruik en soms ook niet persé nodig heb (vooral snaaiwerk e.d.).
Aan de andere kant sla ik soms met aanbiedingen groot in, als het om een groot prijverschil gaat met producten die ik altijd gebruik. Bijv. toiletpapier en wasmiddel e.d. Dat kan echt behoorlijk schelen in prijs.
Maandag heb ik bijvoorbeeld chips/nootjes gekocht in de aanbieding bij C1000. Dit hadden we sowieso toch wel gekocht voor verjaardag van vriendlief, maar scheelt op deze manier toch weer een euro 5.
14 januari Deen: ¤ 11.99
400 gram champignons
1 netje uien
250 gram macaronigroenten
300 gram extra mager rundergehakt
1 tartaartje
1 liter halfvolle melk
4 pakje tomatensoep (honig, aanbieding)
1 fles limonade light (burg)
1 fles shampoo (andrelon)
1 potje dagcreme (huismerk)
1 pot gel (huismerk)
statiegeld - ¤ 2.75
Totaal januari: ¤145.57
Ik eet vanavond een tartaartje met ui en en champignons en daarbij ovenfrietjes (die liggen nog in de vriezer). Vriendlief eet op zijn werk.
Morgen eten we macaroni (macaroni en kruidenmix heb ik nog op voorraad). Vrijdag ga ik de weekendboodschappen weer doen en koop dan avondeten voor vrij, za en zo.
Aan de andere kant sla ik soms met aanbiedingen groot in, als het om een groot prijverschil gaat met producten die ik altijd gebruik. Bijv. toiletpapier en wasmiddel e.d. Dat kan echt behoorlijk schelen in prijs.
Maandag heb ik bijvoorbeeld chips/nootjes gekocht in de aanbieding bij C1000. Dit hadden we sowieso toch wel gekocht voor verjaardag van vriendlief, maar scheelt op deze manier toch weer een euro 5.
14 januari Deen: ¤ 11.99
400 gram champignons
1 netje uien
250 gram macaronigroenten
300 gram extra mager rundergehakt
1 tartaartje
1 liter halfvolle melk
4 pakje tomatensoep (honig, aanbieding)
1 fles limonade light (burg)
1 fles shampoo (andrelon)
1 potje dagcreme (huismerk)
1 pot gel (huismerk)
statiegeld - ¤ 2.75
Totaal januari: ¤145.57
Ik eet vanavond een tartaartje met ui en en champignons en daarbij ovenfrietjes (die liggen nog in de vriezer). Vriendlief eet op zijn werk.
Morgen eten we macaroni (macaroni en kruidenmix heb ik nog op voorraad). Vrijdag ga ik de weekendboodschappen weer doen en koop dan avondeten voor vrij, za en zo.
jayla2 wijzigde dit bericht op 14-01-2009 15:21
Reden: toevoeging statiegeld
Reden: toevoeging statiegeld
% gewijzigd
woensdag 14 januari 2009 om 17:14
vomar
1 pak koffieroomcups
2 zakken kattenvoer
2 x slankie smeerkaas
1 x pakje pens hondenmaaltijd
1 x airwick freshmattic navul
1 x zak borrelnootjes pittig
4 x pizza
1 x first choice cola lemon
1 halve boerentijger wit
1 heinz spread
1 doos weiland eieren 10 stuks
totaal: 19.39
kruidvat:
wasverzachter
dreft afwasmiddel
totaal: 6,49
schlecker:
5 tubes tandpasta
totaal: 5,80
1 pak koffieroomcups
2 zakken kattenvoer
2 x slankie smeerkaas
1 x pakje pens hondenmaaltijd
1 x airwick freshmattic navul
1 x zak borrelnootjes pittig
4 x pizza
1 x first choice cola lemon
1 halve boerentijger wit
1 heinz spread
1 doos weiland eieren 10 stuks
totaal: 19.39
kruidvat:
wasverzachter
dreft afwasmiddel
totaal: 6,49
schlecker:
5 tubes tandpasta
totaal: 5,80

woensdag 14 januari 2009 om 19:07
@absolute einstein: om te kletsen: vind dat ik eigenlijk alweer veel te veel heb uitgegeven. Zit niet eens op de helft van de maand en wel al over de helft van mijn budget heen. Dat wordt de laatste week macaroni eten:-).
Gisteren verse noten-kaaspasta van AH op, was in de aanbieding, met spinazie a la creme en kaas
Vanavond ovenfriet met appelmoes en tomatensalade
Morgen zal het iets met tahoe worden, was namelijk ook in de aanbieding.
Gisteren verse noten-kaaspasta van AH op, was in de aanbieding, met spinazie a la creme en kaas
donderdag 15 januari 2009 om 13:42

donderdag 15 januari 2009 om 14:22
quote:Marahbloem schreef op 14 januari 2009 @ 19:07:
@absolute einstein: om te kletsen: vind dat ik eigenlijk alweer veel te veel heb uitgegeven. Zit niet eens op de helft van de maand en wel al over de helft van mijn budget heen. Dat wordt de laatste week macaroni eten:-).
Schandalig!
Die pasta heb ik ook bij de AH gekocht. Er liggen twee pakken in de vriezer.
Behalve maceroni kun je ook bruine bonen, capucijners of stam(p)pot eten. (ik weet eigenlijk niet of het stam-pot of stamp-pot is)
Erg goedkoop.
En die gevulde pasta is uiteindelijk ook niet duur. Je hoeft er geen vlees bij te doen en met een saus erbij ben je voor 1,50 p.p. al klaar.
Gisteren stampot boerenkool gegeten. Met spekjes en ambachtelijke rookworst van de Aldi. Lekker hoor.
Vanavond kip Korma met naanbrood.
Hier moet ook wat goedkoper gegeten worden na de enorme budgetoverschrijding van december.
Schandalig!
Die pasta heb ik ook bij de AH gekocht. Er liggen twee pakken in de vriezer.
Behalve maceroni kun je ook bruine bonen, capucijners of stam(p)pot eten. (ik weet eigenlijk niet of het stam-pot of stamp-pot is)
Erg goedkoop.
En die gevulde pasta is uiteindelijk ook niet duur. Je hoeft er geen vlees bij te doen en met een saus erbij ben je voor 1,50 p.p. al klaar.
Gisteren stampot boerenkool gegeten. Met spekjes en ambachtelijke rookworst van de Aldi. Lekker hoor.
Vanavond kip Korma met naanbrood.
Hier moet ook wat goedkoper gegeten worden na de enorme budgetoverschrijding van december.