Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Oeh spannend Mayolijn! Wat knap dat je je kan beheersen
Spannend mayolijn!!

@fee, fijn dat het er goed uitzag op de echo!

@bettiepage, zoontje drinkt nog geen andere dingen dan melk hier. Ik wil binnenkort wel wat water gaan proberen.
Jaaa! Ik ben zwanger
Gefeliciteerd!!!!
Whoehoe Mayo!!! Gefeliciteerd!!!
Wow, mayo, gefeliciteerd!!!!
Hoera! Gefeliciteerd mayolijn!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Dankjewel!! Voor de tweede keer is het toch nog steeds spannend hoor..
Gefeliciteerd mayolijn! Dat is dan ook nog vlot gegaan
Ja klopt Marie. Dit was de 3e cyclus, 4,5 maand na stoppen met de pil en borstvoeding.
Ah, fantastisch!

Dat hoop ik ook zo snel te hebben als ik weer een cyclus heb.

Ik ben niet zo actief hier hoor dames. Er is hier geen nieuws en ik realiseer me steeds meer dat het gevoelsmatig ook nog niet per se hoeft voor mij. Het zou daarom ook juist wel ontzettend fijn zijn om zwanger te raken als de wens nog niet zo groot is, maar ik kan m'n cyclus niet op gang forceren. Al las ik wel laatst op een fb-pagina dat iemand naar de huisarts was geweest met de vraag de menstruatie op te wekken. Dus als iemand daar iets mee wil, ga vooral naar je huisarts
Dat is fijn toch Marie? Het zou vervelender zijn als je het wel al heeel graag zou willen maar het komt niet op gang

Ik vind het niet zo erg dat je niet na 3 dagen 5 pagina's berichten bij moet lezen
Ja, dat is waar!

En dat laatste is ook wat waard, haha. Gaat het je trouwens lukken zelf de tabel aan te passen, of zal ik dat doen?
Oja dat zal ik even doen. Zet toch net mijn laptop aan, had er nog niet aan gedacht.
Wauw gefeliciteerd Mayolijn! Super fijn zeg

Best snel gegaan dus!

Hier:

Woehoe ik voed nu al weer 13 maanden.

Opzich kan ik mij er nu wel bij neer leggen om te stoppen, maar nu het volgende dilemma: Eind maart ben ik zwanger geraakt van mijn dochter en ik wil liever niet 2 kindjes in december jarig.

Tuurlijk is niet alles te plannen, maar als ik nu ga afbouwen komt die datum toch wel aardig dicht bij...

Wat zouden jullie doen?
Bij de dames die hier stopten met borstvoeding duurde het meestal wel even voordat er weer een cyclus was. Maar stel dat je een maand moet wachten, kan je alsnog eind maart zwanger raken. Als je verder nog geen reden hebt om af te bouwen, denk ik dat ik nog door zou voeden.
Klopt, het kan nog even duren voordat m'n cyclus er echt weer is. Misschien dat ik dan ook liever vanaf april af ga bouwen.

Maar ik zelf ook wel steeds meer klaar met voeden eigenlijk en klaar voor een tweede...

13 maanden ben ik al heel trots op
Marie, ik heb het topic niet altijd even goed gevolgd meer, jij al een cyclus? Hoe oud is je kindje nu?
Ja, je kan reuze trots zijn op 13 maanden! Ik zat laatst met een vriendin aan de koffie en die zei volgens mij best verbaasd: Oh, geef je nog steeds borstvoeding? Ik weet niet of ik het goed interpreteerde. Maar ik vind het wel stom dat er over het algemeen zo'n omslagpunt is van: Wauw, goed dat je nog steeds bv geeft! Tot, jeetje, geef je nog steeds bv?

In ieder geval, ik denk dat je zo'n beslissing als deze op je gevoel moet maken. En dan kan je evt altijd nog even condooms oid gebruiken om een zwangerschap te voorkomen.

Mijn zoontje is 10 maanden en ik heb nog geen cyclus. Denk af en toe dat het er misschien aankomt, maar vooralsnog zonder gevolg. Net zoals we al maanden denken dat zoontje weer tandjes krijgt, maar hij blijkbaar gewoon zonder doorkomende tandjes ook erg goed kan mopperen
Heel herkenbaar! Jammer eigenlijk dat mensen het als raar gaan zien, terwijl het nog steeds gewoon heel natuurlijk is. Wat moet je anders geven? Tuurlijk ook vaste voeding maar als het om melk gaat is koemelk eigenlijk voor kalfjes. Waarom niet mensenmelk geven zolang moeder en kind het fijn vinden!? Helaas is er niet altijd begrip voor...

Bedank voor je tips Marie! Ik ga er nog over na denken.

Ik denk ook elke maand dat het er weer aankomt, helaas zit ik er ook al maanden naast haha.

Met 10 maanden ben je ook al even op weg. Zou jij stoppen met bv als het nu nog maanden duurt? Soort deadline?
Ik vond het zelf eerst ook wel apart als een pratend kindje nog borstvoeding kreeg, maar dat is dus onwetendheid. Al zegt jouw kindje waarschijnlijk ook nog niet echt veel Hetzelfde geldt voor samen slapen. Ik heb nu dus wel wat meer zoiets van: Oordeel niet als je zelf niet in die situatie hebt gezeten.

Vooralsnog heb ik geen deadline. Of misschien na deze zomer, dus dat duurt nog wel even. Als mijn zoontje één is, wil ik wel minder gaan kolven en dan mag hij van mij gewone (koe)melk drinken als ik er niet ben. Voor mijn zoontje moet echt nog het kwartje vallen van vast voedsel en dan is het misschien ook beter in te schatten voor mij wat ik wil met bv. Hij is er nu nog erg afhankelijk van.
Mayolijn, gefeliciteerd!!!!

Hier volgens de app vruchtbaar (bij een normale cyclus). Voor de grap getest en ovulatietest is nog knal positief ook! Dus ik heb hele goede hoop dat mijn cyclus weer normaal is.
Dankjewel!

O Bettiepage dat is fijn! Ook al gebruik van gemaakt?
quote:mayolijn28 schreef op 18 januari 2017 @ 14:07:

Dankjewel!

O Bettiepage dat is fijn! Ook al gebruik van gemaakt?Ja toevallig afgelopen 5 dagen p elke dag dus dat komt goed uit
Wauw Mayolijn GEFELICITEERD! Wat fijn zo snel!

Nienemunt wat goed! Ik zou er dan toch voor gaan, met het risico dat het wel allebei in december is. Maar zoals je hier ook leest kan het ook nog wel eens even duren voordat je cyclus op gang komt. Als je gevoel zegt dat je ook nog wel even kan wachten dan kun je natuurlijk nog 2 maanden doorvoeden bijvoorbeeld.

Oh wat fijn bettiepage!

Hier nog geen menstruatie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven