Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Vervelend es! Je bent nu zo'n 8 weken gestopt toch? Heb je eigenlijk ovulatietesten gedaan of wil je die gaan doen?

En bettie: fijn dat je alweer een ovulatie hebt! Weer spannende weken onderweg dus
Dat komt goed uit Bettiepage

Dankjewel Es! Inderdaad nog snel gegaan.

Vervelend dat je nog geen menstruatie hebt gehad. Wel idee dat er uberhaupt íets gebeurd?
Mayolijn gefeliciteerd!!

Fee wat fijn weer een goede echo. Wat gaat het snel

Bettiepage wat fijn dat je cyclus weer op regel is. Goed gebruik van gemaakt dus. Spannend.. nu weer afwachten.

Hier een tijdje niet actief geweest. Ik heb een beetje hetzelfde als Marie. Er gebeurd hier ook nog weinig. Ik ben nu ook minder met een 2e bezig. Omdat het nu toch niet kan. Een soort berusting ofzo. Dochter is nu 17 maanden. Het mag van mij echt wel komen hoor en dan gaan we ook wel gelijk starten. Afgelopen week bij de homeopaat geweest. Ik krijg nu iets voor mijn hormonale stelsel. Hoop natuurlijk stiekem dat het daardoor nu sneller komt. Naja maar weer afwachten. Ooit zal het toch komen
Ja klopt Marie, nu ongeveer 8 weken gestopt met voeden. Heb nog geen ovulatietesten gebruikt en ben ook nog niet van plan die te gaan gebruiken. Eerst de menstruatie afwachten.

Mayolijn ja echt snel! Nou ik heb al eerder signalen gehad dat er iets gebeurde, onrustige huid etc. Maar menstruatie bleef uit!

Zonnestraaltje ik ben benieuwd of de middelen van de homeopaat effect hebben!
Zonnestraaltje, wat krijg je precies van de homeopaat?

Niet om bang te maken, naar vriendin van me kreeg maar geen cyclus en heeft korreltjes gekregen de cyclus op te wekken. Heel specifiek voor dat doel.

Gebeurde niks, test gedaan, bleek ze zwanger te zijn. Na een goede echo werd dit een miskraam. Het kan allemaal toeval zijn maar zij heeft er echt een enorm schuldgevoel over gehad. Zeker omdat homeopathie bij haarop heel veel fronten super werkte. dus bij twijfel testen;)
Zonnestraaltje, drinkt jouw dochter ook nog veel? Of ben je misschien gewoon zo een die helemaal moet stoppen met borstvoeding voordat de cyclus weer op gang komt? Hopelijk geeft de homeopaat effect
Hier ook nog op het geen-idee-bankje ... Maar ik vind het net als es en Marie nog niet zo erg, ben al lang blij dat de buikpijn van de kerstvakantie voorbij is en het humeur van de week erna ook. Er gebeurde dus wel iets, en nu is het weer rustig. Ik heb ook nog geen zin in ovulatietests of temperaturen, eerst inderdaad maar eens een menstruatie.

Ik ben inmiddels gestopt met kolven want dochter weigert toch telkens de fles/beker, ze drinkt liever water of thee dus dat leek me een mooi moment om af te bouwen overdag. Alleen had ik gistermiddag ook meteen een harde blauwe borst

Ben ook wel benieuwd naar de werking van zulke homeopathische middelen, al wacht ik zelf nog rustig af. In de nacht voed ik nog een paar keer dus ik vermoed dat dat mijn cyclus nog tegenhoudt. Testen jullie ook als je geen cyclus hebt? Als ik 'bij twijfel testen' aan zou houden ga ik meteen twijfelen
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Moiwichtjes, klinkt als een perfect moment om te stoppen inderdaad. Ik test iedere maand toch wel een keer voor de zekerheid, je weet het maar nooit!

Hier goed nieuws: ik ben ongesteld! Jippie! 8,5 week na het stoppen met de borstvoeding! Voor het eerst in meer dan 2 jaar, ben zo blij!
Moiwichtjes, ik test elke maand 1x voor de zekerheid.

Vervelend van de harde plekken, ik zou dan toch wat druk eraf halen om een borstontsteking te voorkomen. Als je dat steeds minder doet raken je borsten er wel aan gewend.

Es, wat fijn dat het op gang is gekomen! Jij was toch gestopt met 13 maanden? Wat heeft jouw tot die keuze gebracht? Mijn dochter is nu ook 13 maanden en ik denk dat ik over een aantal weken ook langzaam ga stoppen.
Es, wat fijn!

Ik heb ook een paar keer getest, maar zie er inmiddels het nut niet meer van in. En ik ga er maar vanuit dat ik het wel merk mocht het zomaar toch gebeurd zijn.
Oei Moiwichtjes, dan zou ik toch even kolven of aanleggen om de druk er af te halen. En onder de warme douche de plek masseren. Ik ben eerst gestopt met de dagvoedingen/kolven op het werk met 12 maanden en toen ook redelijk abrupt met de andere voedingen met 15 maanden. Ik heb toen elke keer als mijn borsten vol waren zoon toch aangelegd of even gekolfd. Dus geen heel precies schema gevolgd van afbouwen. Na 2 weken ofzo was het helemaal klaar.

O Es wat "fijn" dat je menstruatie is begonnen! Hopelijk snel een regelmatige cyclus. Bij mij gingen de sluizen de eerste keer echt open. Ik hoop dat dat je bespaart blijft

Nienemunt, ik ben met 15 maanden helemaal gestopt. Ik vond het wel mooi geweest en zoon ging ook moeiteloos over op gewone melk uit een flesje voor het slapen gaan/tijdens de nacht. Dus blijkbaar voor ond allebei een goed moment.
Moiwichtjes ik sluit me wel aan bij Mayolijn en Nienemunt met betrekking tot de druk eraf halen. Al is het maar even, puur om te voorkomen dat je een vervelende borstontsteking krijgt.

Dank je wel Marie, Nienemunt en Mayolijn!

Klopt Nienemunt, ze was nog net 13 maanden. Ik wilde al eerder stoppen, toen ze 6 maanden was alleen weigerde ze kunstvoeding waardoor ik nog door ben blijven voeden. Toen ze 1 was weigerde ze ook nog andere melk, qua drinken maar ook als het verwerkt zat in pap. Toch blijven aanbieden. En opeens at ze 'voldoende' pap en in de avond ook een bakje yoghurt waardoor ze toch aan het minimale aan melkproducten kwam. Het voelde voor mij toen ook goed en was me heel bewust van het feit dat het de laatste keer was toen ik haar de laatste keer borstvoeding gaf. Vond het wel een bijzonder, zelfs een beetje een emotioneel/moeilijk moment maar goed zo! Ik wilde stoppen omdat we voor een 2e wilde gaan en ik benieuwd was of alles weer zou werken, maar ook omdat ik het fijn Vond dat ze daarin niet meer per se van mij afhankelijk was.

Waarom denk jij er over na?

Dat hoop ik ook Mayolijn! Ik werd deze week plotseling niet lekker, hoofdpijn, misselijk en heb zelfs overgegeven. 1,5 dag later de menstruatie, zou dat met elkaar in verband kunnen staan? Ik weet het niet, maar vond het zo opvallend!
Wat fijn es! Ik hoop dat hij snel regelmatig mag zijn.

@homeopatische middel. Ik ging er voor wat anders heen. Maar dit was dan mooi meegenomen. Het zal vast geen wondermiddel zijn. Maar ach wie weet he.

Marie ik voed mijn dochter nog veel. Vooral ook 's nachts. Dus ik denk dat mijn cyclus daarom wat langer tijd nodig heeft.

Fee wat een verhaal. Ja je weet dan nooit of dat verband met elker houdt. Wij doen het op het moment nog veilig. Dus onverwacht zwanger zijn zal hier niet gebeuren. Ik wil eerst 1 menstruatie afwachten voordat we 'echt' gaan beginnen. Via pb wil ik je best vertellen hoe het middel heet. Weet jij hoe dat van je vriendin heette? Ben wel nieuwsgierig of het hetzelfde is.

Vannacht gaan we op wintersport! Zin in. Maar ook spannend zo lang met dochter in de auto.

Ik wens iedereen een fijn weekend!
Mayolein, fijn dat je zo naar je gevoel hebt kunnen luisteren, dat het genoeg was met 15 maanden. Dat is ook heel wat

Es, leuk om jouw verhaal er bij te horen.

Knap ook dat je bent doorgegaan ondanks dat je eerder wilde stoppen.

Ik denk er zelf over omdat het voor mij ook steeds meer klaar voelt. Het plezier gaat er steeds meer af, omdat ik merk dat het mij wel veel energie kost. En daarnaast willen we graag voor een tweede gaan en mijn cyclus weer terug.

Toch valt het mij emotioneel wel zwaar.

Man en ik hebben samen besloten dat we het gewoon per week bekijken, maar sowieso vanaf april afbouwen (denk ik).

Zonnestraaltje, zou jij mij ook willen vertellen hoe dat heet? Ik ben wel benieuwd.

Hele fijne wintersportvakantie! Wij zijn met de kerst geweest. Super leuk, geniet er van
Wauw, op wintersport, dat wil ik ook! Dat is bij mij twee kinderen geleden aangezien mijn man geen fan is en ik ook niet snel alleen zou gaan. Veel plezier!

Ik heb bij thuiskomst de tanden op elkaar gezet en mijn betonnen boobs leeg laten drinken dus dat is goed gekomen. Ik voed na het werk nog wel gewoon, maar met daar kolven ben ik wel klaar. Zo van het ene op het andere moment eigenlijk, gek is dat.

Goed dat je cyclus het nog doet es! Ik had aan het einde van de vorige borstvoedingsperiode extra grote tampons klaarliggen haha, maar die worden nu soms als speelgoed gebruikt in de badkamer

Ik twijfel nog om een test te doen want ik voel weer vanalles, maar ik vind ook dat ik me niet zo aan moet stellen en moet wachten. En zo hou ik mezelf lekker bezig

Het is in ieder geval weekend!
Het maakt niet uit wat je over de werkelijkheid denkt, als je er maar mee om kunt gaan.
Ik ben ook wel klaar met kolven. Stond ik vandaag weer voor een gesloten deur, terwijl ik gereserveerd had. En het kost me gewoon veel tijd. Nog even ga ik door, dan vriezer leegmaken en dan mag zoontje aan de koemelk.
Moiwichtjes, ik zou gewoon testen dan. Zoveel kost een test ook niet
Hier nog een positieve zwangerschapstest wat een geluk zeg, nu duimen draaien dat alles goed blijft gaan!
Gefeliciteerd Goodmorningsunshine!

Je kon je niet beheersen tot morgen?

Voor de derde keer in 1 ronde zwanger toch? Jij en man zijn een supermatch
Veel plezier Zonnestraaltje. Bij ons gaat het prima zolang ik ook achterin ga zitten. En nu hij 1,5 is heeft hij ook veel tijd met de iPad doorgebracht. Nu vraagt hij deze week elke keer om de iPad als we in de auto stappen... oeps
Ik vond kolven op het werk ook zo'n gedoe. Elke keer weer de tijd in de gaten houden, inderdaad soms een gesloten deur of een afspraak die de hele ochtend duurt en ik dan of tussendoor moest gaan kolven óf met volle borsten zat.
Gefeliciteerd goodmorning!!! Wat gaat het hard ineens bij iedereen, super gaaf!:)
Wauw, gefeliciteerd gms! Super, gaat snel inderdaad zo!
Gefeliciteerd gms! Wat een geluk dat het wederom zo snel raak is. Had je nou gezegd dat je vorige bevalling een keizersnede was?

Ik krijg wel een beetje het idee dat er toch iemand moet zijn bij wie het langer duurt en dat ik dat dan ga zijn Aan de andere kant heb ik genoeg voorbeelden van dingen die de statistieken tarten, rondom zwangerschap en bevalling, dus hopelijk hier tegen die tijd ook zo'n vlotte zwangerschap

Zonnestraaltje: veel plezier op wintersport!
Goodmorning, sunshine!!! :-dWat een super goed nieuws op deze vroege ochtend, GEFELICITEERD!!

Es' wat fijn van je menstruatie, hopelijk snel regelmaat!!

Nienemunt ik snap je dilemma! Maar ik zou er zelf toch voor gaan in die maand.

Meiden ik had gister nog steeds een positieve ovulatietest, 3 dagen achter elkaar dus.. Op internet staan ook zeer slechte ervaringen met kruidvat ovulatie testen, schijnen best onbetrouwbaar te zijn..dus ik baal een beetje. Heb nog wel wat van de action liggen, dus dan test ik vandaag nog maar een keer met kruidvat en action, kijken wat het verschil is

Eigenlijk heb ik ook geen zin in die testen, we hebben om de dag sex dus mijn eisprong mis ik dan vast niet.. Maar gewoon die bevestiging en dat ik weet waar ik in mijn cyclus zit, is fijn. Maar dan moeten die testen wel betrouwbaar zijn haha

Twee weken terug had ik wel een negatieve ovulatietest van kruidvat, dus hij is bij mij dus niet altijd positief (zoals bij sommigen verhalen op internet).

Genoeg erover, ik ga het wel zien/merken

Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven